1. Digitalizacija kot protagonist naprednih tehnologij v Centru za upravljanje z dovolilnicami : magistrsko deloMarija Bregar, 2023, magistrsko delo Opis: Koprsko pristanišče je edino slovensko mednarodno tovorno pristanišče, ki ga upravlja delniška družba Luka Koper, d. d. Je eno najmodernejših v tem delu sveta in z zaledjem povezano s cesto in železnico. Digitalizacija predstavlja v sedanjem času pomemben trend, ki prinaša številne spremembe na različnih področjih. Med ta področja spadajo tudi logistika in pristaniški sistemi. Digitalizacija se opredeljuje kot proces pretvorbe analognih podatkov v digitalno obliko. Omogoča učinkovitejše poslovanje, izboljšanje storitev in povečanje konkurenčnosti. S pomočjo digitalnih tehnologij je mogoče avtomatizirati procese, zmanjšati stroške ter hitreje in natančneje sprejemati odločitve. Digitalizacija omogoča tudi boljša povezanost in sodelovanje med podjetji ter olajša komunikacijo in izmenjavo podatkov. V pristaniščih se digitalizacija nanaša na uporabo digitalnih tehnologij za izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti delovanja pristanišč. Lahko pripomore k izboljšanju operativne učinkovitosti in zmanjšanju časa pretovora tovora. Osrčje zaključnega dela predstavlja digitalizacija procesa izdaje dovolilnic v koprskem pristanišču. Skladno s tem je proces izdaje dovolilnic v zaključnem delu protagonist naprednih tehnologij v Centru za upravljanje z dovolilnicami. Predstavljen je tudi pereč del procesa izdaje dovolilnic – t. i. varnostno preverjanje pred izdajo dovolilnic, ki poteka na podlagi predložitve potrdil o nekaznovanosti. Glede na pomembnost koprskega pristanišča kot takega in zagotavljanja njegove varnosti in s tem tudi nacionalne varnosti, je predlog morebitne integracije podatkov o imetnikih dovolilnic z državnimi organi in implementaciji digitalizacije procesa izdaje dovolilnic obravnavan z različnimi strokovnjaki s področja varnosti in pomorstva kot tudi s številnimi predstavniki državnih organov, prav tako pa tudi z znanstvenoraziskovalnimi akademskimi predstavniki. Obravnavani so tudi primeri dobrih praks pristanišč v tujini, po katerih bi se lahko slovensko pristanišče zgledovalo. S pomočjo rezultatov raziskave in analize intervjujev je prikazana usmeritev, na kaj se je treba v prihodnosti osredotočiti, če bo koprsko pristanišče v prihodnosti nadaljevalo pot digitalizacije in uporabe naprednih tehnologij tako na področju izdaje dovolilnic kot tudi širše. Ključne besede: pristanišča, digitalizacija, napredne tehnologije, Center za upravljanje z dovolilnicami, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 197; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,41 MB) |
2. Analiza parametrov, ki vplivajo na čas obravnave pacientov v Urgentnem centru Maribor : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaValentina Vavdi, 2023, diplomsko delo Opis: Prezasedenost v urgentnih centrih in preobremenjenost osebja je problem, ki se trenutno pojavlja marsikje po svetu. Prezasedenost urgentnih centrov ima posreden negativen vpliv tako na paciente kot na zaposlene. Z ozkimi grli nastajajo zamude pri zdravljenju, poviša se lahko stopnja smrtnosti pacientov, podaljšuje se čas obravnave in pacient je bolj dovzeten za ponovno hospitalizacijo. Da bi zmanjšali preobremenjenost urgentnih centrov, smo v diplomskem delu poskusili napovedati čas trajanja obravnave pacientov glede na izbrane parametre in s tem poskusili predvidevati, kako dolgo traja obravnava pacienta na urgenci glede na značilnosti pacienta in obravnave. V prvem delu smo naredili pregled strokovnih člankov, kjer so avtorji raziskovali podobne primere našemu. Predstavili smo tudi trenutno metodologijo organizacije slovenskih urgentnih centrov. Nadaljevali smo z raziskovalnim delom, kjer smo iskali linearni regresijski model, ki bi najbolje opisal izbrane podatke. Rezultate smo interpretirali in identificirali kritične parametre. V zaključku diplomskega dela smo podali rešitve tako za izboljšavo modela kot rešitve za razbremenitev urgentnih centrov. Ključne besede: UKC Maribor, urgentni center, prezasedenost, čas trajanja obravnave pacientov, linearna regresija Objavljeno v DKUM: 04.09.2023; Ogledov: 157; Prenosov: 33
Celotno besedilo (2,51 MB) |
3. Shopping center industry internationalization with a focus on key resources and direct investment : the case of a Chilean company in MexicoHumberto Riquelme, Vito Bobek, Tatjana Horvat, 2021, izvirni znanstveni članek Ključne besede: shopping center sector, resources and capabilities, entry strategies, emerging markets, Chile, Mexico Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 139; Prenosov: 11
Celotno besedilo (1,39 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Prepoznavanje revščine v okolju predšolskega otroka : diplomsko deloLarisa Toš, 2023, diplomsko delo Opis: Revščina lahko pomembno zaznamuje otroka in njegovo družino. Pomembno je, da poznamo, kako se revščina kaže in kakšne oblike pomoči lahko nudimo posameznikom, ki se z njo srečujejo. Zaradi soočanja z revščino lahko ima otrok slabši razvoj, kar pa vpliva na njegovo nadaljnje življenje. Takšni otroci so pogosto socialno izključeni. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena revščina, kakšen je vpliv revščine na predšolskega otroka in na njegovo družino ter kakšno pomoč lahko nudimo predšolskemu otroku in njegovi družini, ki se sooča z revščino. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija intervjujev, ki smo jih izvedeli z zaposlenimi iz različnih Centrov za socialno delo. Zanimalo nas je, kako zaposleni na Centru za socialno delo prepoznavajo revščino v okolju predšolskega otroka in kakšno pomoč nudijo otroku in njegovi družini. Glede na pridobljene rezultate ugotavljamo, da zaposleni na Centru za socialno delo revščino prepoznavajo na podlagi otrokovega vedenja, zunanjega videza, vključevanja v družbo. Prepoznavajo jo predvsem preko otrokovih staršev. Otroku nudijo pomoč posredno, preko njihovih staršev. Pri tem pa jim pomagajo različne institucije in organizacije. Ključne besede: predšolski otrok, revščina, Center za socialno delo, družina, pomoč Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 244; Prenosov: 71
Celotno besedilo (815,99 KB) |
5. Avtomatizacija procesa izdelave orodja v orodjarstvu gorjak : diplomsko deloAleksander Breznik, 2023, diplomsko delo Opis: Avtomatizacija proizvodnih procesov je dandanes ključnega pomena za obstoj in konkurenčnost podjetij. V diplomski nalogi je opisan proces avtomatizacije podjetja Orodjarstvo Gorjak, in sicer opisujemo postopek hitrega vpenjanja sestavnih delov orodja, programiranje v programskem paketu Mastercam, predstavljen je postopek transporta sestavnih delov s pomočjo avtomatsko vodenih vozil ter opisan nadzor in upravljanje proizvodnje z RISP-SQL proizvodnim informacijskim sistemom. S pomočjo avtomatizacije smo povečali produktivnost in izboljšali čas izdelave orodja. V nalogi je največji poudarek na programiranju in vpenjanju obdelovancev na obdelovalni center. Postopek transporta z avtomatsko vodenimi vozili je predstavljen kot ideja za izboljšanje trenutne avtomatizacije v podjetju. Zaradi velikih nabavnih vrednosti avtomatsko vodenih vozil v realizacijo takšnega transporta sestavnih delov orodja zaenkrat ni bilo mogoče preiti. Cilj naloge je, prikazati avtomatizacijo procesa v maloserijski proizvodnji. Ključne besede: Mastercam, CNC programiranje, avtomatsko vodena vozila, obdelovalni center, vpenjalne priprave Objavljeno v DKUM: 07.07.2023; Ogledov: 205; Prenosov: 54
Celotno besedilo (9,48 MB) |
6. Ogrevanje, prezračevanje in klimatizacija v proizvodni hali : diplomsko deloTobi Forstner, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja problem prezračevanja in klimatizacije v proizvodni hali, v kateri je zaradi pridobitve novih obdelovalnih centrov sistem prezračevanja potreben posodobitve. V prvem delu predstavimo pomembne parametre in sestavne dele centralnega sistema, nato se lotimo preračuna toplotnih dobitkov zaradi transmisije in sevanja ter notranjih toplotnih dobitkov zaradi obratovanja strojev in emisije toplote delavcev v prostoru. Preračun hladilne obremenitve in izbira klimata z adiabatnim hlapilnim hlajenjem kažeta, da ob izbiri notranjih pogojev 26 °C in 62 % RV razvlaževanje ni potrebno. V tem primeru za hlajenje potrebujemo 39,39 kW hladilne moči. Zaradi rekuperatorja in adiabatnega hlajenja potrebujemo za prezračevanje in hlajenje le 15 kW električne moči. Ključne besede: ogrevanje, klimatizacija in prezračevanje, proizvodna hala, obdelovalni center, udobje, oljna megla Objavljeno v DKUM: 06.07.2023; Ogledov: 197; Prenosov: 14
Celotno besedilo (3,39 MB) |
7. Stiske, dileme in težave pri organizaciji dela v centru za krepitev zdravja v času epidemije covid-19Silvija Lunder, 2023, magistrsko delo Opis: Delovna enota, ki je bila umeščena v nivo slovenskega zdravstvenega varstva ne dolgo nazaj, je postala eden ključnih faktorjev pri organizaciji in izvajanju ukrepov v času epidemije Covid-19. Namen raziskave je bil ugotoviti, s kakšnimi stiskami, dilemami in težavami so se vodje Centrov za krepitev zdravja (CKZ) srečevale pri organizaciji dela v času epidemije Covid-19.
Uporabljena je bila kvalitativna metodologija. Instrument raziskave je bil delno strukturiran intervju. Sodelovalo je šest intervjuvank, ki so vodile CKZ v času epidemiološke krize in prevzele odgovorno organizacijsko vlogo. Intervjuji so bili posneti s pomočjo videokonference Zoom in dobesedno prepisani. S sintezo podatkov smo identificirali proste kode, katere smo analizirali in primerjali med seboj v namen razvoja podtem in glavne teme.
Na osnovi analize je bilo oblikovanih šest podtem: stiske, izzivi, dileme, težave, organizacija in razreševanje zapletov. Ugotovljeno je bilo, da je bilo sprva težko zagotoviti zaščitna sredstva, kasneje organizirati delo na različnih novonastalih deloviščih hkrati in ga nenehno organizacijsko modificirati glede na potrebe. CKZ-ji so na morebitno zaprtje javnega življenja dobro pripravljeni na podlagi preživete izkušnje in medsebojnega timskega povezovanja znotraj same delovne enote.Iznajdljivost, sodelovanje, trdo delo, odrekanja in predvsem fleksibilnost, so bile odlike, s pomočjo katerih se je v času negotovosti, služba CKZ odzvala na preizkušnjo. CKZ je delovna enota, ki skrbi za celokupno preventivno naravnano zdravje tako posameznika kot tudi širše družbe. Ključne besede: Center za krepitev zdravja, epidemija Covid-19, organizacija dela, stiske, dileme in težave v zdravstveni negi Objavljeno v DKUM: 15.05.2023; Ogledov: 431; Prenosov: 61
Celotno besedilo (919,39 KB) |
8. Zasnova islamsko versko-kulturnega centra na Pobrežju v Mariboru : magistrsko deloAlma Karahmet, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo podaja idejno rešitev za zasnovo novega islamskega versko-kulturnega centra v Mariboru. Zasnova versko-kulturnega objekta v slovenskem prostoru ponuja ponovni razmislek o možnostih arhitekturnega nagovora tovrstnih objektov.
Skozi raziskovanje zgodovinske podlage in razvoja arhitekturne tipologije islamskih verskih objektov razvijemo razmislek o vizualni podobi sodobnih islamskih versko-kulturnih centrov in njihovi vpetosti v okolja v pretežno
nemuslimanskih deželah. Urbanistična zasnova in oblikovna pojavnost novega objekta presega stereotipne predstave o tovrstnih objektih ter na sodoben način interpretira značilne islamske arhitekturne elemente.
Območje za postavitev novega islamskega versko-kulturnega centra je izbrano na podlagi analiz širšega in ožjega mestnega prostora. Izbrana lokacija ponuja dobro prometno povezljivost, bližino starega mestnega jedra in tako predstavlja optimalne pogoje za umestitev.
Novi versko-kulturni center kot skupek duhovnih, socialnih in kulturno-izobraževalnih dejavnosti skupnosti predstavlja pomembno grajeno strukturo v mestu. S svojo zasnovo in prisotnostjo je uspešno integriran v vizualno sliko mesta ter pripomore k programski pestrosti območja. Ključne besede: islamska arhitektura, islamski center, kulturni center, Maribor Objavljeno v DKUM: 10.03.2023; Ogledov: 577; Prenosov: 185
Celotno besedilo (57,60 MB) |
9. Vpliv informacijskega sistema na delovne procese zasneževanja v Nordijskem centru PlanicaMiha Mežik, 2022, magistrsko delo Opis: Smučarska središča in zimski športni centri so vedno bolj odvisni od uporabe naprav za umetno zasneževanje. Sistemi umetnega zasneževanja omogočajo več dohodka zimskim središčem, večjo zasedenost kapacitet turističnih namestitev, boljšo prepoznavnost lokalnega gospodarstva in zagotavljanje pogojev za športno vadbo vrhunskih športnikov.
V sklopu optimalnega izvajanja delovnih procesov, zmanjševanja stroškov in optimizacije poslovanja v Nordijskem centru Planica je ključnega pomena tudi učinkovito upravljanje sistema za umetno zasneževanje. Upravljanje sistemov zasneževanja se v večji meri izvaja s podporo informacijskih sistemov (IS), osnovanih na visokotehnoloških rešitvah. Delo vsebuje analizo obstoječega stanja informacijskega sistema in vseh podsistemov, ki upravljajo delovanje sistemske infrastrukture na področju zasneževanja. Na podlagi analize so opredeljene ključne usmeritve za vzpostavitev modela, ki bo omogočal učinkovito poslovanje in izvajanje delovnih procesov na področju zasneževanja. Ključne besede: sistemi umetnega zasneževanja, informacijski sistem, centralni nadzorni sistem, zimski športni center, Nordijski center Planica Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 318; Prenosov: 36
Celotno besedilo (2,48 MB) |
10. Uvedba programske rešitve za upravljanje odnosov s strankami v kontaktnem centruBarbara Golob, 2022, diplomsko delo Opis: Hiter tehnološki napredek in nenehno spreminjajoče se potrebe strank na področju telekomunikacij in interakcij s strankami so razlog, da so se podjetja prisiljena prilagajati vedno bolj zahtevnemu tržišču. Programska rešitev, kjer so vsi komunikacijski kanali vodeni znotraj ene same platforme in omogoča centralizirano distribucijo, upravljanje in shranjevanje vseh podatkov o strankah in zapisov o interakcijah, podjetjem omogoča biti korak pred drugimi. Skupaj z inteligentnim večkanalnim usmerjanjem, poročanjem v realnem času in beleženjem interakcij po vseh komunikacijskih kanalih, omogoča 360-stopinjski pogled na stranko in možnost zagotavljanja visoko personaliziranega, celovitega pristopa k oskrbi strank. V diplomski nalogi je predstavljena uvedba celovite programske rešitve za podporo upravljanju odnosov s strankami v večji slovenski banki. Prikazana je analiza stanja pred in po uvedbi rešitve. Ključne besede: CRM, kontaktni center, banka, upravljanje stikov s stranko, komuniciranje po različnih kanalih Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 319; Prenosov: 21
Celotno besedilo (1,40 MB) |