1. Film experience in the context of different audience : magistrsko deloIvan Kovačić, 2020, magistrsko delo Opis: The aim of this master thesis with title Film experience in the context of the different audiences was to answer the following; is it better to watch a film alone at home or with an audience in the cinema. To answer this question we prepared an experiment in which there were 42 participants. Participants were divided into two groups; the first group watched the film City of God, that was used for the experiment, at home, the second, watched the film with an audience in the cinema. At the end of the experiment, we compared the results from both groups. We found, that participants who watched the film in the cinema with an audience had a better film-watching experience. The results showed that the participants who watched the film in the cinema were more focused and paid more attention to the story, the characters that appeared in the film. Ključne besede: cinema, video on demand, film experience, emotions, the audience effect Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 1384; Prenosov: 78 Celotno besedilo (1,19 MB) |
2. Fotorealistično modeliranje stavb : diplomsko deloIvona Cvetkovska, 2019, diplomsko delo Opis: Ohranjanje zgodovine ni enostaven proces. Zgodovino države ali sveta lahko
shranimo v obliki besedila, zgodovino arhitekture in stavb pa najlažje shranimo kot
fotografijo. Še boljšo vizualno predstavo pa poda foto-realistični 3D model, ki je
natančnejši od fotografije, in poda tretjo dimenzijo, ki pri fotografi ni prisotna.
Iz tega izhodišča izhajajo ustvarjalci, ki ustvarjajo različne 3D modele za različne
namene v različnih programih. Mi smo se odločili za izdelavo 3D modela Mariborske
Baroničine hiše v programu Cinema 4D. Uporabljali smo različne operacije in orodja,
obogatili smo jo z različnimi teksturami hkrati pa smo oblikovali njeno okolico. Z uporabo
določenih osvetlitvenih tehnik je Baroničina hiša prišla do izraza. Ključne besede: Foto-realistično modeliranje, Cinema 4D, tekstura, Baronica, fotografija, načrt Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 1195; Prenosov: 119 Celotno besedilo (2,03 MB) |
3. Izdelava 3D modela z digitalnim kiparstvom za 3D tiskanje : diplomsko deloJan Strmšek, 2019, diplomsko delo Opis: Tehnologija 3D modeliranja se je v zadnjih desetletjih razvila do te mere, da lahko skoraj vsakdo doma na svojem računalniku izdela realistične 3D modele s programsko opremo za 3D modeliranje. Del 3D modeliranja pa je tudi 3D kiparstvo, ki omogoča še izdelavo več stopnj podrobnosti in uprizoritev organskih oblik, ki bi jih pri navadnem 3D modeliranju lahko dosegli le s pomočjo tekstur ali 3D mapiranja. Cilj diplomske naloge je uprizoriti čim bolj realistično repliko objekta organske oblike. Ta model nameravamo potem še prototipirati s 3D tiskalnikom in ga dokončati do te mere, da bo deloval organsko in naravno. Ključne besede: Cinema 4D, 3D modeliranje, digitalno kiparstvo, 3D tiskanje Objavljeno v DKUM: 29.11.2019; Ogledov: 1476; Prenosov: 155 Celotno besedilo (3,77 MB) |
4. Nivoji podrobnostiKarmen Hozjan, 2018, diplomsko delo Opis: Kljub izjemnim napredkom računalniške grafične strojne opreme, stremenje po realističnem upodabljanju v realnem času še vedno obstaja. V diplomski nalogi so preučeni nivoji podrobnosti (angl. level of detail) geometrijskih modelov. V prvem delu so opisani temeljni pojmi, zgodovina, štirje okvirji za upravljanje nivojev podrobnosti ter štiri avtomatizirane metode poenostavljanja geometrijskih modelov. V drugem delu so predstavljeni vtičnik, orodje in objekt LOD, ki jih v okviru nivojev podrobnosti ponuja program Cinema 4D. Tako orodje kot objekt LOD sta testirana na lastnih primerih. Vtičnik in orodji starejših in novejših različic programa so med seboj primerjani. Ključne besede: nivo podrobnosti, geometrijski model, Cinema 4D Objavljeno v DKUM: 09.05.2018; Ogledov: 1715; Prenosov: 139 Celotno besedilo (3,09 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Realistično modeliranje vode v cinema 4DTina Božič, 2017, diplomsko delo Opis: Upodobiti vodo v računalniški grafiki ali animaciji ni enostavno, zaradi njenih posebnih lastnosti. Pri tem nam pomagajo različni računalniški programi, ki nam z posebnimi metodami omogočajo upodobitev vode. Najpogosteje uporabimo metodo sistema delcev, obstajajo pa še druge metode, kot so metoda s pomočjo premestitve, premestitvenih deformatorjev ali tekstilij. V diplomski nalogi opišemo lastnosti vode, sistem delcev, druge programe za upodobitev vode, ter različne metode za upodobitev vode v Cinemi 4D.
Cilj diplomske naloge je bil upodobiti vodo v Cinemi 4D, kar se da realistično in brez uporabe zunanjih dodatkov kot je RealFlow. Ključne besede: Cinema 4D, sistem delcev, upodabljanje vode Objavljeno v DKUM: 06.10.2017; Ogledov: 1073; Prenosov: 86 Celotno besedilo (3,01 MB) |
6. UPORABA MODULA MOGRAPH V CINEMI 4D ZA UVODNO ŠPICO FILMAKimi Svetec, 2016, diplomsko delo Opis: Cilj diplomske naloge je preučiti modul Cinema4D Mograph ter prikazati primere in postopke uporabe le-tega z uporabo najuporabnejših Mograph učinkov v animaciji za uvodno špico filma. Cinema 4D omogoča modeliranje poljubnih objektov v 3D ter poljubno animiranje gibanja teh objektov. Pri ustvarjanju animiranih videov je tako Cinema 4D pripomoček, ki nam omogoči ustvarjanje mnogih kombiniranih učinkov ter omogoča vključitev poljubne glasbe in poljubnih slik. S pomočjo programa Audacity smo želeno glasbo hitro pretvorili v format, ki ga program Cinema 4D prepozna. Za združevanje upodobljenih videoposnetkov smo uporabili program Adobe Premiere, ki omogoča hitro in enostavno združevanje videoposnetkov in izvoz končnega videa. Uporabo modula Cinema 4D Mograph smo predstavili tudi v kratkem videu za uvodno špico filma. Ključne besede: Cinema 4D, Mograph modul, Mograph Effectors, video, uvodna špica Objavljeno v DKUM: 14.07.2016; Ogledov: 1683; Prenosov: 113 Celotno besedilo (3,33 MB) |
7. PRIMERJAVA POSTOPKOV GEOMETRIJSKEGA MODELIRANJA V PROGRAMIH ZBRUSH IN CINEMA 4DViktorija Gošnak, 2015, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi sta preizkušena in primerjana dva različna pristopa modeliranja in sicer pristop modeliranja s ploskvami v Cinemi 4D in digitalno kiparjenje v ZBrush. Cilj je bil ugotoviti, v katerem programu bi bilo lažje in hitreje izdelati prepričljiv model človeka. Na podlagi analize 3D modela, slabosti in prednosti obeh pristopov je podan sklep, da je za izdelavo kompleksnega modela človeka primernejši program ZBrush. Ključne besede: geometrijsko modeliranje, računalniško kiparjenje, 3D model človeka, ZBrush, Cinema 4D Objavljeno v DKUM: 27.05.2015; Ogledov: 2136; Prenosov: 191 Celotno besedilo (4,11 MB) |
8. POSTOPKI PRENOSA STATIČNIH 2D SCEN V 3D MODELEMateja Krajnc, 2015, diplomsko delo Opis: V magistrskem delu smo se posvetili procesom, ki omogočajo prenos dvodimenzionalnih scen v tridimenzionalne modele. Najprej smo se seznanili s teoretičnimi izhodišči. Seznanili smo se z osnovami geometrijskega modeliranja ter s principi in klasifikacijo metod modeliranja na podlagi slik. V empiričnem delu smo s pomočjo polavtomatskega fotogrametričnega programa Insight3D in programa za ročno modeliranje in teksturiranje Cinema 4D poskušali na podlagi izbranih lastnih fotografij arhitekturnega objekta narediti tridimenzionalni računalniški model. Bolj dovršene rezultate smo dosegli pri uporabi programa Cinema 4D. Ključne besede: geometrijsko modeliranje, modeliranje na podlagi slik, fotogrametrija, Insight3D, Cinema 4D Objavljeno v DKUM: 27.05.2015; Ogledov: 1483; Prenosov: 144 Celotno besedilo (7,27 MB) |
9. 3D ANIMACIJA AVATARJABarbara Pesek, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo predstavili animacijo hoje in teka avatarja v 3D programu Cinema 4D. Definirali smo pojma animacija in avatar ter na kratko povzeli njuno zgodovino in vrste. Izpostavili smo pomembne prelomnice na področju animacije in začetek uporabe izraza avatarja. Prav tako smo podrobneje preučili človeško hojo in tek, na katerih je v naši animaciji največji poudarek. V nadaljevanju smo se lotili izdelave 3D računalniške animacije na primeru našega kratkega animiranega filma o izmišljeni računalniški igri Varuh vodnih izvirov. Predstavili smo faze predprodukcije, produkcije in postprodukcije. Opisali smo ključne korake predprodukcije, torej pripravo ideje, zgodbe, vizualnih načrtov, scenarija in snemalne knjige. Nato smo se lotili produkcije 3D računalniške animacije, katere koraki so modeliranje, okraševanje, animacija, osvetlitev, kontroliranje kamere, upodabljanje in komponiranje. Podrobneje smo opisali postopek različnih načinov izdelave animacije s ključnimi slikami. Ključne besede: animacija, avatar, Cinema 4D, hoja, tek Objavljeno v DKUM: 19.02.2015; Ogledov: 2547; Prenosov: 271 Celotno besedilo (4,56 MB) |
10. USTVARJANJE POUČNIH ANIMACIJ S POMOČJO TEHNIKE CINEWARENejc Kilar, 2014, diplomsko delo Opis: To diplomsko delo obravnava tradicionalni delovni tok pri izdelavi multimedijskih vsebin v primerjavi s prilagojenim delovnim tokom za vtičnik Cineware. Študija je izvedena na primeru poučne animacije , ki je sestavljena iz štirih različnih scen. Te so izbrane tako, da lahko učinkovitost vtičnika z njimi kar najbolje preverimo. Tematika se navezuje na mikroskopski pogled in se osredotoča na štiri elemente: Nevroni, lasje, pljučni alveoli in človeško kožo. Pri njihovi izdelavi pa smo se posvetili študiji izvedbe osvetlitve, posebnih učinkov in zajemu gibanja. V vseh primeri pokažemo, da nam vtičnik Cineware omogoča vzporedno izvajanje produkcije in post-produkcije, s čimer znatno pohitri naše delo v primerjavi s tradicionalnim delovnim tokom. Posledično je tudi kvaliteta izdelka višja. Ključne besede: CINEMA 4D, Cineware, delovni tok, upodabljanje Objavljeno v DKUM: 19.02.2015; Ogledov: 1382; Prenosov: 109 Celotno besedilo (1,24 MB) |