| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
PRIMERJAVA VPLIVA NAKUPNIH DEJAVNIKOV PRI IZBIRI PIŠČANČJEGA MESA MED SLOVENIJO IN ALBANIJO
Albert Krasnić, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Proizvodna podjetja danes delujejo v zelo dinamičnem okolju, kjer se v boju s konkurenco morajo truditi za naklonjenost slehernega kupca. Slednji so vpeti v poslovanje podjetja kot nikoli prej. Informacije o podjetju in njegovih izdelkih pridobivajo na spletnih straneh podjetja, preko družabnih omrežij, QR kod, s katerimi so izdelki opremljeni, skratka spremljajo vsaki korak podjetja in napak zlahka ne oprostijo. Porabniki postajajo čedalje bolj ozaveščeni glede sestavin izdelka in v želji za zdravim prehranjevanjem skrbno pazijo, kaj kupujejo. Zato morajo podjetja poznati nakupne navade svojih ciljnih skupin porabnikov še preden začnejo razvijati izdelke za zadovoljevanje njihovih potreb, saj jim bo to zagotovilo dolgoročen obstoj na trgu. V magistrski nalogi s pomočjo tuje in domače znanstvene in strokovne literature uvodoma predstavimo potek nakupnega procesa, opredelimo vrste nakupnega odločanja ter podrobneje opišemo dejavnike, ki vplivajo na nakupno odločitev porabnikov piščančjega mesa. Za namen raziskave se predelimo za pet nakupnih dejavnikov, ki jih podrobneje preučimo, saj na osnovi lastnih dolgoletnih izkušenj na področju trženja perutninskega mesa in izdelkov menimo, da so le-ti dejavniki najbolj relevantni za našo raziskavo. Izbrane nakupne dejavnike: ceno, kakovost, državo porekla, embalažo in rok trajanja smo predstavili v poglavju 3.6 in s pomočjo opravljenih raziskav iz tega področja ocenili njihov vpliv na nakupno odločanje porabnikov prehrambnih izdelkov. Ker smo želeli ugotoviti pomembnost obravnavanih dejavnikov pri nakupnem odločanju porabnikov piščančjega mesa, smo izvedli kvantitativno raziskavo na primeru dveh držav. Odločili smo se za državo z višjim življenjskim standardom, članico EU, in državo z nižjim življenjskim standardom, ki jo uvrščamo med tretje države. V model raziskave smo vključili porabnike piščančjega mesa iz Slovenije in Albanije. Raziskavo smo omejili na prestolnici obravnavanih držav in jo izvedli s pomočjo vprašalnika na priložnostnem vzorcu porabnikov v sklopu nakupovalnih centrov v času izvajanja degustacij/promocij. Vzorec nam predstavljajo osebe od 18 do 65 let, zajel pa je 200 raziskovalnih enot, od teh po 100 iz vsake države. Za potrebe raziskave smo postavili pet hipotez. Rezultati raziskave pokažejo večjo pomembnost cene med albanskimi porabniki piščančjega mesa, saj so zaradi nižjega družinskega budžeta cenovno bolj občutljivi. Izkazalo se je, da je tudi kakovost pomembnejša za albanske porabnike piščančjega mesa, saj le-ti zaradi poplave nizkocenovnega piščančjega mesa vprašljive kakovosti pred nakupno odločitvijo skrbno preučijo alternative. Pri ugotavljanju pomembnosti za nakupni dejavnik poreklo piščančjega mesa smo pridobili podatke, ki ukazujejo na večjo pomembnost tega dejavnika med slovenskimi porabniki piščančjega mesa, saj si slovenski porabniki zaradi večje osveščenosti želijo kupovati kontrolirano meso domačega porekla. Pridobljeni podatki za nakupni dejavnik embalaža razkrivajo nekoliko nižjo pomembnost tega dejavnika pri slovenskih porabnikih, saj ti bolj kot sami privlačnosti embalaže pozornost posvečajo interaktivnemu odnosu s podjetjem v obliki direktnih sporočil, ki jih podjetje preko embalaže sporoča. Nazadnje smo ugotavljali pomembnost nakupnega dejavnika rok trajanja, pri katerem se je izkazalo, da so bila naša predvidevanja pravilna, saj je ta dejavnik pomembnejši za slovenske porabnike piščančjega mesa. Slovenski porabniki so bolj ozaveščeni nakupovalci piščančjega mesa in skladno s tem tudi bolj pozorni na rok trajanja izdelka. Na osnovi ugotovitev iz opravljene raziskave pomembnosti nakupnih dejavnikov pri izbiri piščančjega mesa smo izdelali zasnovo strategije trženja piščančjega mesa. Menimo, da smo s pridobljenimi podatki odgovorili na vsa zastavljena vprašanja in da pričujoča raziskava predstavlja dober prispevek k razumevanju nakupnega vedenja slovenskih in albanskih porabnikov piščančjega mesa.
Ključne besede: nakupno odločanje, nakupni proces, nakupni dejavniki, piščančje meso, Slovenija, Albanija.
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 555; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici