| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
JOHN RUTTER: OTROŠKA MAŠA - DIRIGENTSKA PRIPRAVA PARTITURE IN KONCERTNA IZVEDBA
Tomi Bušinoski, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela in diplomskega nastopa. Pričujoče delo obravnava skladatelja Johna Rutterja in njegovo vokalno-instrumentalno delo za mešani pevski zbor, otroški pevski zbor, sopran solo, bariton solo in orkester z naslovom Otroška maša (Mass of the Children). Celotna izvedba zajema koordinacijo izvajalcev in izvajalskih skupin, organizacijo in načrtovanje vaj, časovni razpored in usklajevanje terminov, organizacijo koncerta ipd. V delu je predstavljena analiza dela, ustrezna (strokovna in organizacijska) priprava in izvedba koncerta. Poudarek je na pripravi dirigenta, ki zajema pripravo partiture, analizo notne partiture in besedila, analizo glasbeno teoretičnih vsebin, oblikovanje vaj in izvedbo. Koncertni nastop: John Rutter: Otroška maša (Mass of the Children)
Ključne besede: John Rutter, Otroška maša, Mass of the Children, dirigiranje diplomski koncert, dirigentska priprava partiture, koncertna izvedba
Objavljeno: 16.07.2010; Ogledov: 2515; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

2.
HAYDN, MENDELSSOHN - DIRIGENTSKA PRIPRAVA PARTITUR IN KONCERTNA IZVEDBA
David Preložnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Diploma je izvedbeno sestavljena iz dveh delov. Prvi del je bila priprava koncerta in koncertna izvedba del skladateljev Haydna in Mendelssohna. Drugi del je pričujoče diplomsko delo, ki je prav tako sestavljen iz več delov. V uvodnem delu je predstavljen pomen vokalne glasbe in njena vloga v šoli, v nadaljevanju sledi pojasnilo o odločitvi za izvedbo takšnega načina diplome, temu sledi še kratka predstavitev del skladateljev, izvedenih na diplomskem koncertu 14.11.2009. Na koncertu so sodelovali: projektni zbor, projektni orkester, solisti in Komorni moški zbor Celje. Temu sledi teoretični del, ki obravnava strokovno pripravo zborovodje na svoje delo. Le ta zajema predstavitev izbranih skladateljev in obdobij, iz katerih izhajajo, njihovega dela, analizo skladb, praktično dirigentsko pripravo ter poročilo o praktičnem delu diplomskega dela. V prilogi so zbrane partiture vseh del, izvedenih na diplomskem koncertu. Te partiture so tudi kot študijsko gradivo, saj zajemajo dirigentsko analizo, ki je bila narejena pred izvedbo koncerta.
Ključne besede: Haydn, Mendelssohn, klasicizem, romantika, dirigiranje, partitura
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 1643; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (88,85 MB)

3.
OTROŠKO SRCE JAKOBA JEŽA
Tadeja Osredkar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta uvodoma predstavljena biografija skladatelja Jakoba Ježa in njegovo delovanje na različnih glasbenih področjih. Sledi predstavitev njegovega celotnega opusa, razdeljenega na podpoglavja glede na glasbene oblike nastalih del. Drugi del diplomskega dela predstavlja analiza zborovskih partitur pesmi za diplomski koncert prilagojenih in izbranih za otroški pevski zbor z inštrumentalnimi spremljavami za različne inštrumente. V nadaljevanju sta opisani priprava partiture (opis dirigentskih kretenj s primeri) in izvedba koncerta (zajema organizacijsko in strokovno pripravo).
Ključne besede: Jakob Jež, Opus Jakoba Ježa, Otroški pevski zbor, Dirigiranje, Diplomski koncert, Dirigentska analiza, Analiza partitur
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 2124; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (719,05 KB)

4.
LJUBEZENSKA TEMATIKA V PREKMURSKI LJUDSKI PESMI V DELIH ZA ŽENSKI ZBOR
Lucija Pocrnja, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela in praktičnega dela – diplomskega nastopa. V prvem delu naloge je predstavljena ljudska glasba s svojimi značilnostmi in značaj zborovske etnične glasbe. Sledi predstavitev prekmurske ljudske glasbe ter razvrstitev po tematskih sklopih s predstavitvijo ljubezenskih napevov. Sledi analiza izvajanih skladb na koncertu, od tega dveh, napisanih za namen diplomskega koncerta:  Urška Orešič (harm.): Dober večer  Urška Orešič (harm.): Hodmo spat  Urška Orešič: Moj rožmarin (praizvedba)  Urška Orešič: Beiži, ftiček! (praizvedba)  Gustav Gonza: San se šetao  Nace Duh: Nede mi več rasla  Danijel Grum: Micika v püngradi  Ivan Florjanc: Zrejlo je žito  Egi Gašperšič: Speivaj nama Katica  Radovan Gobec: Ne ouri, ne sejaj. Sledi še opis priprav na koncert s projektnim ženskim zborom »Lasvica« in primer dirigentske priprave s skladbo Beiži, ftiček!.
Ključne besede: prekmurska ljudska pesem ljubezen koncert dirigiranje ženski zbor priprava na nastop
Objavljeno: 20.07.2012; Ogledov: 3999; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (19,99 MB)

5.
CITRARSKI ORKESTER V TEORIJI IN PRAKSI
Anita Veršec, 2012, diplomsko delo

Opis: Z imenom »citre« muzikologi označujejo veliko skupino glasbil. O citrah govorimo takrat, kadar imamo opravka s strunskimi glasbili, pri katerih so strune napete vzporedno preko sevalnega telesa. Citre kot ljudsko glasbilo, v številnih različicah prisotne v glasbeni tradiciji slehernega naroda, so v 19. stoletju v razvoju zelo napredovale. V prvi polovici 19. stoletja so se oblikovale koncertne citre, obravnavi katerih je namenjena moja diplomska naloga. Poglavju o splošni predstavitvi koncertnih citer, njihovi obliki in sestavi, sledi poglavje o citrarskem orkestru in praktičnem izvajanju diplomskega koncerta. Z analizo notnih primerov zaključujem diplomsko nalogo.
Ključne besede: CITRE, CITRARSKI ORKESTER, CITRE NA SLOVENSKEM, ZBOROVSKO DIRIGIRANJE, DIRIGENT
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 1015; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (15,59 MB)

6.
UPORABA DIRIGIRANJA PRI POUKU GLASBENE VZGOJE
Tina Turk, 2013, diplomsko delo

Opis: Dirigiranje je sestavina vsake ure glasbene vzgoje, brez katerega ne moremo dobiti usklajenega razrednega petja. Namen diplomske naloge je bil, na slučajnostnem vzorcu razrednih učiteljev raziskati uporabo dirigiranja. Empirična raziskava se je osredotočila na razliko glede uporabe dirigiranja in poučevanja novih pesmi med razrednimi učitelji Štajerske in Dolenjske regije. Sodeloval je 201 učitelj. Rezultati so bili zbrani s tehniko anketiranja. S pomočjo 2_testa je bilo ugotovljeno, da med štajerskimi in dolenjskimi učitelji obstaja verjetnost statistično pomembne razlike v uporabi dirigiranja pri poučevanju glasbene vzgoje; in sicer da se pri štajerskih učiteljih dirigiranje pri pouku uporablja v večji meri kot pri njihovih kolegih z Dolenjske. Rezultati so opozorili na razliko v uporabi dirigiranja med učiteljicami glede na razred poučevanja in dejstvo ali je učitelj vodja interesne dejavnosti. Za nakazovanje tempa, dinamike in drugih glasbenih sestavin pri poučevanju novih pesmi, učitelji največkrat uporabljajo preproste gibe. Ugotovljeno je bilo, da učitelji najbolj pogosto naletijo na težave pri nakazovanju mešane mere, pomoč pri dirigiranju si v večini poiščejo pri kolegu učitelju ter da ne razmišljajo o dodatnem strokovnem izobraževanju s področja dirigiranja. Nastalo razliko se lahko pripiše študijskim izkušnjam anketiranih učiteljev. Dirigiranje pomaga k estetskemu petju, zato se mora uporaba pri pouku v čim večji meri vzpodbujati.
Ključne besede: dirigiranje, poučevanje novih pesmi, glasbena vzgoja, štajerski učitelji, dolenjski učitelji, razredni pouk.
Objavljeno: 15.02.2013; Ogledov: 1268; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

7.
VOKALNI IZZIVI PRI DELU S PEVCI IN PEVSKIMI SESTAVI
Robert Feguš, 2016, diplomsko delo

Opis: Izvedba vokalnega koncerta na visoki kakovostni ravni zahteva obvladovanje pravilne pevske tehnike in obveznih odrskih spretnosti. Izkušnje kažejo, da si pevski solisti in zborovski pevci sicer želijo izpeljave kvalitetnih nastopov, vendar se pogosto povsem ne zavedajo pomena izobraževanja za natančno obvladovanje pevskih veščin. Osrednja raziskovalna nota diplomskega dela je povezana z izkustvenimi spoznanji, da je iskreno in pravilno artikulirano vsebinsko izražanje osnova vsakega pevskega izvajanja. Telesna aktivnost in pevski izraz sta opazno odvisna od vertikalnega zaznavanja tonske višine tako pri izvajanju melodičnih postopov kot tudi intervalnih skokov. Osebno sem mnenja, da površna uporaba solmizacijskih zlogov in klasičnega notnega zapisa v zgodnji fazi izobraževanja neposredno škoduje pravilni pevski telesni drži in dojemanju ekstremno oddaljenih tonov. Pevec se mora znebiti refleksnega odziva na priučeno navpično dojemanje melodije in se naučiti mirno in odprto sprejemati energijo horizontalnega gibanja. Problematičen je tudi odnos do zakladnice slovenskih in tujih glasbenih del, kar se odraža v poenostavljenem in poenotenem izvajanju sicer zgodovinsko ter demografsko precej raznolikih stilnih obdobij.
Ključne besede: Vokalna tehnika, petje, vokali, konzonanti, pevski izraz, dihanje, artikulacija, interpretacija, dinamika, dirigiranje, pevski obseg, resonanca
Objavljeno: 05.08.2016; Ogledov: 515; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici