| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2110
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ocena ekonomike zasaditve protiveternega pasu z lesko in vpliv na poslovanje kmetije z uporabo Farm Managerja : magistrsko delo
Alen Bolkovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Kmetijstvo je dejavnost, ki se v večji meri odvija na prostem in je zelo odvisna od podnebnih dejavnikov. Eden izmed njih je veter, ki ima velik vpliv na rastlinsko proizvodnjo. Ob velikih hitrostih vetra je lahko v kmetijstvu veliko škode na infrastrukturi, kmetijskih površinah in pridelkih. Velik problem v kmetijstvu je tudi erozija prsti, saj se na ta način uničujejo zemljišča, primerna za kmetijsko obdelavo. Z ustreznimi ukrepi, kot je vzpostavitev protivetrnih pasov, lahko škodo, nastalo zaradi močnih vetrov, zmanjšamo ali preprečimo. V magistrskem delu so razviti trije različni scenariji vzpostavitve protivetrnih pasov, ki lahko ob pravilnem upravljanju preprečijo omenjene probleme. Z metodo simulacijskega modeliranja je razvit tehnološko simulacijski model, katerega rezultat je ocena ekonomike vzpostavitve in pridelave na območju protivetrnih pasov. Za scenarij št. 3, ki je bil ocenjen kot najprimernejši, je izvedena finančna analiza ocene investicije, v kateri smo ocenili parameter neto sedanje vrednosti (NSV) za obdobje 30 let, kri pri 5,5 % obrestni meri znaša 273,73 €. Ocenili smo tudi interno stopnjo donosnosti (ISD), ki znaša 5,6 %, NSV takrat znaša 40,82 €. Na osnovi ocenjene višine investicije vzpostavitve protivetrnega pasu, ki znaša 21.838,28 €, ter ocenjenega parametra NSV smo ugotovili, da je investicija vzpostavitve protivetrnega pasu smiselna, saj se povrne v 13. letu. Na primeru kmetije smo za scenarij št. 3, s pomočjo programa Farm Manager, analizirali poslovanje kmetije. Celostno raziskavo smo podkrepili še s SWOT analizo, kjer smo analizirali prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti vzpostavitve protivetrnih pasov.
Ključne besede: ekonomika, poslovanje kmetije, protivetrni pas, leska, Farm Manager
Objavljeno v DKUM: 06.12.2022; Ogledov: 8; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

2.
Analiza izbranih gazel po področjih dejavnosti v sloveniji
Mojca Jarc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo proučevali hitro rastoča podjetja, še posebej pa smo se osredotočili na gazele, ki so izjemnega pomena za gospodarstvo. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na teoretična izhodišča hitro rastočih podjetij, v nadaljevanju pa smo diplomski projekt poglobili z analizo poslovanja izbranih gazel, ki spadajo med najhitreje hitro rastoča podjetja. Identificirali smo tri slovenske panoge, v katerih je delovalo največ hitro rastočih podjetij; trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo. Nato pa smo iz vsake panoge izbrali gazelo, ki se je uvrščala na lestvico 500 najhitreje rastočih podjetij in imela največji indeks rasti prodaje v svoji panogi med leti 2014 in 2019. Iz panoge trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil smo izbrali podjetje Pekarna Kaučič d.o.o., iz predelovalne dejavnosti smo izbrali podjetje Mega tekstil d.o.o. in iz gradbeništva podjetje Lunos d.o.o. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako je izbrana gazela povezana s panogo, v kateri deluje, in ali je od nje tudi odvisna. V nadaljevanju smo analizirali poslovanje vsake panoge v obdobju 2016–2020. Ugotovili smo, da so prihodki od prodaje v panogah trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil in predelovalne dejavnosti rastli do leta 2019, nato pa so v letu 2020 začeli padati. To je bila predvsem posledica sprejetih ukrepov za zajezitev Covid-19, saj je bila gospodarska dejavnost takrat zmanjšana. V panogi gradbeništvo pa so prihodki od prodaje rastli skozi celotno opazovano obdobje. V nadaljevanju smo analizirali rast izbranih gazel, kjer smo ugotovili, da so prihodki od prodaje med leti 2016–2020 v vseh izbranih gazelah rastli. Nato pa smo primerjali poslovanje vsake panoge z izbrano gazelo in ugotovili, da so prihodki od prodaje v gazelah rastli neodvisno od panoge, v katerih le-te delujejo. Poiskali smo tudi razloge, ki pojasnjujejo, kako so gazele uspele obdržati pozitivno rast prihodkov, tudi v primeru, ko so prihodki od prodaje v celotni panogi padali.
Ključne besede: hitro rastoča podjetja, gazele, panoge, analiza poslovanja, poslovanje gazel v primerjavi s poslovanjem panog
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 32; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

3.
Analiza predvidenih učinkov digitalizacije na doseganje in ohranjanje konkurenčnih prednosti: primer storitvenega podjetja
Timotej Djordjevič, 2022, diplomsko delo

Opis: Konkurenčne prednosti podjetja v povezavi z digitalizacijo so v zadnjih nekaj letih izjemno pridobile pomen. Razvoj novih digitalnih strategij in tehnologij predstavlja povsem novo osnovo za razvoj in rast podjetja ter doseganje trajne konkurenčne prednosti. Stare poslovne procese in strategije nadomeščajo novi, za katere je značilna sodobna tehnologija, ki podjetjem omogoča nadgradnjo poslovnih procesov, zmanjšanje stroškov, zvišanje prihodkov in dobičkov in hitrejšo pripravo poročil z ažurnimi podatki za natančnejše sprejemanje poslovnih odločitev. Pomembno je, da podjetje spremlja globalne spremembe ter sproti agilno in odločno ukrepa in spreminja svojo digitalno strategijo. Velik pomen digitalizaciji daje tudi država, ki s pomočjo javnih razpisov sofinancira projekte digitalne transformacije podjetij. V diplomskem delu so predstavljeni temeljni pojmi digitalne transformacije v povezavi s konkurenčnimi prednostmi podjetja. Na praktičnem primeru smo predstavili in prikazali rešitve digitalne nadgradnje na primeru storitvenega podjetja Eurolingua d.o.o. Ugotovili smo, kako bo izbrano podjetje z nadgradnjo poslovnoinformacijskega sistema zmanjšalo čas obdelave naročil. Raziskovali smo tudi podjetja, ki so digitalno transformacijo skozi javni razpis že implementirala, in ugotovili, da se podjetja najraje odločajo za uvedbo spletnih strani za tuje trge in produktno-prodajnega videa ter tako izboljšajo svoj konkurenčni položaj na trgu.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalizacija, javni razpis »E-poslovanje 2019–2022«, konkurenčne prednosti, trajna konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 21; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

4.
Vpliv pandemije COVID-19 in rusko-ukrajinske vojne na finančno izpostavljenost skupine Krka, d. d.
Lea Kranjc, 2022, diplomsko delo

Opis: Pandemija COVID-19 in rusko-ukrajinska vojna postavljata svetovno prebivalstvo in gospodarstvo pred nepredvidljive in predvsem težavne okoliščine, kar zahteva nenehna prilagajanja in prinaša mnoga tveganja. Zaradi vpliva obeh dogodkov na globalno dogajanje na eni in širokega obsega mednarodnega poslovanja skupine Krka, d. d., na drugi strani, je skupina še posebej izpostavljena aktualnim mednarodnim poslovnim tveganjem. Velikost sredstev in obveznosti skupine Krka d. d., v tujih valutah (predvsem ruskem rublju in ameriškem dolarju) močno vpliva na finančno izpostavljenost skupine, še posebej pri valutnem tveganju, kar je posledica izrazitega nihanja deviznih tečajev, in kreditnem tveganju. Izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ruskega rublja v največji meri izhaja iz prodajnih aktivnosti skupine; Rusija namreč predstavlja največji posamični prodajni trg skupine Krka, d. d., kjer je skupina prisotna z dvema podjetjema. Razlog za izpostavljenost nihanju deviznega tečaja ameriškega dolarja je v največji meri nabava izdelkov in proizvodnega materiala na tem trgu. Skupina Krka, d. d., je upravljala izpostavljenost valutnim tveganjem z metodo naravnega ščitenja in s terminskimi pogodbami. Izpostavljenost kreditnemu tveganju je skupina upravljala z razpršitvijo terjatev med veliko število kupcev in prodajnih trgov ter z zavarovanjem terjatev pri kreditni zavarovalnici. Z metodami varovanja izpostavljenih postavk in njihovo pravočasno uveljavitvijo je skupina Krka, d. d., učinkovito obvladovala nastala mednarodna poslovna tveganja in nadzorovala finančno izpostavljenost skupine.
Ključne besede: COVID-19, rusko-ukrajinska vojna, mednarodno poslovanje, tveganja v poslovanju, finančna izpostavljenost, skupina Krka, d. d.
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 100; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Davčni vidiki izvoznega postopka
Lucija Vincek, 2022, diplomsko delo

Opis: V sklopu diplomskega projekta smo ugotovili, da se znotrajskupnostne dobave blaga in izvoz blaga v tretje države z davčnega vidika znatno ne razlikujejo. Pomembno je, da podjetja pri opravljanju izvoznih poslov poznajo tako evropsko kot državno zakonodajo in dobave blaga ustrezno davčno obravnavajo ter prikazujejo v svojih evidencah. V nasprotnem primeru davčni organi pri ugotovljenih nepravilnostih sprožijo sodne postopke, ki podjetjem povzročajo veliko stroškov in nevšečnosti.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, izvozni postopek, znotrajskupnostna odprema, izvozna dokumentacija, davki
Objavljeno v DKUM: 10.11.2022; Ogledov: 45; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (873,10 KB)

6.
Posodobitev skladišča z vpeljavo črtne kode v skladišče Termoelektrarne Šoštanj d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Petra Urbanc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljamo skladiščenje v Termoelektrarni Šoštanj, kjer se zaloge o materialih še vedno spremljajo s pomočjo tehničnih kartic. Takšen sistem se kaže kot neučinkovit, saj je zamuden in hitro se lahko pojavijo napake pri vnašanju podatkov. Teoretični del naloge opisuje skladišča in skladiščne procese na splošno, tehnologijo črtne in QR kode ter sistem upravljanja skladišč (WMS). V nadaljevanju diplomskega dela smo analizirali obstoječe stanje skladiščenja v podjetju. Najprej smo na kratko opisali podjetje, potem pa smo se osredotočili na skladiščne procese v izbranem podjetju. Izdelali smo diagram poteka procesa komisioniranja in ga tudi natančno opisali. Izdelana je tudi kritična analiza stanja z vzročno-posledičnim diagramom. Sledi opis predloga za rešitev problema: vpeljava črtne kode in ureditev skladiščnega poslovno-informacijskega sistema. Na koncu smo pridobljene rezultate še ovrednotili in pokazali, da bi bila posodobitev skladiščnega procesa v podjetju s črtno kodo učinkovita, saj bi se čas komisioniranja skrajšal za 60,3 %.
Ključne besede: skladiščno poslovanje, logistika, črtna koda, WMS
Objavljeno v DKUM: 07.11.2022; Ogledov: 58; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

7.
Vidiki prehoda na celovito spletno bančništvo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tina Slavec Ojstrež, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se nanaša na ponudbo spletnih bank in morebitnega bančnega poslovanja na daljavo. Namen je ugotoviti, zakaj nam banke v vseh letih sprejemanja ter promocije spletne in mobilne banke še niso ponudile celovitega spletnega bančništva, ko obisk poslovalnic sploh ne bi bil potreben. V teoretičnem delu so predstavljene spreminjajoče se navade komitentov, v praktičnem delu pa opredeljene razlike med ponudbo bank v sklopu spletne banke in z intervjujem pridobljene informacije, kako se na banki X oblikuje vsebina, ki je ponujena preko digitalnih kanalov banke in kaj komitentom povzroča največ težav. Pregledana je uporabo varnostnih mehanizmov ob vpisu v spletno banko in uporabi storitev znotraj spletne banke. Opredeljeni so izzivi bank ob oblikovanju vsebine spletne banke in komitentov pri uporabi spletne banke ter narejena primerjava ponudbe spletnih bank v Sloveniji in dveh tujih samo-digitalnih bank. Ugotovljene so velike razlike pri ponudbi celovitih storitev spletnih bank ali drugačnega poslovanja na daljavo, prav tako pa lahko trdimo, da so si v tem trenutku večja konkurenca le obstoječe banke v Sloveniji, ker tuje banke še ne ponujajo vseh svojih storitev. S pridobljeni podatki v sklopu intervjuja ugotavljamo, da je celovito poslovanje preko spleta popolnoma dosegljivo in bi koristilo tako bankam kot komitentom.
Ključne besede: spletno bančništvo, poslovanje na daljavo, izzivi, banke, komitenti, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 135; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

8.
Izboljšanje varnosti pri delu z viličarji v distribucijskem skladišču : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Rene Vršič, 2022, diplomsko delo

Opis: Skladiščenje predstavlja pomembno dejavnost v gospodarstvu. Gre za vez med proizvajalci in kupci. Za učinkovito skladiščno poslovanje mora biti skladišče skrbno načrtovano in izbrano glede na potrebe podjetja. Namen diplomskega dela je predstaviti skladišča, vloge ter vrsto skladišč in varnost v skladišču, s poudarkom na varnosti pri delu z viličarji. Cilj diplomskega dela je analizirati skladišče izbranega podjetja, ugotoviti problem in predlagati nekaj možnih izboljšav, ki lahko izboljšajo učinkovitost skladišča in povečajo varnost zaposlenih v skladišču. V skladiščih so viličarji neizogibni in po statistiki predstavljajo tveganje za možnost nesreče. Obstaja veliko rešitev in priporočil za izboljšavo varnosti pri delu z viličarji. V skladišču izbranega podjetja bi bilo smiselno skladišče tehnično in tehnološko nadgraditi in na tak način izboljšati vidljivost ter varnost zaposlenih na in ob transportnih poteh. Na trgu je veliko sistemov in pripomočkov za izboljšanje varnosti v skladiščih, tako da lahko vsako podjetje izbere primerno opremo glede na svoje potrebe. Ena izmed možnih rešitev je tudi reorganizacija skladišča, pri čemer pa se morajo upoštevati določeni zunanji in notranji faktorji ter omejitve. Obe rešitvi sta sicer izvedljivi, vsekakor pa je uvedba oziroma izboljšanje tehnologije bolj dostopna in bi jo bilo lažje realizirati.
Ključne besede: logistika, skladišča, skladiščno poslovanje, varnost pri delu z viličarji
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 100; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

9.
Poglavitne spremembe, ki jih bo v poslovnih poročilih družb povzročila uveljavitev nove direktive o trajnostnem poročanju podjetij
Nina Tratnik, 2022, diplomsko delo

Opis: V današnjem času se vedno več podjetij zaveda, da za njihov uspeh ni pomemben samo dobiček ampak tudi njihovo nefinančno poslovanje. K temu prispeva zavedanje o pomenu družbeno odgovornega ravnanja podjetij in tudi trajnostno poročanje. V prvem delu diplomske naloge sem opisala kaj je trajnostni razvoj in trajnostno poslovanje, opisala in predstavila pa sem tudi družbene, okojske in upravljavske dejavnike trajnostnega poročanja. V nadaljevanju pa sem se posvetila podrobnemu opisu novega predloga Direktive CSRD, razlogom uveljavitve, vsebino poročanja, sankcijam predloga in primerjavami med zahtevami NFRD in CSRD. Sledila je predstavitev nefinančnega poslovanja in izjava o nefinančnem poročanju. Tudi v Sloveniji podjetja ugotavljajo vedno večji pomen nefinančnega poročanja, s katerim vlagateljem in deležnikom posredujejo pomembne informacije o svojem poslovanju. Zato sem si v empiričnem delu izbrala dve veliki Slovenski banki NLB d.d. in NKBM d.d. ter analizirala trajnostni poročili obeh bank. Ugotovila sem, da sta poročili obeh bank zelo podobni, obe banki poročila objavljata ločeno od letnega poročila. Prav tako pa obe banki v poročilu objavljata podatke, ki so pozitivni, negativnih informacij pa ne podajata. Ugotovila sem tudi, da čeprav bankam še ni potrebno poročati v skladu s predlogom nove Direktive CSRD, sta v svojih poročilih že vključili veliko podatkov in zahtev predloga.
Ključne besede: trajnostni razvoj, predlog direktive CSRD, Direktiva NFRD, nefinančno poslovanje, trajnostno poročanje.
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 54; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

10.
Oblike elektronskega poslovanja v nabavi
Matija Šporer, 2022, diplomsko delo

Opis: Napredek računalniške in telekomunikacijske tehnologije ter s tem povezano povečanje obsega in dostopa do različnih znanj ter podatkov so poleg globalizacije glavni razlogi za prehod v novo informacijsko dobo. Vse večji pomen dobiva nabava v podjetju. Odgovorna je za to, da vse prispe ob pravem času v pravi količini na pravo mesto. Nabava je v podjetju zelo pomembna, saj je od nje lahko odvisna uspešnost podjetja. Če sprejmemo odločitve v zvezi z nabavo razumsko, lahko s tem v podjetju zmanjšamo stroške, kar prinaša večji dobiček. Nabava je skozi čas prešla iz papirne oblike, kjer se je vse delalo počasi in s pisanjem na papir, na elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje je oblika nabave, kjer skoraj vse poteka preko svetovnega spleta hitreje bolj učinkovito in z manj stroški. Nabava poteka elektronsko in lahko tudi avtomatsko, ter z možnostjo širitve na domače in tuje trge. V diplomskem delu smo imeli interes spoznati, kako poteka elektronska nabava v enem največjih in najuspešnejših podjetij pri nas, to je Cinkarna Celje, d. d. V diplomskem delu smo najprej opredelili nabavo in njene funkcije, kasneje opisali elektronsko nabava, njene oblike in na koncu predstavili še elektronsko prodajo v izbranem podjetju.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, nabava, funkcije nabave, računalniška tehnologija, informacijska doba
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 52; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici