| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 50
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Spoprijemanje s stresom in motivacija na delovnem mestu v klicnem centru v podjetju X
Mitja Cigan, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali spoprijemanje s stresom in motivacijo na delovnem mestu v klicnem centru v podjetju X. Za pisanje magistrskega dela s takim naslovom smo se odločili zato, da bi poudarili pomembnost soočanja s stresom na delovnem mestu in motivacijo zaposlenih, ter za ozaveščanje organizacij, kakšno vrednost jim predstavljajo njihovi človeški viri. Področje spoprijemanja s stresom in motivacije na delovnem mestu je dandanes izrednega pomena za organizacije, ki želijo uspeti na trgu. V uvodnem delu magistrskega dela smo na kratko opisali področje in opredelili problem. V tem delu smo prav tako opredelili namene, cilje in hipoteze naše raziskave. Poleg tega smo predstavili naše predpostavke in omejitve ter določili predvidene metode raziskovanja. V drugem delu smo se osredotočili na stres na delovnem mestu, pri čemer smo najprej opredelili in interpretirali stres po domačih in tujih avtorjih. Spoznali smo, da obstaja več vrst stresa, ter opisali vzroke za njegov nastanek. Nato smo se poglobili v posledice stresa na delovnem mestu – tako na individualni kakor tudi na sistemski ravni. Opisali smo tudi ukrepe za premagovanje stresa s strani posameznika in organizacije, sklepni del tega poglavja pa smo zaključili s strategijami za zmanjšanje stresa pri zaposlenih. Tako smo spoznali pomen preoblikovanja dela, fleksibilnega delovnega časa, analize in opredelitve vlog, ustvarjanja ugodne organizacijske klime, komunikacije in dobrih delovnih odnosov, delovnih pogojev ter raznolikosti in razgibanosti dela. V tretjem delu magistrskega dela smo spoznali različne opredelitve motivacije, osredotočili pa smo se na motivacijo na delovnem mestu. Tako smo navedli in opisali najpogostejše motivacijske dejavnike: višino plačila in druge denarne nagrade, stalno zaposlitev, priznanja in pohvale, komunikacijo, možnost strokovnega izobraževanja in usposabljanja, organiziranost dela, možnost napredovanja, medsebojne odnose in sodelovanje pri poslovnih ciljih. Poudarili smo pomen vloge vodje pri motiviranju zaposlenih ter se seznanili z možnimi ovirami pri motiviranju. Sledilo je četrto poglavje, kjer smo empirično raziskali stres in motivacijo na delovnem mestu. Podrobneje smo predstavili podjetje X ter namen, cilje in rezultate naše raziskave. Na podlagi rezultatov smo potrdili ali ovrgli naše hipoteze, ki smo si jih zastavili na podlagi teoretičnih spoznanj. Na koncu smo zapisali ugotovitve, ki so bile podkrepljene s pregledom analize rezultatov, in organizaciji predlagali določene novosti in izboljšave.
Ključne besede: stres na delovnem mestu, spoprijemanje s stresom, strategije za zmanjšanje stresa, motivacija na delovnem mestu, motivacijski dejavniki, ovire pri motiviranju
Objavljeno: 30.06.2021; Ogledov: 40; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

2.
Stres na delovnem mestu – primerjava soočanj in ukrepov evropskih držav z ZDA
Lara Potočnik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavimo problematiko stresa na delovnem mestu in odzive, vplive in posledice, povezane s stresom. Zanima nas, kakšen vpliv ima stres na telo posameznika in s kakšnimi težavami se sooča posameznik pod stresom. Predstavimo, kako lahko stres upravlja posameznik in kako organizacija. Razlikujemo med pojmoma stres in pritisk ter izpostavimo ključne razlike. Pojasnimo različne izvore stresa na delovnem mestu ter prednosti uspešnega obvladovanja in preprečevanja stresa. Opredelimo načine, kako organizacija lahko zazna stres, in pojasnimo prednosti upravljanja stresa z vidika organizacije ter z vidika posameznika. S primerjavo statistik in dobrih praks znotraj Evrope in ZDA izpostavimo obsežno problematiko stresa v delovnem okolju. Navedemo najpogostejše težave, ki jih povzroča stres, ter kako se nanj odzivajo delavci v Evropi in ZDA. Izpostavimo nekaj dobrih praks organizacij tako iz Evrope in ZDA, ki uspešno preprečujejo ali obvladujejo stres in tako vzorno izpostavljajo prednosti takšnega ravnanja tako za delavce kot za njihovo poslovanje.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, upravljanje stresa, stres v Evropi, stres v Združenih državah Amerike.
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

3.
STRES IN METODE OBVLADOVANJA STRESA NA DELOVNEM MESTU V PODJETJU CABLEX - M d. o. o.
Petra Korent, 2019, magistrsko delo

Opis: V današnji družbi, ki na ljudi pritiska z vse več zahtevami, je prisotnost stresa zelo visoka. Stres je v sodobnem času postal eden izmed glavnih povzročiteljev bolezni. Stresorje najdemo tako v domačem okolju kot tudi na delovnih mestih v organizacijah (podjetjih). Potencialni vzroki za stres v domačem okolju so lahko že preprosta dnevna opravila, kot sta discipliniranje otrok in opravljanje gospodinjskih opravil. Morebitni razlogi za stres na delovnem mestu so nerazumljiva poklicna vloga, pomanjkanje opore s strani delodajalca ali sodelavcev, razmejitev med delom in nedelom ipd. Poznamo več različnih vrst stresa. Mnogo avtorjev opisuje identične, a hkrati neenake opredelitve stresa. Dokler je prisotnost stresa majhna, govorimo o pozitivnem in koristnem stresu. Kadar pa se stresorji povečujejo in trajajo dlje časa, pa govorimo o negativnem stresu. Negativni stres lahko pušča posledice in povzroča simptome tako na duševni kot tudi na fizični ravni. Znaki stresa se lahko odražajo na fizični (telesni), psihični (čustveni) in vedenjski ravni (obnašanje). Na začetku se morajo ljudje seznaniti z znaki stresa, kar pa ni lahko. Prav zato je o simptomih in posledicah stresa potrebno informirati čim več ljudi in organizacij. Pri preventivnem preprečevanju stresorjev si pomagamo z različnimi metodami in strategijami za obvladovanje stresa. Stres lahko obvladamo na več načinov. Obvladujemo ga lahko že s sprehodi, pogovori, poslušanjem glasbe, pa tudi z nekoliko dražjimi metodami. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo prikazali prisotnost stresa na delovnem mestu, pri čemer nam je bilo v pomoč podjetje Cablex - M d. o. o. V podjetju smo zaposlenim razdelili anketne vprašalnike in s tem dobili podatke o prisotnosti stresa na delovnem mestu. V magistrskem delu smo prikazali vrednosti, ki smo jih dobili s pomočjo zbiranja podatkov. S pridobljenimi rezultati smo preverili zastavljene hipoteze. V zaključku magistrskega dela smo na podlagi rezultatov podali splošne ugotovitve in priporočila.
Ključne besede: stres, faktorji stresa, stresorji, posledice in simptomi stresa, metode in strategije za obvladovanje stresa, stresorji na delovnem mestu.
Objavljeno: 20.08.2019; Ogledov: 490; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,88 MB)

4.
Stres na delovnem mestu v izbranem podjetju v gorenjski regiji
Tjaša Plaznik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Obravnavali smo stres na delovnem mestu v izbranem podjetju v gorenjski regiji. Zaposleni se s stresom na delovnem mestu vsakodnevno soočajo, kar v današnjem času predstavlja velik izziv za uspešno poslovanje podjetja. V teoretičnem delu smo se s pregledom literature seznanili s pojmom stresa na delovnem mestu. V nadaljevanju smo predstavili vrste in vzroke stresa na delovnem mestu. Obravnavali smo tudi posledice stresa na delovnem mestu, tako na ravni posameznika, kot na ravni organizacije. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali prisotnost stresa na delovnem mestu v izbranem podjetju. Poleg tega nas je zanimalo ali obstaja povezava med stopnjo izobrazbe zaposlenih in občutkom stresa na delovnem mestu ter povezanost delovne dobe z občutkom stresa na delovnem mestu. Sodelujoče v raziskavi smo spraševali po vzrokih, simptomih in posledicah, ki jih občutijo zaradi stresa na delovnem mestu. Ob koncu smo na osnovi empiričnega dela odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in preverili naše hipoteze ter navedli nekaj priporočil za zmanjšanje stresa na delovnem mestu, ki bi koristila tako delavcem kot delodajalcem. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da se večina zaposlenih vsaj občasno srečuje s stresom na delovnem mestu. Stres jim povzroča predvsem podaljševanje delovnega časa zaradi povečanega obsega dela, prav tako pa veliko vlogo pri stresnih trenutkih igra premajhen zaslužek in pretirana delovna obremenitev. Ti odgovori so bili z naše strani deloma pričakovani, saj se v podjetju pogosto dogaja, da morajo proizvodni delavci podaljševati delovni čas zaradi povečane količine naročil, režijski delavci pa zaradi pomanjkanja kadra na nekaterih področjih. Hkrati smo s postavljenimi hipotezami želeli ugotoviti, ali na občutek stresa na delovnem mestu vpliva stopnja izobrazbe, dolžina delovne dobe, povečan obseg dela in čas, ki si ga zaposleni vzamejo zase. Potrdili smo le eno hipotezo, in sicer da na občutek stresa na delovnem mestu vpliva podaljševanje delovnika zaradi povečanega obsega dela, menimo pa, da bi ob večjem številu anketirancev lahko potrdili še katero od postavljenih hipotez. Menimo, da bi s povečanjem plač, predvsem proizvodnim delavcem, pridobili večjo pripadnost delavcev podjetju. Prav tako bi bili zaposleni bolj zadovoljni in večkrat pripravljeni narediti kakšno naduro, ki jih sedaj opravljajo z odporom ali pa slabo voljo. Med režijskimi delavci bi se stres pri delu lahko zmanjšal z zaposlitvijo dodatnega kadra, ki bi pripomogel k večji kvaliteti opravljenega dela, hkrati pa bi vsi lahko delali bolj razbremenjeno in produktivno. Podjetje bi lahko poskusilo tudi z uvedbo delavnic na temo stresa, kjer bi zaposlene podučili o temi in jih seznanili z načini spopadanja s stresom na delovnem mestu. Vsekakor je to mogoče le v primeru, ko so tudi zaposleni željni sprememb in novega znanja, saj je v primeru, ko zaposleni niso pripravljeni nič storiti za izboljšanje stanja, ves trud zaman.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, vrste stresa na delovnem mestu, vzroki stresa na delovnem mestu, posledice stresa na delovnem mestu
Objavljeno: 02.04.2019; Ogledov: 643; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

5.
Stres na delovnem mestu učitelja v osnovni šoli x
Simona Koležnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Stres je v današnjem času prisoten v vsakdanu posameznika. Naš tempo življenja je vse hitrejši in vse večje zahteve prihajajo od različnih dejavnikov v okolici. Je ena večjih zdravju škodljivih nevarnosti sodobnega časa. Vzroki za nastanek stresa se pojavljajo tako doma kakor tudi v službi. Možni razlogi za stres na delovnem mestu so lahko neurejene delovne razmere, prevelika ali premajhna obremenjenost, organizacijski dejavniki ali celo nadlegovanje ali nasilje na delovnem mestu. Poznamo več vrst stresa, in sicer naravni ali umetni stres. Različni avtorji so stres predstavili po različnih modelih, v katerih razlagajo, kaj je stres, kako poteka in kako ga rešujemo. Na posameznika vplivajo različni dejavniki stresa. Posameznik stres zaznava na svojem delovnem mestu ali zunaj njega. Ko je posameznik pod stresom, začne zaznavati simptome stresa. Simptomi so različni, lahko so fiziološki, doživljajski ali vedenjski. Posledice stresa se pojavijo, ko je posameznik nekaj časa pod stresom in to vpliva nanj in na njegovo zdravje. Posameznik lahko občuti fiziološke, psihične in vedenjske posledice. Vsak posameznik mora nekako premagovati stres, ki ga občuti, zato smo predstavili strategije za premagovanje stresa. Strategije smo razdelili na raven posameznika in na raven organizacije. V praktičnem delu magistrskega dela smo predstavili stres na delovnem mestu učitelja, zaposlenega v neki osnovni šoli. Zaposlenim učiteljem smo razdelili anketni vprašalnik in tako pridobili podatke o stresnosti njihovega delovnega mesta. Predstavljamo rezultate, ki smo jih o stresnosti delovnega mesta učitelja pridobili v izbrani osnovni šoli X, dejavnike stresa, simptome in posledice stresa, kako učitelji premagujejo stres na ravni posameznika in kakšne strategije ima za premagovanje stresa uvedene šola. Na koncu magistrskega dela smo predstavili ugotovitve in podali nekaj predlogov, ki se lahko uporabijo v praksi.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, dejavniki stresa, simptomi stresa, posledice stresa, premagovanje stresa
Objavljeno: 15.03.2019; Ogledov: 586; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,88 MB)

6.
Raziskava stresa pri zaposlenih v Podjetju X
Anja Cimerman, 2018, diplomsko delo

Opis: Zaradi stalne izpostavljenosti stresorjem tako na delovnem mestu kot izven njega je pozornost, ki jo delodajalci in sami zaposleni namenijo izboljšanju počutja ter na ta način zmanjšanju stresa, izredno pomembna. Izboljšanje fizičnega in psihičnega počutja posameznika zavira razvoj bolezni in nenazadnje povečuje produktivnost na delovnem mestu. Skrb delodajalcev za omogočanje pridobivanja znanja za obvladovanje stresa, ki predstavlja orodje za zdravo in manj stresno življenje, je pomemben korak k bolj zdravi družbi. V diplomskem projektu raziskujemo, kaj je stres, vrste stresa, kateri dejavniki ga povzročajo, kakšne so posledice stresa. Posebej nas zanima premagovanje stresa na ravni posameznika in na ravni organizacije. V teoretičnem delu diplomskega projekta stres opredeljujemo kot pojav, ki se v današnji družbi pogosto pojavlja tako v zasebnem življenju kot na delovnem mestu. Sama izpostavljenost stresu ni nič nenavadnega in je za napredek nujno potrebna. Problem nastane, ko se pojavijo zdravstvene težave, ki v najslabšem primeru ogrožajo posameznikovo življenje. Daljša izpostavljenost stresu poleg zdravstvenih težav vpliva na posameznikovo produktivnost, dovzetnost za napake, vedenje itd. tako v zasebnem življenju kot v organizaciji, kjer je posameznik zaposlen. Izpostavljenost stresu večjega števila zaposlenih lahko pomeni znatno povečanje stroškov za organizacijo, zato je pomembno poznavanje načinov za spopadanje s stresom na ravni posameznika in na ravni organizacije. V empiričnem smo na podlagi raziskave ugotovili, da so zaposleni v Podjetju X izpostavljeni stresu. V delu vprašalnika, namenjenemu ugotavljanju izpostavljenosti stresu, je bila večina odgovorov nad povprečjem. Najbolj pogosti dejavniki, ki povzročajo stres zaposlenim, so pomanjkljivo založena trgovina ter slaba organiziranost dela. Ti dejavniki povzročajo posledice, kot so slabe prehranjevalne navade in občutek, da so pod pritiskom. Večina zaposlenih se s stresom sooča s preventivnimi ukrepi, kot so določitev prednostnih nalog ter pogled na obremenitev kot izziv. V primeru, da se znajdejo v stresni situaciji, pa ne uporabljajo sprostitvenih tehnik. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo managementu podjetja sistematično in načrtno zmanjšanje stresorjev z ukrepi, kot so team-building in prenovitev komunikacijskega načrta, upoštevajoč reorganizacijo poslovanja.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, premagovanje stresa, načini premagovanja stresa, posledice stresa
Objavljeno: 08.11.2018; Ogledov: 584; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (839,61 KB)

7.
Uporaba asertivne komunikacije za reševanje konfliktov v zdravstveni negi
Jasmina Pišotek, 2018, diplomsko delo

Opis: Izhodišča, namen: Asertivna komunikacija oz. asertivnost je ena najpomembnejših veščin medicinskih sester na delovnem mestu, še posebej za zmanjševanje vsakodnevnih napetosti, reševanje konfliktov, gradnjo učinkovitih odnosov med timi zdravstvene nege in zagotavljanje kakovostne zdravstvene nege. Namen diplomskega dela je bil predstaviti asertivno komunikacijo, opisati njen pomen v zdravstveni negi in ugotoviti uporabo le te za reševanje konfliktov v zdravstveni negi. Raziskovalne metode: Uporabili smo deskriptivno in kvantitativno metodo raziskovanja. Rezultate smo pridobili s pomočjo ankete oz. strukturiranega vprašalnika. Vključili smo 50 naključno izbranih diplomiranih medicinskih sester/zdravstvenikov ali tehnikov zdravstvene nege, zaposlenih na kirurškem področju ter v domu za ostarele. Rezultate smo računalniško obdelali in jih grafično prikazali s pomočjo programov Excel 2013, Microsoft office word 2013 ter IBM SPSS Statistics 22. Rezultati: Vrnjenih smo dobili vseh 50 anketnih vprašalnikov, od tega je bilo 46 (92%) anketirancev ženskega spola in 4 (8%) moškega. Ugotovili smo, da je večina, 31 (62%), anketirancev preobremenjenih, vendar se jih kljub temu kar 41 (82%) vede asertivno. Ugotovili smo tudi, da se asertivnost glede na področje dela ne razlikuje. Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da zdravstveni delavci asertivnost relativno dobro poznajo in jo v veliki meri tudi uporabljajo. Menimo, da bi z rednim izvajanjem treningov asertivnosti v kliničnem okolju lahko dosegali še višjo kakovost zdravstvene nege, manj konfliktov, posledično tudi boljše medosebne odnose ter višjo stopnjo zadovoljstva pri delu zaposlenih v zdravstveni negi. To bi prav tako občutili tudi pacienti.
Ključne besede: asertivnost, komunikacija, komunikacijske tehnike, nesporazumi v zdravstvu, medicinske sestre, zmanjšanje stresa na delovnem mestu, medosebni odnos.
Objavljeno: 05.10.2018; Ogledov: 1134; Prenosov: 367
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

8.
Vzroki in posledice stresa ter primerjava le-tega v določenih samostojnih podjetjih
Anja Krajnc, 2017, magistrsko delo

Opis: Dandanes se nenehno srečujemo s številnimi obveznostmi, problemi, nenehnim hitenjem in pomanjkanjem časa in stres za nas predstavlja nekaj neizogibnega. Pojavil se je že pred tisočletji, ko je ljudem pomagal skozi preživetje, danes pa za ljudi predstavlja zahrbtnost in nasploh nekaj slabega. Ljudje stresu ne posvečajo dovolj časa in pozornosti, kar pa predstavlja največje posledice. Ob pojavu stresa se pri posamezni osebi lahko pojavijo številni simptomi, in sicer telesni, vedenjski, čustveni kot tudi miselni. Stres je zaradi vseh svojih posledic, ki jih povzroča, dobil pri ljudeh negativno podobo, čeprav stres do neke mere ljudem koristi. Pospeši človekovo storilnost, ga napolni z dodatno energijo in daje motivacijo za delo. Kadar posameznik stresa ne zna oziroma ga več ne more obvladati, pa stres presega njegove sposobnosti in ima negativen vpliv. Kar dokazuje, da je stres večdimenzionalen pojav, saj lahko obenem na človeka vpliva pozitivno ali negativno. Pojavlja se vsakodnevno ali občasno, povzročijo pa ga lahko notranji ali zunanji dejavniki, lahko ima kratkotrajen ali dolgotrajen vpliv. Magistrsko delo vsebuje teoretični kot tudi empirični del. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili stres na splošno ter se osredotočili na vzroke in posledice stresa zaposlenih na delovnem mestu, navedli pa smo tudi, kako premagati stres pri posamezniku. Stres postaja zelo velik problem delovnega sveta. Ne prizadene samo zaposlenega v podjetju, ampak tudi podjetje samo. Izhaja lahko iz delovnega okolja zaposlenega, delovnega mesta, kulture podjetja, medsebojnih odnosov ipd. Stres lahko vpliva pozitivno in tako poveča storilnost zaposlenih. V primeru negativnega vpliva pa to za podjetje lahko predstavlja zelo velik strošek. V empiričnem delu magistrskega dela smo skušali teorije različnih avtorjev podkrepiti z raziskavo, do katere smo prišli s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik je bilo pripravljeno izpolniti 21 samostojnih podjetnikov. Skupno je bilo v anketni vprašalnik vključenih 26 oseb, od tega 21 lastnikov samostojnih podjetji in 5 zaposlenih v izbranih podjetjih. S pomočjo programa SPSS smo opravili analizo pridobljenih odgovorov in preverili hipoteze, ki smo jih zastavili v magistrskem delu. S pomočjo raziskave smo ugotovili, kateri so najpogostejši dejavniki, ki pri zaposlenih povzročajo stres. Ugotovili smo, kakšen vpliv ima stres na psihično stanje zaposlenih, katere so najpogostejše zdravstvene težave zaposlenih. Ugotovili smo, ali ima stres na delovnem mestu vpliv na njihovo razporejanje časa in ali čas koristijo, kot bi si ga želeli. Ugotovili smo, da zaposlenim največji vir stresa predstavlja preveč dela in sprejemanje pomembnih odločitev ter, da zaposleni, ki svojega časa ne razporejajo, kot bi si želeli, poročajo o več vedenjskih znakih prekomernega stresa.
Ključne besede: Stres, vrste stresa, stresorji, stres na delovnem mestu, vzroki stresa, posledice stresa, izgorevanje.
Objavljeno: 06.07.2017; Ogledov: 954; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

9.
Stres na delovnem mestu
Vanja Zemljarič, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt predstavlja pojem stresa, ki je bolezen sodobnega časa. Stres je v 80 % posledica, zaradi katerega ljudje obiščejo zdravnika. V zadnjih letih se vse bolj povečuje, kar kaže na aktualnost obravnavane teme. V diplomskem delu so predstavljeni vzroki, njegove posledice in dejavnosti, ki pomagajo pri premagovanju stresa. V diplomskem delu je bila opravljena raziskava na vzorcu 143 posameznikov iz podravske regije. Namen raziskave je bilo ugotoviti, v kolikšni meri ljudje doživljajo stres na delovnem mestu. Izkazalo se je, da so ljudje na lestvici od 1 do 5 na delovnem mestu obremenjeni v povprečju s 3,7. Predpostavljali smo, da so ženske na delovnem mestu bolj obremenjene kot moški. S pomočjo t-testa smo preverili, če obstajajo statistično pomembne razlike glede na spol, vendar analiza kaže, da teh razlik ni. Zatem smo ugotavljali, če obstaja statistična značilnost med doživljanjem stresa na delovnem mestu in izvajanjem aktivnosti za sproščanje, športnimi aktivnostmi in uživanjem uravnotežene prehrane. Prišli smo do spoznanj, da med navedenimi spremenljivkami ni statistično značilne povezave. Sklenemo lahko, da ljudje ne glede na izvajanje športnih aktivnosti, aktivnosti za sproščanje ter uživanje uravnotežene prehrane enako doživljajo stres na delovnem mestu kot tisti, ki tega ne izvajajo. Tretja hipoteza je predpostavljala, da obstaja statistično značilna povezava med doživljanjem stresa na delovnem mestu in obnašanjem nadrejenega. Ugotovili smo, da nadrejeni statistično značilno vpliva na posameznikovo doživljanje stresa. Prav tako še bolj vpliva, če ta pri nadrejenem v danem trenutku ne ve, kako se bo odzval (pozitivno ali negativno).
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, preventivni ukrepi pri stresu, raziskava stresa na delovnem mestu, stres v organizaciji
Objavljeno: 21.12.2016; Ogledov: 1424; Prenosov: 343
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

10.
Analiza stresa v mikro in malih podjetjih v Podravski regiji
Mojca Bedenik, 2016, magistrsko delo

Opis: V današnjem svetu se ljudje neprestano srečujemo s številnimi najrazličnejšimi obveznostmi in nenehnim pomanjkanjem časa, kar povzroča obremenjenost, izčrpanost in s tem povezan prekomerni stres. Zaradi hitrih in neprestanih sprememb se pojavlja negotovost in pretirana zaskrbljenost, dodatne težave, ki jim ni videti konca, pa povzročajo tudi zapleteni medsebojni odnosi. Stres je zaradi vseh slabih posledic, ki jih povzroča, dobil negativen predznak, čeprav se je že v preteklosti pojavil kot telesna reakcija v nevarnih okoliščinah z namenom, da je človeku pomagal preživeti. Določena mera stresa je še vedno koristna, saj posameznika napolni z dodatno energijo in ga motivira k dokončanju želenih ciljev. Stres pa postane škodljiv in nevaren, ko ga posameznik ne zna oziroma ne zmore obvladovati, kar pomeni, da presega njegove sposobnosti. Stres je večdimenzionalen pojav. Lahko je pozitiven ali negativen, pojavlja se lahko vsakodnevno ali občasno, povzročijo ga lahko tako notranji kot zunanji dejavniki, lahko je kratkotrajen ali dolgotrajen in tako dalje. Ob pojavu stresa se pri posamezniku pričnejo pojavljati številni simptomi, in sicer tako telesni, vedenjski, čustveni kot tudi miselni. V kolikor posameznik ni pozoren na pojav teh simptomov, se lahko okrepijo in sčasoma nastopijo negativne posledice. Stres je v sodobni družbi nenehno prisoten in se pojavlja na prav vseh področjih, torej tako v zasebnem življenju kot tudi na delovnem mestu, kjer je negativni stres še posebej izrazit. Zaposlenim povzroča zaradi vse večjih zahtev, nenehnih pritiskov in povečanega obsega obveznosti dodatne nevšečnosti in težave. Gospodarska kriza v zadnjem desetletju pa je še dodatno okrepila pojav stresa v podjetjih. Predvsem so zelo ranljiva skupina mikro in mala podjetja, ki so bolj dovzetna za spremembe iz okolja, le-te pa lahko pričnejo ogrožati celo njihov obstoj. Stres je mogoče zmanjšati oziroma obvladati z obvladovanjem stresorjev ali spreminjanjem mišljenja oziroma dojemanja. Kadar pa ljudje na nastalo situacijo nimamo vpliva oziroma ne moramo spremeniti svojega pogleda na svet, pa jo moramo sprejeti. Na ravni posameznika obstajajo številne najrazličnejše metode in tehnike za zmanjšanje in obvladovanje stresa, ki se nanašajo na področja zdravega načina življenja, sprostitve telesa in umirjanja misli, spremembe načina mišljenja, dobre organiziranosti in učinkovitega upravljanja s časom, obvladovanja jeze in uspešnega reševanja konfliktov ter boljših medčloveških odnosov. Na ravni organizacije pa lahko stres zmanjšajo s preventivnimi ukrepi, spreminjanjem odzivov na stres s pomočjo informiranja in izobraževanja ali nudenjem strokovne pomoči. Z raziskavo o stresu v mikro in malih podjetjih v podravski regiji smo želeli ugotoviti: − kateri so največji vzroki stresa na delovnem mestu; − kateri simptomi stresa se pri posamezniku najpogosteje pojavljajo; − katere načine obvladovanja stresa zaposleni najpogosteje uporabljajo; − ali obstajajo statistično značilne razlike pri vzrokih stresa na delovnem mestu, pojavu simptomov stresa in načinih obvladovanja stresa glede na organizacijsko obliko, čas delovanja podjetja in glede na spol ter − ali obstaja negativna povezava med izraženostjo simptomov stresa in obvladovanjem stresa. Na osnovi teoretičnih spoznanj in raziskave smo na koncu oblikovali priporočila za zmanjševanje oziroma obvladovanje stresa na delovnem mestu v mikro in malih podjetjih.
Ključne besede: stres, stresor, škodljivi stres, stres na delovnem mestu, obvladovanje stresa, dobro počutje
Objavljeno: 20.12.2016; Ogledov: 706; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici