1. Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig2025 Opis: Visokošolski učbenik "Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju večanja odpornosti pri oskrbi in izboljšavam znotraj logstičnih procesov. Poudarek je na modernih pristopih in konceptih večanja odpornosti, strategijah za nabavo, distribucijo, oceni ergonomskega okolja in izobraževanju o soodvisnosti posameznih členov oskrbovalne verige s sočasnim povečevanjem dodane vrenosti in produktivnosti zaradi večje odpornosti in prilagodljivosti v logističnih podjetjih. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij –management, logistika, distribucija, ergonomija, nabava in delo z ljudmi Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje odpornosti in prilagodljivosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: Strategije za oskrbovalno verigo in povečanje odpornosti; 2) Mestna logistika; 3) Večanje zavedanja o pomeni oskrbovalnih verig; 4) Strateški nabavi; 5) Pametni distribuciji in 6) Ergonomiji na delovnem mestu v logistiki. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc za odpornost, ki so ključne za zeleni in digitalni prehod logističnih podjetij in močnejše gospodarstvo EU temelječe na odpornih oskrbovalnih verigah. Ključne besede: odporne oskrbovalne verige, prilagodljivost, interdisciplinarna znanja, zeleni in digitalni prehod, strateška nabava, mestna logistika, ergonomija Objavljeno v DKUM: 11.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (6,31 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Interdisciplinarna in uporabna znanja za zelene in digitalne logistične procese2025 Opis: Visokošolski učbenik "Interdisciplinarna in uporabna znanja za zelene in digitalne logistične procese" je celovit vodnik, namenjen podpiranju trajnostnih in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na zmanjševanju okoljskega vpliva logističnih procesov ter izboljšanju njihove učinkovitosti s pomočjo uporabe različnih podpornih mehanizmov. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij, kar omogoča celovito razumevanje sodobne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti in trajnosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so vodenje in komunikacija, poslovno odločanje na podlagi podatkov, informacijska in računalniška pismenost, pomen promocijskih videovsebin, organizacija trajnostnih potovanj, trajnostna mobilnost ter logistika razpršenega hotela. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih izzivov. Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, interdisciplinarna znanja, logistika, zeleni in digitalni prehod Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (5,00 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig2025 Opis: Visokošolski učbenik "Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju digitalizacije in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na digitalizaciji procesov, uporabi orodij za za digitalno obdelavo podatkov in simulacije ter na avtonomnih vozilih ter strojnem učenju v logističnih procesih in kibernetski varnosti. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij - računalništva, informatike, mehatronike, strojnega učenja in simulacijskih postopkov ter poslovnega odločanja, kar omogoča celovito razumevanje izzivov digitalne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike in oskrbovalnih verig. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti, preglednosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: 1) Digitalizacija procesov - načrtovanje; 2) Digitalizacija procesov - izvedba; 3) Poslovno-informacijski sistemi; 4) Simulacije in digitalni dvojčki; 5) Avtonomna vozila v logistiki in 6) Informacijska varnost. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev digitalnih kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih podjetij in odpornih oskrbovalnih verig. Ključne besede: avtonomna vozila, digitalizacija procesov, interdisciplinarna znanja, digitalna logistika, zeleni in digitalni prehod, informacijska varnost Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
Celotno besedilo (6,59 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. ROSUS 2025 - Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2025 : Zbornik 19. strokovne konference2025, zbornik Opis: ROSUS 2025 – Računalniška obdelava slik in njena uporaba v Sloveniji 2025 je strokovna računalniška konferenca, ki jo od leta 2006 naprej vsako leto organizira Inštitut za računalništvo iz Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerze v Mariboru. Konferenca povezuje strokovnjake in raziskovalce s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida z uporabniki tega znanja, pri čemer uporabniki prihajajo iz raznovrstnih industrijskih okolij, biomedicine, športa, zabavništva in sorodnih področij. Zbornik konference ROSUS 2025 združuje strokovne prispevke več avtorjev, od tega dve vabljeni predavanji ter več demonstracijskih prispevkov. Prispevki podajajo najnovejše dosežke slovenskih strokovnjakov s področij digitalne obdelave slik in strojnega vida, osvetljujejo pa tudi trende in novosti na omenjenih strokovnih področjih. Velik poudarek prispevkov je na promoviranju ekonomske koristnosti aplikacij računalniške obdelave slik in vida v slovenskem prostoru. Takšne računalniške aplikacije zaradi visoke natančnosti, robustnosti in izjemnih hitrosti pri obdelovanju informacij nudijo namreč nove priložnosti za uveljavitev na trgu visokih tehnologij. Ključne besede: računalniška obdelava slik, strojni vid, biomedicina, industrijske aplikacije, prenos znanja Objavljeno v DKUM: 07.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (6,89 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Učenje s prenosom znanja z uporabo rekurentnih nevronskih mrež za namen napovedovanja cen živil : magistrsko deloJana Janković, 2024, magistrsko delo Opis: Živila so osnovne dobrine z velikim vplivom na gospodarsko in družbeno stabilnost, zato je natančno napovedovanje njihovih cen ključno. Modeli globokega učenja lahko prepoznajo kompleksne vzorce v časovnih vrstah, kot so zgodovinske cene živil. V tej raziskavi smo eksperimentalno primerjali konvencionalni pristop učenja in učenje s prenosom znanja v rekurentnih nevronskih mrežah za napovedovanje cen. Po iskanju optimalnih hiperparametrov smo modele naučili nad podatki, uporabili prenos znanja in ovrednotili oba pristopa. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da učenje s prenosom znanja bistveno pospeši proces učenja, vendar na račun slabše napovedne uspešnosti. Kljub temu pa rezultati magistrskega dela prispevajo k razumevanju, kdaj, zakaj in v kakšnih primerih je uporaba učenja s prenosom znanja smiselna izbira. Ključne besede: napovedovanje cen živil, učenje s prenosom znanja, RNN, analiza časovnih vrst. Objavljeno v DKUM: 15.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 28
Celotno besedilo (4,19 MB) |
6. Stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo : diplomsko deloBarbara Lokovšek, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje in primerja stališča vzgojiteljev in učiteljev do poučevanja tujega jezika v otroštvu, in sicer ob prehodu iz vrtca v osnovno šolo. Teoretični del diplomskega dela proučuje učenje tujih jezikov v zgodnjem otroštvu tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Opisane so kompetence vzgojiteljev oziroma učiteljev in predstavljene podobne raziskave, ki so že bile izvedene na tem področju. Ugotovitve kažejo, da imajo tako vzgojitelji kot učitelji pozitiven odnos do učenja tujih jezikov v (zgodnjem) otroštvu. Zaposleni v obeh ustanovah se strinjajo, da naj bi se otroci učili tuji jezik tako v predšolskem obdobju kot v prvem razredu, kot najprimernejši čas za začetek učenja tujega jezika pa so izpostavili vrtec. Prav tako anketiranci menijo, da znanje tujega jezika, pridobljeno v predšolskem obdobju, pomaga pri kasnejšem učenju, in se strinjajo, da je tuji jezik otrokom zanimiv. Večina anketirancev se strinja, da bi morali imeti vzgojitelji dodatno izobrazbo ali certifikat za poučevanje tujega jezika v vrtcu. Anketiranci tudi vidijo potrebo po dodatnem izobraževanju, če bi poučevanje tujega jezika postalo obvezno v vrtcu oziroma v prvem razredu osnovne šole. Ti rezultati raziskave poudarjajo potrebo po izboljšanju izobraževalnih programov in dodatnem usposabljanju vzgojiteljev in učiteljev za učinkovito poučevanje tujega jezika v (zgodnjem) otroštvu. Ključne besede: stališča vzgojiteljev in učiteljev, zgodnje učenje tujega jezika, kompetence vzgojiteljev in učiteljev za zgodnje poučevanje tujega jezika, pomembnost znanja tujega jezika, prednosti zgodnjega učenja Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 51
Celotno besedilo (1,49 MB) |
7. Analiza kompetenc in znanj delavcev logistike v avstriji in slovenijiMateja Selevšek, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga se osredotoča na kompetence in znanja delavcev v dejavnosti logistike v Sloveniji in Avstriji. Naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu sta predstavljena pomen in razvoj logistične dejavnosti ter opisane logistične dejavnosti, ki so pomembne za Slovenijo in Avstrijo. Opisane so tudi kompetence in znanja, potrebna v logistiki, ter vpliv delodajalcev na razvoj kompetenc delavcev.
V nalogi je predstavljena analiza znanj in kompetenc delovnih mest na področju logistike. Raziskava je bila izvedena na podlagi 100 delovnih oglasov na spletnih straneh v Avstriji in Sloveniji. Postavili smo raziskovalna vprašanja, predstavili rezultate in odgovorili na vprašanja. Na koncu povzamemo ugotovitve, ki kažejo, da so v obeh državah komunikacijske veščine najpogosteje omenjene, ter pojasnimo, zakaj so te veščine pomembne. Ključne besede: kompetence, znanja, logistika, Slovenija, Avstrija Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (1,10 MB) |
8. Analiza bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah : magistrsko deloKatarina Grosek, 2024, magistrsko delo Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšno je stanje bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov učne uspešnosti pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah. V teoretičnem delu naštejemo in opišemo mednarodno primerljive raziskave o znanju in dosežkih učencev ter opredelimo merske značilnosti vprašalnikov in testov znanja. Osredotočimo se tudi na spremljajoče dejavnike učne uspešnosti, in sicer odnos s starši in učitelji, počutje v šoli in zadovoljstvo z življenjem. Nato podrobneje opredelimo bralno pismenost, tako da naštejemo in predstavimo njene gradnike. Empirični del temelji na kvantitativnem pristopu, v okviru katerega so dijaki šestih mariborskih srednjih šol reševali test znanja bralne pismenosti, in kvalitativnem pristopu, v okviru katerega smo opravili polstrukturirane intervjuje s petimi učitelji slovenščine na mariborskih srednjih šolah. Kombinacija obeh pristopov nam je omogočila, da bolje razumemo rezultate testa bralne pismenosti, hkrati pa smo z intervjuji dobili vpogled v mnenja, ki jih s kvantitativnim pristopom nismo mogli dobiti, saj tako pridobljene informacije dopolnjujejo in nadgrajujejo kvantitativne ugotovitve. Rezultati so pokazali, da je naš sklop vprašanj v primerjavi s tistim iz predraziskave PISA z vidika veljavnosti podrobnejši, saj zajema več različnih taksonomskih stopenj in gradnikov bralne pismenosti. Ugotovili smo še, da so 15-letniki večinoma zadovoljni s svojim življenjem in se v šoli dobro počutijo, dejavnika odnos s starši in počutje v šoli pa sta povezana z rezultati bralne pismenosti. Ključne besede: bralna pismenost, spremljajoči dejavniki, srednja šola, gradniki, test znanja Objavljeno v DKUM: 11.09.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 72
Celotno besedilo (4,14 MB) |
9. Govor in govorna komunikacija v učnih načrtih za osnovno šolo in gimnazijo ter v katalogih znanjSimona Pulko, Melita Zemljak Jontes, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Govor je ključna človekova dejavnost, ki omogoča sporazumevanje z okolico. Za otrokov razvoj je pomembno, da že od rojstva dobi priložnosti za učenje sporazumevanja ob ustrezni podpori in zgledu. Govor ima individualno vlogo pri razvoju posameznika in družbeno vlogo pri sporazumevanju z drugimi. Eden temeljnih namenov jezikovnega pouka je razvijanje sporazumevalne zmožnosti v slovenskem (knjižnem) jeziku, tj. praktično in ustvarjalno obvladovanje vseh sporazumevalnih dejavnosti (tudi govora) in jezikovnosistemskih osnov. Z vidika prisotnosti poučevanja govora, strategij poučevanja in s poudarki na razvijanju govornih sposobnosti so analizirani učni načrti za slovenščino za osnovno šolo iz let 2011 in 2018 ter učni načrt za slovenščino za gimnazije iz leta 2008 ter katalogi znanja za slovenščino. Zanimalo naju je, kolikšen je poudarek na razvijanju pravorečne zmožnosti in na razvijanju zapisovalne zmožnosti govora, tudi v različnih načinih transkribiranja glede na stopnjo izobraževanja. Ključne besede: slovenščina, pouk govora, učni načrti, katalogi znanja, transkripcije govora Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 28; Prenosov: 19
Celotno besedilo (465,55 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Govor in govorna komunikacija v učnih načrtih za osnovno šolo in gimnazijo ter v katalogih znanjSimona Pulko, Melita Zemljak Jontes, 2023, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci Ključne besede: poučevanje govora, učni načrti, slovenščina, osnovna šola, gimnazija, katalogi znanja, transkripcija govora Objavljeno v DKUM: 20.05.2024; Ogledov: 205; Prenosov: 17
Celotno besedilo (3,52 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |