| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv državnih subvencij na prodajo električnih vozil (Slo-tujina) : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Gregor Tratnjek, 2022, diplomsko delo

Opis: Emisije toplogrednih plinov in globalno segrevanje spadata med največje probleme 21. stoletja. Zaradi velikega povečanja prometa in z njim povezanimi negativnimi vplivi na okolje, avtorji kot rešitev vidijo v porastu števila okolju prijaznejših vozil. V diplomskem delu smo raziskali povezanost med višino subvencije za nakup električnega vozila in prodajo električnih vozil. Kot dobra rešitev se ponujajo električna vozila, do katerih pa imajo potrošniki pomisleke in katere smo v diplomskem delu raziskali. V raziskavo smo vključili 3 države iz Azije, Amerike in Evrope, pri katerih sta bila ključna kriterija velikost avtomobilskega trga ter delež prodaje električnih vozil. Kot izjemo smo vključili in raziskali tudi podatke za Slovenijo. Kot eno izmed ključnih spodbud ob odločitvi za nakup električnega avtomobila avtorji izpostavljajo dodelitev finančnih spodbud v obliki subvencij. V diplomskem delu smo si zastavili hipotezo, da višina subvencije za nakup električnih vozil vpliva na prodajo električnih vozil; višje kot so subvencije, večji je delež prodanih avtomobilov. V državah, kjer je prodaja električnih vozil največja (Kitajska, ZDA, Norveška), je sistem subvencij najbolj razvit in učinkovit. Izkazalo se je, da višina subvencije v določeni meri vpliva na prodajo električnih vozil, a hkrati ugotovili, da obstajajo še drugi faktorji, ki pozitivno vplivajo na prodajo električnih vozil.
Ključne besede: električna vozila, subvencije, avtomobilski trg, Evropa, Azija, Amerika
Objavljeno v DKUM: 14.03.2023; Ogledov: 441; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

2.
Morfološka variabilnost spodnje čeljustnice belonogih miši, Apodemus (Rodentia, Muridae) iz jugozahodne Azije
Taja Lakoše, 2020, magistrsko delo

Opis: V rod belonogih miši Apodemus vključujemo od majhnih do srednje velikih miši, ki imajo majhno podolgovato glavo in dolg gobček, razmeroma dolg in zmerno dlakav rep ter kožuh, ki je gost in mehak, temno rjave do sive barve. Namen magistrske naloge je bil s pomočjo metod geometrijske morfometrije analizirati morfološko variabilnost spodnje čeljustnice belonogih miši, Apodemus sp., na območju jugozahodne Azije z vidika vrstne pripadnosti, spola, geografske lege in morfotipov. Izbrana območja jugozahodne Azije smo združili v šest večjih geografskih območij, ki so Afganistan, Gruzija, Indija, Iran, Nepal in Sirija. Znane vrste so bile Apodemus flavicollis, Apodemus fulvipectus, Apodemus witherbyi, Apodemus ponticus in Apodemus uralensis. Spolni dimorfizem ni bil statistično značilen. Prisotna je bila značilna geografska variabilnost v velikosti in obliki spodnjih čeljustnic med geografskimi vrstami in območji. Osebki brez znane taksonomske identitete iz Afganistana in Nepala bi lahko glede na velikost in obliko čeljustnice pripadali dvema morfotipoma.
Ključne besede: Apodemus sp., morfotip, jugozahodna Azija, čeljustnica, spolni dimorfizem
Objavljeno v DKUM: 20.07.2020; Ogledov: 970; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

3.
ZGODOVINA AZIJE V UČBENIKIH IN UČNIH NAČRTIH ZA ZGODOVINO
Senta Voelkner, 2016, diplomsko delo

Opis: Z razvojem pouka na slovenskih tleh se je razvijal tudi pouk zgodovine. Razvoj je prinesel napredke tudi v poučevanju neevropske zgodovine. Ta je bila v preteklosti, predvsem do časa po drugi svetovni vojni, v naših učbenikih in učnih načrtih zelo slabo zastopana. Posodobitve učnih načrtov so v pouk zgodovine prinesle tudi širšo vsebino neevropske zgodovine. Področje Azije je bilo pri pouku zgodovine sprva zelo slabo zajeto. Omenjala se je samo pri vsebinah, ki so se nanašale na zgodnje visoke kulture, šele kasneje se je začela obravnavati podrobneje, vendar še vedno zelo na splošno. Azija je največja celina na svetu in premore veliko različnih kultur in narodov z lastno preteklostjo, ki je pogostokrat tesno povezana z evropsko in bi jo bilo potrebno podrobneje obravnavati. Poznavanje preteklosti nam prinaša razumevanje sedanjosti, zato bi se učenci morali čim bolj seznanjati z zgodovino in življenjem različnih kultur sveta, saj bodo lahko le tako razvili spoštovanje in razumevanje do vsakega posameznika, ne glede na to od kod prihaja.  
Ključne besede: Azija, zgodovina Azije, neevropska zgodovina, učbenik, učni načrt, pouk zgodovine.
Objavljeno v DKUM: 28.09.2016; Ogledov: 1154; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (304,02 KB)

4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 10.67 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici