1. Uporaba digitalne platforme za namen Društva CELOTABrina Brigadir, 2025, magistrsko delo Opis: V kontekstu digitalne preobrazbe, ki postaja ključna razvojna os za organizacije vseh vrst, se tudi nevladni sektor vse pogosteje sooča s potrebo po informatizaciji in racionalizaciji svojih poslovnih procesov. Magistrsko delo obravnava uporabo digitalne platforme Odoo kot celovite poslovne informacijske rešitve v kontekstu podpore delovanja neprofitne organizacije – Društva CELOTA. Osrednji poudarek naloge je usmerjen v proučevanje vpliva uvedbe odprtokodne in modularno zasnovane rešitve na izboljšanje poslovnih procesov ter povečanje preglednosti poslovanja društva.
Teoretični del naloge predstavlja osnovne koncepte poslovnih informacijskih rešitev s poudarkom na ERP, CRM in CMS rešitvah. Obravnavane so njihove značilnosti, razvoj, ponudniki in obseg funkcionalnosti, pri čemer je posebej izpostavljeno prekrivanje in dopolnjevanje funkcionalnosti izbranih rešitev. V nalogi ugotavljamo, da smer razvoja poslovnih informacijskih rešitev temelji na razširjeni, integrirani modularni zasnovi, ki podpira večino področij delovanja podjetja. Na podlagi tega kot pomembnega predstavnika nove generacije poslovnih informacijskih rešitev prepoznavamo digitalno platformo Odoo, ki jo kot izhodišče za empirični del naloge celostno predstavimo.
V empiričnem delu naloge je predstavljena izvedena študija primera, ki temelji na analizi obstoječih procesov v Društvu CELOTA, prepoznavanju potreb ter oceni potenciala uvedbe rešitve Odoo za izboljšanje učinkovitosti delovanja društva.
Ugotovitve potrjujejo, da je Odoo primerna rešitev za podporo delovanja manjših organizacij, saj je stroškovno ugodna in uporabniško prijazna rešitev, ki pokriva širok spekter poslovnih področij. Organizacijam lahko prinese več ključnih izboljšav, kot so centralizacija podatkov in poslovnih procesov, avtomatizacija ponavljajočih se nalog, večja preglednost nad informacijami in boljša pkomunikacija z deležniki. Na tej osnovi naloga prispeva k razumevanju pomena digitalne transformacije v nevladnem sektorju, predstavlja možnosti uporabe rešitve Odoo in opredeljuje konkretne smernice za uvedbo rešitve v obravnavanem društvu. Ključne besede: Poslovne informacijske rešitve, rešitve ERP, rešitve CRM, rešitve CMS, Odoo Objavljeno v DKUM: 11.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (7,57 MB) |
2. Oblačne CRM rešitveJon Cesar, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga obravnava oblačne CRM rešitve kot ključno orodje za digitalno transformacijo podjetij. Predstavljeni so temeljni koncepti računalništva v oblaku, storitveni in namestitveni modeli (IaaS, PaaS, SaaS), ter prednosti in slabosti uporabe takšnih rešitev. Poseben poudarek je namenjen primerjavi dveh vodilnih oblačnih CRM sistemov – Salesforce in Microsoft Dynamics 365 – z vidika funkcionalnosti, cene, uporabniške izkušnje, mobilne dostopnosti in vključenosti umetne inteligence. Ugotovitve kažejo, da ima vsaka rešitev svoje prednosti glede na potrebe podjetij različnih velikosti in tehnološke usmerjenosti. Ključne besede: Oblačne rešitve, CRM sistemi, računalništvo v oblaku, Salesforce Microsoft Dynamics 365, digitalna transformacija, upravljanje odnosov s strankami, poslovna programska oprema. Objavljeno v DKUM: 21.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (1,36 MB) |
3. Vključevanje umetne inteligence v CRM rešitveTadeja Vogrinčič, 2025, magistrsko delo Opis: V današnjem času vse večjega tehnološkega napredka postaja umetna inteligenca vse bolj priljubljena komponenta poslovnih modelov. V magistrskem delu smo obravnavali povezovanje umetne inteligence v CRM rešitve. Ugotavljali smo, kakšen vpliv imajo pametne rešitve, povezane z umetno inteligenco na odnose s strankami in samo poslovanje. V teoretičnem delu so predstavljene CRM rešitve-kot orodja in tehnologije, ki izboljšajo in upravljajo z odnosi s strankami. Umetna inteligenca pa je opredeljena kot področje računalniške znanosti, ki se osredotoča na razvoj inteligentnih strojev, ki bodo sposobni sprejemanja racionalnih odločitev in razmišljanja po človeškem vzgledu. Predstavljena je njuna integracija, delovanje in prednosti, ki jih ta povezava prinaša na poslovanje podjetij. V empiričnem delu smo izvedli primerjalno analizo treh ponudnikov rešitev CRM, ki imajo vključeno umetno inteligenco - Salesforce, Hubspot in Microsoft Dynamics 365. Rešitve smo podrobneje primerjali glede na njihove funkcionalnosti, ceno, možnosti integracije z ostalimi aplikacijami, proces implementacije, načine poročanja in kako je v rešitvi uporabljena umetna inteligenca. Povzeli smo rezultate primerjalne analize in pripravili napotke za izbiro prave CRM rešitve glede na velikost podjetja. V zadnjem poglavju smo se dotaknili še posebej pomembne tematike varstva podatkov in etičnih vprašanj, ki se porajajo z vedno hitrejšim razvojem umetne inteligence. Ključne besede: CRM rešitve, umetna inteligenca, upravljanje odnosov s strankami, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31 (1 glas)
Celotno besedilo (3,43 MB) |
4. Primerjalna analiza uporabniške izkušnje crm rešitev salesforce in hubspotTjaša Vuk, 2024, magistrsko delo Opis: V sodobnem digitalnem poslovnem okolju so pričakovanja strank in uporabnikov različnih izdelkov in storitev vse bolj kompleksna, konkurenca pa vse bolj obsežna. Zato postajajo rešitve CRM z naprednimi zmogljivostmi ključni dejavniki konkurenčne prednosti podjetij vseh velikosti in panog. Le-te omogočajo sistematično zbiranje, upravljanje in analiziranje podatkov o strankah, izboljšajo odnose s strankami in izkušnjo strank, optimizirajo poslovne procese ter znatno povečajo produktivnost in učinkovitost zaposlenih, ki pri svojem delu uporabljajo rešitve CRM.
Med vodilnimi rešitvami CRM na trgu se v magistrskem delu osredotočamo na primerjavo uporabniške izkušnje Salesforce rešitve CRM kot pionirja na področju CRM s široko paleto naprednih funkcij, prilagojenih podjetjem različnih velikosti in panog, ter HubSpot rešitve CRM kot pionirja za vhodni marketing, ki je s svojo ponudbo, brezplačnimi orodji in prijaznim uporabniškim vmesnikom posebej priljubljen med majhnimi in srednje velikimi podjetji. Kljub mnogim podobnostim med rešitvama, kot so storitve v oblaku, orodja umetne inteligence, prilagodljivost, širok cenovni razpon, pa obstaja veliko ključnih razlik, ki vplivajo na njuno izbiro in uporabniško izkušnjo. Pri tem uporabniška izkušnja rešitev CRM postaja ključen dejavnik uspešnosti rešitev CRM.
V magistrskem delu se osredotočamo na vprašanje, katera od omenjenih rešitev CRM ponuja boljšo splošno uporabniško izkušnjo, katerim uporabnikom in zakaj. Pri tem analiziramo mnenja in ocene dejanskih uporabnikov Salesforce in HubSpot rešitev CRM iz različnih spletnih virov, vključimo pa tudi lastna opažanja (s pomočjo brezplačne preizkusne različice ter platform za izobraževanje Salesforce Trailhead in HubSpot Academy) glede ključnih vidikov rešitev CRM, kot so cene, funkcionalnosti, uporabniški vmesnik, možnosti prilagoditev idr. Za lažje razumevanje obravnavanega področja pa najprej podrobneje razložimo še rešitve CRM in njihove značilnosti, uporabniško izkušnjo in njeno povezanost z uporabniškim vmesnikom, umetno inteligenco in CRM. Predstavimo tudi podjetji Salesforce in HubSpot ter storitve, podporo uporabnikom in možnost izobraževanj obeh omenjenih ponudnikov.
Z analizo uporabniške izkušnje Salesforce in HubSpot rešitev CRM želimo prispevati k boljšemu razumevanju prednosti in slabosti obeh rešitev CRM ter z dragocenim vpogledom z vidika uporabniške izkušnje zagotoviti ključne informacije podjetjem, povezane z izbiro in uporabo CRM sistema. Ključne besede: upravljanje odnosov s strankami, rešitve CRM, uporabniška izkušnja, umetna inteligenca, Salesforce, HubSpot. Objavljeno v DKUM: 17.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 70
Celotno besedilo (2,37 MB) |
5. Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetijSamo Bobek, Zdenko Deželak, Irena Šišovska Klančnik, Uroš Zabukovšek, Simona Sternad Zabukovšek, 2023 Opis: Znanstvena monografija Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij obravnava področje trajnostne digitalne preozbrazbe, na katero vpliva tako izbira tehnološke platforme kot tudi informacijska arhitektura digitaliziranih organizacij. Evropska unija (EU) je opredelila digitalno preobrazbo kot eno od ključnih področij razvoja. Evropska komisija je oblikovala in objavila vizijo in smernice za digitalno preobrazbo, ki vključujejo tudi cilje EU na področju digitalne preobrazbe. EU se tudi zaveda izzivov, povezanih z onesnaževanjem in podnebnimi spremembami, ki jih onesnaževanje povzroča, ter njihove povezanosti z digitalno preobrazbo. EU je objavila “European Green Deal”, ki temelji na konceptih trajnostnega razvoja Združenih narodov. Celovita trajnostno usmerjena obravnava digitalne preobrazbe tako vključuje združitev poslovnih procesov in digitalnih tehnologij v digitalizirano poslovanje. Zato je v prvem delu znanstvene monografije poudarek na digitalni preobrazbi in odgovorih na vprašanje, kako lahko informacijske tehnologije in informacijske rešitve vplivajo na trajnostni razvoj podjetij in družbe. V drugem delu znanstvene monografije je opredeljen sodoben koncept informacijske arhitekture digitaliziranih organizacij. Pomembno vlogo pri digitalni preobrazbi organizacij imajo poslovne informacijske rešitve, ki jih organizacije uporabljajo za informacijsko podporo svojih poslovnih procesov in delovnih tokov. Najpomembnejši predstavnik poslovnih informacijskih rešitev so celovite informacijske rešitve (rešitve ERP). Poleg teh pa v skupino poslovnih informacijskih rešitev uvrščamo tudi rešitve za upravljanje odnosov s strankami (rešitve CRM), rešitve za upravljanje dokumentnih sistemov (rešitve DMS), rešitve digitalnega marketinga ter mnoge druge. Za omenjene poslovne informacijske rešitve so v drugem delu znanstvene monografije opisane opredelitve in njihove značilnosti, ponudniki teh poslovnih informacijskih rešitev in podrobnejši opis posameznih poslovnih informacijskih rešitev, prisotnih na slovenskem trgu. Tako si lahko bralec za vsak sklop raziskanih informacijskih rešitev ustvari začetni vtis o uporabnosti posameznih rešitev za posamezno podjetje oz. organizacijo. Ključne besede: digitalna preobrazba (transformacija), trajnostni razvoj, tehnološka platforma, računalništvo v oblaku, informacijska arhitektura, celovita informacijska rešitev (ERP), rešitve za upravljanje odnosov s strankami (CRM), rešitve za upravljanje z dokumenti (DMS), rešitve digitalnega marketinga Objavljeno v DKUM: 13.07.2023; Ogledov: 643; Prenosov: 128
Celotno besedilo (22,87 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev Salesforce, HubSpot in MS Dynamics 365 Customer EngagementMatic Kocbek, 2022, magistrsko delo Opis: Vse več podjetij seli svoje aplikacije in storitve v oblak. Prehod na računalništvo v oblaku je bil eden najpomembnejših tehnoloških trendov zadnjih nekaj let. Dandanes za podjetja ni več ključno vprašanje izbrati oblak ali ne, ampak kako čim hitreje tja. Podjetja v različnih panogah posodabljajo svoje podatkovne platforme, da bi hkrati izkoristila novodobne aplikacije in napredno analitiko, medtem ko svoje podatke selijo v oblak. Pandemija COVID-19 je tudi eden izmed faktorjev, ki je povečala uporabo oblaka. COVID in nestabilno gospodarstvo sta veliko pripomogla pri pospeševanju k bolj digitalnemu poslovanju, ki bi podjetjem omogočilo, da se lažje odzovejo na spreminjajoče se okoliščine. Storitve v oblaku podjetjem pomagajo, da so sposobna preživeti, ter ostanejo povezana s svojimi strankami in partnerji. Storitve v oblaku so postala za podjetja ''nova normalnost'' in rast se bo nadaljevala saj se tudi vedno več vlaga v digitalno preobrazbo.
CRM rešitve, ki omogočajo celovit pogled nad strankami in upravljanje odnosov z njimi, so ključnega pomena za podjetja, da vzdržujejo kakovostne odnose s strankami. V magistrskem delu smo v poglavju Upravljanje odnosov s strankami predstavili zgodovino CRM rešitev, značilnosti, prednosti, njihovo arhitekturo, trende, glavne predstavnike rešitev ter zakaj se vedno več podjetij odloča za CRM rešitve v oblaku. V poglavju Računalništvo v oblaku smo med drugim podrobneje opisali kakšne so prednosti in slabosti ter zakaj uporaba oblaka za podjetja predstavlja manjše stroške kot lokalne rešitve.
V naslednjih treh poglavjih smo predstavili izbrane tri rešitve, njihove aplikacije, prednosti in funkcionalnosti, ki jih ponujajo. V zadnjem praktičnem poglavju Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev, smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na razlike v samih uporabniških vmesnikih, delovanje na mobilnih napravah, razlike v cenah in funkcionalnostih, ki jih ponujajo posamezni paketi ter ocenah uporabnikov. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, oblačne CRM rešitve, računalništvo v oblaku, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 CE Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 857; Prenosov: 138
Celotno besedilo (2,10 MB) |
7. Odločitveni model za izbiro primerne CRM rešitve za majhna in srednje velika podjetjaMarina Višnar, 2021, magistrsko delo Opis: Na trgu je mnogo rešitev za upravljanje odnosov s strankami (angl. Customer relationship management, v nadaljevanju CRM), med katerimi podjetja lahko izbirajo. Ker je odločanje temeljni proces vodstva, je zanj treba imeti kakovostne informacije. Na odločanje pa vpliva mnogo dejavnikov, saj moramo pri izbiri CRM rešitve upoštevati mnogo kriterijev. V magistrski nalogi bomo analizirali CRM rešitve in jim določili kriterije, na osnovi katerih bomo izbirali primerno rešitev. Da bi se ob mnogih kriterijih lažje in hitreje odločali, bomo uporabili večkriterijski odločitveni model. Kriterije smo združili v tri skupine. Izbiro rešitev si bomo pogledali iz tehničnega, vsebinskega in stroškovnega vidika. Na podlagi teh kriterijev bomo v odločitvenem modelu prikazali, katera rešitev je najprimernejša za majhna in srednje velika podjetja.
Na začetku magistrskega dela bomo z analizo trendov znanih raziskovalnih hiš izbrali CRM rešitve za kasnejše preučevanje, nato pa s kratko anketo preučili poznavanje pojma CRM v slovenskih podjetjih.
Na koncu magistrskega dela bomo skozi kritično analizo izbire CRM rešitve prikazali, kako je možno izgraditi odločitveni model, skozi katerega bomo predstavili tudi rezultate po vidikih. Pogledali bomo pregledno primerjavo rešitev in zaključili delo z lastnim pogledom za izbiro primerne CRM rešitve glede na predhodne analize. Ključne besede: CRM rešitve, večkriterijsko odločanje, izbira, kriteriji, DEXi. Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 840; Prenosov: 77
Celotno besedilo (3,61 MB) |
8. Upravljanje s spremembami pri uvajanju CRM rešitvePia Lara Kovačič, 2021, magistrsko delo Opis: Upravljanje s spremembami je pogosto odločilni dejavnik med uspehom in neuspehom pri projektih uvedbe CRM rešitve. CRM si prizadeva, da bi bila celotna organizacija osredotočena na stranke, ta nov sistem pa zahteva sistemske spremembe v celotni organizaciji. Uvedba CRM rešitve je kompleksen projekt, ki vpliva na vsa področja, procese in zaposlene v podjetju ter zahteva veliko energije, časa in denarja za uspešno uvedbo in učinkovito uporabo. Ker je uvedba CRM rešitve v organizacijo velika sprememba, ki pomeni premik iz ustaljenih načinov dela k novim načinom poslovanja, ki zahtevajo, da zaposleni prevzamejo nova znanja in prakse, se mora vodstvo pogosto soočiti z odporom zaposlenih do teh sprememb. Spremembe, ki jih v organizacijo prinese uvedba CRM rešitve, vplivajo tudi na delovna mesta zaposlenih, na njihovo moč, vpliv in prestiž v organizaciji. Vsi ti dejavniki dodatno prispevajo k odporu in nesprejetju CRM rešitve s strani zaposlenih. Strukturirano upravljanje s spremembami lahko olajša uvedbo CRM rešitve in jo približa uporabnikom.
V magistrskem delu smo se osredotočili na CRM rešitve, upravljanje s spremembami in predvsem na to, kakšen vpliv ima izvajanje upravljanja s spremembami pri uvedbi CRM rešitve. Pri upravljanju s spremembami lahko organizacijam pomagajo številni modeli. V magistrskem delu smo opisali pet modelov upravljanja s spremembami, ki se med seboj v določenih elementih prepletajo, v drugih pa so si popolnoma različni. Na podlagi preučene literature in virov ter analize študij primerov treh podjetij, ki so uvajala CRM rešitev, lahko rečemo, da so usmeritev poslovnih procesov v stranke, vključitev in podpora vodstva, interna marketinška kampanja in sodelovanje uporabnikov pri uvedbi ter njihovo usposabljanje dejavniki, ki odločilno vplivajo na uspeh pri uvedbi CRM rešitve. Ključne besede: CRM, organizacijske spremembe, upravljanje s spremembami, odpor do sprememb, sprejetje CRM rešitve uporabnikov Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 959; Prenosov: 105
Celotno besedilo (928,51 KB) |
9. Primerjalna analiza CRM rešitev med Zoho crm in HubSpot CRMŽiga Majerič, 2021, diplomsko delo Opis: CRM rešitve so v današnjem času in tudi v prihodnosti ključnega pomena za številna podjetja, da vzpostavijo kakovostne odnose s svojimi strankami, ki so osnova za obojestransko koristno in dolgoročno poslovno sodelovanje. Ker je ponudnikov CRM rešitev več in ker se rešitve med seboj razlikujejo, je pomembno, da podjetje izbere primerno CRM rešitev.
V diplomskem projektu smo predstavili in primerjali dve oblačni rešitvi za upravljanje odnosov s strankami, to sta Zoho CRM in HubSpot CRM, ki v Sloveniji še nista tako uveljavljeni. Najprej smo predstavili, kaj CRM rešitve sploh so, njihov razvoj in vrste, potem smo predstavili njihove značilnosti in funkcionalnosti, nato pa pojasnili razlike med brezplačnimi in plačljivimi CRM rešitvam; predstavili smo še trenutne trende, ki jim morajo CRM rešitve slediti in našteli trenutne vodilne ponudnike CRM rešitev na svetu.
V drugem delu diplomskega projekta smo predstavili dve rešitvi CRM, to sta Zoho CRM in HubSpot CRM. Za vsako izmed rešitev smo na kratko opisali posamezno podjetje oziroma ponudnika CRM rešitve, predstavili postopek uvedbe, opisali izgled začetne strani, našteli funkcionalnosti posamezne različice, predstavili možnosti podpore uporabnikom in možnosti integracije z drugimi programi.
Na koncu smo omenjeni rešitvi primerjali po različnih kriterijih, in sicer po ceni, uvedbi, možnostih integracij, prilagodljivosti, funkcionalnostih, sledenju trendom in podpori uporabnikom. Na spletnih platformah, kjer ocenjujejo rešitve, smo poiskali tudi ocene dejanskih uporabnikov obeh rešitev in jih primerjali. Ključne besede: CRM, oblačne rešitve, HubSpot CRM, Zoho CRM Objavljeno v DKUM: 10.06.2021; Ogledov: 1580; Prenosov: 158
Celotno besedilo (963,98 KB) |
10. Uvedba nove CRM rešitve na primeru podjetja XAnže Gavez, 2020, diplomsko delo Opis: Podjetja so že v preteklosti spoznala, da so za njihov uspeh na trgu ključnega pomena zadovoljne stranke. Začela so iskati načine, kako pridobiti nove stranke, kako ustreči njihovim željam in kako jih obdržati. Z razvojem rešitev za upravljanje odnosov s strankami (angl. Customer Relationship Management – CRM), so se jim podjetja približala kot še nikoli poprej. Če pred leti uporaba CRM rešitev v podjetjih za njihov obstoj še ni bila potrebna, pa so hitre spremembe v poslovanju, vedno večje zahteve strank in konkurenčni pritiski podjetja prisilili v uporabo različnih informacijskih rešitev, med katere spadajo tudi CRM rešitve.
Postopek izbire in uvedbe CRM rešitev je vse prej kot enostaven proces. Na trgu je iz leta v leto večja izbira ponudnikov, ki ponujajo CRM rešitve, ki so primerne za različna podjetja. Za podjetje je pomembno, da izbere tako CRM rešitev, ki bo zadovoljila potrebe strank in njihove zahteve ter rešila morebitne težave v poslovanju. Pri uvajanju se mora podjetje kot celota posvetiti uvedbi CRM rešitve, kajti v nasprotnem primeru projekt ne bo izveden v predvidenem času, s predvidenimi stroški, ali v predvidenem obsegu ali pa sploh ne bo izveden.
V diplomskem delu bomo v uvodu predstavili osnovno problematiko, cilje, namen in hipoteze diplomskega dela. V drugem poglavju bomo teoretično predstavili osnovna izhodišča upravljanja odnosa s strankami. To teorijo bomo nato aplicirali na CRM rešitve in predstavili pomen CRM rešitev za podjetja. Nato bomo predstavili arhitekturo CRM rešitev ter opisali proces izbire in uvedbe CRM rešitev.
V tretjem poglavju bomo opisali izbrano podjetje in analizirali trenutno stanje CRM rešitve v tem podjetju. Nato bomo med seboj primerjali štiri ponudnike CRM rešitev. Glede na zbrane informacije in glede na pomembnost določenih dejavnikov za izbrano podjetje bomo nato ocenili smotrnost uvedbe določene CRM rešitve za izbrano podjetje. Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, CRM rešitve, stranke, izbira CRM rešitev, uvedba CRM rešitev, arhitektura CRM rešitev Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 988; Prenosov: 189
Celotno besedilo (1,27 MB) |