1. Primerjalna analiza uspešnosti javnih lekarniških zavodov v Sloveniji pred in po epidemiji covid-19Sanja Kladnik, 2024, magistrsko delo Opis: Merjenje uspešnosti je pomembno pri ugotavljanju delovanja podjetja. V magistrskem delu se osredotočimo na primerjavo vseh javnih lekarniških zavodov v Republiki Sloveniji pred in po epidemiji COVID-19.
Predstavimo delovanje javnih zavodov na splošno in natančneje javnih lekarniških zavodov. Podrobneje opredelimo značilnosti njihovega delovanja, pravno ureditev, nadzor in financiranje. V teoretičnem delu opišemo institucionalni okvir računovodskega poročanja, kjer predstavimo pravne podlage in računovodsko poročanje. Pregledamo finančnoračunovodske kazalnike, ki so namenjeni presoji uspešnosti poslovanja. Sledi empirična analiza, kjer primerjamo uspešnost javnih lekarniških zavodov v obdobjih 2017–2019, pred epidemijo, ter 2020–2021, po epidemiji. Osredotočimo se na kazalnike, ki jih opredeljujejo slovenski in tuji avtorji ter PSR 8, ki se opira na SRS.
S pregledom tujih raziskav primerjamo rezultate naše analize. Ugotovimo, da letna poročila razkrivajo dovolj podatkov za izračun finančnoračunovodskih kazalnikov. Kljub nestabilnim razmeram, v našem primeru epidemije COVID-19, so javni lekarniški zavodi poslovali bolj uspešno glede na preteklo obdobje pred epidemijo. Ključne besede: Analiza uspešnosti, javni lekarniški zavodi, finančno računovodski kazalniki, epidemija COVID-19. Objavljeno v DKUM: 18.06.2024; Ogledov: 173; Prenosov: 23 Celotno besedilo (15,21 MB) |
2. Podjetniška demografija in značilnosti podjetništva mladih : Slovenski podjetniški observatorij 2023Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, 2024 Opis: V okviru Slovenskega podjetniškega observatorija 2023 smo proučevali demografijo slovenskih podjetij in značilnosti podjetništva mladih v Sloveniji in primerjalno z Evropo. Kot vsako leto, smo tudi tokrat v prvem delu raziskave Slovenskega podjetniškega observatorija analizirali demografske značilnosti slovenskih podjetij, medtem ko smo drugi del posvetili aktualni temi tako v slovenskem kot evropskem gospodarstvu, analizi podjetništva mladih. Demografska analiza je bila usmerjena v razumevanje profilov slovenskih podjetij na podlagi različnih kriterijev, kot so število podjetij, njihova velikost, ustvarjen prihodek, stroški dela in dodana vrednost, razčlenjeno po dejavnosti, regiji in velikosti podjetja. Proučevanje značilnosti podjetništva mladih je zagotovilo vpogled v dinamiko podjetništva v izbrani ciljni skupini z namenom oblikovanja učinkovitih ukrepov spodbujanja razvoja podjetništva mladih. Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, podjetništvo mladih, značilnosti, priložnosti in ovire, strategije in politike, empirična analiza Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 257; Prenosov: 23 Celotno besedilo (12,41 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Podjetniška demografija in značilnosti startup in scaleup podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2022Matej Rus, Dijana Močnik, Katja Crnogaj, 2023 Opis: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2021 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti startup in scaleup podjetij. Osredotočili smo se predvsem na proučevanje nihovih značilnosti, potreb in izzivov, saj podjetja na začetku razvoja in pri prehodu v rast potrebujejo največ podpore in spodbud. Proučili smo njihov strateški pomen, naredili mednarodno primerjavo startup in scaleup podjetij, analizirali podporno okolje zanje ter na osnovi primarne raziskave med njimi podali ključne značilnosti ter priporočila za njihovo podporo in razvoj v Sloveniji. Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, startup podjetja, scaleup podjetja, strategije in politike, empirična analiza Objavljeno v DKUM: 19.04.2023; Ogledov: 694; Prenosov: 69 Celotno besedilo (12,77 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Analiza uspešnosti prodaje izdelka FKX - 9000 v podjetju armature d. o. o.Jure Žvirc, 2022, diplomsko delo Opis: Armature d.o.o., podjetje za proizvodnjo armatur spada k mednarodni skupini Crane Co. Je srednje veliko, mednarodno usmerjeno in inovativno podjetje, ki razvija, izdeluje in trži raznovrstne proizvode – industrijske armature za kemijsko, ogrevalno in drugo procesno industrijo. Skupaj z družbo Croning livarna, Ravne na Koroškem, ki izdeluje različne ulitke iz nizko in visoko legiranega jekla oziroma iz visoko kakovostne jeklene litine s svojo prisotnostjo na mednarodnem tržišču dokazujeta, da prepletenost kontinuiranega in neustavljivega razvoja in hkrati pa zvestoba temeljnim tradicionalnim vrednotam, vodita do uspeha.
Osnovni cilj njihove poslovne politike je, da svojim strankam nudijo najboljše izdelke in storitve. Želijo biti prednostni dobavitelj svojih strank. Podjetje Armature sledi svoji viziji, postati eden vodilnih proizvajalcev industrijskih armatur.
Ker sem se že v okviru prakse in počitniškega dela, v času srednješolskega in potem študijskega izobraževanja spoznal z delom v podjetju, sem se tudi za izdelavo diplomske naloge odločil, da jo opravim v podjetju Armature d.o.o.. Namen naloge je analiza uspešnosti točno določenega proizvoda podjetja v določenemu časovnemu obdobju, to je izdelek FKX-9000. Osredotočili smo se na obdobje od leta 2018 do leta 2020.
Lastnik podjetja se je odločil, da so določeni podatki poslovna tajnost in jih nismo uspeli uporabiti. Zato smo pri poglavjih analiza prodajnega osebja in analiza zadovoljstva odjemalcev uporabili podatke, ki so nam bili na voljo.
Naloga je razdeljena na 4 poglavja.
V uvodu smo opisali področje in opredelitev problema, namen, cilje in hipoteze raziskave, predpostavke in omejitve, ter metode raziskovanja. V teoretičnem delu smo analizirali prodajo, osebje, cene, odjemalce, zadovoljstvo le teh, dobičkonosnost ter plačila.
V naslednjem delu smo ugotovitve iz prejšnjega dela prenesli v praktični del, to je analiza obsega prodaje izdelka FKX-9000. Zadnje poglavje je sklep, kjer smo razložili rezultate in ugotovitve hipotez, ki smo jih postavili kot bistvo diplomske naloge.
Hipoteze, ki smo jih postavili v okviru praktičnega dela niso v celoti potrjene. Prva hipoteza, ki je predvidevala količinsko rast prodaje izdelkov FKX-9000 med letoma 2018 in 2020 za 50% je ovržena. Dvig količinske prodaje je bil za 25,8%. Druga hipoteza, ki predvideva, da se več kot 70% prodaje realizira s prodajo 5 največjim odjemalcem je potrjena. Delno lahko potrdimo hipotezo o več kot 70% realizirani prodaji na tržiščih Amerike in Kitajske, ki je bila samo v letu 2019 nad 70%. Prodajne cene za ocenjevane izdelke so se dvignile za več kot 5%, prav tako se je projektna aktivnost prodajne ekipe med letoma 2018 in 2020 povečala za predvidevan %.
Prav tako se tudi odstotek reklamacij in pritožb vsako leto zmanjšuje. V dveh letih se je zmanjšal za okrog 50%, kar je posledica boljšega dela vseh oddelkov v podjetju.
Ugotovitve in predlogi, ki bi izboljšali trenutno stanje prodaje FKX-9000 izdelkov:
- aktivnosti, ki bi skrajšali roke proizvodnje izdelkov, s tem bi izboljšali tudi terminsko konkurenčnost
- zmanjšanje reklamacij in pritožb
- večji poudarek pri prodajnih aktivnostih izdelkov FKX-9000, ki so višjega cenovnega razreda Ključne besede: Analiza uspešnosti prodaje, analiza obsega prodaje, analiza stroškov in dobičkonosnosti, analiza prodajnega osebja, analiza prodajnih cen, analiza zadovoljstva odjemalcev, analiza plačil. Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 802; Prenosov: 98 Celotno besedilo (2,42 MB) |
5. Podjetniška demografija in značilnosti digitalizacije malih in srednje velikih podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2021Barbara Bradač Hojnik, Ivona Huđek, Dijana Močnik, 2022 Opis: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2020 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti digitalizacije z vidika gospodarstva. Osredotočili smo se predvsem na vidik malih in srednje velikih podjetij, saj le-ta potrebujejo največ podpore in spodbud za uspešno izvedbo digitalizacije. Najprej smo podali pregled značilnosti procesa digitalizacije, njegov vpliv na podjetja ter značilnosti digitalnih strategij in strateške podpore digitalizaciji na ravni Evropske unije in Slovenije ter pregled uvrstitve Slovenije na različnih lestvicah, ki merijo digitalizacijo. Nato smo analizirali rezultate primarne raziskave, ki smo jo izvedli med slovenskimi podjetji in podpornim okoljem za podjetništvo. Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, digitalizacija, strategije in politike, mala in srednje velika podjetja, empirična analiza Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 1150; Prenosov: 116 Celotno besedilo (7,96 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. |
7. Slovenska podjetja in značilnosti poslovnega prestrukturiranja : Slovenski podjetniški observatorij 2020Dijana Močnik, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Karin Širec, 2021 Opis: V prvem delu raziskave smo se posvetili temeljni poslovni demografiji slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2019 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V Sloveniji moramo spodbujati ustanavljanje novih podjetij s potencialom rasti in rast obstoječih podjetij. Pomembno pa je tudi razumeti, da morajo biti tudi obstoječa podjetja nenehno na preži za novimi poslovnimi priložnostmi in se permanentno prilagajati spremenjenim pogojem poslovanja, kar je druga tema letošnjega podjetniškega observatorija, kjer razpravljamo o prestrukturiranju podjetij. Da bi dobili čim boljši vpogled v procese poslovnega prestrukturiranja v Sloveniji, smo izvedli tudi primarno raziskavo med malimi in srednje velikimi podjetji ter eksperti podpornega okolja za podjetništvo. Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prestrukturiranje, poslovno, finančno in strateško prestrukturiranje, strategije in politike, empirična analiza Objavljeno v DKUM: 21.04.2021; Ogledov: 1455; Prenosov: 200 Celotno besedilo (2,85 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. Ugotavljanje uspešnosti prodaje prodajalca x v podjetju aluminium kety emmi d. o. o.Vanja Turner, 2020, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje si želi, da bi za svoj obstoj našlo odjemalce, ki bodo kupovali njihov izdelek. Prodaja v podjetju spada med tisto funkcijo podjetja, ki zaključuje poslovni proces podjetja, njen rezultat pa je pretvorba izdelkov in storitev v denarno obliko. Doseganje zastavljenih ciljev in smotrov organizacije je ključno za uspešnost prodaje, prav tako pa tudi podjetja samega. Vsako podjetje mora spremljati uspešnost na vseh področjih in tako tudi uspešnost prodaje.
Med ugotavljanjem oziroma analizo uspešnosti prodaje, sem dobila potrditev, da mora vsako podjetje analizirati poslovanje podjetja skozi vsa leta in pri tem iskati možnosti, da se izboljša. Še posebej pomembna je analiza uspešnosti prodaje, saj bi lahko podjetja »tavala v temi«, s tem pa so lahko ob pravem trenutku na pravem mestu. Analiza uspešnosti prodaje pripomore tako k uspešnemu delovanju podjetja kot pri njegovi rasti.
Delo diplomskega projekta je razdeljeno na štiri poglavja. V uvod je vključen opis problema, namen, cilji, osnovne trditve in predpostavke ter omejitve diplomskega projekta. V teoretičnem delu so zbrana teoretična izhodišča proučevanega problema in teoretično razdelane faze analize uspešnosti prodaje. Empirični del zajema spoznanja in poglede iz teoretičnega dela, ki so uporabljeni za proučevanje na primeru podjetja Aluminium Kety Emmi, d. o. o. V zadnjem, to je četrtem, delu diplomskega projekta, pa so navedene sklepne ugotovitve in spoznanja proučevanih problemov ter razlage pridobljenih rezultatov v zvezi z osnovnimi trditvami. Ključne besede: prodaja, ugotavljanje uspešnosti prodaje, analiza uspešnosti prodaje, prodajno osebje, aluminijasti izdelki. Objavljeno v DKUM: 16.04.2021; Ogledov: 939; Prenosov: 71 Celotno besedilo (571,66 KB) |
9. Načrtovanje prodaje izdelka x organizacije a v digitalnem okoljuTom Polšak, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na načrtovanje prodaje v digitalnem okolju. V prvem delu pobližje predstavi teoretično podlago digitalne prodaje s posebnim poudarkom na korakih načrtovanja prodaje, nato pa se osredotoči na analizo uspešnosti prodaje v podjetju glede na različne faktorje (obseg prodaje, dobičkonosnost, zadovoljstvo strank…). V praktičnem delu delo najprej predstavi izbrano podjetje ter izdelek, za katerega kasneje ustvari celoten načrt prodaje s poudarkom na vključenosti na socialnih omrežjih podjetja, vključno z analizo predvidenih rezultatov ustvarjenega načrta. Analiza vključuje tudi uspešnost tako izdelka kot podjetja, ter predvideno uspešnost po implementaciji novega prodajnega načrta. Ključne besede: načrtovanje prodaje, digitalno okolje, analiza uspešnosti, socialna omrežja Objavljeno v DKUM: 17.11.2020; Ogledov: 843; Prenosov: 140 Celotno besedilo (1,14 MB) |
10. Primerjalna analiza bančnega sistema in poslovanja dveh največjih bank v slovenskem in hrvaškem prostoruLarisa Ferletič, 2018, magistrsko delo Opis: Banke imajo danes vodilno vlogo pri zagotavljanju finančnega posredništva in finančne stabilnosti na geografskem območju, ki ga pokrivajo. Skupnost bank pri tem oblikuje bančni sistem, ki predstavlja bančno organizacijo v gospodarskem sistemu države. Izhodiščna vloga bank je jasna – hranjenje prihrankov in njihovo posojanje. S servisiranjem strank te pokrivajo stroške poslovanja ter zagotavljajo dobičke. Zaradi vse močnejše konkurence, regulatornih ukrepov in lažjega prehajanja komitentov med bančnimi subjekti pa je pokrivanje stroškov ter zagotavljanje donosnosti vse težje. Evropski bančni sistemi so v preteklosti doživljali številne spremembe, ki so obsegale sanacijo in privatizacijo, prelomnico v delovanju pa je predstavljala finančna in gospodarska kriza pred slabim desetletjem. Ta je povzročila kolaps finančnega sistema ter ohromila številna evropska gospodarstva. Nepravilnosti, pomanjkanje transparentnosti, nezadostni poslovni modeli in regulacija ter pomanjkljivo upravljanje s tveganji so tekom krize imeli velik negativni vpliv na poslovanje bank doma in na ravni Evropske unije. Upad gospodarske aktivnosti in porast neplačevanja s strani dolžnikov sta v bankah izrazito povečala izpostavljenost kreditnemu tveganju, posledično nastale nedonosne terjatve pa so privedle do velikih bančnih izgub in zahtev po ukrepih za vzpostavitev finančne stabilnosti. Ti se izvajajo ob konsolidaciji bančnega sistema in izboljšujejo finančni položaj bank doma in v evropskem prostoru, okreva tudi makroekonomsko okolje. Regulatorji Evrosistema so ob tem usmerjeni v pospešitev finančne stabilnosti, ki igra ključno vlogo pri ohranjanju monetarne politike posamezne države. Magistrsko delo predstavlja primerjalno analizo slovenskega bančnega sistema in poslovanje največje in hkrati državne banke v Republiki Sloveniji, Nove Ljubljanske banke d. d., s hrvaškim bančnim sistemom in poslovanjem največje zasebne banke v Republiki Hrvaški, to je Zagrebške banke d. d., od 2005. do 2016. leta. S primerjalno analizo bančnega sistema Slovenije in Hrvaške spoznamo temeljne značilnosti poslovanja poslovnih in državnih bank. Pri konkretiziranju problema se osredotočamo na primerjavo poslovanja dveh največjih bank v slovenskem in hrvaškem bančnem prostoru preko izbranih finančnih kazalnikov in kazalnikov tveganja, kjer je vseskozi poudarek na poslovanju obeh bank pred krizo, v času krize in po njej. V zaključku magistrsko delo razkriva, da je hrvaški bančni sistem v proučevanem obdobju učinkovitejši in uspešnejši od slovenskega, kar je bilo izmerjeno z osnovnimi finančnimi kazalniki in izbranimi podatki izkaza poslovnega izida ter izkaza finančnega položaja. Z analizo makroekonomskih kazalnikov bruto domačega proizvoda, inflacije, javnofinančnega primanjkljaja/presežka, javnega dolga in stopnje brezposelnosti smo ugotovili, da je makroekonomsko okolje pomemben del bančnega sistema. Z zastavljenimi hipotezami smo odgovorili na raziskovalno vprašanje, ali je Zagrebška banka d. d. v obdobju od 2005 do 2016 izkazovala boljše poslovanje kot Nova Ljubljanska banka d. d. z vidika štirih osnovnih kazalnikov uspešnosti, to je donosa na lastniški kapital – ROE, donosa na sredstva – ROA, neto obrestne marže in razmerja med stroški in neto prihodki, kar smo tudi potrdili. Pri analizi smo se osredotočili na primerjavo povprečnih vrednosti kazalnikov in analizo časovnih vrst na podlagi trenda gibanja teh kazalnikov. Z analizo kazalnikov tveganja smo ugotovili, da izkazujeta obe banki visoko kreditno izpostavljenost, ki jo kaže zlasti visok delež slabih posojil, medtem ko likvidnostno tveganje in izpostavljenost tržnim tveganjem ostajata nizki. V zaključku ugotovimo, da je Zagrebška banka d. d., ki je kot članica Skupine UniCredit pretežno v tujem lastništvu, skozi dvanajstletno obdobje proučevanja poslovanja uspešnejša v finančnih rezultatih kot Nova Ljubljanska banka d. d., ki je v 100-odstotnem državnem lastništvu, kar ji tudi v prihodnje zagotavlja poslovno stabilnost. Ključne besede: banke, bančništvo, bančni sistem, NLB, analiza poslovanja bank, kapitalska ustreznost, finančni kazalniki uspešnosti poslovanja, bonitetna ocena, tveganja v bankah, finančna in gospodarska kriza, finančna stabilnost, dokapitalizacija bank, Basel III, ECB Objavljeno v DKUM: 14.06.2018; Ogledov: 1693; Prenosov: 569 Celotno besedilo (1,79 MB) |