1. Primerjalna analiza spletnih trgovinTrajche Andreev, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem času si nakupovalnega sveta ne moremo predstavljati brez spletnih trgovin. Postale so del našega vsakdanjika in njihova dostopnost še nikoli ni bila lažja. V diplomski nalogi se bomo posvetili začetkom spletnih trgovin in primerjavi s klasičnimi fizičnimi trgovinami, načinu nakupa, skladiščenju in dostavi izdelkov ter predstavili kako lahko spletno plačevanje zlorabljajo hekerji in prevaranti ter katere skupine ljudi so pri tem najbolj ranljive. Preučili bomo kako slaba ocena vpliva na izbiro potencialnih kupcev in podali nekaj predpostavk glede prihodnosti spletnih trgovin, ki uvajajo vse pogostejše novosti na področju plačila in dostave.
V drugem delu diplome bomo predstavili dve največji spletni trgovini na svetu, in sicer Amazon in Alibaba ter podrobneje analizirali njuno funkcionalnost in ponudbo.
Na koncu diplomske naloge smo naredili primerjavo teh dveh e-trgovin, in sicer glede tržne konkurence, načinih skladiščenja, novostih pri dostavi, pridobivanju točk zvestobe ter novih načinih plačila. Naredili smo tudi primerjavo prednosti in slabosti (angl. Pros and Cons) obeh e-trgovin. Z diplomskim delom smo zagotovili zadostno količino informacij, da lahko vsak posameznik oceni, katera spletna trgovina je primernejša za njegove potrošniške preference. Ključne besede: splet, trgovine, dostava, plačilo, Amazon, Alibaba, kupci Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (2,72 MB) |
2. Vpliv umetne inteligence na elektronsko poslovanjeLara Čagran, 2024, magistrsko delo Opis: Pandemija Covid-19 je spremenila svet. Potrošniki so se začeli spreminjati in nanašati na spletno nakupovanje, saj so zakoni zahtevali, da ljudje ostanejo doma. Zardi tega je veliko podjetij moralo spremeniti svoj način poslovanja, če je želelo ostati konkurenčno. Morali so se prilagoditi na hitre spremembe. Ravno pandemija je spodbudila razvoj novih tehnologij med njimi tudi umetne inteligence. Pri umetni inteligenci gre za inženiring strojev in programov za njihovo izdelavo. Inteligentni ljudem posredujejo informacije, ki jim bodo pomagale pri njihovem procesu odločanja ter tudi sprejemajo odločitve. Umetna inteligenca ima programsko opremo, ki jo je mogoče programirati v skladu z cilji in potrebami podjetja.
Elektronsko poslovanje zajema različne dejavnosti, vključno z nakupom in prodajo blaga ter storitev, oglaševanjem in komunikacijo s strankami. E-podjetja običajno delujejo preko spletnih mest ali spletnih platform, ki služijo kot glavni vmesnik za transakcije, pri čemer uporabljajo varne plačilne prehode za finančne transakcije. Zaledni sistemi, kot so upravljanje zalog, upravljanje strank in obdelava naročil, so ključnega pomena za delovanje e-poslovanja. Uspeh v e-poslovanju je odvisen od ponudbe izdelkov, uporabniške izkušnje, tržnih strategij, učinkovite dostave in vrhunske storitve za stranke.
E-trgovina je podobna vsaki fizični trgovini. Uporabniki obiščejo e-trgovino, se razgledajo po spletni stani in če jim je všeč nekaj kupijo. Razlika je le v tem, da jim ni treba imeti lastnega prostora in lahko vse izdelke iščejo kar doma. Cilji e-trgovine so različni glede na podjetje. Splošni cilj je zmanjšanje stroškov, povečanje prodaje in povečati zadovoljstvo strank. Podjetja si postavijo cilje e-trgovine, da jim pomaga razumeti na kaj se morajo osredotočiti. Cilji zagotovijo smernice za spodbujanje rasti in doseganje uspeha. Cilji morajo biti jasni in jedrnati morajo pa biti tudi merljivi.
Umetna inteligenca obsega računalniške sisteme, ki so sposobni izvajati naloge, ki so tradicionalno povezane s človeško inteligenco – kot so napovedovanje, prepoznavanje predmetov, tolmačenje govora in generiranje naravnega jezika. Sistemi umetne inteligence se naučijo kako nekaj storiti, tako da obdelujejo veliko količino podatkov. V nekaj primerih učni proces umetne inteligence nadzorujejo ljudje, ki krepijo dobre odločitve in odvračajo slabe, a obstaja sistemi umetne inteligence , ki so zasnovani tako, da se lahko učijo brez nadzora ljudi.
Umetno inteligenco številne tehnologije uporabljajo za izboljšanje zmogljivosti. Najdemo jo v pametnih telefonih s pripomočki umetne inteligence, raznih platformah za e-trgovino z plačilnimi sistemi in vozili s sposobnostmi avtonomne vožnje. Umetna inteligenca pomaga ljudi zaščititi s pilotiranjem spletnih sistemov za odkrivanje goljufij in roboti za nevarna delovna mesta. Vsak stroj, ki ima vgrajeno umetno inteligenco, lahko pretekle izkušnje uporabi za predvidevanje prihodnjih dejanj, spomina in samozavedanja na podlagi različnih sposobnosti stroja. Zato lahko umetno inteligenco razvrstimo v različne podkategorije. Razvoj tehnologije lahko omogoči ustvarjanje strojev z občutkom zavedanja in prepoznavanja.
Umetna inteligenca v poslovanju pomeni uporabo orodij umetne inteligence kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in računalniški vid za optimizacijo poslovnih funkcij, povečanje poslovne vrednosti in produktivnosti zaposlenih. Podjetja umetno inteligenco uporabljajo za krepitev analize podatkov in sprejemanja odločitev izboljšanje uporabniške izkušnje, ustvarjanje vsebine, optimizacijo IT, prodaje, trženja in praks kibernetske varnosti. Umetna inteligenca se uporablja kot orodje za podporo človeške delovne sile pri povečanju učinkovitosti poslovanja. Ključne besede: Umetna inteligenca, strojno učenje, elektronsko poslovanje, vrste e-trgovine, cilji e-trgovine, Amazon, vrste umetne inteligence, ChatGPT Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 69; Prenosov: 44 Celotno besedilo (2,33 MB) |
3. |
4. Zagotavljanje varnosti in odzivnosti v rešitvah na oblačnih storitvah Amazon web services. : diplomsko deloSergey Lobanov, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo raziskali področje oblačnih storitev za razmestitev spletne aplikacije, saj je razvoj spletnih aplikacij ena izmed najbolj razširjenih panog programiranja danes. Zaradi javne dostopnosti takšnih aplikacij smo se osredotočili na vidike varnosti in odzivnosti ter na zahtevnosti implementacije zaradi potrebe po hitrem razvojnem ciklu v industriji. Za izvajanje diplomske naloge smo izbrali oblačne storitve ponudnika Amazon Web Services. Predstavili smo storitve in postopke implementacije spletne aplikacije z uporabo teh storitev. V praktičnem delu smo primerjali izvajalne čase aplikacije pri uporabi dveh različnih tipov podatkovnih baz in izvedli oceno zahtevnosti implementacije po metodi NASA Task Load Index. Ugotovili smo, da ima v manjših sistemih, kjer ni pretirane obremenitve strežnika, relacijska podatkovna baza prednost odzivnosti in lažje implementacije pred datotečno podatkovno bazo. Ključne besede: Amazon Web Services, Oblačne storitve, Spletna aplikacija Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 590; Prenosov: 39 Celotno besedilo (1,66 MB) |
5. Načrtovanje in izbira krmilnih sistemov za pametno hišo : diplomsko deloUroš Grebenšek, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bodo predstavljeni različni krmilni sistemi za pametno hišo, njihova zgodovina in razvoj. Prav tako bodo opisani in predstavljeni komunikacijski protokoli in različne pametne naprave, ki jih v takšni hiši lahko uporabimo. Ker se na trgu pojavlja vse več ponudnikov opreme za pametni dom, ki je različne kakovosti, bomo med seboj primerjali različne proizvajalce le teh. Cilj diplomskega dela je najti kakovosten, cenovno ugoden ter tehnično izvedljiv element za pametno hišo glede na želje in potrebe stranke. Potrebno je vzpostaviti povezavo med različnimi napravami s pomočjo komunikacijskih protokolov in se odločiti za ustrezen produkt. Ključne besede: pametna hiša, Alexa Amazon, Google Assistant, KNX, nadzor in vodenje Objavljeno v DKUM: 04.11.2021; Ogledov: 8154; Prenosov: 228 Celotno besedilo (2,47 MB) |
6. Prodaja preko spletne platforme amazonSaša Horvat, 2020, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega projekta je analizirati postopek prodaje preko spletne platforme Amazon in predstaviti zasnovo načrta tovrstne prodaje izdelka za izbrano podjetje.
V teoretičnem delu diplomskega projekta smo podrobneje predstavili spletno prodajo kot distribucijski kanal v mednarodnem trženju ter analizirali programe spletne prodaje podjetja Amazon in postopek prodaje preko spletne platforme tega podjetja. Prodajalci se pri prodaji na Amazonu srečujejo s številnimi izzivi. Močna konkurenca od njih zahteva temeljite priprave. Mednje med drugim spadajo proces iskanja izdelka in dobaviteljev, odločanje o načinu dostave ter priprava strani izdelka (listinga). Ključno vlogo pri uspešni prodaji preko spletne platforme Amazon pa ima mednarodno trženjsko komuniciranje, še posebej oglaševanje.
V empiričnem delu diplomskega projekta smo predstavili načrt prodaje izdelka preko spletne platforme Amazon za izbrano podjetje. Primer vključuje predstavitev izbire oblike podjetja, izbire trga, izdelka, iskanje dobaviteljev, strategijo oglaševanja in pripravo listinga. Ključne besede: Mednarodno trženje, distribucijski kanal, spletna trgovina, spletna platforma, Amazon. Objavljeno v DKUM: 04.01.2021; Ogledov: 1987; Prenosov: 201 Celotno besedilo (1,10 MB) |
7. Posebnosti razvoja enostranskih spletnih rešitev s samopostrežnim zalednim sistemom v oblaku : diplomsko deloMarko Gluhak, 2020, diplomsko delo Opis: Paradigma samopostrežnih zalednih sistemov v oblaku je čedalje bolj popularna in
zrela za uporabo. Enostranske spletne aplikacije so eden od potencialnih
odjemalcev samopostrežnih zalednih sistemov v oblaku. V diplomskem delu smo
raziskali, kako lahko ta učinkovito sodelujejo med seboj. Glavni namen dela je bil
spoznati prednosti in omejitve tega sodelovanja ter definirati kriterije za izbor
orodja za razvoj samopostrežnega zalednega sistema v oblaku. Nato smo
zastavljene kriterije nanesli na tri orodja za razvoj samopostrežnega zalednega
sistema v oblaku, primerjali smo lastne REST rešitve, Firebase in AWS Amplify. S
Firebase-om, ki je ugotovljen kot najbolj primeren za nalogo, v paru z React-om,
smo razvili enostavno spletno aplikacijo »Moja Galerija« in prikazali, kako se ta
tehnološki par obnese v realnem življenju. Ključne besede: samopostrežni zaledni sistemi v oblaku, enostranske spletne
aplikacije, React, Firebase, AWS Amplify, Google, Amazon Web Services, REST Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 1215; Prenosov: 200 Celotno besedilo (1,21 MB) |
8. Naprava za IOT z operacijskim sistemom v realnem času na STM krmilniku : magistrsko deloTjaša Pavlovič, 2020, magistrsko delo Opis: Osrednja tema magistrske naloge so operacijski sistemi v realnem času, katerih delovanje je podrobno predstavljeno. Opisana je izdelava in delovanje naprave za internet stvari, na kateri se izvaja operacijski sistem FreeRTOS. Naprava meri temperaturo in vlažnost zraka, ki ju preko WiFi modula pošlje aplikacijskemu programskemu vmesniku. Do teh podatkov lahko dostopamo glasovno preko Amazonove asistentke Alexe. Operacijski sistem se izvaja na krmilniku STM32F407VG, na katerega sta povezana senzor DHT22 in WiFi modul ESP8266. Na kratko je opisana tudi izdelava uporabniškega vmesnika in aplikacije za Amazon Alexo. Ključne besede: operacijski sistem v realnem času, FreeRTOS, IOT naprava, Amazon Alexa Objavljeno v DKUM: 11.02.2020; Ogledov: 1275; Prenosov: 247 Celotno besedilo (8,67 MB) |
9. Zasnova in razvoj aplikacije miRadio za pametne zvočnike Amazon : magistrsko deloDominik Korošec, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu opišemo zasnovo in razvoj multimedijske aplikacije za pametne
zvočnike Amazon, ki predstavlja uporabniški del multimedijskega izdelka miRadio podjetja
InovaIT, d. o. o. V teoretičnem delu najprej preučimo delovanje sistema pametnih zvočnikov
Amazon ter predstavimo njihove ranljivosti, ki lahko ogrožajo varnost in zasebnost
uporabnika. Nato opišemo in analiziramo kodek Opus, ki ga pametni zvočniki uporabljajo
za kodiranje zvočne vsebine. V praktičnem delu opišemo arhitekturno zasnovo naše
aplikacije ter njene gradnike, s katerimi dosežemo glasovno upravljanje digitalnih radijskih
vsebin na multimedijski platformi miRadio. Ključne besede: pametni zvočniki, pametni asistenti, pametni radio, avdiokodek Opus, Amazon Alexa, komplet spretnosti Alexa, glasovna storitev Alexa Objavljeno v DKUM: 31.01.2020; Ogledov: 1426; Prenosov: 228 Celotno besedilo (1,58 MB) |
10. Pametni video nadzor z uporabo umetne inteligenceKlemen Kunstek, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je bilo predstavljeno področje video nadzora v kontekstu varnosti in pomoči pri bivanju. Predstavljeno je bilo tudi področje umetne inteligence; umetna inteligenca kot storitev in tehnologija strojnega učenja. V nalogi so bili primerjani različni ponudniki storitev AIaaS. V okviru naloge je bila razvita rešitev za domač varnostni videonadzor z uporabo mikroračunalnika, spletne kamere in storitve umetne inteligence. Predstavljeno je bilo njeno delovanje in rezultati testiranja. Podani so bili so bili predlogi za izboljšave domačega sistema. Ključne besede: videonadzor, umetna inteligenca, Amazon Web Services, Raspberry Pi Objavljeno v DKUM: 07.11.2018; Ogledov: 1605; Prenosov: 148 Celotno besedilo (9,26 MB) |