1. Digitalni podpis rezultatov s tekmovanja : diplomsko deloNejc Mlinarič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno delovanje elektronskega podpisa oz. digitalnega podpisa in z njim povezane komponente, kot sekljalne funkcije, digitalna potrdila, simetrična in asimetrična kriptografija. Predstavljena je nova osebna izkaznica in praktičen primer, ki s pomočjo odprtokodne knjižnice node-signpdf elektronsko podpiše PDF dokument. Ključne besede: elektronski podpis, digitalni podpis, podpisovanje PDF dokumentov, node-signpdf Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 440; Prenosov: 60 Celotno besedilo (2,00 MB) |
2. Aplikacija za pregledovanje in podpisovanje slikovnih dokumentov PDF s pomočjo optičnega prepoznavanja besedila : diplomsko deloIgor Kepe, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo razvili aplikacijo, ki bo pohitrila in olajšala podpisovanje dokumentov PDF. Implementirana je v programskem jeziku Python, optično prepoznavanje besedila pa je izvedeno z uporabo odprtokodne knjižnice Tesseract. Aplikacija je namenjena podpisovanju dokumentov PDF s slikovnimi in certificiranimi digitalnimi podpisi ter prepoznavanju besedila iz slik in slikovnih dokumentov PDF. Poleg tega nam lahko služi tudi kot enostavni urejevalnik besedila. V veliko pomoč je aplikacija lahko študentom ter vsem, ki se pri delu srečujejo z digitalizacijo ali arhiviranjem dokumentov. Prav tako vsem tistim, ki potrebujejo prepoznavo besedila natisnjenih ali skeniranih dokumentov. Ključne besede: Optično prepoznavanje znakov, Tesseract OCR, digitalni podpis, Python, dokument PDF Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 493; Prenosov: 44 Celotno besedilo (2,57 MB) |
3. Uvajanje podatkovnih standardov v poslovne informacijske rešitve na primeru plačilnega prometaMaja Gal Ravnjak, 2016, magistrsko delo Opis: Tematika e-poslovanja in e-računov je dandanes zelo zanimiva. Poraja se vprašanje, zakaj se podjetja takšnega načina e-poslovanja in e-izdajanja ter e-prejemanja računov ne poslužujejo. Čeprav je stroka in državna zakonodaja zagotovila smernice razvoja in s tem vplivala na razvoj varnostnih mehanizmov, razcveta e-poslovanja še nismo doživeli. Le redki se poslužujejo standardiziranih struktur, kot je e-SLOG, in v večji meri poljubnih struktur za elektronsko izmenjavo podatkov.
Vsaka implementacija programske rešitve, kot so e-računi, v že obstoječi informacijski sistem, zahteva projektno usmerjenost in načrtovanje, da je izpeljana čim bolj uspešno in da je zagotovljena sledljivost razvoja. Pomembno je, kateri model razvoja programiranja izberemo in hkrati spremljamo različne vidike razvoja programske opreme. Le tako si lahko zagotovimo uspešnost projekta na eni strani in na drugi strani zadovoljstvo uporabnikov. Ključne besede: E-poslovanje, e-računi, simetrično šifriranje, asimetrično šifriranje, digitalni podpis, časovni žig, infrastruktura javnih ključev, e-arhiviranje, EDIFACT, XML, UBL, e-SLOG, projektno načrtovanje, metodologija in vidiki razvoja programske opreme, implementacija in vzdrževanje. Objavljeno v DKUM: 26.05.2016; Ogledov: 1254; Prenosov: 124 Celotno besedilo (1,53 MB) |
4. OBLIKE ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA, VARNOST IN ZLORABE NA PRIMERU DELAVSKE HRANILNICE D.D.Maja Blaj, 2015, magistrsko delo Opis: Tehnološke spremembe in razmah elektronske informacije sta v svetu povzročila številne preobrate in spremembe. Človek je povsod, tudi če še ni bil pripravljen, vpet v načine elektronskega poslovanja in tudi v bankah je tako. Magistrsko delo je usmerjeno k raziskovanju in opisovanju pojmov s področja elektronskega bančništva, varnosti le tega in morebitnih oblik zlorab. Oblike elektronskega poslovanja so tudi predstavljene na primeru Delavske hranilnice d.d., opredeljena pa je uporaba bančnih instrumentov, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju in so del elektronskega poslovanja. Elektronsko bančništvo predstavlja tudi številne prednosti in slabosti, ki so predstavljene glede na uporabnika in banko, posebno mero zanimanja pa je potrebno posvetiti ravno varnosti in mogočim oblikam zlorab elektronskega bančništva. Razvoj tehnologije je pripomogel tudi storilcem kaznivih dejanj, da lažje dostopajo do naših financ, saj je izvrševanje kaznivih dejanj postalo enostavnejše in bistveno bolj prikrito, predvsem zaradi nerazumevanja uporabnikov, kar pa predstavlja bistven problem. Predstavljene so posamezne oblike zlorab v svetu in Sloveniji. Del pozornosti pa je namenjen tudi Slovenskemu trgu varnosti in oblik zlorab elektronskega bančništva, prav tako pa so izpostavljene bistvene pereče problematike v svetu. Sklepni del naloge je predstavitev naše največje slovenske hranilnice, ki je v času krize povečala svoj delež v Sloveniji, to je Delavska hranilnica d.d. V poglavju so predstavljene oblike elektronske bančništva v hranilnici in varnostni mehanizmi za preprečevanje zlorab. Zlorabe v tem poglavju niso izpostavljene, ker jih v hranilnici skoraj ni. Ključne besede: elektronsko bančništvo, plačilne kartice, bančni avtomati, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, internetno bančništvo, elektronski podpis, digitalni podpis, Delavska hranilnica d.d. Objavljeno v DKUM: 11.11.2015; Ogledov: 2127; Prenosov: 273 Celotno besedilo (2,32 MB) |
5. |
6. E – NAROČANJE TELEKOMUNIKACIJSKIH STORITEV ZA ZASEBNE UPORABNIKEVili Možina, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so predstavljene rešitve elektronskega naročanja širokopasovnih storitev, to pa so dostop do interneta, telefonija (VoIP) in TV (IPTV) ter druge storitve, ki se ponujajo na omrežju IP. Rešitve so predstavljene na primeru podjetja Telekom Slovenije, d. d., kjer je avtor tudi zaposlen. V nalogi je predstavljena rešitev za elektronsko sklenitev naročniškega razmerja za novi širokopasovni priključek od preverjanja, ali je na določeni lokaciji izgradnja priključka sploh mogoča in po kateri tehnologiji, do elektronskega naročanja telekomunikacijskih storitev oziroma spremembe teh storitev na obstoječem priključku.
Z napredkom tehnologije, novimi metodami e-poslovanja in zadostnim številom strokovno kompetentnih ljudi v podjetju Telekom Slovenije, d. d., bomo omenjeno rešitev poskusili na novo postaviti. Nadgradili bomo obstoječe sisteme, da stranki pri naročanju telekomunikacijskih storitev ne bi bilo treba obiskati telekomunikacijskega centra, naročeno opremo in storitve pa bi lahko začela čim hitreje uporabljati. Ključne besede: e-poslovanje, digitalni podpis, digitalno potrdilo, e-naročanje Objavljeno v DKUM: 27.06.2014; Ogledov: 1444; Prenosov: 116 Celotno besedilo (1013,35 KB) |
7. INTERNETNO BANČNIŠTVO IN NEVARNOSTILuka Kovačič, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo spoznali elektronsko bančništvo in storitve v elektronskem bančništvu, med katere spadajo plačilne kartice, bankomati, mobilno bančništvo in storitev, v katero smo se najbolj poglobili, internetno bančništvo. Spoznali smo njegove prednosti in slabosti ter koristi, ki jih imajo banke in komitenti. V sklopu internetnega bančništva smo pregledali tudi varnostne vidike in spoznali nekatere najpogostejše nevarnosti in grožnje, ki pretijo na uporabnike te storitve, in načine, na katere se pred njimi zaščitimo. V nadaljevanju smo spoznali razvoj internetnega bančništva na našem območju in predstavili ponudbo vseh bank na slovenskem. Diplomsko delo smo podprli s primerom in s predstavitvijo Banke Koper d.d., kjer smo podrobno spoznali vse njihove storitve.
Banke morajo slediti novim trendom poslovanja, saj na trgu vlada hud boj za stranke, prednost pred konkurenco pa dobiš in obdržiš le, če si vedno korak pred njo. Investicije v nove načine poslovanja in iskanje ustreznih informacijskih rešitev so torej nujne in upravičene. Ključne besede: elektronsko bančništvo, internetno bančništvo, banka, bankomatii plačilne kartice, mobilno bančništvo, varnost, grožnje, digitalni podpis, Banka Koper d.d. Objavljeno v DKUM: 20.11.2013; Ogledov: 2131; Prenosov: 288 Celotno besedilo (945,54 KB) |
8. E - RAČUNIStaš Matoh, 2013, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega seminarja z naslovom E-računi (E-Billing) smo želeli spoznati sisteme za elektronsko izdajanje in plačevanje računov.
V ta namen smo predstavili elektronsko poslovanje kot osnovo za implementacijo teh sistemov in to povezali z managementom odnosov s strankami. Nato smo si pogledali, kaj elektronski računi so, kaj so njihove prednosti ter ovire, kaj je za njihovo uspešno uporabo potrebno (digitalni podpis, digitalni certifikat, časovni žig, elektronsko arhiviranje, ipd.), slovensko zakonodajo, ki podpira izdajo elektronskih računov ter nekaj primerov podjetij, ki so vključena v proces elektronskih storitev.
Omenili smo tudi pobudo in prijeme slovenskih vladnih organov pri vzpodbujanju in širjenju sprejetja ter uporabe elektronskega poslovanja in elektronskih računov pri nas. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, management odnosov s strankami, e-SLOG, digitalni podpis, digitalno potrdilo, časovni žig, elektronsko arhiviranje Objavljeno v DKUM: 18.11.2013; Ogledov: 2994; Prenosov: 259 Celotno besedilo (842,31 KB) |
9. VARNOST INFORMACIJSKIH SISTEMOV IN RAČUNALNIŠKE ZLORABETom Erznožnik, 2012, diplomsko delo Opis: Informacijske tehnologije v poslovnem svetu omogočajo hitrejše in bolj kvalitetno poslovanje. Praktično informacijske tehnologije srečujemo na vsakem koraku. Vsaka organizacija pa mora za svoje potrebe izbrati prilagojen IS, glede na njeno velikost, panogo v kateri posluje in njihovo naravo dela. Informatika je v organizaciji pomembna predvsem zaradi hrambe in obdelave velike količine podatkov, na podlagi katerih lahko sprejemajo bolj racionalne odločitve.
IS v organizaciji je zelo pomemben zaradi hitre prilagodljivosti. Danes prihaja v poslovnem svetu do hitrih sprememb na trgu, zato je zelo pomembno, da lahko IS hitro prilagodimo potrebam. IS lahko prav tako zagotavlja ključne prednosti pred konkurenco. IS lahko tudi integriramo s telekomunikacijami, kar nam omogoča boljšo komunikacijo in nadzor znotraj in zunaj organizacije.
Glede na to, da IS upravlja z veliko količino podatkov, je potrebno zagotoviti njihovo varnost. Organizacije se poskušajo zavarovati na različne načine, vendar v večini primerov je dovolj le nekaj nepazljivosti in že lahko pride do izgube podatkov. Izguba podatkov lahko pomeni veliko finančno izgubo, kot tudi izgubo zaupanja strank do organizacije.
S hitrim razvojem informacijsko komunikacijskih tehnologij se je množično razmahnil tudi računalniški kriminal. Računalniški kriminal se pojavlja se v mnogih oblikah, zato ga je zelo težko zajeziti oziroma odkriti. Napadalci lahko praktično izvedejo napad od koderkoli, kjer le imajo dostop do interneta, zato niso omejeni le na eno lokacijo. Prav to otežuje odkrivanje napadalcev. Napadalci se velikokrat odločijo tudi za pridobivanje informacij od zaposlenih. Napadalci se izdajajo za nekoga drugega, da od zaposlenih pridobijo informacije, ki jih potrebujejo za vdor v IS.
Poznamo več orodij in tehnik, ki nam pomagajo pri izboljšanju varnosti IS. Tako kot se pojavljajo nova orodja in tehnike, tako tudi napadalci iščejo vedno nove načine, da pridejo do želenih podatkov, zato je potrebno nenehno posodabljanje programske in strojne opreme. Človek je še vedno ključen dejavnik pri varnosti IS, saj je najbolj nepredvidljiv. Uporabnik mora torej sam paziti, da napadalcu ne omogoči enostavnejšega vdora v informacijski sistem. Ključne besede: Informacijski sistem, Varnost podatkov, Kriptografija, Digitalni podpis, Digitalno potrdilo, Računalniški kriminal, Internetni kriminal, Socialni inženiring, Virus, Črv, Trojanski konj, Prekrivanje identitete, Protivirusna zaščita, Zaščita pred vohunskimi progami, Izobraževanje uporabnikov, Požarni zid. Objavljeno v DKUM: 17.12.2012; Ogledov: 3944; Prenosov: 435 Celotno besedilo (782,99 KB) |
10. |