| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava skladnosti orodij za upravljanje portfelja s priporočili COBIT : diplomsko delo
Blaž Oparenović, 2025, diplomsko delo

Opis: V sodobnih organizacijah se pojavlja vse večja potreba po učinkovitem upravljanju IT procesov, predvsem zaradi hitrih tehnoloških sprememb, kompleksnosti poslovnih operacij in naraščajočih zahtev po optimizaciji virov. Ogrodje COBIT 2019 ponuja strukturiran pristop k upravljanju in nadzoru informacijske tehnologije, s poudarkom na usklajevanju poslovnih in IT-ciljev. V diplomskem delu smo najprej predstavili ogrodje COBIT 2019 in njegov jedrni model, nato pa smo se osredotočili na domeno APO (Usklajevanje, Načrtovanje in Organizacija), natančneje na proces APO05 – Upravljanje portfelja. V nadaljevanju smo analizirali različna orodja za upravljanje portfelja, pri čemer smo podrobneje predstavili SharpCloud, Wrike in Monday, ter ocenili njihovo uporabnost v kontekstu COBIT APO05. Na podlagi določenih kriterijev ocenjevanja smo izvedli primerjalno analizo teh orodij po standardu COBIT. Zaključili smo z ugotovitvami, katero izmed obravnavanih orodij se najbolj prilagaja standardu COBIT pri upravljanju portfelja.
Ključne besede: COBIT 2019, upravljanje portfelja, APO05, ocenjevanje orodij, primerjava orodij
Objavljeno v DKUM: 27.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

2.
Analiza vpliva dnevnikov kakovosti na uspešnost organizacij
Štefan Masič, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavam stanje informatike v javnem podjetju, kjer informatika in informacijska tehnologija ne predstavljata strateškega sredstva za doseganje poslovnih ciljev. Osrednji cilj magistrske naloge je študija primera uvajanja koncepta dnevnikov kakovosti, s pomočjo katerega smo želeli doseči stabilizacijo kvalitete IT storitev in servisov ter preveriti ali koncept vpliva na dvig usklajenosti ali poravnave poslovnih in IT ciljev. Magisterij najprej predstavi organizacijo in vlogo IT. Preverili smo skladnost poslovnih in IT ciljev, identificirali izzive in predlagali in izvedli več ukrepov. Okvirji za upravljanje in vodenje IT so ključno orodje, ki organizaciji zagotovi ustrezen nadzor nad trenutno in bodočo uporabo IT v organizaciji. Povzeli smo konceptualni model okvirjev za upravljanje in vodenje, njihove strukture, procese in relacijske mehanizme. Predstavili smo orodja COBIT, ITIL in standard ISO/IEC 20000. Ključni del magistrske naloge predstavlja koncept dnevnika kakovosti, namenjen merjenju uspešnosti, razpoložljivosti in zanesljivosti IT storitev in servisov. Dnevnik kakovosti predstavimo preko planiranja ter vsebinske, tehnične in organizacijske izvedbe. Dnevnike kakovosti smo prenesli v produkcijo v časovnem obdobju skoraj treh let v obliki študije primera. Predstavimo analizo izvedbe, ki vključuje analizo dinamike izvajanja. Praktične izsledke študije primera smo nadgradili s možnih razširitvami koncepta. Rezultat ocenjujemo na nivoju zrelostne ocene IT storitev in servisov pred in po izvedbi študije primera. Oceno študije primera smo razširili z oceno stopnje zrelosti strateške uskladitve poslovnih in IT ciljev ter umestitve IT v model strateških oblik. Koncept dnevnika kakovosti smo ocenili kot enostavno in primerno orodje, ki omogoča dvig stabilnosti ter kakovosti IT storitev in servisov. Obenem smo sklenili, da so dnevniki kakovosti nezadosten pogoj za dvig zrelosti IT. Predstavljajo dobrodošlo, vendar nezadostno orodje v okviru procesa upravljanja in vodenja IT.
Ključne besede: informacijska tehnologija, kakovost storitev, dnevnik kakovosti, upravljanje IT, vodenje IT, informatike, poravnava poslovanja in IT, COBIT, ITIL
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (5,03 MB)

3.
Obvladovanje informacijske varnosti v Osnovni šoli IV Murska Sobota ob vpeljavi kontrolnega okvirja COBIT
Daniel Ficko, 2016, diplomsko delo

Opis: Podjetja in organizacije se dnevno srečujejo z informacijsko tehnologijo, ki zahteva vedno večjo stopnjo informacijske varnosti. Za dosego ustrezne stopnje informacijske varnosti in upravljanja informacijske tehnologije je najpomembnejša močna povezava med poslovnim vodstvom in vodstvom informatike ob ustrezno določenih ciljih in izvajanju tekočih procesov. Pri izvajanju ciljev in procesov je priporočljivo upoštevati navodila mednarodnih standardov družine ISO/IEC 27000. Za dosego ustrezne informacijske varnosti in upravljanja informacijske tehnologije lahko organizacija uporablja tudi druge standarde ali priporočila, ki jih predpisuje COBIT. Za organizacije je ključnega pomena strateško načrtovanje informatike, zato nekatere za doseganje tako poslovnih kot tudi informacijskih ciljev s pridom uporabljajo ogrodje COBIT. Z uporabo ogrodja COBIT skozi zrelostni model merimo in vrednotimo procese, ki nam služijo kot merilo pri umeščanju podjetja v ustrezno informacijsko raven. Uvodni del diplomskega dela vsebuje splošne informacije o informacijski varnosti in pomenu varnosti nasploh. Sledita mu opis standarda ISO/IEC in pregled družine standardov ISO/IEC 27000. Osrednji del zajema pregled ogrodja COBIT in njegove metodologije ter njegovo umestitev v osnovno šolo z namenom določitve zrelostne stopnje in – ob ugotovljenih tveganjih in priporočilih za nadaljnje delo – izboljšanja informacijske varnosti v šoli.
Ključne besede: informacijska varnost, obvladovanje informatike, COBIT, zrelostni model, standardi
Objavljeno v DKUM: 27.09.2016; Ogledov: 1200; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

4.
INFORMACIJSKA REŠITEV ZA ZAJEM SPECIFIKACIJ POSLOVNEGA PROCESA
Jasna Golež, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili načine zajema specifikacij. Osredotočili smo se predvsem na tri metodologije in njihove procesne okvirje: COBIT5, ITIL, PRINCE2. Iz njih smo poiskali ključne atribute za beleženje informacij o procesu. Za zajem specifikacij procesa smo izdelali enotno predlogo, ki vsebuje združene atribute iz posamezne metodologije. Da bo uporabniška izkušnja boljša, smo razvili informacijsko rešitev, ki omogoča upravljanje procesov.
Ključne besede: COBIT, ITIL, PRINCE2, zajem specifikacij, metode zajema specifikacij
Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1211; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

5.
Študija primera izboljšave procesa upravljanja sprememb po referenčnem modelu COBIT®5
Ivan Vidmar, 2016, magistrsko delo

Opis: V realnem podjetju smo želeli s pomočjo referenčnega procesnega modela COBIT®5 izboljšati proces upravljanja IT sprememb. V študiji primera smo na osnovi empiričnih podatkov (merili smo učinkovitost procesa) statistično dokazali, da se je po implementaciji nekaterih praks COBIT®5 modela proces upravljanja IT sprememb izboljšal. V triangulaciji dokazov na osnovi več virov nastopajo še kvantitativni podatki, pridobljeni z raziskovalno metodo anketa, in deskriptivni podatki iz predstavitve konteksta študije primera. Na osnovi analize ankete ugotavljamo, da uporabniki z učinkovitostjo procesa po implementaciji praks niso zadovoljni, na osnovi deskriptivnih podatkov konteksta pa, da je dokazano izboljšanje lahko tudi posledica spreminjajoče se zahtevnosti sprememb. Podjetje, obravnavano v študiji primera, bo z implementacijo praks COBIT®5 modela, merjenjem učinkovitosti procesa ter merjenjem zadovoljstva uporabnikov nadaljevalo.
Ključne besede: COBIT®5, procesni referenčni model, upravljanje IT sprememb
Objavljeno v DKUM: 13.09.2016; Ogledov: 1823; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

6.
VPELJAVA ORODIJ ZA UPRAVLJANJE INFORMACIJSKIH STORITEV
Miran Hohler, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo pregledali vpeljavo orodij za upravljanje informacijskih storitev. Osredotočili smo se na standarde, metodologije, smernice pri upravljanju poslovnih procesov. Znotraj tega smo opredelili ključne pojme, pregledali zgodovino, tehnološko zasnovo, predstavili COBIT okvir in ITIL knjižnice, ki sta najbolj v rabi. V nadaljevanju smo pregledali operacijske upravnike, njihov namen, zasnovo, nadzorne metirke in podrobneje predstavili Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager. Preučili smo, kako lahko operacijski upravnik podpre dva Cobit 4.1 procesa, DS3 »Upravljanje in delovanje zmogljivosti« in DS4 »Zagotavljanje neprekinjenosti storitve« procesa iz domene »Izvajajte in podpirajte«. V praktičnem delu smo razvili testno storitev Virtualna blagajna, upravljavski modul za to storitev ter razširitveni upravljavski modul. Prikazali smo upravljanje te storitve z operacijskima upravljalnikoma, z Microsoft Systems Center Operation Manager ter deloma tudi s Hewlett Packard Operation Manager. Na koncu smo preverili zastavljene cilje, navedli omejitve diplomskega dela, povzeli rezultate ter podali napotke za nadaljnje delo.
Ključne besede: Operacasijki upravnik, COBIT, ITIL, nadzor in upravljanje informacijskih storitev, Microsoft Systems Center Operation Manager ter Hewlett Packard Operation Manager.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1261; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

7.
MANAGEMENT INFORMACIJSKIH TEHNOLOGIJ V PODJETJIH
Luka Kovačič, 2016, magistrsko delo

Opis: V zadnjih nekaj desetletjih se je uporaba informacijskih tehnologij drastično povečala, zaradi česar so vse večji pomen začela dobivati orodja za učinkovito upravljanje informacijskih tehnologij. Magistrsko delo se osredotoča na spoznanje informacijskih tehnologij in sistemov, ki so danes izjemno pomemben del poslovanja. V delu spoznamo informacijske tehnologije in sisteme, njihove sestavine in orodja za interno revizijo in organizacijo v podjetjih. Za uspešno poslovanje je potrebno ustrezno upravljanje informatike, kar dosegamo z različnimi standardi in orodij, ki jih spoznamo v nalogi. Zelo podrobno podajamo pregled dveh najpomembnejših orodij na tem področju, ITIL in COBIT, podajamo njihove sestavine in temeljne osnove za uspešno implementacijo.
Ključne besede: informacijske tehnologije, informacijski sistemi, upravljanje informatike, ITIL, COBIT
Objavljeno v DKUM: 19.08.2016; Ogledov: 1559; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

8.
UVEDBA POSLOVNEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA LUMINA V PODJETJE BENI TEHING D.O.O. PO PRIPOROČILIH COBIT 5
Klavdija Urnaut, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili poslovne informacijske sisteme, njihove prednosti in razloge za uvedbo. Raziskali smo standard COBIT 5, podrobno pa smo preučili proces Upravljanje sprejemanja sprememb in prehod, ki je umeščen v domeno Vzpostavite, nabavite in vpeljite. Na podlagi priporočenih aktivnosti smo izvedli uvedbo poslovnega informacijskega Lumina v podjetje Beni Tehnig d.o.o. Skozi študijo primera smo analizirali uspešnost prehoda, ustreznost izbire standarda, uporabnost sistema in zadovoljstvo uporabnikov.
Ključne besede: poslovni informacijski sitemi, uvedba ERP, COBIT 5, dobre prakse, študija primera
Objavljeno v DKUM: 14.07.2016; Ogledov: 1728; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

9.
Analiza uporabe ogrodij za upravljanje informatike v slovenskih podjetjih
Darja Štagar, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali stanje informatike in uporabo smernic za vodenje in upravljanje informatike v slovenskih podjetjih. Osrednji fokus je izvedba raziskave z metodo ankete ter analiza zastavljenega modela. Najprej smo v nalogi predstavili teoretično ozadje, kjer smo izpostavili pomembnost informatike in predstavili pogosto uporabljene smernice. V glavnem delu naloge smo opisali izvedbo vprašalnika in analizirali pridobljene podatke. Analiza je pokazala, da so smernice za pomoč vodenju informatike v slovenskih podjetjih poznane, vendar manj uporabljene. Slovenska podjetja se zavedajo pomembnosti informatike, vendar je raven zrelosti nizka. Izvedli smo tudi komparativno analizo za primerjavo rezultatov raziskave s svetovnimi raziskavami.
Ključne besede: vodenje in upravljanje informatike, smernice za vodenje informatike, projektno vodenje, zrelost informatike, pomen informatike, stanje vodenja informatike v slovenskih podjetjih, CobIT, ITIL, Prince2
Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 1520; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (4,30 MB)

10.
UPRAVLJANJE NEPREKINJENEGA POSLOVANJA IT V PODJETJU BSH HIŠNI APARATI D.O.O.
Tomaž Skaza, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno teoretično ozadje neprekinjenega poslovanja ter standardi in dobre prakse na tem področju. Predstavljena je družba BSH Hišni aparati, d. o. o., ter njeni ključni IT procesi, v katerih smo na praktičnem primeru upravljali neprekinjeno poslovanje informacijske tehnologije. Vpeljano rešitev smo nato ovrednotili s priporočili COBIT 5.
Ključne besede: upravljanje, neprekinjeno poslovanje, informacijska tehnologija, COBIT, analiza vpliva na poslovanje, analiza tveganj
Objavljeno v DKUM: 01.06.2015; Ogledov: 2414; Prenosov: 358
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici