| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Proces preoblikovanja logotipa glasbenih skupin : diplomsko delo
Laura Drašček, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava področje preoblikovanja logotipov, s poudarkom na preoblikovanju logotipov glasbenih skupin. Ker je preoblikovanje logotipov pomemben proces, so najprej opredeljeni pojmi vizualna komunikacija, celostna grafična podoba in logotip. Predstavljeno je tako oblikovanje kot preoblikovanje logotipov, kjer je izpostavljen njihov pomen, razlogi in posledice. Drugi del diplomskega dela je osredotočen na preoblikovanje logotipov glasbenih skupin, ki delujejo v široko opredeljenem punk žanru. Analiza logotipov izbranih glasbenih skupin predstavlja osnovo za praktični primer – preoblikovanje logotipa slovenske glasbene skupine Alo!Stari. Za glasbene skupine je zelo pomemben promocijski material, na katerega so prototipno umeščeni novo nastali logotipi.
Ključne besede: logotip, preoblikovanje logotipa, glasbena skupina, punk, Alo!Stari
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (7,43 MB)

2.
Pomen prenosa vrednot med generacijami
Mihaela Kežman, Jana Goriup, Mitja Gorenak, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Demografske spremembe vplivajo tudi na sodobno družino. Ta se namreč spreminja. Medgeneracijsko sodelovanje kot del skupnega bivanja ni več samoumevno. Zdi se, da se vrednote družinskega življenja v procesih, ki jih družina doživlja v postmoderni družbi, nekako izgubljajo. Slednje nas je vodilo v raziskovanje, kako se vrednote prenašajo skozi medgeneracijski odnos starih staršev in njihovih vnukov. S tehniko anketnega vprašalnika smo na vzorcu 405 starih staršev v starosti od 65 do vključno 75 let ugotavljali, katere vrednote so obema populacijama pomembne in katere ter v kolikšni meri lahko stari starši prenašajo na svoje vnuke. Uporabljen instrumentarij je bil zasnovan na podlagi Muskove lestvice vrednot (MLV). Na osnovi dobljenih empiričnih podatkov smo ugotovili, da so vrednote, ki so osebno pomembne starim staršem, pomembne tudi za prenos na njihove vnuke. Vera se je izkazala kot najpomembnejša vrednota (vrednost korelacije 0,812),saj jo stari starši, ki jim je ta vrednota pomembna, prenašajo tudi na svoje vnuke. Odkrili smo tudi nekatere razlike glede na spol starih staršev, medtem ko pri večini vrednot, ki smo jih raziskovali, vpliva starosti nismo zaznali. Raziskava je gotovo spodbuda za nadaljnje raziskovanje – posebej v času krize, ko je družina toliko bolj pomembna in vrednote še toliko bolj nujne.
Ključne besede: družina, vrednote, vera, vnuki, stari starši
Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 392; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (407,03 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Sodelovanje staršev in starih staršev pri vzgoji otroka : magistrsko delo
Anja Bogdan, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo pogled staršev na sodelovanje staršev in starih staršev pri vzgoji otroka. Vsebinsko je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu preučujemo vzgojo – njene opredelitve, dejavnike in stile. Predstavimo družino, kjer si podrobneje ogledamo njihove opredelitve, vrste in njeno vlogo v družbi. Teoretično preučimo vlogo starih staršev, njihovo primerjavo v družini nekoč in danes ter prikažemo, na kakšne načine se vključujejo v vzgojo vnukov. V empiričnem delu predstavljamo rezultate raziskave, ki smo jo izvedli med starši otrok, vključenih v vrtec. Preverjali smo, kako starši zaznavajo pogostost stikov starih staršev z vnuki v živo in po elektronskih napravah, okoliščine, v katerih starši svoje otroke zaupajo starim staršem, na kakšen način stari starši preživljajo čas z vnuki in kakšno je zadovoljstvo staršev z vključevanjem starih staršev v aktivnosti z vnuki. Preverili smo tudi, kako starši dojemajo vlogo starih staršev pri vzgoji vnukov, na katerih področjih prejmejo od njih največ podpre ter kakšni so po mnenju staršev vzroki za neenotnost pri vzgoji otrok. Ugotovili smo, da imajo stari starši in vnuki pogostejše stike v živo. Svoje otroke starši najpogosteje starim staršem zaupajo v primeru, ko imajo gospodinjske ali domače obveznosti, morajo opraviti večje nakupe ali ko imajo službene obveznosti. Stari starši in vnuki skupaj najpogosteje gredo na sprehod in izvajajo druge športne aktivnosti ali pa jim stari starši pripovedujejo zgodbe iz mladosti. Tako v primeru zadovoljstva z vključevanjem starih staršev v aktivnosti z otroki kakor zadovoljstva z vključevanjem v vzgojo njihovih otrok so starši bolj zadovoljni z lastnimi kakor partnerjevimi starši. Starši s strani starih staršev prejmejo največ podpore v obliki dnevnega ali nočnega varstva otroka, sledi čustvena pomoč. Najpogostejši razlog za neenotnost pri vzgoji otrok starši pripisujejo različnim vrednotam, različnim pogledom na vzgojo ter slabi komunikaciji.
Ključne besede: družina, stari starši, predšolski otroci, varstvo, vzgoja, konflikti
Objavljeno v DKUM: 05.01.2022; Ogledov: 1091; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

4.
Vpliv vadbe na razvoj koordinacije pri tri - štiri leta starih otrocih
Petra Nikolić, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vadbe na razvoj koordinacije pri tri–štiri leta starih otrocih smo v teoretičnem delu predstavili telesni in senzorni razvoj, področje gibanja ter njegov razvoj pri tri–štiri leta starih otrocih in njegovo aktivacijo, motorične sposobnosti, podrobneje predstavili motorično sposobnost, koordinacijo ter vadbo za koordinacijo in športne pripomočke, ki se jih lahko uporablja pri razvoju koordinacije. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki je potekala šest mesecev. Neslučajnostni vzorec je bil iz konkretne populacije otrok ljubljanskega vrtca, Vrtec Viški gaj, enota Bonifacija. Naš namen je bil ugotoviti, ali načrtovana, strokovno vodena in redno izvedena gibalna dejavnost vpliva na razvoj koordinacije. Otroke smo testirali z osmimi motoričnimi testi. Izvedli smo jih dvakrat, in sicer je prvo testiranje potekalo marca ter drugo septembra 2019. V vmesnem času smo izvajali enkrat tedensko načrtovane, strokovno vodene in redno izvedene dejavnosti, ki so vsebovale domnevne elemente za razvoj koordinacije. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo T-testa za odvisne vzorce ugotovili, da so otroci na drugem testiranju v povprečju izboljšali rezultate in tako razbrali, da vliv vadbe prispeva k razvoju koordinacije.
Ključne besede: gibalni razvoj, 3 do 4 leta stari otroci, koordinacija, vadba za razvoj koordinacije, motorični testi, načrtovane, strokovno vodene dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 01.04.2021; Ogledov: 1111; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (780,29 KB)

5.
Vpliv starih staršev na vzgojo vnukov
Maja Novak, 2021, diplomsko delo

Opis: Stari starši so pomembni za svoje vnuke in njihovo vzgojo. Vnukom dajejo podporo in občutek varnosti. Diplomsko delo z naslovom Vpliv starih staršev na vzgojo vnukov je sestavljeno iz dveh delov, iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema povzetke in mnenja različnih avtorjev, ki so raziskovali vpliv in vlogo starih staršev, vzgojo vnukov, kateri so dejavniki, ki vplivajo na odnos starih staršev z vnuki. Stare starše smo razdelili na različne tipe in pojasnili, kakšno vlogo in pomen ima družina v odnosu med starim staršem in vnukom. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Vzorec zajema 72 starih staršev iz savinjske regije. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Pri tem so nas zanimale razlike starih staršev v preživljanju prostega časa z vnuki, in sicer glede na spol starih staršev, starost, izobrazbo, oddaljenost in pogostost stika z vnuki. Zanimalo nas je, kaj starim staršem pomeni prosti čas z vnuki, ali stari starši staršem vnuka dajejo nasvete glede vzgoje in če se jim zdi, da preživijo dovolj časa z vnuki. Ugotovljeno je bilo, da se stari starši precej ukvarjajo s svojimi vnuki, čas preživet z njimi jim pomeni sprostitev, učenje, a vseeno tudi skrb in varstvo, večina pa jih tudi meni, da z vnuki preživijo dovolj skupnega časa.
Ključne besede: vnuki, stari starši, vpliv, odnosi, družina
Objavljeno v DKUM: 12.02.2021; Ogledov: 1188; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

6.
Egipt v času novega kraljestva
Maja Leskovar, 2020, magistrsko delo

Opis: Obdobje Novega kraljestva v Starem Egiptu označuje obdobje približno med leti 1550 pr. n. št. in 1077 pr. n. št. Začetek obdobja predstavlja izgon Hiksov in začetek vladavine ene najslavnejših dinastij Starega Egipta, 18. dinastije. Sloves le-te opravičujejo vladarji, kot so kraljica Hačepsut, ki je slavna že zaradi dejstva, da je kot predstavnica ženskega spola vladala Egiptu. Tutmozis III. je s svojo vojsko utrdil moč Egipta, njegovo delo v utrjevanju moči in bogastva same države pa je nadaljeval Amenhotep III. Osemnajsto dinastijo predstavljata še Ehnaton, ki je uvedel začasni monoteizem, in Tutankamon, ki je slaven predvsem zaradi najdbe njegove nedotaknjene grobnice. V tem cvetočem obdobju je osemnajsti dinastiji sledila devetnajsta, ki se imenuje tudi ramzesitska, po imenu vladarjev, ki so si vsi bolj ali manj nadeli ime Ramzes, po prvem predstavniku. Najslavnejši izmed njih je Ramzes II., ki je povedel Egipt na vrhunec njegove moči, tudi s slavno bitko pri Kadešu, ki jo postavljajo v leto 1274 pr. n. št. V času devetnajste dinastije ni bilo več pomembnejših predstavnikov in obdobje cvetočega Novega kraljestva se je zaključilo z vdorom »ljudstev z morja«, ki so pustošili po obalah Male Azije in Sirije.
Ključne besede: Stari Egipt, Novo kraljestvo, 18., 19., 20. dinastija, Hačepsut, Tutankamon, Ramzes II., Ljudstva z morja.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2020; Ogledov: 1504; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
Stiki starih staršev z vrtcem, ki ga obiskujejo njihovi vnuki in vnukinje
Tjaša Nagode, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so obravnavani stiki starih staršev z vrtcem, ki ga obiskuje njihov vnuki. Razdeljeno je na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je pozornost namenjena proučevanju tega, kdo so stari starši in kakšno vlogo imajo v vnukovem življenju. Predstavljeni so tipi starih staršev in slogi njihovega delovanja. Poleg tega je preverjeno, kakšne pravice imajo stari starši z zakonodajnega vidika. Opisan je pojem navezanosti in kakšna je navezanost starih staršev in vnukov. V delu je predstavljen pomen vrtca kot ustanove in na kakšne načine lahko družina sodeluje z njim. Empirični del raziskave zajema predstavitev rezultatov anketiranja starih staršev. Z anketiranjem se je ugotavljalo, ali obstajajo razlike med starimi starši pri sodelovanju z vrtcem. Vzorec so sestavljali stari starši, ki so imeli svojega vnuka vključenega v eno izmed enot Vrtca Slovenske Konjice. V raziskavi je sodelovalo 109 starih staršev. Proučevale so se razlike v stikih z vrtcem glede na spol, starost, izobrazbo in bližino bivanja starih staršev. Ugotovljeno je bilo, da neodvisne spremenljivke niso povezane s stiki starih staršev z vrtcem.
Ključne besede: stari starši, navezanost, vloga starih staršev, vrtec, sodelovanje z vrtcem
Objavljeno v DKUM: 03.02.2020; Ogledov: 1387; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
Gozdna pedagogika - primer projektnega dela v vrtcu Tezno Maribor
Sergeja Gabor, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Gozdna pedagogika – primer projektnega dela v vrtcu Tezno Maribor sestavljata dve zaokroženi celoti, ki se med seboj dopolnjujeta in dograjujeta – teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so podrobneje opredeljena teoretična ozadja, ki so potrebna za organizacijo, izvedbo in evalvacijo praktičnega dela naloge. Tako je opisan pouk izven učilnice (in v skladu z njim izkustveno učenje, projektno delo ter gozdna pedagogika), psiho-fizične lastnosti predšolskih otrok starih 3–5 let (ki so predstavljali vzorec našega dela) ter gozd Stražun, kjer je potekal praktični del naloge. V praktičnem delu diplomske naloge so podane natančne učne priprave, opisan je potek dela in evalvacija le-tega. Vse našteto temelji na vseh sodobnih teoretičnih spoznanjih izkustvenega učenja in zgodnjega naravoslovja. Ugotovljeno je, da je tak način dela naporen za vzgojitelja, vendar je za otroke mnogo bolj primeren in učinkovit
Ključne besede: projektno delo, izkustveno učenje, gozdna pedagogika, vrtec, 3– 5 let stari otroci.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 2124; Prenosov: 505
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

9.
Vloga starih staršev v razvoju predšolskega otroka
Mojca Kogoj, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se je proučevalo vlogo starega starša pri negi, vzgoji in razvoju predšolskega otroka. Temeljni cilj je bil ugotoviti vključenost starih staršev v življenje in razvoj njihovega predšolskega vnuka oziroma vnukinje. Stari starši v otrokovem življenju igrajo določeno vlogo, ki se skozi otrokov razvoj in odraščanje spreminja. Prva vloga starega starša je vloga negovalca, ko je otrok še dojenček. Kasneje se vloge spreminjajo glede na odnos med starim staršem in otrokom. Teoretični del naloge je bil osredotočen na posamezna področja otrokovega razvoja (telesni, spoznavni, gibalni, čustveni, socialni in razvoj risbe in igre), v empiričnem delu pa se je preverjalo, kakšno vlogo imajo stari starši pri razvoju predšolskega otroka. Oblikovan je bil anketni vprašalnik zaprtega tipa, ki obsega dejavnosti vseh področij otrokovega razvoja, z ocenjevalno lestvico, kako pogosto se stari starši v določeno dejavnost vključujejo. 400 anketnih vprašalnikov je bilo razdeljenih po različnih vrtcih po Sloveniji (Deskle, Nova Gorica, Ljubljana, Maribor, Ruše, Bistrica ob Dravi, Braslovče), in sicer v skupinah otrok druge starostne stopnje. Veljavnih vrnjenih vprašalnikov je bilo 261. Od tega jih je rešilo 34,4 % starih očetov in 65,5 % starih mam. Podatki so bili obdelani glede na spol, starost in zaposlitev starih staršev ter tabelarično prikazani in interpretirani. Ugotovljeno je bilo, da obstajajo razlike v vključenosti starih staršev glede na spol starega starša, saj so stare mame v nego in vzgojo vnukov vključene bistveno več kakor stari očetje. Ravno tako obstajajo razlike med starimi starši, ki so mlajši od 60 let, in starimi starši, ki so starejši. Mlajši so v nego in vzgojo vnukov vključeni bistveno več. V primeru zaposlitve starega starša pa je bila statistično značilna razlika v primeru petih dejavnosti, v katerih se ne opazi bistvene razlike glede zaposlitve starega starša ter njegove vključenosti v nego in vzgojo vnukov.
Ključne besede: Vnuk, vnukinja, stari starši, razvoj, predšolski otrok.
Objavljeno v DKUM: 19.03.2018; Ogledov: 1454; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

10.
Pogledi staršev na vzgojo v družini in zaznavanje morebitne neenotnosti
Alja Puhner, 2017, diplomsko delo

Opis: Starševstvo je proces, ki je za vsakega posameznika drugačen. Skupno življenje v družini deluje tako, da ima vsak član znotraj nje pravice in dolžnosti. Mati in oče se v vzgoji dopolnjujeta in imata enako odgovornost do otrok. Da se družina in starševstvo razvijata, se mora razvijati tudi odnos med staršema, saj je partnerski odnos sistem v družinskem sistemu. Starša morata pri vzgoji otok nastopati enotno, saj to pomeni trdnost, jasnost, zanesljivost in oporo. V vzgoji, kjer pa starša ne delujeta enotno, se le-ta hitro znajde v slepi ulici. Starša ne moreta vedno imeti enakega mnenja in enakih odločitev, zato je dobro, da tega ne pokažeta pred otrokom, ampak se podpreta in dogovorita, kako bosta naslednjič ukrepala ob podobnem dogodku. Diplomsko delo tvorita teoretični in empirični del. V teoriji je predstavljena neenotna vzgoja v družini. Opisane so vloge matere in očeta, kako delujeta kot starša in kot zakonca. Predstavljene so bistvene razlike med enotno vzgojo in neenotno vzgojo v družini. Opisali smo tudi, kakšno vlogo imajo stari starši in ločeni starši na neenotnost v vzgoji. V empiričnem delu je bilo za potrebe raziskave preverjeno, ali starši poznajo neenotno vzgojo v družini in kako ukrepajo ob zaznavi. Anketni vprašalnik je bil namenjen staršem predšolskih otrok iz širše okolice Slovenije. Dobljeni rezultati so bili obdelani s programom SPSS. Pri analizi je bila posvečena posebna pozornost preverjanju razlik glede na starost, vlogo anketiranca do otroka in tip družine, v kateri živi anketiranec. Ugotovitve kažejo, da so starši seznanjeni s pojmom neenotne vzgoje, z njo pogosto spopadajo ter ob zaznavi le-te ustrezno ukrepajo. Ena izmed ugotovitev je ta, da neenotna vzgoja pri otroku pusti več negativnih kot pozitivnih posledic. Na podlagi odgovorov v anketnem vprašalniku je bilo opaženo, da imajo stari starši velik vpliv na vzgojo v družini.
Ključne besede: družina, ločitev, neenotnost, odnosi, otrok, stari starši, vzgoja, zakon
Objavljeno v DKUM: 25.08.2017; Ogledov: 1686; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (768,77 KB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici