1.
PROGRESIVNA PEDAGOGIKA - MOZAIK NAPREDNIH IDEJ, KI SO SPREMENILE ŠOLSTVOSuzana Mati Regvat, 2016, diplomsko delo
Opis: Vzgoja in izobraževanje se je skozi čas spreminjala v skladu s političnimi, ekonomskimi in družbenimi spremembami. Hkrati s spremembami v učnih načrtih in oblikami poučevanja se je spreminjal tudi položaj učitelja in učenca. Na prelomu 19. v 20. stoletje se je pojavilo gibanje, ki je na temeljih smernic naprednih pedagogov kot sta Pestalozzi in Rousseau, postavilo v ospredje izobraževanja otroka, njegove potrebe in interes. V Združenih državah je John Dewey postal osrednja oseba gibanja, ki ga poznamo pod imenom progresivna pedagogika. Pod tem pojmom se pojavljajo različna gibanja, ki jim je skupno nasprotovanje tradicionalni vzgoji in izobraževanju. Zaradi različnih interpretacij ostaja progresivna pedagogika, v Sloveniji bolj uveljavljena pod imenom reformska pedagogika, predmet razprav in kritik, predvsem s strani tako imenovanih tradicionalistov, ki ji očitajo, da so posledica takšne sodobne vzgoje otroci s pomanjkljivim znanjem.
Ključne besede: progresivna pedagogika, tradicionalno izobraževanje, Dewey, zgodovina pedagogike, reformska pedagogika, sodobna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 12.08.2016; Ogledov: 2221; Prenosov: 469
Celotno besedilo (560,93 KB)