1. Instrumenti proučevanja zunanjega okolja za potrebe razvojnega planiranja mikro podjetjaKatja Plahuta, 2015, magistrsko delo Opis: Živimo v času, ko je za podjetja bistvenega pomena poznavanje razvojnih možnosti in zmožnosti. Za dolgoročni obstoj podjetji morajo ta svoj trud usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, za kar pa je potrebno proučevanje zunanjega okolja. Vsako podjetje bi moralo zaradi trenutne situacije, ki jo je prinesla finančna kriza, izvesti analizo, kot smo jo izvedli na proučevanem podjetju in nato razviti predloge strategij.
Magistrsko nalogo sestavljata dva dela – teoretični in empirični. V prvem delu magistrske naloge smo se osredotočili na mikro podjetja, njihove prednosti, slabosti in jih nato primerjali s srednje velikimi in velikimi podjetji. Razmejili smo vrste mikro podjetij ter opredelili njihove razvojne posebnosti. Prav tako v teoretičnem delu opisujemo procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa in po različnih avtorjih proučujemo metode, ki smo jih izbrali, saj menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja.
V drugem delu magistrske naloge smo proučevano podjetje predstavili od njegove ustanovitve do danes ter njegov razvoj s ključnimi spremembami v rasti in razvoju. S pomočjo metod, ki smo jih predstavili v teoretičnem delu magistrske naloge in jih uporabili na primeru proučevanega podjetja, smo proučili zunanje okolje podjetja. Ključne besede: zunanje okolje podjetja, mikro podjetje, analiza interesnih udeležencev, Porterjev pristop, matrika panoge, metoda scenarija, sinteza zunanjih dejavnikov. Objavljeno v DKUM: 07.03.2016; Ogledov: 1338; Prenosov: 173
Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. PLANIRANJE RAZVOJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTA IN APLIKACIJA V SREDNJE VELIKEM PODJETJUAnita Lazar, 2015, magistrsko delo Opis: Vsako podjetje si prizadeva dosegati obstoj in nadaljnji razvoj, zato podjetju pri soočanju s spremembami v okolju pomaga predvsem učinkovito planiranje politike podjetja. Pravilno oblikovana in zasnovana vizija in politika podjetja z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji, podjetju omogoča dolgoročno učinkovitost in uspešnost. Sledijo priložnostim in se poskušajo izogniti nevarnostim, ki jim pretijo.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in aplikativni del.
Osnovni namen magistrskega dela v okviru teoretičnega dela je bila proučitev razvojnega planiranja v izbranih modelih integralnega in strateškega managementa. Proučili smo MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model strateškega upravljanja in vodenja v podjetju, Hill in Jones-ov model strateškega planiranja in model strateškega managementa po Pearceu in Robinsonu. Izbrali smo najprimernejši model za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča in spoznanja različnih avtorjev, nato smo izbrani model aplicirali na konkretnem primeru podjetja.
V aplikativnem delu magistrske naloge smo opredelili osnovne in temeljne značilnosti proučevanega podjetja, podali smo strukturno analizo proučevanega podjetja in analizo poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij v proučevanem podjetju. V sklopu raziskovalno-prognostičnih procesov smo proučili obravnavano podjetje in največjega možnega konkurenta ter na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo okolje obravnavanega podjetja ter določili možnosti in nevarnosti. Proučili smo tudi vrednote udeležencev obravnavanega podjetja.
S pomočjo raziskovalno-prognostičnih izhodišč smo podali planirano vizijo in planirano politiko podjetja. Ključne besede: razvoj podjetja, MER-ov model integralnega managementa, vizija, poslanstvo, politika podjetja, temeljni cilji, analiza podjetja in okolja podjetja, proučevanje ključnih udeležencev podjetja Objavljeno v DKUM: 11.03.2015; Ogledov: 1508; Prenosov: 244
Celotno besedilo (2,48 MB) |
3. ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA ZA ISKANJE STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI NADALJNJEGA RAZVOJA PODJETJASašo Nedelko, 2013, magistrsko delo Opis: Potreba po razvojnem in velikostnem spreminjanju podjetij izhaja iz želje po dolgoročnem obstoju podjetij. V kolikor želi podjetje poslovati na dolgi rok in pri tem dosegati dobre konkurenčne rezultate, mora vso svojo energijo in trud, usmeriti v proces planiranja rasti in razvoja, ki pa se v podjetju običajno prične s sistematičnim proučevanjem celotnega poslovnega okolja.
V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično pojasnjevanje vloge strateškega managementa pri planiranju razvoja, predstavitev poslovnega okolja podjetja, iz katerega izhajajo osrednje zmožnosti za nadaljnji razvoj ter predstavitev nekaterih pomembnejši metod in modelov, ki služijo kot orodje za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja. Kot izhodišče za pojasnjevanje teoretičnega dela, smo izbrali MER model integralnega managementa.
V drugem delu magistrskega dela, torej aplikativnem delu, pa smo se osredotočili na analizo delovanja podjetja X in analizo zunanjega okolja v katerem deluje podjetje X. Osrednji namen izvedbe drugega dela magistrske naloge, je bil za podjetje X poiskati strateške priložnosti za nadaljnji razvoj. Kot podlago za izvedbo analize zunanjega okolja podjetja X, smo uporabili metodo Interesnih udeležencev, PESTEL analizo, Porterjev pristop k analizi panoge in Matriko panoge. Ključne besede: strateški management, razvoj podjetja, poslovno okolje podjetja, analiza interesnih udeležencev, PESTEL analiza, Porterjev pristop k analizi panoge, matrika panoge. Objavljeno v DKUM: 12.06.2013; Ogledov: 2186; Prenosov: 396
Celotno besedilo (1,14 MB) |
4. POLITIKA PODJETJA NA PRIMERU PODJETJA REMF D.O.O.Sindy Kos, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili podjetje REMF d. o. o kot podjetje z dolgoletno tradicijo in močnimi koreninami na tržišču. Nadaljevali smo s proučitvijo upravljanja in vodenja podjetja REMF d. o. o., kjer smo predstavili vodilne v podjetju REMF d. o. o. in razporeditev vodilnih zaposlenih po zadolžitvah.
Predstavili smo njihovo dosedanjo politiko podjetja, za katero smo ugotovili, da je zelo natančno opredeljena in časovno ter številčno določena ter predlagali novo, dopolnjeno politiko podjetja REMF d. o. o.
Ker je za dobro zastavljeno politiko podjetja pomembno poznavanje prednosti in slabosti podjetja, kot tudi priložnosti in nevarnosti zanj, smo le-te tudi opredelili in pri tem upoštevali ekološko, tehnično-tehnološko, ekonomsko in družbeno-politično, kulturno in socialno okolje, ter kot bistveno sestavino okolja podjetja, kjer smo se osredotočili na oskrbni in prodajni trg. V nalogi smo opredelili vrednote podjetja na podlagi dvanajstih Ulrichovih dejavnikov, s pomočjo katerih smo na podlagi lastnega opazovanja in vpetosti v delovanje podjetja REMF d. o. o. naredili profil sistema vrednot. Vse opredeljeno smo uporabili kot izhodišče za planiranje prihodnje politike podjetja REMF d. o. o. Ključne besede: politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, analiza možnosti in nevarnosti. Objavljeno v DKUM: 23.11.2012; Ogledov: 2169; Prenosov: 263
Celotno besedilo (462,17 KB) |
5. VIZIJA IN POLITIKA PODJETJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA MANAGEMENTAJasmina Žel, 2012, magistrsko delo Opis: Podjetje je gospodarska tvorba, je neka enota, ki je samostojna v pravnem, ekonomskem, operativnem, notranjem in zunanjem pogledu glede svojega razvoja, odločanja o delu in organiziranju, razdeljevanju dohodka, v pogledu ciljev in v pogledu zagotavljanja svojega obstoja. Vedenje vsakega podjetja je usmerjeno k doseganju svojega cilja, pri tem pa se je prisiljeno vedno znova prilagajati spremembam v okolju.
Okolje organizacij postaja vse bolj kompleksno. Cilj vsakega podjetja je obstoj in nadaljnji razvoj, zato je predvidevanje prihodnjih pojavov v okolju podjetja ključnega pomena za opredeljevanje uspešne politike vsakega podjetja. S povečevanjem turbolentnosti okolij podjetij postaja čedalje zahtevnejše tudi planiranje, še posebej snovanje, oblikovanje in izbiranje politike podjetja.
Z oblikovanjem vizije in izbiro prave politike podjetja, to je poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev zmanjšamo razvojna tveganja podjetja in tako zagotovimo nadaljnji obstoj in razvoj podjetja.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del.
Osnovni namen magistrske naloge v okviru teoretičnega dela je bil pregled treh modelov integralnega managementa in izbira primernega modela za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev in nato najprimernejši model uporabili na konkretnem primeru podjetja.
V praktičnem delu magistrske naloge smo opredelili temeljne značilnosti proučevanega podjetja, izvedli smo strukturno analizo proučevanega podjetja. Za podjetje smo opredelili dejavnostna področja in strukture podjetja. Naredili smo analizo poslovnih in upravljalnih funkcij v proučevanem podjetju. S pomočjo Pümpin - Prangejeve metode (1995) smo ugotovili fazo življenjskega cikla obravnavanega podjetja in ugotovili, da se podjetje nahaja med pionirsko fazo in fazo rasti. V sklopu raziskovalno – prognostičnih procesov smo proučili vrednote udeležencev obravnavanega podjetja, proučili konkurenco podjetja in na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo tudi okolje obravnavanega podjetja in določili možnosti in nevarnosti.
Na osnovi raziskovalno – prognostičnih izhodišč smo oblikovali predlog vizije in politike podjetja HIP-HOP 3, d.o.o. ter za proučevano podjetje zapisali vodila o poslanstvu in smotrih. Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, proučevanje vrednot ključnih udeležencev podjetja, analiza podjetja in okolja podjetja, razvoj podjetja, vodila o poslanstvu in smotrih. Objavljeno v DKUM: 23.10.2012; Ogledov: 2621; Prenosov: 338
Celotno besedilo (1,33 MB) |
6. Presoja strateških možnosti in strategij z uporabo izbranih inštrumentov strateškega managementaBarbara Čepin, 2012, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega okvirja. V teoretičnem delu smo najprej opisovali procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. Po različnih avtorjih smo proučevali izbrane metode, za katere menimo, da nam bodo pomagale oblikovati nov program razvoja. Empirični okvir pa smo razčlenili na dva dela. Najprej smo opisali izbrano podjetje, nato pa v teoretičnem delu omenjene metode uporabili na obravnavanem podjetju. Opis podjetja smo začeli pri njegovi ustanovitvi, leta 1985, ter nato opisali, kako podjetje posluje danes. Predstavili smo rezultate strukturne analize podjetja z vidika dejavnosti ter poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij. Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementa smo razdelili na proučevanje notranjega ter zunanjega podjetja, celovito presojo podjetja in na koncu oblikovali predlog strategij. Ovrednotili smo predlagane strategije ter izdelali program uresničevanja planiranega razvoja.
V empiričnem okvirju smo najprej proučili zunanje okolje podjetja, s pomočjo analize (interesnih) udeležencev smo proučevali po Lombriserju in Abplanalpu (2005, 95) in po Porterjevem pristopu k analizi panoge po Wheelenu in Hungerju (2010, 158) ter šesto silo po Pučku (2003, 122–124). Za notranje okolje proučevanega podjetja smo izbrali analizo resursov oziroma zmožnosti podjetja po Lombriserju in Abplanelpu (2005, 149) ter analizo verige vrednosti. Celovita presoja podjetja pa je izhajala iz sinteze zunanjih in notranjih udeležencev, ki smo jo raziskovali predvsem po Duhovi (2011, 84), ta pa povzema Wheelena in Hungerja (2010, 224–225). Na podlagi rezultatov omenjenih metod smo oblikovali strategije proučevanega podjetja. Oblikovanje strategij je izhajalo iz politike podjetja, ki pa v proučevanem podjetju ni bila zapisana. Zapisali smo vse tri strategije podjetja, ki smo jih kasneje s pomočjo koeficienta ekonomičnosti oziroma gospodarnosti ovrednotili. Vrednotenju je sledila izbira najboljših strategij. Ker pa brez dejavnosti ne pride do realizacije zapisanega, smo v poglavju Program uresničitve planiranega razvoja navedli vse aktivnosti, ki so potrebne za njegove uresničitve. Ključne besede: Analiza (interesnih) udeležencev, Porterjev pristop k analizi panoge, Analiza resursov in/ali zmožnosti podjetja, Analiza verige vrednosti, Sinteza zunanjih in notranjih udeležencev. Objavljeno v DKUM: 22.10.2012; Ogledov: 2189; Prenosov: 340
Povezava na celotno besedilo |
7. STRATEŠKA ANALIZA PODJETJA, OKOLJA IN PANOGE PODJETJADejan Mijošek, 2010, magistrsko delo/naloga Opis: V magistrski raziskavi, ki smo jo razdelili na teoretični in empirični del, smo izhajali iz teorije managementa, in sicer iz strateškega managementa. Ugotavljali smo primernost različnih metod proučevanja podjetja in okolja podjetja na ravni politike podjetja in ravni strateškega managementa, pri čemer smo izhajali iz MER-ovega modela integralnega managementa.
Magistrsko delo temelji na nekaterih pomembnejših spoznanjih domačih in tujih avtorjev na temo proučevanja podjetja in okolja podjetja v sklopu strateškega managementa.
Osnovni namen magistrske naloge v okviru teoretičnega dela je bil podrobneje proučiti proces strateškega analiziranja podjetja in okolja, skozi različne metode proučevanj, ki smo jih nato po lastnem izboru uporabili na primeru proučevanega podjetja. Ključne besede: strateški management, politika podjetja, strategije podjetja, strateška analiza podjetja in okolja podjetja, analiza panoge, proučevanje vrednot ključnih udeležencev podjetja, koncept resursov (RBV), Porterjeva analiza petih silnic, SWOT analiza Objavljeno v DKUM: 26.11.2010; Ogledov: 4227; Prenosov: 1093
Celotno besedilo (1,57 MB) |