| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 168
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Večkriterijski model za oceno tradicionalnih in avtohtonih pasem konj
Nina Filipič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo temelji na razvoju večkriterijskega odločitvenega modela za oceno tradicionalnih in avtohtonih pasem konj. Model smo proučeno prilagodili vsem pasmam, saj se te med seboj razlikujejo po načinu življenja, pričakovanjih, zahtevah in predvsem izkušnjah. Tradicionalne pasme so tiste pasme živali, ki po izvoru ne izhajajo iz Republike Slovenije oziroma za katere to ni dokazano. V magistrskem delu so predstavljeni kasaški konj, ljutomerski kasač in haflinški konj. Avtohtone pasme so tiste pasme živali, za katere je na osnovi zgodovinskih virov o pasmah dokazano, da so pasme po izvoru iz Republike Slovenije, torej da je bila Republika Slovenija prvotno okolje za razvoj pasem. Podrobneje smo predstavili pasme lipicanski konj, slovenski hladnokrvni konj, posavski konj in bosanski planinski konj. Na podlagi vhodnih podatkov, da bi zajeli vplive več dejavnikov pasme konj hkrati, smo razvili večkriterijski odločitveni model DEXi za ocenjevanje tradicionalnih in avtohtonih pasem konj, v katerem smo določili glavne kriterije oziroma atribute: (i) zunanjost/temperament/šolanje, (ii) stroški/namenska uporabnost ter (iii) prilagodljivost okolju. Pasme konj smo glede na pridobljene rezultate razdelili v štiri skupine, in sicer: konji, ki imajo ˝neustrezno˝ oceno pasme, konji, ki imajo ˝manj ustrezno˝ oceno pasme, konji z ˝ustrezno˝ oceno pasme in konji, ki imajo lahko ˝zelo ustrezno˝ oceno pasme. V prvo skupino, poimenovano ˝neustrezna˝ ocena pasme, nismo zabeležili nobenega primera konja. V drugo skupino, poimenovano ˝manj ustrezna˝ ocena pasme, spada največ primerkov iz naše raziskave, in sicer: kasaški konji, ljutomerski kasač, lipicanski konj, slovenski hladnokrvni konj, posavski konj in bosanski planinski konj. V tretjo skupino spada samo en primerek, in sicer pasma haflinški konj, z ˝ustrezno˝ oceno pasme. V četrto in hkrati tudi zadnjo skupino konjev z ˝zelo ustrezno˝ oceno pasme pa prav tako nismo zabeležili nobenega primera konja.
Ključne besede: tradicionalne pasme, avtohtone pasme, večkriterijski model, metoda DEXi
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 133; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

2.
Razvoj odločitvenega modela za podporo izbire strategije vstopa na nove trge
Anita Jurkić, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetje X se trenutno odloča o tem, na kateri tuji trg bi bilo najbolj smiselno vstopiti in katera strategija vstopa bi bila najbolj primerna. V prvem delu magistrske naloge smo preučili teorijo mednarodnega poslovanja, strateškega načrtovanja, raziskav tujih trgov in odločanja. V drugem delu naloge smo predstavili tehnološko podjetje X in naredili podrobno analizo širšega zunanjega okolja Madžarske in Poljske na področju širokopasovnega dostopa. Podjetje si želi neposredno poslovati z večjimi operaterji ter preko poslovnih partnerjev z manjšimi. Ker podjetje X še ni naredilo konkretne analize zunanjega okolja, analize stroškov in časovnega okvira vstopa na tuji trg ter definiralo jasnih prodajnih ciljev in aktivnosti za izbrani trg, smo v magistrski nalogi na podlagi večparametrskega odločitvenega modela v programu DEXi in PEST analize predlagali, kaj bi bilo za podjetje najbolj smiselno in na katera tveganja mora biti pripravljeno. Namen magistrskega dela je preučiti trg Madžarske in Poljske ter definirati odločitvene kriterije za izbiro ustreznega trga. V ta namen smo razvili večparametrski odločitveni model, v katerem smo ovrednotili kriterije na podlagi analize trga. Kot rezultat smo dobili najbolj potencialni trg, na podlagi stroškovne analize in časovnega okvirja pa najbolj primeren način oziroma strategijo vstopa na tuji trg. Ustrezne podatke za analizo zunanjega okolja smo poskusili pridobiti iz različnih preverjenih spletnih virov, nekaj pa tudi iz intervjuja skrbnika ključnih kupcev ter direktorice prodaje poslovne enote Dostop. Na podlagi pridobljenih podatkov smo po metodi PEST analizirali štiri ključna okolja, in sicer politično, ekonomsko, družbeno in tehnološko. Vprašanje in dileme so se pojavile predvsem zaradi pravilnosti umestitve kriterijev v posamezno okolje in ali pomembno vplivajo na odločitev o vstopu na tuji trg. Širša analiza zunanjega okolja podjetju poda grobo sliko, ali je trg primeren za nadaljnje raziskovanje ali ne. Trg naj ne bi bil zasičen, sicer je tržni potencial majhen, smiselno pa je tudi izbrati tisti trg, ki je geografsko bližji, kulturno bolj domač in nekompleksen. Če je trg dovolj perspektiven, je potrebno narediti tudi druge analize, ki so prav tako pomembne pri odločanju o mednarodnem poslovanju. To so analiza konkurence, kupcev, lastnega potenciala idr.
Ključne besede: Strategija, večparametrsko odločanje, telekomunikacije, Dexi, analiza trga
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 185; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

3.
Vrednotenje žlahtniteljske kakovosti križancev hmelja za povečanje ekonomike pridelave
Manja Kumer, 2020, magistrsko delo

Opis: Naloga je temeljila na vrednotenju križancev hmelja, ki so bili požlahtnjeni na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije v Žalcu. V raziskavo je bilo vključenih 20 križancev, in sicer: 284/81, 50/84, 66/61, 69/199, 75/42, 79/80, 109/27, 112/58, 116/130, 137/159, 143/98, 160/79, 160/147, 163/13, 167/107, 168/104, 173/4, 174/58, 204/11 in 207/205. Na podlagi vhodnih podatkov smo v programu DEXi oblikovali večkriterijski model, v katerem smo določili glavne kriterije oziroma atribute: (i) tržna perspektivnost, (ii) habitus, (iii) eterična olja in (iv) grenčice. Na podlagi rezultatov glavnih kriterijev oziroma atributov smo križancem določili žlahtniteljsko kakovost, na podlagi katere smo jih razdelili v tri skupine: križanci s »slabo«, »dobro« in »odlično« žlahtniteljsko kakovostjo. Križanec 207/205 je bil edini križanec, za katerega lahko trdimo, da se je glede na vse analizirane kriterije izkazal kot »odličen«. Križanec 160/147 je bil edini križanec, ki je bil ocenjen s »slabo« kakovostjo. Preostalih 18 analiziranih križancev je bilo ocenjenih z »dobro« kakovostjo.
Ključne besede: večkriterijski model, DEXi, hmelj, ekonomika
Objavljeno: 29.09.2020; Ogledov: 151; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

4.
Razvoj večkriterijskega modela za ocenjevanje programske opreme za vodenje projektov
Uroš Erazem, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo problem izbire programa za projektno vodenje. Problem ni trivialen, saj je na trgu zelo veliko tovrstnih programskih rešitev, izmed katerih je potrebno najti tako, ki bo zadostila našim potrebam (funkcionalnost, obseg, cena). Podjetja se zaradi tega pogosto odločijo za napačno programsko opremo in kasneje obžalujejo izbiro ali pa se dolgo časa prilagajajo programski opremi in ne programska oprema njim. Zaradi tega je potrebno pred izbiro programske opreme detajlno raziskati vsako programsko rešitev, po možnosti pridobiti testno okolje, kjer lahko ključni uporabniki preizkusijo program na lastni koži. Rešitev za ta problem bomo odpravili z razvojem modela za pomoč pri izbiri programske opreme za vodenje projektov, ki bo podjetjem olajšal izbiro programa ter jim omogočil, da bodo kupljeno programsko opremo izkoristili, po možnosti brez dodelav in preobsežnih posegov v kodo. Večkriterijski model za ocenjevanje programske opreme za vodenje projektov smo razvili s pomočjo slovenskega programa DEXi, kamor smo predhodno vnesli kriterije, zaloge vrednosti in funkcije koristnosti. Model smo ovrednotili na treh programskih opremah za vodenje projektov – Zoho, Microsoft Project in 4PM. Na podlagi izvedene analize smo ugotovili, da je najbolje ocenjena programska oprema Zoho, na podlagi ekonomskih parametrov, tehničnih parametrov in specifičnih parametrov. Enako je pokazala primerjalna analiza po specifičnih kriterijih. Na podlagi pridobljenih rezultatov in pregledu literature sekundarnih virov menimo, da je model podal pravo oceno in je primeren za uporabo v praksi.
Ključne besede: projektno vodenje, programska oprema, razvoj večkriterijskega modela, DEXi, izbira programske opreme
Objavljeno: 26.08.2020; Ogledov: 208; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

5.
Uporaba orodij poslovne inteligence v diagnostično analitskem centru družbe ELES
Denis Kozjek, 2019, magistrsko delo

Opis: V podjetju ELES, d.o.o. se je zaradi vse večje količine in kompleksnosti podatkov ter prepoznanem potencialu odkrivanja informacij, ki jih področje poslovne inteligence ponuja, vodstvo odločilo za izgradnjo diagnostično analitskega centra. Center bo v podjetju predstavljal središče tehnično poslovne inteligence. Podjetje ELES, d.o.o., se je s poslovno inteligenco že srečevalo, vendar celovite rešitve še ne uporabljajo. V magistrskem delu smo preučili in opisali področje poslovne inteligence ter različno programsko opremo oziroma orodja, ki se na tem področju uporabljajo. Z namenom izbire najprimernejšega orodja smo na podlagi zahtev, potreb in predlogov podjetja ter raziskav trga izvedli večparametrsko analizo izbranih orodij. Poleg analize smo vsako orodje tudi praktično preizkusili. Na podlagi rezultatov smo izbrali najprimernejše orodje za uporabo pri izgradnji nadzornih plošč. Namestitev in uporabo izbranega orodja smo v magistrskem delu tudi podrobneje opisali. Poleg tega je podrobno opisana tudi izgradnja in delovanje nadzornih plošč, ustvarjenih za potrebe diagnostično analitskega centra. Nadzorne plošče so osredotočene na visokonapetostne naprave. Omogočajo spremljanje številnih parametrov stanja in vzdrževanja visokonapetostnih naprav, z namenom zagotavljanja ažurnih ter kakovostnih informacij za sprejemanje poslovnih odločitev.
Ključne besede: poslovna inteligenca, večparametrska analiza, odločitveni modeli, DEXi, nadzorne plošče, Microsoft Power BI, elektroenergetski sistemi
Objavljeno: 15.01.2020; Ogledov: 459; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (5,70 MB)

6.
Sledenje mobilnim napravam v manjšem logističnem podjetju
Danilo Barle, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Zaradi velikega števila logističnih podjetji, ter s tem precejšne konkurence je za obstoj podjetja prilagodljivost in iznajdljivost ključnega pomena. Z uporabo sodobne tehnologije se moţnosti za napredek in izboljšave zelo povečajo. V aplikacijah za sledenje mobilnih naprav se vidi precejšnja moţnost za izboljšanje procesa dela zaposlenih kakor tudi za večjo učinkovitost dela. Cilj diplomske naloge je bolje spoznati ter predstaviti tovrstne aplikacije. Za laţjo primerjavo, je bil predhodno zasnovan krajši test, na katerem se je preizkusilo šest aplikacij. Na podlagi navedenih zahtev, je bila na koncu s pomočjo odločitvenega programa DEXi, izbrana najprimernejša. S pomočjo diplomske naloge se poizkuša dokazati, da podjetje lahko izkoristi prednosti, ki se mu ponujajo z uporabo mobilnih naprav, ker si s tem lahko izboljša in olajša procese dela. Diplomska naloga prikazuje moţnosti uporabe prosto dostopnih aplikacij, ki lahko podjetju olajšajo poslovanje.
Ključne besede: DEXi, logistika, sledenje, aplikacija, globalni sistem pozicioniranja
Objavljeno: 18.12.2018; Ogledov: 554; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

7.
Vpliv kakovosti sortiranja komunalnih odpadkov v Sloveniji na recikliranje
Simon Bukovski, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Kakovost storitve sortiranja komunalnih odpadkov v Sloveniji se je v raziskavi ocenjevala s pomočjo večkriterijskega modela za kvalitativno oceno metodologije DEX. Gre za orodje, ki uporabniku pomaga priti od mnogih možnosti do odločitve. V raziskavi se je ocenjevala kvaliteta sortiranja komunalnih odpadkov sedmih slovenskih centrov za ravnanje z odpadki. Ocenjevanje je temeljilo na osnovi osmih vrst sekundarnih surovin. Parametri ocenjevanja so bili kakovost sekundarnih surovin, ki jo determinira njihova čistost, rednost oddajanja sekundarnih surovin v reciklažo, ki temelji na učinkovitosti sortiranja, ter nakladalna teža posamezne balirane frakcije pri transportu sekundarnih surovin v reciklažo, ki je v osnovi odvisna od tehnične opremljenosti centrov. Zbiranje potrebnih podatkov je potekalo v obdobju šestih mesecev, in sicer od januarja 2017 do vključno junija 2017. Končni rezultati so podali informacije glede predhodno zastavljenih pet hipotez. Ocenjevanje storitve ravnanja z odpadki je podalo končno oceno »dobro« podjetjema A in D. Z oceno »srednje« so bila ocenjena podjetja B, C in F. Končno oceno »slabo« sta dobili podjetji E in G. V raziskavi so grafično prikazani tudi rezultati centrov za ravnanje z odpadki glede na vsak atribut oz. sekundarno surovino posebej. Izvedena je bila tudi analiza občutljivosti za preizkus odzivnosti modela. Ta se je izvajala s spremembo funkcije koristnosti na nivoju »izbor materiala«. S spremembami zahtevane vrednosti uteži so bili razviti štirje scenariji. Pri vsakem od njih se je določenemu atributu zahtevana vrednost uteži povečala na 70 %, preostalim atributom pa se je vrednost uteži znižala na 10 %. Na ta način se je ugotavljalo, kako določen atribut vpliva na končno oceno variant oz. na oceno posameznega centra za ravnanje z odpadki. Tudi po različnih scenarijih se samo pri podjetjema A in D končna ocena ni razlikovala od ocene, ki sta jo podjetji dobili pri začetnem razvoju modela.
Ključne besede: centri za ravnanje z odpadki, ocenjevanje storitve ravnanja z odpadki, sekundarne surovine, večkriterijski model, DEXi
Objavljeno: 30.03.2018; Ogledov: 705; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (5,76 MB)

8.
Tourist farm service quality assessment
Karmen Pažek, Črtomir Rozman, 2010, pregledni znanstveni članek

Opis: Farm tourism shows a structure different from agriculture, forestry, and fishery; farm tourism is expanding, labour intensive, generates an influx of money, and maintains the service base in the region. Farm tourism is one of the most important supplementary activities and generates considerable secondary income. This paper present the developed methodology that will enable the ranking of tourist farms based on their service quality. This is accomplished through the use of the expert system based on the DEXi decision-making method. Using DEXi, the multi-criteria decision model for the assessment of farm tourism-s service quality was developed. The model was applied in practice on 7 vacation farms. The data from the questionnaires completed by farm guests and hosts was used as input data in the multi-attribute model and as an arbitrary estimation for the farm. The results of the model are shown as the assessments for individual farms. Out of seven chosen farms, four achieved the best possible estimation. Two of them achieved middle estimation. For the last tourist farm, where a data deficit was present, the model showed two final possible estimations (very good or good and bad - depends on value of missing attributes.
Ključne besede: tourist farm, multi-criteria analysis, DEXi methodology, ranking
Objavljeno: 29.03.2018; Ogledov: 366; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (133,53 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Prenova spletne trgovine za proizvodno in marketinško podjetje
Klemen Avsec, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi opisujemo izdelavo nove spletne trgovine za podjetje Ekom, d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo filtrov ter mehčalcev za vodo. Trenutna spletna stran podjetja ima statično obliko in predvsem predstavitveno nalogo, zato smo se v sodelovanju s podjetjem odločili za izdelavo nove spletne strani, ki omogoča tudi nakup izdelkov prek spleta. Spletna trgovina bo podjetju omogočila večjo pokritost trga in konkurenčno prednost, saj se število spletnih nakupovalcev povečuje. Želja podjetja je bila, da je spletna stran zasnovana na način, ki omogoča preprosto urejanje vsebine, s čimer bi bili neodvisni od zunanjih izvajalcev in si na ta način znižali stroške. S tem namenom smo primerjali tri sisteme za upravljanje z vsebino in s pomočjo programskega orodja za več parametrsko odločanje DEXi prišli do rezultata, ki nam je pokazal, da je najprimernejši sistem glede na določene parametre OpenCart. V sodelovanju s podjetjem smo nato izdelali načrt spletne strani. Na podlagi odobrenega načrta smo izbrali najustreznejšo predlogo in izdelali spletno trgovino. Prav tako smo poleg SWOT analize stare spletne strani izdelali tudi SWOT analizo nove spletne trgovine in ji dodali še stroškovno in časovno poročilo.
Ključne besede: spletna trgovina, OpenCart, WordPress, Joomla, DEXi, proizvodno in marketinško podjetje
Objavljeno: 26.09.2017; Ogledov: 866; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Izbira novih kadrov s pomočjo odločitvenega modela
Nataša Jevšnik, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu bomo obravnavali problematiko izbire novih kadrov v podjetju. Razvili bomo model za pomoč pri odločanju izbire novih kadrov, kjer bomo upoštevali vse bistvene elemente razvoja kadrov. Pri izgradnji hierarhičnega modela kriterijev za izbiro novih kadrov se bomo osredotočili na tiste elemente, ki so ključni za izbor kandidata. Razvili bomo model, ki bo informacijsko podprt model s programom DEXi, programom za večparametrsko odločanje. Model bo pripomogel k takojšnjemu vpogledu, zakaj je med primernimi kandidati nek kandidat primernejši od drugega. Na konkretnem primeru bomo pokazali možnost uporabe informacijskih orodij v samem procesu zaposlovanja in pri selekcijskem postopku. Prikazati želimo takšen model, ki nam bo dal najbolj jasne in zanesljive rezultate. Model bomo aplicirali na konkretnem primeru. Poskusili bomo tudi ugotoviti, kako in na kakšen način izvesti vrednotenje in ocenjevanje ter kateri so tisti kriteriji, ki so pri oceni posameznih kandidatov najpomembnejši. Nove sodelavce je potrebno izbrati po natančno določenih selekcijskih postopkih. Zato bomo izdelali model, ki nam bo pomagal pri selekciji, razporejanju in vrednotenju kadrov. S pomočjo modela bomo tako prišli do cilja, ki vključuje transparenten izbor kadra, vstop v delovni proces in nato stalno spremljanje razvoja izbranega kandidata.
Ključne besede: Proces zaposlovanja, analiza delovnega mesta, sistem za podporo odločanju, odločitveni modeli, DEXi
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 637; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (5,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici