1. Upravljanje aktivnosti uporabnikov s pomočjo jezika za avtomatizacijo procesovGorazd Berghaus, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili vlogo uporabnikov v avtomatiziranih poslovnih procesih. Opisali smo izvršljiv jezik BPEL, ki je osnova za avtomatizacijo poslovnih procesov in predstavili vlogo uporabnikov v le teh. Nadalje smo raziskali predlagani dodatni specifikaciji za standardizacijo človeških aktivnostih v poslovnih procesih. To sta WS-HumanTask, ki definira uporabniško aktivnost in BPEL4People, ki umesti novo aktivnost v izvršljiv jezik za poslovne procese BPEL. V praktičnem delu smo na preprostem scenariju prikazali vlogo uporabnikov v poslovnih procesih brez dodatnih specifikacij, kajti uporabljena programska orodja še niso podpirala le teh. Tako smo lahko na dejanskem primeru prikazali dejanske prednosti, ki jih pridobimo s standardi oziroma specifikacijami. Ključne besede: BPEL, BPEL4People, WS-HumanTask, avtomatizirani poslovni procesi, uporabniška opravila, uporabniki v poslovnih procesih Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1027; Prenosov: 103 Celotno besedilo (1,66 MB) |
2. Modeliranje in izvajanje poslovnih procesov v storitveno orientiranih arhitekturahMarcel Križevnik, Matjaž B. Jurič, 2009, izvirni znanstveni članek Ključne besede: SOA, BPM, BPMN, BPEL, BAM, KPI, upravljanje poslovnih procesov, življenjski cikel poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2076; Prenosov: 64 Povezava na celotno besedilo |
3. Context aware exception handling in business process execution languageJurij Laznik, Matjaž B. Jurič, 2013, izvirni znanstveni članek Ključne besede: upravljanje napak v BPEL, semantični splet, upravljanje napak poslovnih procesov, SOA, vzorci upravljanja napak v delovnih tokovih, BPEL fault handling, semantic web, business process exception handling, SOA, workflow exception handling patterns Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1385; Prenosov: 109 Povezava na celotno besedilo |
4. VPELJAVA CELOVITEGA MODELA OBRAVNAVE IZJEM ZNOTRAJ STORITVENO USMERJENE ARHITEKTUREAndrej Kocbek, 2014, doktorska disertacija Opis: Storitveno usmerjena arhitektura predstavlja evolucijo porazdeljenih računalniških sistemov in temelji na konceptih interoperabilnih storitev. Ena izmed vidnejših pomanjkljivosti storitveno usmerjene arhitekture je njena pomanjkljiva podpora obravnavi izjem. To predstavlja precejšnjo oviro pri gradnji kompleksnih in za izvedbo nalog ključno pomembnih aplikacij. Učinkovita obravnava izjem v poslovnih procesih in orkestriranih spletnih storitvah tako predstavlja atribut zanesljivosti izvajanja modelov poslovnih procesov. V doktorski disertaciji se osredotočimo na vpeljavo celovitega modela obravnave izjem znotraj storitvene usmerjene arhitekture. V ta namen predlagamo formalni model za specifikacijo obravnave izjem na osnovi politik in strategij obravnave izjem v modelih poslovnih procesov z namenom vzpostaviti in omogočiti večjo odpornost procesov na izjeme. Predlagani formalni model podamo s pomočjo matematičnega zapisa. S formalnim modelom naslovimo izpostavljene pomanjkljivosti obravnave izjem procesno usmerjenih izvršljivih jezikov v storitveno usmerjeni arhitekturi. Formalni model je zasnovan tako, da je neodvisen od procesnega jezika. Izvedljivost formalnega modela preverimo z njegovo preslikavo v jezik za izvajanje poslovnih procesov (BPEL), ki predstavlja de-facto standard za orkestracijo storitev znotraj storitveno usmerjene arhitekture. Učinkovitost predlaganega formalnega modela preverimo z merjenjem kompleksnosti procesnih modelov ob podpori uporabe procesno usmerjenih metrik. Ključne besede: storitveno usmerjena arhitektura, obravnava izjem, politika obravnave izjem, upravljavec izjem, poslovni proces, BPEL Objavljeno v DKUM: 28.03.2014; Ogledov: 2178; Prenosov: 152 Celotno besedilo (2,97 MB) |
5. IZBOLJŠANO UPRAVLJANJE S TRAJNIM STANJEM V AVTOMATIZIRANIH POSLOVNIH PROCESIHMarcel Križevnik, 2013, doktorska disertacija Opis: Jeziki za izvajanje poslovnih procesov se uporabljajo v številnih domenah, kjer se pojavljajo različne specifične zahteve. V sodobnih informacijskih sistemih postaja vedno bolj pomembna sposobnost zaznavanja in prilagajanja na spremembe v dinamičnem poslovnem okolju. Nemalokrat se tako pojavi zahteva, da mora avtomatiziran procesni model redno sinhronizirati stanje svojih procesnih spremenljivk z zunanjimi podatkovnimi viri, saj lahko druge aplikacije tekom izvajanja procesa spremenijo podatek v podatkovnem viru. Če poslovni proces ne osvežuje svojih procesnih spremenljivk, se lahko zgodi, da v nekem trenutku uporablja zastarelo verzijo podatkov, kar lahko ogrozi pravilnost izvajanja poslovnih aktivnosti. Včasih pa ni dovolj zgolj zagotoviti sinhronizacijo procesnega trajnega stanja z zunanjimi podatkovnimi viri, ampak želimo tudi, da je proces sposoben samodejno zaznati vse spremembe nad podatki in se nanje ustrezno odzvati. Aktualni jeziki za izvajanje poslovnih procesov ne zagotavljajo zadostne podpore za predstavljene zahteve, zato morajo razvijalci tovrstno funkcionalnost implementirati ročno, kar ima lahko za posledico nepotrebno podvajanje procesnih korakov ter povečano stopnjo kompleksnosti procesnih rešitev.
V disertaciji naslovimo predstavljeno problemsko področje tako, da predlagamo model za izboljšano upravljanje s trajnim stanjem v avtomatiziranih poslovnih procesih. Izvedljivost modela preverimo z izvedbo preslikave v dva izvršljiva procesna jezika, in sicer v BPEL 2.0 in BPMN 2.0. Učinkovitost predlaganega modela v smislu znižanja kompleksnosti procesnih modelov preverimo z izvedbo meritev kompleksnosti z uporabo ustreznih procesno orientiranih metrik. Ključne besede: storitveno usmerjena arhitektura, sinhronizacija podatkov, trajno stanje, poslovni proces, delovni tok, BPEL, BPMN Objavljeno v DKUM: 28.06.2013; Ogledov: 2458; Prenosov: 182 Celotno besedilo (4,11 MB) |
6. SAMODEJNA PRETVORBA IZ BPMN MODELOV V BPEL IZVAJALNI JEZIKAndrej Hrnčič, 2010, diplomsko delo Opis: V današnjem času je hiter in prilagodljiv odziv na spremembe v poslovnem svetu ključna lastnost, s katero podjetja ostajajo konkurenčna na trgu. Diplomsko delo kot delno rešitev tega problema predstavlja postopek pretvorbe modelov poslovnih procesov v izvedljivo kodo s pomočjo algoritmov in namenske programske opreme. V ta namen sta v prvem delu predstavljena dva standarda, med katerima se bo pretvorba vršila. Začetni je tako imenovana BPMN notacija, ki je namenjena modeliranju poslovnih procesov, ciljna oblika pa je jezik BPEL, v katerem se procesi izvedejo. V nadaljevanju so predstavljeni različni pristopi za pretvorbo, ki temeljijo na matematičnih osnovah, razvitih v ta namen. Čeprav je veliko modelov možno enostavno pretvoriti v izvajajoč algoritem, je za nekatere strukture potrebna globlja analiza in poznavanje postopkov preslikave, ki so v nadaljevanju podrobno predstavljeni. Drugi del diplomske naloge zajema opis in uporabo programske opreme podjetja IBM, ki je namenjena temu opravilu. Primeru uporabe pretvorbe nad dejanskim primerom poslovnega procesa sledi tudi pregled nad možnostjo iterativnega razvoja v življenjskem ciklu procesa. Ključne besede: SOA, BPMN, BPEL, IBM WebSphere, Poslovni procesi Objavljeno v DKUM: 20.12.2010; Ogledov: 2617; Prenosov: 211 Celotno besedilo (3,63 MB) |
7. POSLOVNO USMERJEN RAZVOJ INFORMACIJSKIH SISTEMOVBogdan Gorenak, 2010, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili korake pri metodi poslovno usmerjenega razvoja informacijskih sistemov. Opisali smo modelirne notacije in izvajalne jezike in oba sklopa med sabo primerjali. Nato smo skozi niz vseh poslovnih modelov in diagramov poenotili pogled nad poslovnimi zahtevami in pričakovanji. Pri tem smo dobili potreben tehnični pogled za izpostavitev storitev, ki smo jih kasneje implementirali v praktičnem delu. Opisali smo Oracle Soa Suite okolje in ostala nujna orodja, ki so potrebna v tem okolju. Na koncu smo podali mnenje na podlagi razvitega procesa. Ključne besede: Storitveno usmerjena arhitektura, poslovni procesi, BPMN, BPEL, poslovna analiza, konceptualna arhitektura, UML Objavljeno v DKUM: 03.06.2010; Ogledov: 2319; Prenosov: 274 Celotno besedilo (4,99 MB) |
8. Analiza specifikacije e-SLOG in jezika BPEL za e-poslovanje : diplomska naloga univerzitetnega študijskega programaMaja Stamenković, 2008, diplomsko delo Ključne besede: e-poslovanje, standardi, e-SLOG, bpel, XML, e-arhiv, digitalni podpis, časovni žig Objavljeno v DKUM: 06.01.2009; Ogledov: 2912; Prenosov: 361 Celotno besedilo (2,34 MB) |