SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
TRANSLATING PROPAGANDA TEXTS OF J. R. KIPLING, H. G. WELLS AND A. C. DOYLE INTO MODERN SLOVENE LANGUAGE AND ITS ARCHAIC NEWSPAPER REGISTER
Aleš Pipan, 2015, diplomsko delo

Opis: The aim of this diploma thesis is two-fold. First, to analyse and translate the propagandistic texts of Joseph Rudyard Kipling, Herbert George Wells and Arthur Conan Doyle on the topic of the Isonzo Front. In order to facilitate this goal the specifics of translating propaganda text had to be determined, as well as the approach with which the translator may recreate or, at the very least, accurately represent another culture’s propaganda. The focus is on the differences that exist between the source and the target culture due to the historical and political developments and on the way in which they affect the process of translation. The second goal is to determine the feasibility of translating propaganda texts into the archaic register of Slovene language which was used by the newspapers at the time when the source texts were written. Four Slovene newspapers from the period 1915—1917 have been analysed in order to compile a glossary of terms and to determine the most prominent characteristics of the register. On the basis of these findings two distinct translations have been produced and compared. Finally, a survey has been conducted in order to asses the appeal of the archaic translation to the modern readers.
Ključne besede: The Great War, Isonzo Front, propaganda, translation, Rudyard Kipling, Herbert George Wells, Arthur Conan Doyle, archaisms, 1916, 1917.
Objavljeno: 08.01.2016; Ogledov: 547; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,89 MB)

3.
Seznanjenost študentov z bakterijo Escherichia coli kot patogen in probiotik
Klemen Ojsteršek, 2017, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Bakterije so lahko za nas smrtonosne in nam povzročijo velike težave, lahko pa nam tudi ob pravem znanju in pravi uporabi zelo izboljšajo kvaliteto življenja. Zelo dober primer predstavlja bakterija Escherichia coli, saj je prav tako patogena kot zelo koristna. V diplomskem delu smo predstavili in ugotavljali seznanjenost populacije študentov z bakterijo Escherichia coli, s patogenimi sevi bakterije E. coli, s probiotičnim sevom bakterije E. coli in s probiotiki. Raziskovalna metodologija: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili podatke s seznanjenost študentov z bakterijo Escherichia coli kot patogen in probiotik, kateri je vseboval 15 vprašanj. V raziskavi je sodelovalo 40 študentov Fakultete za zdravstvene vede Maribor in Visoke zdravstvene šole Celje. Rezultati: Ugotovili smo, da študentje bolje poznajo bakterijo Escherichia coli kot patogen, kot probiotik. Četrtina anketiranih še ni slišala za probiotični sev bakterije Escherichia coli, vendar pa kar dobro poznajo pozitivne lastnosti probiotikov. Sklep: Na podlagi raziskovalnega dela, smo ugotovili, da študentje zdravstvenih fakultet vedo kaj je bakterija E. coli, vendar pa še vseeno niso dovolj seznanjeni s koristnimi lastnosti te bakterije, zato bi bilo potrebno o znanju in koristi probiotičnih mikroorganizmih bolj vključevati v učni načrt, saj vplivajo na naše zdravje preventivno in prav tako kurativno in s tem pomagajo pri marsikateri zdravstveni težavi.
Ključne besede: Bakterija Escherichia coli, sev E. coli Nissle 1917, sev E. coli EPEC, sev E. coli ETEC, sev E. coli EHEC, sev E. coli EIEC, sev E. coli EAEC.
Objavljeno: 28.02.2018; Ogledov: 89; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici