1. Organizacija in organiziranje2025 Opis: Sodobna družba je družba organizacij. Organizacije so prostor, kjer se ljudje nahajamo v različnih oblikah, različnih dejavnostih in zasledujemo različne interese in cilje. Ravno tako se vprašanje organizacije skozi institucionalno, instrumentalno opredelitev in skozi oblikovanje organizacije razvija že od samih začetkov vzpostavitve znanstvenega raziskovanja s področja organizacijskih ved. Vprašanja, ki so vezana na organizacijo in organiziranje, izhajajo najprej iz percepcije človeka in razumevanja zakonitosti organizacij, ki jih je potrebno upoštevati tako v formalnem kot v neformalnem pogledu. V znanstveni monografiji z naslovom Organizacija in organiziranje smo povezali vsebinsko zaokrožena poglavja, ki so nastala v avtorstvu in soavtorstvu visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter doktorskih študentov. Tematski sklopi so vezani na področja organizacije, saj upoštevajo kadrovski, procesni in informacijski vidik. Obravnavajo torej področje treh glavnih stebrov organizacije, ki skozi zgodovino pomenijo tudi odskočno desko za bodoči razvoj in raziskovanje organizacijskih ved. Ključne besede: organizacija, kompetence, družbena odgovornost, komunikacija, kakovost Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (6,26 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Vpliv policijskih združenj na vodenje policijske organizacije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloAljoša Debevec, 2025, diplomsko delo Opis: Policijska združenja v Sloveniji, kot so Mednarodna policijska zveza, Društvo kriminalistov Slovenije, Združenje Sever, Združenje policijskih šefov Slovenije ter oba policijska sindikata, igrajo pomembno vlogo pri zastopanju interesov policistov, izboljšanju delovnih pogojev in strokovnem povezovanju. Kljub temu njihov vpliv na vodenje policijske organizacije ostaja omejen, saj je to še vedno podrejeno političnim dejavnikom. Diplomsko delo obravnava vpliv teh združenj na vodenje slovenske policije ter njihov pomen pri oblikovanju praks, politik in strategij. Primerjali smo stanje v Sloveniji s tujino, kjer imajo združenja večjo avtonomijo in vpliv. Posebej smo izpostavili International Association of Chiefs of Police ter vlogo sindikatov pri pogajanjih o delovnih pogojih in zakonodaji. Analiza strokovne literature je pokazala, da bi večji vpliv združenj lahko prispeval k večji neodvisnosti in profesionalizaciji policije. Slovenska združenja se soočajo z izzivi, kot so omejene pristojnosti in politični vplivi. Na podlagi ugotovitev predlagamo krepitev vloge združenj v odločitvenih procesih in povečanje njihove avtonomije, kar bi prispevalo k učinkovitejšemu in nepristranskemu delovanju policije. Ključne besede: policijska organizacija, vodenje v policiji, policijska združenja, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 14.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (993,36 KB) |
3. Organizacija dela na daljavo v podjetju IQbator d. o. o.Dajana Popovič, 2025, diplomsko delo Opis: Zaključno delo obravnava temo organizacije dela na daljavo. S hitro rastjo tehnologije postaja delo na daljavo izvedljivo za večino podjetij. Način takega dela prinaša veliko prednosti, obenem pa tudi izzive, s katerimi se morajo soočiti tako vodje kot ostali delavci. Dobra organizacija v podjetju je ključni dejavnik za uspešno izvajanje dela na daljavo. Ključne besede: delo na daljavo, teledelo, delo od doma, organizacija, delovni čas, komunikacija Objavljeno v DKUM: 24.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,04 MB) |
4. Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetuMagdalene Palushaj, 2024, magistrsko delo Opis: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij. Ključne besede: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni Objavljeno v DKUM: 12.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 27
Celotno besedilo (1,71 MB) |
5. Vloga naprednih tehnologij v inženiringu poslovnih sistemov2025 Opis: Poslovni sistemi se konstantno soočajo z neprestano potrebo po organizacijskih spremembah, da bi v spreminjajočem poslovnem okolju ostali še naprej učinkoviti, uspešni in konkurenčni. Ena od možnih poti je uporaba naprednih tehnologij, razvitih z namenom uporabe velike količine dostopnih podatkov, da bi olajšali delo in izboljšali poslovanje poslovnih sistemov. V ta namen avtorji v svojih poglavjih predstavljajo osnove različnih naprednih tehnologij. Na podlagi pregledov literature in izvedenih raziskav bralcem približajo možnosti praktične uporabe naprednih tehnologij v različnih poslovnih sistemih. V svojih poglavjih avtorji razpravljajo o potencialih in trenutnih izzivih uporabe napredne tehnologije. Med ključne dejavnike uspeha napredne tehnologije uvrščajo vodenje, celovito strategijo, organizacijsko strukturo in kulturo, sodelovanje vseh deležnikov ter pripravljenost na učenje in upoštevanje dobrih praks. Samo z dobrim razumevanjem potenciala naprednih tehnologij in ob natančnem upoštevanju smernic za uporabo lahko pričakujemo, da bo napredna tehnologija uspela izboljšati poslovne sisteme. Ključne besede: organizacija, poslovni procesi, razvoj, trajnost, napredne tehnologije, umetna inteligenca, digitalni dvojčki, pametna tovarna, ključni dejavniki Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (10,66 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Varnostni management v kolektivnih športihGal Primc, 2024, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu povzamem ključe stvari pri organizaciji športnih dogodkov in vloge njihovih dejavnikov, primerjam zakonodajo med slovensko in avstrijsko nogometno ligo, prav tako primerjam nogometni klub Radomlje, ki igra v 1. SNL in SK Sturm Graz, ki nastopa v Avstrijski prvi ligi in v Ligi Evropa. Nakoncu so še usmerjeni Intervjuji z športnim direktorjem Nk Radomlje, predstavnico kluba Nk Radomlje in igralcem Nk Radomlje, predvsem o tem kaj se lahko v Sloveniji še izboljša glede organizacije tekem. Ključne besede: varnost, organizacija, nogometna tekma, zakonodaja, Nk Radomlje, SK Sturm Graz Objavljeno v DKUM: 29.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (513,60 KB) |
7. Reorganizacija proizvodnega sistema v podjetju Chipolo d.o.o. : magistrsko deloJure Kurtović, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali proces reorganizacije proizvodnega sistema v podjetju Chipolo d.o.o. Cilj zaključne naloge je bil uspešno načrtovanje in izvedba reorganizacije in širitve proizvodnega sistema s posebnim poudarkom na izboljšanju gospodarjenja z materialom in optimizacije toka materiala in informacij v proizvodnem sistemu.
Najprej smo se osredotočili na teoretične osnove organizacije proizvodnega sistema in priprave načrta razmestitve elementov. V sklopu tega smo obravnavali tudi nekatere metode vitke proizvodnje in se posvetili toku materiala in informacij skozi proizvodni sistem. Pregledali smo tudi teoretične osnove upravljanja z zalogami.
V empiričnem delu smo se posvetili analizi obstoječega stanja proizvodnega sistema in identifikaciji problemov znotraj tega sistema, nato pa nadaljevali z načrtovanjem reorganizacije proizvodnega sistema. V sklopu reorganizacije in širitve proizvodnje podjetja Chipolo d.o.o. smo največ časa namenili pripravi načrta razmestitve elementov oziroma layouta. Osredotočili smo se tudi na optimizacijo določenih procesov znotraj proizvodnega sistema.
Z uspešno izvedbo preureditve proizvodnega sistema, smo podjetju Chipolo omogočili boljši pregled nad proizvodnimi procesi, zagotovili več prostora za izvajanje teh procesov in optimizirali tok materiala skozi sistem, kar je posledično vodilo do večje učinkovitosti. Ključne besede: načrtovanje proizvodnje, organizacija proizvodnje, planiranje proizvodnje, optimizacija proizvodnega procesa, razmestitev proizvodnih elementov, layout proizvodnega sistema Objavljeno v DKUM: 20.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
Celotno besedilo (1,87 MB) |
8. RAČUNOVODSTVO V DRUŠTVIH NA PRIMERU PGD MAJŠPERKSimona Hertiš, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomski seminar predstavlja računovodstvo v društvih na primeru Prostovoljnega gasilskega društva Majšperk. V teoretičnem delu opredeljujem delovanje društev od same ustanovitve in registracije, proučujem delovanje društva, njegovo financiranje ter zaključujem s proučevanjem prenehanja delovanja. V nadaljevanju spoznam razlike med pridobitno in nepridobitno dejavnostjo. Podrobneje spoznam proces računovodstva v društvih. V diplomskem seminarju predstavljam Prostovoljno gasilsko društvo Majšperk. Spoznam njihovo delovanje in financiranje društva. V praktičnem delu analiziram financiranje Prostovoljnega gasilskega društva Majšperk v letih 2009 in 2010. Proučim bilanco stanja, izkaz poslovnega izida ter priloge k poročiloma za leto 2009 in 2010. Prav tako sem z vprašalnikom prišla do ugotovitve, da društva raje zaupajo računovodska dela računovodskim servisom. Na podlagi vprašalnika sem predlagala nekaj predlogov za izboljšavo oziroma za lažje finančno poslovanje društev. Ključne besede: računovodstvo, društvo, nepridobitna organizacija, financiranje društva, bilanca stanja, poslovni izid Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 3; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,47 MB) |
9. Inovativni načini spodbujanja ustvarjalnosti v izbranih podjetjih v Silicijevi doliniAdrijan Pregl, 2021, magistrsko delo Opis: Ko govorimo o podjetjih in njihovem poslovanju, le redkokdaj istočasno pomislimo še na ustvarjalnost. Prva asociacija ob omembi podjetja in njegovega poslovanja je vsekakor služenje denarja, medtem ko ob ustvarjalnosti najprej pomislimo na umetnost in domišljijo. Toda na prvi pogled nekoliko neskladna pojma, poslovanje in ustvarjalnost, sta predstavljala jedro našega magistrskega dela. Inspiracijo za magistrsko delo, v katerem smo raziskovali omenjena pojma in povezave med njima, smo našli v naših vsakdanjih življenjih, kjer nam ustvarjalnost lajša opravljanje vsakodnevnih opravil in omogoča premagovanje problemov na svojevrsten način. Zato smo se vprašali, ali lahko z njo podobno dosežemo tudi v podjetjih in na kakšen način jo v tem specifičnem okolju tudi spodbuditi.
V magistrskem delu smo obravnavali ustvarjalnost in iskali inovativne načine za spodbujanje le-te v podjetjih. Ker je ustvarjalnost nedvoumno povezana z inovativnostjo, saj te brez nje ni, smo za lažje razumevanje opredelili tudi njo. K teoretičnim izhodiščem smo dodali še definiranje ustvarjalne organizacije, katere temelja sta ravno ustvarjalnost in inovativnost. V naslednjem poglavju smo ugotavljali, kakšen pomen ima ustvarjalnost za podjetje. Na podlagi tega poglavja smo lahko pričeli sklepati, ali je ustvarjalnost smiselno spodbujati. To nam je odprlo naslednje poglavje, v katerem smo iskali in raziskovali klasične tehnike in metode spodbujanja ustvarjalnosti. Dotaknili smo se individualnih in skupinskih tehnik ter metod. Pri iskanju najprimernejših primerov iz prakse smo se podali onstran luže, natančneje v Silicijevo dolino. Analizirali smo različna podjetja, ki slovijo po premikanju mej mogočega, tako v tehničnem kakor tudi v ustvarjalnem smislu. Izrisal se nam je vzorec, na podlagi katerega smo spoznali, da sta skrb in vlaganje v človekovo psihološko dobro počutje ključni za sproščanje ustvarjalnih potencialov pri zaposlenih.
Ustvarjalnost v poslovnem svetu je način razmišljanja, ki inspirira, izziva in pomaga ljudem poiskati inovativne rešitve ter iz problemov ustvariti priložnosti. Ustvarjalnost je glavni razlog, zakaj nas nekatera podjetja navdušujejo z novimi in osupljivimi idejami, medtem ko druga le sledijo že uhojeni poti. Ustvarjalnost je vir inovativnosti in inspiracije, zaradi česar bi morala biti v vseh podjetjih med največjimi prioritetami. Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, ustvarjalni posameznik, ustvarjalna organizacija, pomen ustvarjalnosti, tehnike in metode spodbujanja ustvarjalnosti. Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1,40 MB) |
10. Vloga in delovanje inšpekcije za delo v RS : magistrsko deloAna Rous, 2024, magistrsko delo Opis: Področje dela ponazarja bistveni del družbenega sistema, ki neposredno vpliva na posameznikovo kakovost življenja, hkrati pa prispeva k širši javni koristi. Ker je področje dela tako kompleksno, je posledično podvrženo večjim možnostim za kršitve, kot so izkoriščanje delavcev, nespoštovanje delovnopravne zakonodaje ter izigravanje predpisov, kar lahko resno ogroža pravice delavcev in njihovo varnost. Iz tega vidika je reden in učinkovit sistem inšpekcijskega nadzora nujen, saj ustrezno sankcionira tovrstne kršitve, hkrati pa služi kot preventiva pred nadaljnjimi kršitvami. Inšpekcijski nadzor ima kontradiktorno naravo; na eni strani so delodajalci, ki ob ugotovljenih kršitvah in naloženih sankcijah izražajo odpor in jezo, na drugi strani pa so delavci, ki so nezadovoljni, kadar kršitve niso odkrite ter sankcionirane.
Inšpekcija za delo ima ključno vlogo pri nadzoru nad izvajanjem predpisov, ki urejajo to področje. Njena glavna naloga je zagotavljanje zakonitosti ter skladnosti z delovnopravno zakonodajo, vendar pa njeno delovanje ne obsega zgolj kaznovanje kršiteljev; s svojo svetovalno funkcijo spodbuja k zagotavljanju varstva pravic delavcev ter izboljšanje delovnih razmer, kar je pomembno za vzpostavitev zdravega delovnega okolja. Inšpekcijski nadzor ima velik družbeni pomen, saj omogoča vpogled v dejansko stanje na terenu, kar pripomore k identifikaciji problemov in izzivov ter iskanju ustreznih rešitev.
Seznam predpisov, ki jih je treba upoštevati, je vedno daljši, hkrati pa narašča tudi število poslovnih subjektov, zato je nujno, da se nadzorni mehanizem stalno prilagaja. Vendar pa kadrovska zasedenost inšpektorata temu ne sledi, kar posledično vodi do zmanjšane učinkovitosti inšpekcijskega nadzora. Izzivov, s katerimi se sooča inšpekcija za delo, je več in se sčasoma spreminjajo, kljub temu pa je mogoče opaziti določene kršitve in težave, ki so postale skoraj že "sistemske," saj se pojavljajo že vrsto let. Iz tega razloga je analiza vloge in delovanja inšpekcije za delo ključna, saj izpostavitev izzivov, s katerimi se soočajo inšpektorji za delo, morda privede do pomembnejših sprememb, ki bodo vlogo inšpekcije okrepile, hkrati pa prispevale k ustvarjanju bolj poštenega delovnega okolja. Ključne besede: Delovno pravo, inšpekcijski nadzor, Inšpektorat Republike Slovenije za delo, ukrep delovnega inšpektorja, kadrovska problematika, varstvo pravic delavca, Evropski organ za delo, Mednarodna organizacija dela. Objavljeno v DKUM: 20.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,79 MB) |