| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 723
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Preoblikovanje lastninske pravice v etažno lastnino : magistrsko delo
Zala Sirše, 2025, magistrsko delo

Opis: Nastanek etažne lastnine je povezan s čedalje večjimi potrebami prebivalstva v mestih, kjer niso imeli več prostora zidati v širino, ampak so zidali v višino. Njeni začetki segajo v konec petdesetih let prejšnjega stoletja. Pravna ureditev tega področja najprej ni bila dobro urejena, tudi vpis posameznih delov v zemljiško knjigo ni bil možen, zato lahko še danes naletimo na stavbe, ki nimajo urejene etažne lastnine. Etažna lastnina je oblika lastninske pravice, ki predstavlja izjemo od splošnega načela stvarnega prava: superficies solo cedit  načela povezanosti zemljišča in objekta. Poznamo etažno lastnino v ožjem in širšem pomenu. Etažna lastnina v ožjem pomenu predstavlja lastnino posameznega dela stavbe in solastnino skupnih delov, v širšem pomenu pa celoto vseh pravnih razmerij glede vseh delov etažne lastnine v določeni stavbi. Področje etažne lastnine urejajo zlasti Stanovanjski zakon, Stvarnopravni zakonik in Zakon o vzpostavitvi etažne lastnine na določenih stavbah in o ugotavljanju pripadajočega zemljišča ter Zakon o zemljiški knjigi. Etažno lastnino predstavljajo posamezni ter skupni deli v stavbi. Skupni deli so lahko splošni skupni deli, ki so namenjeni uporabi vsem etažnim lastnikom, ter posebni skupni deli, ki so namenjeni uporabi le določenim etažnim enotam. Za oblikovanje etažne lastnine je pomembno, da ima stavba vsaj dva ali več posameznih delov ter da so stavba in njeni deli vpisani v kataster nepremičnin. Vpis v kataster se uredi na podlagi elaborata, ki ga po izmeri stavbe izdela geodet. Na podlagi tega elaborata lahko lastnik oz. solastniki zemljišča, na katerem stoji stavba, ki jo želijo etažirati, sklenejo pravni posel za oblikovanje etažne lastine. Etažna lastnina lahko nastane s pravnim poslom ali s sodno odločbo. Pri oblikovanju etažne lastnine se spremenijo položaji nepremičnin in nastanejo nove nepremičnine, zato pride do določenih pravnih posledic.
Ključne besede: Etažna lastnina, lastninska pravica, preoblikovanje lastninske pravice, oblikovanje etažne lastnine, posamezni del, skupni del, sporazum o oblikovanju etažne lastnine, akt o oblikovanju etažne lastnine, sodno oblikovanje etažne lastnine.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

2.
Enostavnost vizualne podobe embalaže in zaznana podoba blagovne znamke
Lucija Jemenšek, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje povezavo med oblikovalskimi pristopi pri embalaži in zaznano podobo blagovne znamke med odjemalci. Naloga obravnava, kako različni vizualni slogi, od minimalizma, do kompleksnega dizajna, vplivajo na odjemalčevo zaznavo določenih lastnosti blagovne znamke, kot so kakovost, inovativnost, cenovna dostopnost in nekatere izmed ostalih vrednot, ki jih znamke komunicirajo skozi embalažo. Raziskava temelji na analizi odzivov respondentov na tri različne oblikovalske sloge embalaže čokolade “CAKAO”, ki so bili zasnovani posebej za raziskovalne namene. Minimalistični dizajn je bil zaznan kot eleganten, kakovosten in mladosten, medtem ko je kompleksen dizajn povezan z ustvarjalnostjo, s tradicijo in z dostopnostjo. Zmerni dizajn, ki predstavlja srednjo pot obeh pristopov, se je izkazal za najbolj uravnoteženega in je prejel najvišje ocene na kriterijih, kot so iskrenost, kakovost in inovativnost. Eden ciljev raziskave je bil tudi generacijski pogled na preference v oblikovanju embalaže. Rezultati so pokazali, da generacija Z preferira minimalistične embalažne dizajne, saj jih povezuje z moderno, s kakovostno in z bolj avtentično blagovno znamko. Starejše generacije so bile pri izbiri bolj raznolike, pogosto pa so izražale večjo naklonjenost kompleksnemu dizajnu. Te ugotovitve potrjujejo pomen prilagajanja embalaže specifičnim ciljnim skupinam, da bi podjetja uspešneje komunicirala svoje vrednote in identiteto na konkurenčnem trgu. Raziskava poudarja, da vizualna podoba embalaže pomembno vpliva na zaznavanje blagovne znamke in njenega položaja na trgu. Hkrati opozarja na določene omejitve, kot so osredotočenost na en izdelek (čokolado), razpoložljivost literature ter specifičnost ciljne skupine, zaradi česar rezultati morda niso neposredno uporabni v drugih kulturnih ali specifičnih izdelkih. Kljub temu naloga ponuja spoznanja za podjetja in oblikovalce, saj ugotovitve poudarjajo, kako lahko premišljeno oblikovanje embalaže pomaga pri komunikaciji želene identitete blagovne znamke in ustvarjanju čustvene povezanosti s ciljno skupino. Prav tako odpira prostor za nadaljnje raziskave, ki bi vključevale drugačen spekter izdelkov, daljša časovna obdobja ali bolj raznolike vzorce.
Ključne besede: Blagovna znamka, podoba blagovne znamke, grafično oblikovanje, minimalizem, kompleksnost.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

3.
Oblikovanje ukazov pri uporabi pogovornih sistemov
Mladen Borovič, 2025, drugo učno gradivo

Opis: Učno gradivo opisuje izjemen in hiter napredek pogovornih sistemov umetne inteligence, od preprostih do naprednih, ki danes obravnavajo kompleksne naloge in postajajo nepogrešljivi v različnih panogah. Poudarja, da se sistemi hitro izboljšujejo v razumevanju konteksta in zagotavljanju natančnih odgovorov, kar spreminja način uporabe tehnologije. Zaradi tega avtor uvaja pojem oblikovanja ukazov (prompt engineering) kot ključne veščine za učinkovito komunikacijo s temi sistemi in pridobivanje najboljših rezultatov. Gradivo služi kot praktičen vodič za obvladovanje te veščine, čeprav avtor priznava, da bo nadaljnji razvoj morda to znanje v prihodnosti naredil nepotrebno. Kljub temu ostaja pomembnost jasne komunikacije, saj so pogovorni sistemi le razširitev naše potrebe po njej v digitalnem svetu.
Ključne besede: umetna inteligenca, pogovorni sistemi, oblikovanje ukazov
Objavljeno v DKUM: 06.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

4.
Modeliranje prenosa sedimenta v akumulacijskem jezeru Melje : diplomsko delo
Primož Kranjc, 2024, diplomsko delo

Opis: Nestanovitnost dežja pojasnjuje neenakomerno porazdelitev količine vodnih virov skozi vse leto. Z gradnjo jezov in akumulacijskih jezer želimo izravnati to ne enakomerno porazdelitev vodnih virov in s tem povečati zagotovljenost vode. Akumulacijska jezera se najpogosteje izkoriščajo kot skladišča pitne vode ali shrambo hidroelektrične energije. Takšen jez ne predstavlja ovire le vodi v reki ampak tudi sedimentu, ki ga reka prenaša dol vodno. Sediment se začne kopičiti v rezervoarju in s časom zniža kapaciteto shranjene vode v rezervoarju in s tem škodi glavni vlogi rezervoarja; shranjevanju vode. Sedimentacija je glavni problem vzdrževanja akumulacijskih jezer saj ga je treba redno odstranjevati. Odstranjevanje sedimenta iz akumulacijskega jezera ni enostavno, razmisliti moramo o tem kje ga bomo odstranili, v kolikšni količini (vsega ali le delno) in v kakšnih časovnih razmakih je odstranjevanje najbolj ekonomično. Diplomska naloga se navezuje na sedimentacijo v akumulacijskem jezeru Melje. Z izdelavo hidravličnega modela v programski opremi HEC-RAS ugotavljamo vpliv usedlin na tok v reki Dravi in oblikujemo smernice za odstranjevanja sedimenta v rezervoarju. Simulacije so pokazale, da se na tem območji najbolj splača prečrpavanje sedimenta v kanal. Potrebno bo dodatna študija za potrditev sklepa.
Ključne besede: prenos sedimenta, HEC-RAS, oblikovanje podatkov, 2D modeliranje toka, vzdrževanje akumulacijskega jezera
Objavljeno v DKUM: 11.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (6,79 MB)

5.
Raziskave v marketingu
Matjaž Iršič, Borut Milfelner, 2025

Opis: Monografija celovito predstavlja faze raziskovalnega procesa v marketingu, od opredelitve problemov do zbiranja, analize podatkov in oblikovanja poročil. Razlaga metode, kot so strukturirane in nestrukturirane tehnike spraševanja, opazovanja, panelne raziskave in druge metode. Poudarjena je kakovost raziskovalnega procesa, ki zahteva usklajeno sodelovanje med managementom in marketinškimi raziskovalci. Obravnavano je tudi vzorčenje, kjer raziskovalci uravnavajo natančnost podatkov. Monografija se osredotoča tudi na metode zbiranja podatkov, ključne za razumevanje ustreznega raziskovanja vedenja odjemalcev in delovanja trgov. Poudarjeni sta ustrezna interpretacija podatkov za učinkovito odločanje in zaključna faza raziskovalnega procesa, ki vsebuje pripravo poročila in implementacijo rezultatov raziskave. Monografija ponuja smernice za preprečevanje napak in omogoča uvajanje relevantnega pristop k raziskavam v marketingu.
Ključne besede: primarni in sekundarni podatki, oblikovanje vzorca, spraševanje, opazovanje, analiza podatkov, priprava raziskovalnega projekta
Objavljeno v DKUM: 07.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,10 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Uporabniški vmesnik spletne aplikacije za zaznavanje poplav
Teja Kovačič, 2024, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrskega dela je bil razviti prototip uporabniškega vmesnika spletne aplikacije za zaznavanje poplav v okviru mednarodnega študentskega projekta. Z deskriptivno metodo je bila pregledana literatura in opisani ključni pojmi uporabniških vmesnikov, grafičnega oblikovanja, spletnih aplikacij in medkulturne komunikacije. Primerjalna analiza različnih strokovnih virov je razkrila najučinkovitejše pristope k estetskemu oblikovanju. Na podlagi teoretičnih izhodišč je bil razvit prototip, ki je bil testiran z vprašalnikom UEQ za pridobitev ocene o uporabniški izkušnji. Rezultati so pokazali, da dobro zasnovan vmesnik, ki upošteva oblikovalska načela, bistveno izboljša učinkovitost in uporabniško izkušnjo spletnih aplikacij.
Ključne besede: uporabniški vmesnik, spletne aplikacije, UI oblikovanje, grafično oblikovanje, medkulturna komunikacija
Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

7.
Fakulteta za strojništvo : Raziskovalni vodnik
2024

Opis: Publikacija predstavlja pregled raziskovalne dejavnosti in raziskovalnih dosežkov na Fakulteti za strojništvo. Predstavljena so raziskovalna področja: Energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, Proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje ter Temeljno in splošno področje. Posamezni laboratoriji in centri Fakultete za strojništvo predstavljajo svojo raziskovalno opremo, ponudbo storitev za gospodarstvo, sodelovanja s podjetji in drugimi ustanovami, najodmevnejšime publikacije, patente, nacionalne in mednarodne projekte in najpomembnejše raziskovalne dosežke.
Ključne besede: energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje
Objavljeno v DKUM: 22.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (18,38 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Razvoj dostopne spletne rešitve za uporabnike z ovirami : diplomsko delo
Beti Trstenjak, 2024, diplomsko delo

Opis: Svetovna zdravstvena organizacija ocenjuje, da je na svetu približno 1,3 milijarde ljudi z ovirami. Ker velik del naših življenj poteka na spletu, je pomembno zagotoviti dostopnost spletnih storitev, saj s tem oviranim uporabnikom omogočimo normalno integracijo v družbo. Namen diplomskega dela je bil raziskati področje digitalne dostopnosti v povezavi z uporabniško izkušnjo. Teoretični del diplomskega dela zajema opis regulacije spletne dostopnosti, potreb invalidnih uporabnikov in postopek oblikovanja dostopnih spletnih rešitev. Empirični del diplomskega dela se osredotoča na izdelavo prototipa aplikacije v okolju Figma z upoštevanjem smernic za dostopnost WCAG 2.2 in testiranjem prototipa s testnim vzorcem uporabnikov z različnimi ovirami.
Ključne besede: dostopnost, uporabniška izkušnja, spletno oblikovanje, testiranje uporabnosti
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

9.
Primerjava orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikov : diplomsko delo
Veronika Poštrak, 2024, diplomsko delo

Opis: Glavno temo diplomske naloge predstavlja primerjalna analiza orodij za oblikovanje uporabniških vmesnikov: zaprtokodnega orodja Figma in odprtokodnega orodja Penpot. Namen dela je bil oceniti njune prednosti, slabosti in izzive pri uporabi ter raziskati vpliv razlik v funkcionalnostih na učinkovitost dela in kakovost digitalnih produktov. V praktičnem delu smo v obeh orodjih oblikovali spletno aplikacijo in ocenili, kako razlike v funkcionalnostih vplivajo na končni izdelek. Ugotovili smo, da Figma izstopa po širokem naboru knjižnic, pripomočkov in vtičnikov, medtem ko Penpot, z odprtokodno naravo in brezplačnimi funkcionalnostmi, omogoča prilagodljivosti in večji nadzor nad kodo. Rezultati so poudarili pomembnost prave izbire orodja pri oblikovanju digitalnih produktov.
Ključne besede: orodja, oblikovanje, uporabniški vmesnik, Figma, Penpot
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (4,02 MB)

10.
Prenova celostne grafične podobe - "Ahat" : diplomsko delo
Tilen Šarfer Veselič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na preoblikovanje celostne grafične podobe trgovine Ahat, ki se ukvarja s prodajo kristalov in nakita. Teoretični del govori o grafičnem oblikovanju, elementih in funkcijah celostne grafične podobe ter analizi tako stare vizualne identitete, kot tudi konkurenčnih vizualnih identitet. V empiričnem delu smo z digitalnimi orodji le-to prenovili z namenom usklajevanja podobe in boljše vizualne prepoznavnosti. Med kreativnim procesom smo navdih in napotke črpali iz naučenega pri teoretičnem delu.
Ključne besede: celostna grafična podoba, oblikovanje, vizualna identiteta
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici