| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 163
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Preučevanje družinskega podjetja KS, d. o. o., s poudarkom na prednostih in slabostih
Katja Semenič, 2025, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo preučevali družinsko podjetje. Ugotovili smo, da imajo družinska podjetja v nacionalnih gospodarstvih dolgoletno tradicijo in velik pomen. Ugotavljali smo vzroke za nastanek družinskega podjetja in njegove značilnosti. Izvedli smo primerjavo med klasičnim in družinskim podjetjem ter ugotovili, da imajo družinska podjetja določene posebnosti. Predstavili smo poslovne funkcije v družinskem podjetju ter njegove notranje in zunanje udeležence. Posebno poglavje smo namenili preučevanju prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predvsem smo se posvetili raziskavi nasledstva družinskega podjetja, ki lahko predstavlja tako prednost kot slabost družinskega podjetja. S pomočjo teoretičnega znanja smo analizirali in predstavili družinsko podjetje KS, d. o. o. Podjetju smo zaradi varovanja osebnih podatkov spremenili ime. Na koncu dela diplomskega projekta smo preučevanemu družinskemu podjetju KS, d. o. o., predlagali nekaj priporočil, za katere smo prepričani, da jih je zmožno uresničiti. Priporočila so namenjena tudi vsem ostalim družinskim podjetjem, saj ugotavljamo, da so težave, s katerimi se srečujejo v družinskem podjetju KS, d. o. o., pogoste tudi v ostalih družinskih podjetjih.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti, slabosti, nasledstvo, udeleženci družinskega podjetja
Objavljeno v DKUM: 13.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.
Rebeka Rupnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi. V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte. Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte.
Ključne besede: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 15.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

3.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

4.
Planiranje nasledstva in razvoja družinskih podjetij na primeru podjetja x
Staš Petrovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so ena najpomembnejših vrst podjetij v Sloveniji in po svetu. V Evropi družinska podjetja ustvarjajo 65 % delovnih mest in BDP-ja. Pri družinskih podjetjih pa veliko krat nastane težava pri prenosu nasledstva na naslednjo generacijo. Tako smo v teoretičnem delu diplomskega dela definirali družinska podjetja, zapisali, zakaj so pomembna in naredili primerjavo prednosti in slabosti le-teh. Raziskovali smo tudi družinske odnose, ki vplivajo na procese dela v podjetjih. Posvetili pa smo se predvsem problemu nasledstva in tako opisali razne nasledstvene možnosti in strategije, ki jih lastniki družinskih podjetij uporabljajo pri procesu prenosa podjetja. Za empirični del diplomskega dela pa smo analizirali izbrano družinsko podjetje Atermika d.o.o. Definirali smo, zakaj je podjetje družinsko, raziskovali odnose med družino in podjetjem ter s pomočjo direktorja napravili še nasledstveni načrt.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, prenos podjetja, lastništvo.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (913,06 KB)

5.
Analiza in izzivi nasledstva družinskega podjetja Ajm d.o.o.
Aljaž Pernek, 2024, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja predstavljajo pomemben del gospodarstva po vsem svetu, pri čemer v nekaterih državah dosegajo delež do 90 % vseh podjetij. V Sloveniji so ta podjetja večinoma mikro in majhna podjetja, kar se kaže v njihovi strukturi in načinu delovanja. Posebnost družinskih podjetij je njihova kompleksnost pri vodenju in upravljanju, saj se poslovno in družinsko življenje pogosto prepletata. Obenem so medsebojni odnosi v družinskih podjetjih intenzivnejši kot v drugih podjetjih in vplivajo na delovanje podjetja. Eden izmed izzivov je tudi proces nasledstva, ki ni enostaven in zahteva skrbne priprave, da bi se izognili konfliktom, ki lahko nastanejo zaradi različnih interesov ali pomanjkanja kompetenc družinskih članov. Ločimo nasledstvo v lastništvu in vodstvu, ki lahko poteka sočasno ali ločeno. Prehod podjetja iz ene generacijo v naslednjo predstavlja največjo težavo, saj veliko podjetij te aktivnosti ne preživi. V diplomskem delu bomo na primeru podjetja Ajm d. o. o., preučili, kako lahko pravočasno in načrtno planiranje vpliva na podjetje, da bi nemoteno preživelo obdobje prenosa in delovalo enako uspešno ali še uspešnejše v primerjavi s prejšnjo generacijo. Predstavili bomo njihove ključne mejnike v času delovanja ter predstavili potek prenosa nasledstva iz prve na drugo generacijo. Dodatno bomo predstavili njihove nasledstvene možnosti in načrte za prehod nasledstva podjetja iz druge v tretjo generacijo.
Ključne besede: družinsko podjetje, prehod nasledstva, lastništvo, vodstvo, medsebojni odnosi v družinskem podjetju, planiranje.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

6.
Družinsko podjetje in planiranje nasledstva v družinskem podjetju Pro Žak d.o.o.
Špela Kresonja, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo s pomočjo literature podrobneje predstavili družinska podjetja. Družinsko podjetje smo opredelili z definicijo in se poglobili v značilnosti družinskih podjetij. Podorbneje smo prikazali kako se družinsko podjetje razlikuje od nedružinskega in kateri so glavni dejavniki, ki ju ločujejo. V teoretičnem delu smo preučili tudi prednosti in slabosti samega družinskega podjetja. Posebej smo predstavili tudi nasledstvo v družinskem podjetju, kako je opredeljeno, kako ga je potrebno načrtovati in kdaj s tem pričeti. Dotaknili smo se tudi kako pomemben je naslednik v družinskem podjetju. Navedli in razložili smo tudi dejavnike za uspešen prenos podjetja na naslednike in opozorili na morebitne razloge za neuspen prenos podjetja. V praktičnem delu smo prestavili in opisali izbrano družinsko podjetje Pro Žak d. o. o. . podorobno smo opisali njegov nastanek, s čim se ukvarja in katere družinske člane zaposluje. Izdelali smo načrt kako naj bi družinsko podjetje predalo vodenje nasledni generaciji po fazah za predajo podjetja in se s pomočjo vprašalniki in intervjuja s posameznimi zaposlenimi v podjetju dokopali do informacij kako odnosi vplivajo na delovanje v podjetju, kako so vloge v podjetju porazdeljene glede na člane družine. Ključne ugotovitve, ki smo jih pri diplomskem delu ugotvili so, da je načrtovanje predaje podjetja ključnega pomena za obstoj podjetja in, da moramo z načrtovanjem začeti dovolj zgodaj, kot se tega lotevajo tudi v obravnavanem družinskem podjetju. Na primeru podjetja Pro Žak d. o. o. smo ugotovili, da je podjetje zaradi zaposlovanja družinskih članov bolj povezano in uspešnejše, saj med njimi poteka harmonija in prepletanje dobrih družinskih odnosov, to smo podprli tudi z pogovorom z zaposlenimi, ki niso člani družine.
Ključne besede: družinsko podjetje, predaja nasledstva, naslednik, planiranje, družina, odnosi, podjetje
Objavljeno v DKUM: 21.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

7.
Prednosti in slabosti družinskih podjetij
Ognjen Kamidžorac, 2024, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj naše raziskave je razviti razumevanje tega edinstvenega organizacijskega modela. S preučevanjem prednosti in slabosti družinskih podjetij, želimo dobiti vpoglede, ki lahko pomagajo lastnikom, managerjem in oblikovalcem politik podjetja pri sprejemanju strateških odločitev ter pri samem vodenju. Skozi podrobno analizo našega podjetja OK, d. o. o., želimo ugotoviti katere so edinstvene značilnosti našega podjetja, ter kako te vplivajo na uspešnost podjetja. Osredotočili smo se na raziskovanje njihovih prednosti, ki jih podjetje lahko izkoristi in njihovih slabosti, ter kako se podjetje lahko sooča z njimi. Ugotovitev raziskave smo primerjali s teoretičnimi modeli in praksami drugih družinskih podjetij, kar nam je omogočilo da podjetju OK, d. o. o. podamo konkretne nasvete.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti družinskih podjetij, slabosti družinskih podjetij, značilnosti družinskih podjetij, družina, družinski člani
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

8.
Trajnostni razvoj in nasledstvo družinskega podjetja: primer podjetja Pakend d.o.o.
Hana Dežman - Radonjič, 2024, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo v Sloveniji velik pomen, saj predstavljajo kar 83 % vseh podjetij. Izziv za družinska podjetja je pogosto proces nasledstva. Veliko družinskih podjetij se tega procesa ne loti pravilno ali pravočasno, zato ga je treba skrbno načrtovati in ustrezno izvesti. Podjetja veliko pozornosti v zadnjem času namenjajo tudi trajnostnemu razvoju, trajnostnim strategijam in ciljem. V teoretičnem delu smo zato opredelili družinsko podjetništvo, predstavili ključne osebe v družinskem podjetju, prednosti in slabosti družinskih podjetij ter se posvetili največjemu izzivu družinskih podjetij, to je nasledstvu. Prav tako smo opredelili trajnostni razvoj in trajnostno poslovanje, pri čemer smo se osredotočili na omejitve podjetij pri prodaji plastične embalaže. V empiričnem delu smo analizirali družinsko podjetje PAKend, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo embalažnih izdelkov, in izdelali SWOT-analizo podjetja. Ugotovili smo močno željo po ohranjanju podjetja znotraj družine, kar se kaže v zgodnjem vključevanju mlajših članov v poslovanje in pomenu pravočasne priprave na nasledstvo. Prav tako smo kot glavno prednost družinskega podjetja identificirali močno povezanost in pripadnost družinskih članov podjetju, kar prinaša večjo predanost in motiviranost za uspeh podjetja. Ob tem smo tudi ugotovili, da je podjetje uspešno prilagodilo svoje poslovanje spremembam v zakonodaji in tržnim zahtevam, kar se kaže v prehodu na trajnostne materiale. To potrjuje njihovo zavezanost trajnostnemu razvoju in odgovornemu ravnanju z okoljem, kar je ključno za ohranjanje ugleda in konkurenčnosti podjetja v prihodnosti. Končne ugotovitve kažejo na trdno zasnovo podjetja, ki je dobro pripravljeno na prihodnje izzive in se osredotoča na trajnostni razvoj ter ohranjanje družinske tradicije. Prav tako smo ugotovili, da v podjetju delujejo trajnostno naravnano in so skozi leta prilagodili svoje poslovanje v skladu z zakoni omejitve prodaje plastičnih embalaž.
Ključne besede: Podjetništvo, Družinsko podjetje, Nasledstvo, Trajnostni razvoj, Ravnanje s plastično embalažo.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

9.
Ustvarjanje ugodnega delovnega okolja za povečanje zadovoljstva in motivacije zaposlenih v družinskem srednje velikem podjetju
Luka Vedernjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali vlogo zadovoljstva in motivacije zaposlenih pri ustvarjanju ugodnega delovnega okolja v srednje velikem družinskem podjetju in jo preučili ter predstavili na primeru podjetja AJM okna-vrata-senčila d.o.o. Zadovoljstvo zaposlenih in njihova motivacija sta ključni dejavnik uspeha, a sta pogosto spregledana. Podjetja se vse bolj zavedajo pomena skrbi za zadovoljstvo svojih delavcev na različne načine, kar je še posebej cenjeno v družinskih podjetjih. Zadovoljni zaposleni, ki svoje delo opravljajo v pozitivno naravnanem delovnem okolju, so produktivnejši in lojalnejši, kar pa ima dober vpliv na uspešnost podjetja, in sicer na kratki in dolgi rok. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu smo opredelili in predstavili pojme motivacija, zadovoljstvo in družinsko podjetje, prav tako smo analizirali vpliv zadovoljstva zaposlenih na uspešnost družinskega podjetja in raziskali pristope za izboljšanje zadovoljstva in motivacije. Podrobno smo predstavili podjetje AJM okna-vrata-senčila d.o.o. V drugem delu smo s pomočjo ankete izmerili raven motivacije in zadovoljstva zaposlenih v podjetju AJM okna-vrata-senčila d.o.o., identificirali vzroke za trenutno stanje in na podlagi ugotovitev oblikovali priporočila za izboljšanje ravni motivacije in zadovoljstva.
Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, družinsko podjetje, zaposleni, delovno okolje, srednje veliko podjetje, AJM okna-vrata-senčila d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

10.
Notranje podjetništvo v družinskem podjetju
Anja Skodič, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo najprej podrobno obravnavali koncept podjetništva, pri čemer je bil poseben poudarek na notranjem podjetništvu. Raziskali smo njegov razvoj, ključne dejavnike, ki vplivajo nanj, značilnosti notranjepodjetniškega okolja in kulture. Nato smo se posvetili družinskemu podjetništvu, kjer smo analizirali njegove specifične lastnosti, razlike med družinskim in poslovnim sistemom, vloge posameznih družinskih članov znotraj podjetja, prednosti in izzive ter proces prenosa podjetja na naslednje generacije. Prav tako smo raziskali vpliv notranjega podjetništva na rast in razvoj družinskih podjetij. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo podatkov iz raziskave, izvedene med slovenskimi družinskimi podjetji v letu 2015. Cilj te analize je bil preučiti, kako notranjepodjetniške aktivnosti vplivajo na rast in uspešnost družinskih podjetij.
Ključne besede: podjetništvo, notranje podjetništvo, družina, podjetje, družinsko podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici