SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA UČBENIKOV ZA NARAVOSLOVJE V ŠESTEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Maja Stajnko, 2010, diplomsko delo

Opis: Vsako leto so učitelji postavljeni pred težko odločitev, kateri učbenik izbrati za predmet, katerega poučujejo. Izbirajo pa lahko med učbeniki različnih avtorjev in različnih založb. Prav tako pa je pomembno, da je te učbenike potrdil Strokovni svet Republike Slovenije za tekoče šolsko leto, kajti le-ti učbeniki po predpisih zadoščajo osnovnim kriterijem — pokrivajo učne cilje in so strokovno vsebinsko ustrezni. V tem diplomskem smo želeli analizirati in primerjati učbenike za naravoslovje v 6. razredu devetletne osnovne šole. Naredili smo kvantitativno in kvalitativno analizo učbenikov in ugotovili, da se učbeniki razlikujejo med seboj po številu strani, vprašanj, tujk, kakor tudi ilustrativnem gradivu. Zraven števila vprašanj nas je zanimalo tudi, na kakšnih kognitivnih nivojih po Bloomu in revidiranem Bloomu po Andersonovi in Krathwohlu se nahajajo vprašanja v učbenikih. Tudi na podlagi tega kriterija smo ugotovili, da se učbeniki med seboj močno razlikujejo. Zraven tega smo na koncu primerjali še učbenike za naravoslovje 6 z učbeniki biologije 9 (Matjašič, rokopis), pri čemer smo ugotovili, da se učbeniki razlikujejo zaradi različne razvojne stopnje učencev, kateri so namenjeni. Ker so učbeniki za naravoslovje 6 namenjeni nižji razvojni stopnji učencev, smo ugotovili, da je v njih manj tujk in manj vprašanj, več pa je slikovnega in ilustrativnega gradiva. Zanimivo je bilo spoznanje, da so tako v učbenikih za naravoslovje 6 in biologijo 9 vprašanja na nižjih kognitivnih nivojih, čeprav smo lahko skoraj z gotovostjo trdili, da vprašanja ne bodo na istem kognitivnem nivoju.
Ključne besede: učbeniki, kvalitativna analiza, kvantitativna analiza, Bloomova taksonomija, revidirana Bloomova taksonomija.
Objavljeno: 05.04.2011; Ogledov: 1932; Prenosov: 232
.pdf Polno besedilo (2,12 MB)

2.
ANALIZA UČBENIKOV BIOLOGIJE ZA DEVETI RAZRED DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Mateja Matjašič, 2010, diplomsko delo

Opis: Smo v času, ko je pridobivanje znanja mogoče ob pomoči številne literature in drugih informacijskih virov, ki jih je in jih še razvija sodobna informacijska tehnologija. Vendar pa moramo pri izbiri literature in virov biti pozorni na to, kako kvalitetni so. Enako velja tudi za učna gradiva, ki se jih v šolstvu poslužujejo učenci in učitelji. Današnji trg namreč za posamezna predmetna področja ponuja različne učbeniške komplete, za katere pa ni nujno, da njihovi kvantiteti sledi tudi kvaliteta. V ta namen smo izbrali nekaj učbenikov, za katere smo želeli ugotoviti, ali ustrezajo normativom, podanih s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Analizirali smo jih glede na njihovo zunanjo in notranjo strukturo in ugotovili, da so posamezni elementi zunanje strukture dobro oblikovani in ustrezajo predpisanim normativom, medtem ko kakovost notranje strukture peša. Glede na pridobljene rezultate, ki pričajo, da učbeniki ne izpolnjujejo priporočenih normativov v enaki meri, bo potrebno izbiri pravega, kvalitetnega učnega gradiva v prihodnje posvetiti več pozornosti. Izbira ustreznega učbenika oz. učbeniškega kompleta je sicer stvar lastne presoje vsakega učitelja, pomembno pa je, da se med ponujenimi učbeniki odloči za tistega, ki mu bo v čim večjo pomoč pri uresničevanju zahtev v skladu s predpisanimi cilji in standardi znanja.
Ključne besede: učbenik, analiza, učni cilj, Bloomova taksonomija, biologija, osnovna šola
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 2179; Prenosov: 213
.pdf Polno besedilo (2,50 MB)

3.
ANALIZA DELOVNIH ZVEZKOV NARAVOSLOVJA ZA 7. RAZRED DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Aida Halilič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila analizo delovnih zvezkov naravoslovja za 7. razred devetletne osnovne šole. Izvedla sem kvantitativno in kvalitativno analizo. V slednji sem želela raziskati na katerem kognitivnem nivoju so zastavljena vprašanja v delovnih zvezkih. V kvantitativno analizo sem vključila tudi likovno-grafično opremo, s katero sem želela ugotoviti kakšne so razlike v številu slikovnih gradiv med delovnimi zvezki. Teoretični del naloge zajema opredelitev in operacionalizacijo ciljev vzgojno-izobraževalnega procesa ter opredelitev taksonomij učnih ciljev po originalni in revidirani Bloomovi lestvici. V empiričnem delu sem v delovnih zvezkih različnih založb za predmet Naravoslovje v 7. razredu devetletne osnovne šole analizirala vprašanja in naloge, ki jih je bilo mogoče ovrednotiti po Bloomovi taksonomiji kognitivnih ciljev. Vprašanja sem razvrščala v ustrezno šeststopenjsko lestvico zasnovano na revidirani Bloomovi taksonomiji in nato izračunala delež zastopanosti posameznih vprašanj glede na kategorijo ter izdelala še mrežne diagrame. Izvedla sem medsebojno primerjavo delovnih zvezkov. Izkazalo se je, da se ti le malo razlikujejo. V vseh štirih delovnih zvezkih prevladujejo vprašanja nižjih stopenj na nivoju (pomniti, razumeti), medtem ko so vprašanja, ki bi vključevala višje miselne procese (vrednotiti in ustvarjati) vključena le občasno. Ugotovimo lahko, da tako zasnovani delovni zvezki ne morejo bistveno prispevati h kakovosti znanja na nivoju višjih miselnih procesov ter inovativnosti in ustvarjalnosti.
Ključne besede: analiza, naravoslovje, učni cilji, delovni zvezek, Bloomova taksonomija
Objavljeno: 18.07.2011; Ogledov: 2308; Prenosov: 238
.pdf Polno besedilo (3,21 MB)

4.
Analiza učbenikov biologije za osmi razred devetletne osnovne šole
Doroteja Žibert, 2011, diplomsko delo

Opis: Učbenik kljub vsesplošni digitalizaciji v šoli še vedno predstavlja osnovni vir znanja za učence. Kljub številnim raziskavam opravljenim po vsem svetu še vedno ne moremo določiti modela idealnega učbenika. V diplomskem delu smo primerjali med seboj tri aktualne učbenike za biologijo v osmem razredu devetletne osnovne šole. Pri naši analizi smo bili pozorni na tehnične elemente, kot so obseg in slikovno gradivo. Posvetili smo se jezikovnim značilnostim, kot so dolžina povedi, število novih pojmov in tujk. Ugotovili smo, da se učbeniki v teh značilnosti precej razlikujejo. Glavni del naše raziskave pa je predstavljala analiza vprašanj, ki se pojavijo v analiziranih učbenikih in določanje njihovih kognitivne stopnje po Bloomovi šeststopenjski taksonomski lestvici, nato pa še po prilagojeni tristopenjski taksonomski lestvici. Rezultate smo primerjali s priporočili Komisije za vodenje nacionalnih preizkusov znanja. Odstopanja so bila velika; preveč je bilo vprašanj na nivoju nižjih taksonomskih stopenj in premalo na nivoju višjih. Pri primerjavi z analizama učbenikov biologije za deveti razred (Matjašič, 2010) in učbenikov naravoslovja za šesti razred (Stajnko, 2010) smo ugotovili, da so učbeniki za osmi razred najobsežnejši in vsebujejo največ slikovnega gradiva. Po strukturi vprašanj so učbeniki za osmi in deveti razred primerljivi, medtem ko je v učbenikih za šesti razred vprašanj na nižjih taksonomskih stopnjah še več.
Ključne besede: učbenik, osnovna šola, biologija, analiza, Bloomova taksonomija
Objavljeno: 21.12.2011; Ogledov: 1850; Prenosov: 145
.pdf Polno besedilo (1,90 MB)

5.
Projektna naloga za tehniko in tehnologijo
Amand Papotnik, 2000, strokovni članek

Opis: Prispevek obravnava projektno nalogo kot strategijo vzgojno-izobraževalnega dela, ki je organizirana od idejne zasnove prek izdelave prototipa, tehniške in tehnološke dokumentacije, izvedbe serijske proizvodnje do analize dela in ovrednenja - projekta. Pri taki nalogi lahko sodelujejo učenci več vzporednih oddelkov ali različnih razredov, pri čemer lahko gre za delitev dela med razredi. Projektna naloga je tista strategija vzgojno-izobraževalnega dela, kjer gre za razvoj divergentnega mišljenja, ustvarjalnih sposobnosti, pridobivanja, poglabljanja, utrjevanja in uporabe znanja s področja tehnike, tehnologije, organizacije dela, ekonomike, ergonomije, ekologije, informatike in računalništva, industrijskega oblikovanja itd
Ključne besede: vzgojno-izobraževalno delo, strategija, projektne naloge, informiranje, planiranje, prototip, konstruiranje, serijska proizvodnja, izvajanje, kontrola, vrednotenje, Bloomova taksonomija, stopnje, vednosti, znanja, problemi, reševanja, izkušnje, sposobnosti, divergentno mišljenje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 376; Prenosov: 13
URL Polno besedilo (0,00 KB)

6.
PREGLED, ANALIZA IN PRIMERJAVA UČBENIŠKIH GRADIV ZA JEZIKOVNI POUK SLOVENŠČINE V 9. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Karmen Ulaga, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na raziskovanje učbeniških gradiv za jezikovni pouk slovenščine v 9. razredu osnovne šole. Osredotočili smo se na gradiva založb Mladinska knjiga in Rokus Klett, katerih učbeniška gradiva so v slovenskem šolskem prostoru najbolj razširjena. V raziskavo smo vključili samostojni delovni zvezek Slovenščina 9 in učbenik ter delovni zvezek Slovenščina 9 založbe Mladinska knjiga ter samostojni delovni zvezek Od glasov do knjižnih svetov 9, samostojni delovni zvezek Slovenščina za vsak dan 9 in učbenik ter delovni zvezek Slovenščina za vsak dan 9 založbe Rokus Klett. Najprej smo naredili širši pregled učbeniških gradiv, nato pa smo se v nadaljevanju osredotočili na vizualno podobo učbeniških gradiv, vsebino, ki jo učbeniška gradiva obravnavajo, in naloge. Znotraj tega smo raziskovali različna področja, pri vsebini smo se osredotočili na skladnost z učnim načrtom, na zgradbo poglavja in predstavitev vsebine učencem. V sklopu nalog pa smo raziskovali število nalog, stopnjo nalog po Bloomovi taksonomiji in predstavili tipične naloge v posameznih učbeniških gradivih. Na podlagi vseh raziskanih kategorij smo ob koncu analize učbeniška gradiva primerjali med seboj. Izkazalo se je, da je vizualna podoba vseh učbeniških gradiv ustrezna, z izjemo delovnega zvezka Slovenščina 9, ki je pripravljen z manj ustreznimi barvami. Vsebino najbolj natančno predstavljajo učbeniška gradiva založbe Mladinska knjiga, predvsem samostojni delovni zvezek Slovenščina 9, najmanj natančno pa samostojni delovni zvezek in učbenik Slovenščina za vsak dan 9. Vsa učbeniška gradiva vsebujejo podobne tipe nalog, ki so značilne za obravnavo posamezne učne vsebine, pri določevanju taksonomske stopnje nalogam pa se je izkazalo, da razmerje med nalogami ni v skladu s priporočili Državnega izpitnega centra za pripravo preverjanj znanja.
Ključne besede: učbeniška gradiva, pouk slovenščine, vizualna podoba gradiv, učne vsebine, učni načrt, naloge, Bloomova taksonomija
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 569; Prenosov: 152
.pdf Polno besedilo (5,18 MB)

7.
OBRAVNAVA PRIDEVNIŠKE BESEDE V UČBENIKIH ZA SLOVENŠČINO NA PREDMETNI STOPNJI
Anže Pečnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali z obravnavo pridevniške besede v učbenikih za slovenščino na predmetni stopnji osnovne šole. Vsebinsko je naloga razdeljena na teoretični in empirični del. V prvem delu smo predstavili pridevniško besedo kot besedno vrsto, rabo pridevniške besede, pomenske značilnosti pridevniške besede, razliko med samostalniško in pridevniško besedo, skladenjske lastnosti pridevniške besede, vrste pridevnikov, delitev pridevnikov Ade Vidovič Muhe (2000), števnike, pridevniške zaimke, učbenik, kakovost učbenikov in didaktično oblikovanje učbenikov. V drugem delu smo se osredotočili na analizo štirih učbenikov, štirih delovnih zvezkov in štirih samostojnih delovnih zvezkov, ki so potrjeni s strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport in zapisani v Katalogu učbenikov in delovnih zvezkov za osnovne šole za šolsko leto 2015/2016. Obravnavali smo samostojne delovne zvezke Od glasov do knjižnih svetov za šesti, sedmi, osmi in deveti razred, ki so izšli pri založbi Rokus Klett, ter učbenike in delovne zvezke Znanka ali uganka za šesti, sedmi, osmi in deveti razred, ki so izšli pri založbi Modrijan. Zanimalo nas je, kako izbrani učbeniki obravnavajo pridevnike, pridevniške zaimke in števnike. Preverili smo, katere so temeljne razlike in podobnosti v njihovi obravnavi ter koliko nalog je namenjenih obravnavi posamezne besedne vrste. Ugotovili smo, katere vrste nalog obravnavajo pridevnike, katere pridevniške zaimke in katere števnike. Pri učbenikih Znanka ali uganka so kazala vsebin razdeljena na dva temeljna dela. Za našo analizo so bili pomembni zgolj prvi deli, ki so osredotočeni na področje jezika in obravnavajo besedne vrste. Učbeniki in delovni zvezki področja književnosti ne zajemajo, kar je tudi glavna razlika v primerjavi s samostojnimi delovnimi zvezki Od glasov do knjižnih svetov, ki se v drugem delu osredotočajo na književnost. Magistrsko delo ponuja dve možnosti obravnave pridevniške besede, obravnavana gradiva pa predstavljajo dve skrajni možnosti. Samostojni delovni zvezki Od glasov do knjižnih svetov namreč pridevnike in števnike obravnavajo v vseh razredih, od šestega do devetega, in jim vsako leto namenijo nekaj nalog za utrjevanje. Na drugi strani jih Znanka ali uganka obravnava le v šestem razredu, a napravi precej globljo analizo. Podobno je zaslediti pri pridevniških zaimkih, ki so v analiziranih samostojnih delovnih zvezkih obravnavani v sedmem, osmem in devetem razredu, v učbenikih pa le v sedmem razredu, a je zato njihova analiza obširnejša. Zagotovo ima vsako gradivo svoje prednosti in slabosti, zato nikakor ne smemo katerega izpostaviti kot absolutno boljšega ali slabšega.
Ključne besede: samostojni delovni zvezek, učbenik, delovni zvezek, pridevniška beseda, pridevnik, števnik, pridevniški zaimek, Bloomova taksonomija
Objavljeno: 18.05.2016; Ogledov: 509; Prenosov: 88
.pdf Polno besedilo (3,00 MB)

8.
Napredni spletni sistem za preverjanje znanja pri pouku Tehnike in tehnologije
Anže Boh, 2016, diplomsko delo

Opis: Preverjanje znanja je del vrednotenja, na podlagi katerega sprejemamo odločitve, ki nas usmerjajo k neprestanim izboljšavam v učnem procesu. Koristnih informacij o znanju sta deležna tako učitelj kot učenec. Poleg informativne vloge ima preverjanje znanja še eno pomembno lastnost – motiviranje učenca in potrjevanje njegovih sposobnosti. Diplomsko delo Napredni spletni sistem za preverjanje znanja pri pouku tehnike in tehnologije je razdeljeno na dva dela. Prvi del obsega teoretični pregled področja preverjanja znanja – dotaknemo se preverjanja in ocenjevanja znanja, Bloomove taksonomije, oblik preverjanja znanja, različnih tipov vprašanj, uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v šoli … Drugi del obsega praktično zasnovo naprednega spletnega sistema za preverjanje znanja. Poleg zasnove sistema in opisa delovanja aplikacije navajamo tudi primere nivojsko razdelanih nalog, ki bi bile praktično uporabne pri preverjanju znanja s tovrstnim sistemom.
Ključne besede: znanje, preverjanje znanja, elektronsko preverjanje znanja, Bloomova taksonomija, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), Tehnika in tehnologija
Objavljeno: 11.11.2016; Ogledov: 219; Prenosov: 15
.pdf Polno besedilo (1,46 MB)

9.
Tekmovanje FIRSTae LEGOae League (FLL)
Branko Vizjak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem načrtoval pripravo na tekmovanje FIRST® LEGO® League. Osredotočil sem se na didaktični vidik priprave učencev na tekmovanje. V diplomski nalogi sem načrtoval celotni postopek priprave ekipe. Posamezne izobraževalne cilje sem klasificiral s pomočjo Bloomove taksonomije. Prvi del diplomske naloge vsebuje teoretične osnove klasifikacije izobraževalnih ciljev, vlogo mentorja, opis tekmovanja in opis LEGO® MINDSTORMS® EV3. V drugem delu sem na praktičnem primeru opisal posamezni sklop priprave ekipe učencev za tekmovanje.
Ključne besede: FLL® tekmovanje, robotika, Bloomova taksonomija, sodelovalno učenje, FLL® vrednote, FLL® projekt, FLL® tekma robotov
Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 336; Prenosov: 17
.pdf Polno besedilo (2,81 MB)

10.
Učbeniška gradiva za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu osnovne šole s stališča Bloomove taksonomije
Janja Milošič, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Učbeniška gradiva za pouk naravolovja in tehnike v četrtem razredu osnovne šole s stališča Bloomove taksonomije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, ki sta vsak zase zaključena celota, se pa med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. Teoretični del sestavljajo naravoslovni sklop (opisani so naravoslovje, njegova področja in vede, vertikala naravoslovja v osnovni šoli, pridobivanje naravoslovnih kompetenc skozi naravoslovne vsebine, naravoslovna pismenost in pomen zgodnjega naravoslovja), psihološki sklop (predstavljene so psiho-fizične lastnosti devet- in desetletnikov) in didaktični sklop (predstavljeni so pouk glede na Bloomovo taksonomijo ciljev ter gradiva za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu osnovne šole). V empiričnem delu sta predstavljena analiza učnega načrta za naravoslovje in tehniko ter analiza Sveta Republike Slovenije za vzgojo in izobraževanje potrjenih učbeniških kompletov za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem razredu (v šolskem letu 2016/2017) po Bloomovi taksonomiji. Ugotovljeno je, da učni načrt za naravoslovje in tehniko (2011) vsebuje cilje vseh taksonomskih stopenj po Bloomu, vendar premalo poudarja enakomerno razporeditev ciljev s stališča Bloomove taksonomije. Prav tako so rezultati analiz pokazali, da v učbeniških kompletih za naravoslovje in tehniko v četrtem razredu (potrjenih za šolsko leto 2016/2017) prevladujejo cilji nižjih taksonomskih stopenj po Bloomu in da se v gradivih, katerih soavtor je specialni didaktik s področja naravoslovja, pojavi večja razpršenost ciljev s stališča Bloomove taksonomije.
Ključne besede: naravoslovje, Bloomova taksonomija, učni načrt za naravoslovje in tehniko (2011), učbeniški kompleti, 4. razred
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 167; Prenosov: 37
.pdf Polno besedilo (2,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici