SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 103
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
KONCEPT TRŽNEGA KOMUNICIRANJA DRUŽBENO ODGOVORNIH PODJETIJ
Petra Braček, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja, da z naraščanjem ozaveščenosti javnosti in zaposlenih v podjetjih so podjetja vedno bolj začela prevzemati svojo odgovornost pri reševanju okoljskih problemov. Tako podjetja vključujejo okoljske zahteve v strategije poslovanja, kar je razvidno tudi iz vse večjega uveljavljanja sistemov ravnanja z okoljem in okoljskih poročil. Ugotavljajo da ni dovolj samo izpolnjevanje minimalnih zakonodajnih zahtev, ampak se vse več uveljavljajo novi pristopi izraženi v večji okoljski učinkovitosti, ki imajo cilj ustvarjanje večje vrednosti ob zmanjšanju učinkov na okolje. Podjetja sprejemajo okolje kot izziv, vlagajo v tehnološke posodobitve in varstvo okolja, razvijajo okolju prijazne izdelke, sodelujejo pa tudi pri izobraževalnih aktivnostih in ozaveščanju širše javnosti. Svoje vplive na okolje vrednotijo, spremljajo in jih tudi javno objavljajo s pomočjo orodij tržnega komuniciranja, ki so podrobneje predstavljena na konkretnem primeru podjetja Gorenje, d.d.
Ključne besede: družbena odgovornost podjetij, družbeno odgovoren koncept trženja, tržno komuniciranje družbeno odgovornih podjetij, orodja tržnega komuniciranja.
Objavljeno: 02.02.2010; Ogledov: 2062; Prenosov: 331
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

4.
KOMUNICIRANJE BLAGOVNE ZNAMKE
Lea Koludrovič, 2009, diplomsko delo

Opis: Kakovosten izdelek oz storitev podjetju še ne zagotavljata ugleda ali uspeha. Potrošniki imajo na izbiro polne police izdelkov, za nakup katerih se odločajo na podlagi različnih kriterijev. Diplomsko delo govori o blagovni znamki, ne samo kot o podjetju. Blagovna znamka so tudi kraji, ljudje, organizacije... Kotler blagovno znamko definira kot obljubo prodajalca, da bo kupcem dosledno ponujal določene lastnosti, koristi in storitve. Pomembna dejavnost vseh blagovnih znamk, ki nekaj štejejo, je komuniciranje z vplivnimi javnostmi. V diplomskem delu obravnavam načine komuniciranja s potrošniki in interno javnostjo, ki sta pravzaprav povezani. Zadovoljni zaposleni namreč ne samo, da delajo bolj kakovostno, so tudi komunikatorji družbe, ki o njej širijo dober glas med spošno javnostjo. Podjetja se vse bolj zavedajo pomena družbene odgovornosti, ki je rešilna bilka za prihodnost vseh nas. Žal pa te namere niso povezane le z zavednostjo, pač pa pogosto tudi z iskanjem koristi (ugleda in posledično dobička). Ko govorimo o komunikaciji blagovne znamke s potrošniki, je v ospredju pet poglavitnih dejavnosti: oglaševanje, neposredno trženje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi ter osebna prodaja, pri čemer je potrebna njihova pravilna kombinacija. Poleg omenjenih orodij je za komunikatorje današnjega časa izjemnega pomena tudi poznavanje novih medijev in s tem novih trendov komuniciranja ter poznavanje potrošnikovih navad, želja, strahov... Potrošniki in njihove navade se skozi obdobja spreminjajo, s tem tudi komuniciranje in upravljanje z njimi. Raziskava v obliki ankete med splošno javnostjo in intervjuja je pripomogla k potrditvi oz nepotrditvi postavljenih hipotez, ter k nadgradnji ugotovitev teoretičnega dela.
Ključne besede: blagovna znamka, komuniciranje, prihologija potrošnikov, orodja komuniciranja, družbena odgovornost, interno komuniciranje, Petrol
Objavljeno: 01.10.2009; Ogledov: 12414; Prenosov: 735
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

5.
VLOGA IN POMEN POSLOVNE ETIKE IN DRUŽBENE ODGOVORNOSTI V GOSPODARSKI PRAKSI
Nikolina Gregurec, 2009, magistrsko delo

Opis: Hiter enostranski razvoj gospodarstva zasnovan na neoliberalnem modelu kapitalizma, negativni učinki globalizacije ter prisotna gospodarska in socialna kriza ponovno zbujajo upravičeni interes za etiko in moralo. Tehnološki napredek je dal človeku izredno moč kateri etična odgovornost ne sledi. Človeštvo se nahaja v moralni krizi, ki je ne bo mogoče razrešiti samo na trgu in z ekonomskim pristopom k razvoju družbe. V tržnem gospodarstvu gospodarske družbe uporabljajo različna pravila urejanja medsebojni odnosov. Tu mislim na pravna, družbeno politična, moralna in običajna pravila. V nalogi sem se osredotočila predvsem na vlogo morale in etike kot nadgradnje prava pri urejanju medsebojnih odnosov. Glede na to da v strokovni literaturi ni enotnega pojmovanja morale, etike ter prava, sem moralo pojmovala kot skupek vrednot, ki odražajo osebno in družbeno zavest ter opredeljujejo kaj je za človeka dobro in kaj slabo, kaj človeško in kaj nehumano. Na osnovi teh vrednot izreka morala vrednostne sodbe s katerimi ocenjuje človekovo ravnanje kot dobro ali slabo. Etika kot filozofija morale naj bi vsebovala želene idealne norme obnašanja ljudi. Moralne norme so odvisne od stopnje družbeno gospodarskega razvoja in kulture oziroma kraja kjer nastanejo. Pravo kot minimum morale je praviloma kodificirano, pravice in dolžnosti pravnih subjektov so vnaprej določene ali vsaj določljive. S pravom se zagotavlja pravna varnost oziroma se varuje posameznik pred škodljivimi dejanji drugega. Večjo kvaliteto življenja in odnosov z drugimi zagotavljajo moralne norme. Na področju gospodarskih odnosov sta si pravo in etika komplementarna kar pomeni da se pri zasledovanju istega cilja dopolnjujeta. Poslovna morala se pojavlja na višji stopnji gospodarskega razvoja ko prihaja do večje delitve dela in se gospodarski tokovi ločujejo od splošno družbenih. Poslovna morala kot del družbene nadgradnje oziroma družbene zavesti je usmerjena na gospodarsko področje s ciljem uveljavljanja načel humanizma in moralnih vrednot. Poslovna etika naj bi izražala želeno idealno stanje na področju stvarnega poslovanja z vidika najvišjih standardov poštenja, pravičnosti in dobrega. Poslovna etika je v današnjem času globalizacije in internacionalizacije gospodarskih odnosov nujni temelj urejanja ali regulative poslovnih odnosov med gospodarskimi subjekti glede na to da so pravna pravila različna in predstavljajo minimum možnega urejanja. Poslovna etika se konkretizira preko etičnih kodeksov in priporočil, ki usmerjajo udeležence v poslovanju z vidika poštenosti, humanosti, pravičnosti in medsebojnega spoštovanja. Za urejanje odnosov med gospodarskimi družbami imajo pomembno vlogo dobri poslovni običaji, ki se izražajo kot standardi poslovne morale in pomemben element poslovne etike. Za kršitve dobrih poslovnih običajev in utrjevanje poslovne morale deluje pri Gospodarski zbornici Slovenije Častno sodišče, ki izreka tudi ukrepe kršiteljem.
Ključne besede: etika, morala, družbena odgovornost, etični kodeksi, dobri poslovni običaji, pravo
Objavljeno: 04.02.2010; Ogledov: 8800; Prenosov: 2304
.pdf Celotno besedilo (869,50 KB)

6.
DOPRINOS DRUŽBENO ODGOVORNEGA PODJETJA K USKLAJEVANJU DELA IN DRUŽINSKEGA ŽIVLJENJA
Ksenija Povhe, 2010, diplomsko delo

Opis: Za temo diplomskega dela smo izbrali problematiko usklajevanja družinskega in poklicnega življenja, ker menimo, da se ženske — matere pri usklajevanju obeh prioritet soočamo z večjimi težavami kot moški. Naš namen je bil preučiti pojem družbene odgovornosti in zakonodajo na področju družinske politike ter spoznati, ali lahko tudi podjetja s svojim prostovoljnim razumevanjem družine, omogočijo staršem lažje usklajevanje delovnega in družinskega življenja. Spoznali smo, da je družbena odgovornost pojem, ki postaja vse bolj prepoznaven. Podjetja, ki se zavedajo njenega pomena, skušajo koncept družbene odgovornosti vpeljati v svoje vsakdanje poslovanje in tako s svojimi dejanji vplivati na zaposlene, okolje in odnose s širšo skupnostjo. Čeprav živimo v 21. stoletju, je še vedno aktualno vprašanje enake obravnave moških in žensk oziroma odprave neenakosti med spoloma. Potrebno je dati priložnost tudi ženskam in jih rešiti tradicionalnih okvirov družinskih vlog. Ženske nismo le matere in gospodinje, smo soustvarjalke vrednosti slehernega podjetja. Delitev družinskih vlog in enakopravna obravnava žensk na delovnem mestu pa sta že korak v tej smer. Podjetje je odvisno od ljudi, ki ga sestavljajo in ravno človeški kapital postaja ključen dejavnik uspešnosti in konkurenčne prednosti podjetja. V diplomskem delu smo obravnavali certifikat Družini prijazno podjetje. Sodeč po podeljenih certifikatih (v Sloveniji je že 49 podjetij s takšnim certifikatom), se nekatera slovenska podjetja zavedajo svojega doprinosa k usklajevanju družinskega in poklicnega življenja svojih zaposlenih. Z izvajanjem družini prijaznih ukrepov želijo stimulativno vplivati predvsem na starše z družinskimi obveznostmi in zanimivo bo preučevanje učinkov v nadaljnjem obdobju tako za podjetja kot za posameznike. Ostala spoznanja, ki izhajajo iz diplomskega dela so sledeča: zakonodaja je staršem otrok dokaj naklonjena, večji problem vidimo v tem, da bodisi zaposlenih ne poznajo ali ne želijo izkoristiti svojih pravic, bodisi s strani podjetja ne dobijo zadostnega razumevanja. Potreben bo čas, da družbeno odgovorna dejanja podjetja sprejmejo kot nekaj samoumevnega. Družini prijazna podjetja tako predstavljajo dober zgled vsem drugim. Takšne in podobne prakse lahko pozitivno pripomorejo k osveščanju ljudi o možnostih usklajevanja družinskega in poklicnega življenja in svoj prispevek o problematiki smo želeli predstaviti v diplomskem delu.
Ključne besede: Človeški kapital, družbena odgovornost, družini prijazni ukrepi, družinska politika, družini prijazno podjetje, položaj žensk.
Objavljeno: 27.08.2010; Ogledov: 1621; Prenosov: 276
.pdf Celotno besedilo (466,97 KB)

7.
VPLIV MANAGEMENTSKEGA KONCEPTA DRUŽBENE ODGOVORNOSTI NA POSLOVANJE PODJETJA - PRIMER SLOVENSKIH ŽELEZNIC
Leon Didič, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Predstavljeno magistrsko delo obravnava problematiko družbene odgovornosti podjetij. V literaturi enotna definicija družbene odgovornosti podjetij ne obstaja. Opredeljena je le temeljna značilnost, ki po mnenju mnogih avtorjev opredeljuje pojem. To seveda ne prispeva k njegovi jasnosti, prav tako je težko ugotoviti, katere opredelitve so imeli pri svojem razumevanju družbene odgovornosti v mislih. Gre za razumevanje ki pravi, da je družbena odgovornost resen poskus reševanja družbenih in socialnih problemov, v celoti ali delno povzročenih s strani podjetij. Družbeno odgovorno podjetje je torej tisto, ki je odgovorno do vseh subjektov, ki so kakorkoli vpleteni v njegovo delovanje. S problematiko družbene odgovornosti se je aktivno začela ukvarjati tudi Evropska unija, in sicer v okviru Lizbonske deklaracije, sprejete leta 2000. Pri ugotavljanju uspešnosti podjetij in izvajanju njihove družbene odgovornosti se neprestano zastavlja vprašanje odnosa med družbeno odgovornostjo nekega podjetja in njegovo poslovno uspešnostjo. Pri iskanju povezav med družbeno odgovornostjo in poslovno uspešnostjo so številne raziskave naletele na problem opredelitve spremenljivk merjenja družbene odgovornosti in na problem pomanjkanja splošno sprejete definicije družbene odgovornosti. Zagovorniki družbene odgovornosti podjetij do danes niso dokazali trdne vzročne kvantitativne povezave med družbeno odgovornimi aktivnostmi podjetja in finančnimi kazalci poslovanja. Mnogi avtorji so mnenja, da se nekateri pozitivni vidiki družbene odgovornosti ne vidijo nujno neposredno v finančnih rezultatih podjetja, pač pa opozarjajo predvsem na dolgoročne koristi, ki jih podjetjem prinašajo družbeno odgovorne aktivnosti. Nekateri avtorji so tudi mnenja, da podjetja z ustvarjanjem dobička, ob sočasnem zadovoljevanju kriterijev etičnega vedenja, v očeh javnosti dosegajo ugled, ki pomeni njihovo edinstveno konkurenčno prednost pred tekmeci. Ob koristih, ki jih družbeno odgovorno ravnanje podjetju prinaša, pa nastajajo tudi določeni stroški, zaradi katerih se podjetja redkeje odločajo za družbeno odgovorno ravnanje, kot si jo javnost in ostale skupine deležnikov to želijo. Podjetja se namreč zavedajo, da uvajanje programov družbene odgovornosti zahteva dobro upravljanje in njihovo vpetost v dolgoročno razvojno strategijo podjetja, saj je od razlike med stroški in prednostmi, odvisen pozitivni učinek na poslovne rezultate. Ob tem je pomembno dejstvo, da se uvajanje programov družbene odgovornosti podjetij dotakne prav vseh deležnikov podjetja. V slovenskih podjetjih je več kot polovica družbeno odgovornih aktivnosti občasnih in v večji meri nepovezanih s poslovno strategijo. Slaba polovica malih in srednje velikih podjetij kot glavno oviro za nesodelovanje v družbeno odgovornih aktivnostih navaja pomanjkanje denarja, kar kaže na to, da slovenska podjetja dojemajo družbeno odgovornost kot strošek in ne kot naložbo v prihodnost. SŽ s prevozom potnikov po železniških tirih opravlja obvezno gospodarsko javno službo s katero zagotavlja storitve javnega železniškega potniškega prometa, kar je v javnem interesu. SŽ delujejo v logistični branži, vendar je za prebivalstvo daleč najbolj pomemben njihov prispevek k povečanju mobilnosti prebivalcev in s tem k večji uporabi javnih prevoznih sredstev. Omejitve večje mobilnosti prebivalstva so povezane z infrastrukturnimi pogoji, ki preprečujejo približevanje storitev železniškega prometa ciljnim skupinam potnikov. Raziskava je pokazala, da se podjetje zaveda svoje odgovornosti do odjemalcev in do zaposlenih. Zelo pomembno vlogo ima socialna odgovornost podjetja, zato podjetje nenehno teži k ohranjanju in zagotavljanju delovnih mest. Zaposleni v veliki meri družbeno odgovorno delovanje podjetja povezujejo z zadovoljstvom pri delu in varnimi in prijaznimi delovnimi pogoji. Poleg tega je raziskava tudi pokazala, da se bistveno ne razlikujejo pogledi vodstvenih delavcev in ostalih zaposlenih na družbeno odgovornost. Kot zaključ
Ključne besede: družbena odgovornost management zaposleni poslovanje strategija uspešnost učinkovitost ugled konkurenčna prednost delovanje koristi okolje javnost spoštovanje dialog
Objavljeno: 02.07.2010; Ogledov: 3184; Prenosov: 493
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

8.
VPLIV TRAJNOSTNEGA RAZVOJA NA KREPITEV KONKURENČNOSTI PODJETJA HENKEL
Grega Zrimšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Trajnostni razvoj je razvoj, ki zadovoljuje potrebe sedanjega človeškega rodu, ne da bi ogrozili možnosti prihodnih rodov, da zadovoljijo svoje potrebe. Običajno se preučuje s treh vidikov: z okoljskega, socialnega in ekonomskega. Ljudje se zavedamo okoljskih ter socialnih in ekonomskih problemov, ki pestijo svet. Podatki zbujajo skrb tako glede okolja kot tudi glede socialne in ekonomske pravičnosti. Danes 20 % prebivalstva izrablja 80 % svetovnih naravnih virov. K okoljskim in socialnim problemom prispeva vsak dan bolj ali manj tudi vsak od nas, največkrat v vlogi porabnika. O trajnosti in trajnostnem razvoju se vedno več razpravlja na različnih ravneh in področjih. Na različnih področjih se sprejemajo trajnostne politike, prirejajo se konference, namenjene trajnostnemu razvoju, ustanavljajo se različne organizacije za trajnostni razvoj. Čeprav se je trajnostni razvoj še pred nekaj leti zdel marsikomu utopičen, se organizacije, vlade in posamezniki vedno bolj zavedajo, da je uravnotežen razvoj v smeri trajnosti nujno potreben. Prizadevanja podjetij v smeri trajnostnega razvoja so se pred časom zdela bolj del promocijskih aktivnosti kot dejanskega delovanja v smeri uravnoteženega razvoja, ki ne upošteva samo ekonomskega vidika, marveč tudi okoljskega in socialnega.
Ključne besede: trajnost // trajnostni razvoj // trojni izid // trajnostno poslovanje // korporativna družbena odgovornost // trajnostno podjetje // letno poročilo // okoljsko poročanje // poročilo o trajnostnem razvoju // obnovljivi viri energije // zelena IT // interesne skupine // Program odgovornega ravnanja // UN Global Compact
Objavljeno: 04.08.2010; Ogledov: 3185; Prenosov: 461
.pdf Celotno besedilo (18,00 MB)

9.
INOVATIVNA DRUŽBENA ODGOVORNOST PODJETJA KOT INOVATIVEN ODGOVOR NA DRUŽBENO PROBLEMATIKO IN PRIČAKOVANJA DRUŽBE
Nina Mauhler, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Dolgoročen, širše zasnovan in primerno celovit pristop podjetja k poslovanju, vključno z družbeno problematiko, doslej ni bil dovolj običajna praksa, da ne bi nastali sedanji družbeno-ekonomski problemi, zato je nujno potrebna inovacija družbeno-ekonomske prakse, imenovana družbena odgovornost. Le-ta preprečuje marsikatere, danes povsem nepotrebne stroške. Stroške stavk, izgube odjemalcev in pridobivanja novih, odporov, vse do terorizma in vojn, obnove zdravja, naravnega okolja ipd. Dosedanja pretirana enostranskost skupaj z individualizmom, torej pretirana samozadostnost in kratkotrajna samozadovoljnost, prinaša vsaj toliko težav, kot prinaša koristi. Razvoj dogodkov, kakršnim smo bili priča zadnjih nekaj desetletij, ne pomeni le koraka nazaj, ampak tudi korak bližje k propadu človeštva, človeških norm, etike, morale, človeka, okolja in našega planeta. Da preprečimo katastrofo, se moramo upreti nadaljnjemu razvoju dogodkov v smeri nadaljevanja izključno neoliberalne teorije. Tradicionalni kazalci uspešnosti poslovanja, ki so jih podjetja uporabljala vse do danes in jih še uporabljajo, v današnjem času ne bi smeli biti edini kazalniki, ki bi opredeljevali, ali je podjetje uspešno ali ne. Idejo in zavest družbeno odgovornega ravnanja je potrebno širiti, razlagati in predstavljati vsak dan, na vsakem koraku, v vseh družbenih situacijah našega življenja. Ljudi je potrebno osveščati in družbeno odgovorno ravnanje vplivnih predstaviti kot edino, za vse nas sprejemljivo alternativo. To bi pomenilo revolucionarno novost, inovacijo v naši prevzgoji, v vzgoji, izobraževanju odrasle populacije in generacij, ki odraščajo. Še več, pomenilo bi primerno celovito, družbeno (odgovorno) inovacijo družbe, nas samih. Inovacije, če so samo tehnično-tehnološke, namreč nimajo samo ugodnih posledic in ne rešujejo vseh problemov same, ampak so orodje ljudi, odvisne od njihovih vrednot, kulture, etike in norm, izraženih v navadah in interesih. Sedanja kriza je nastala v državah, ki so glede tehnološkega inoviranja na »vrhu sveta«, a so razvile premalo celovitosti in družbene odgovornosti.
Ključne besede: družbeno-ekonomski problemi, inovacija družbeno-ekonomske prakse, družbena odgovornost, pretirana enostranskost, družbeno odgovorno ravnanje, družbeno odgovorno ravnanje vplivnih, primerno celovito, družbeno odgovorna inovacija družbe, inovacija vrednot, kulture, etike in norm, premalo celovitosti in družbene odgovornosti.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2631; Prenosov: 483
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

10.
PRIMERJAVA SPONZORIRANJA IN DONATORSTVA KOT OBLIKE DRUŽBENO ODGOVORNEGA DELOVANJA PODJETIJ
Katja Križan, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil primerjati donatorstvo in sponzorstvo kot družbeno odgovorni obliki podjetja. Ti dve sta res obliki, ki se navezujeta na družbeno odgovorno podjetništvo, vendar ne smemo prezreti, da nista edini obliki. Podjetja se vedno bolj zavedajo, da so tudi odnos s skupnostjo, odnos do zaposlenih in do okolja pomembne oblike družbene odgovornosti. To vse se kaže tudi v analizi, ki sem jo opravila. Veliko denarja, predvsem v velikih podjetij, se namenja donatorstvu in sponzorstvu. Podjetja namenjajo denar za boljšo podobo oz. imidž. Kateri obliki ga namenjajo, je predvsem odvisno od tega, kakšno politiko oz. strategijo poslovanja imajo. Gospodarska kriza je tako kot skoraj na vsa pomembnejša področja posegla tudi na področje družbene odgovornosti podjetij. To se je pokazalo pri naši raziskavi. Podjetja se soočajo s težavami in to vpliva tudi na obseg sredstev, ki so namenjena sponzorstvu in donacijam. Nekatera podjetja pa zaradi posledic gospodarske krize ne namenjajo več sredstev sponzorstvu niti donatorstvu. Družbena odgovornost mora biti prisotna, tako v majhnih kot v velikih podjetjih. Družbena odgovornost ima vedno večjo veljavo, tako v Sloveniji kot v svetu. Podjetja, ki vključujejo DO (družbeno odgovornost) v poslovanje podjetja, imajo večji ugled, ki pa je dragocen vir, s katerim mora podjetje pazljivo ravnati, posebno v današnjem času. Takšno poslovanje vpliva na celotno uspešnost podjetja. Podjetja, ki ne bodo uveljavljala DO v svojem poslovanju, bodo morala spremeniti svojo politiko poslovanja, sicer ne bodo mogla dolgo konkurirati na trgu, kaj še le prodirati na nove trge. Z raziskavo, ki sem jo opravila, sem ugotovila, da podjetja so družbeno odgovorna, da je zanje družbena odgovornost pomembna. Vendar je družbena odgovornost kot pojem še precejšnja neznanka za nekatera podjetja. Velika in srednja podjetja večinoma razumejo pojem družbene odgovornosti. Pri mikro in majhnih podjetij pa še ne vedo točno, kaj je DOP. Pod tem pojmom razumejo večinoma odnos do okolja, zaposlenih in skupnosti. Kar se tiče donacij in sponzorstev, pa slaba tretjina meni, da ti dve obliki tudi spadata pod pojem družbene odgovornosti podjetij.
Ključne besede: donatorstvo, družbena odgovornost, družbena odgovornost podjetij (DOP), gospodarstvo, podjetje, sponzorstvo
Objavljeno: 15.02.2011; Ogledov: 2052; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (827,93 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici