| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava spletnega učnega pripomočka za učenje označevalnega jezika HTML : diplomsko delo
Alex Bauman, 2023, diplomsko delo

Opis: Spletna stran je temelj vsake začetne poslovne zgodbe, kar je razlog, da je zanimanja za spletno oblikovanje zmeraj več. V okviru tega diplomskega dela se bom podrobneje osredotočili na označevalni jezik HTML, ki predstavlja nepogrešljivo osnovo na področju izdelave spletnih strani. Na spletu smo opazili, da brezplačnih Slovenskih učnih pripomočkov, ki bi nudili kaj več kot površinsko znanje, še ni. Iz tega razloga smo zasnovali učni pripomoček, ki skozi pripovedovalno vsebino nudi popolnim začetnikom zanimiv način pridobivanja osnov ter jim omogoča to znanje preizkusiti na praktičnih primerih. Iz lastnih izkušenj pa se zavedamo, da tudi bolj izkušeni programerji za svoja dela uporabljajo primere iz spletnih knjižnic, kar je razlog, da smo v učni pripomoček dodali tudi nekatere bolj kompleksne primere, s katerimi si lahko pomagajo tudi bolj izkušeni.
Ključne besede: HTML, spletna stran, učni pripomoček
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 470; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (936,63 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razvoj didaktičnega pripomočka za spodbujanje empatije pri otrocih na razredni stopnji osnovne šole : magistrsko delo
Pia Novak, 2023, magistrsko delo

Opis: Raznolikost človeške družbe se pogosto odraža v vsakodnevnih situacijah, ki v različnih ljudeh spodbudijo različne čustvene odzive. Razumevanje, da se ljudje med seboj razlikujemo, imamo drugačne potrebe ter se zaradi tega tudi drugače razvijamo, je pomemben doprinos k ohranjanju zdravih ter spodbudnih odnosov. K temu lahko veliko doprinese ustrezen nivo empatije, ki nam omogoča zmožnost zaznavanja čustvovanja drugih in sposobnost vživetosti v počutje druge osebe. Empatija velja za osnovo, ki nam vse od samega otroštva omogoča uspešno sklepanje medsebojnih odnosov in tako postavi temelje za oblikovanje družbenih odnosov na različnih segmentih nadaljnjega življenja. Gre za več kot zadosten razlog, da je občutek empatičnosti potrebno razvijati in spodbujati tudi pri otrocih. Namen našega magistrskega dela je bil izdelati didaktični pripomoček, primeren za otroke na razredni stopnji, ki jim bo v družbi pomagal razumeti čustva in čustvene odzive drugih ljudi v vsakdanjih situacijah, sprejemati medvrstniško drugačnost in vzpostavljati višjo stopnjo empatije do soljudi. Didaktični pripomoček prispeva k prijaznejšim odnosom jutrišnjega dne in temu ustrezno vsebuje različne elemente, ki noto prijaznosti izražajo ne le skozi samo vsebino, temveč tudi skozi celotno vizualno podobo in konceptom igre. Didaktični pripomoček smo preizkusili na vzorcu otrok, ki trenutno obiskujejo razredno stopnjo osnovne šole.
Ključne besede: čustva, empatija, raznolikost, otroci s posebnimi potrebami, didaktični pripomoček
Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 612; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

3.
Delo z nadarjenimi dijaki: študija primera, strip kot učni pripomoček pri predmetu geografija : študija primera, strip kot učni pripomoček pri predmetu geografija
Jure Čufer, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali učinkovitost stripa kot učnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki smo jo prek stripa obravnavali, so Podnebne spremembe. V teoretičnem delu smo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki, kako jih identificiramo, predstavili smo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za geografijo. Opredelili smo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot učni pripomoček in predstavili učno temo Podnebne spremembe. Empirični del magistrske naloge smo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki prvih letnikov pri pouku geografije. V raziskovalnem delu smo na podlagi pedagoške kavzalne eksperimentalne metode in študije primera načrtovali, izvedli in evalvirali učno delo uporabe stripa kot učnega pripomočka za usvajanje geografske učne vsebine podnebnih sprememb z nadarjenimi dijaki prvih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Analiza stripa kot učnega pripomočka za nadarjene dijake pri obravnavi učne teme Podnebne spremembe« in analize odgovorov nadarjenih dijakov prvih letnikov smo pridobili mnenje sodelujočih v raziskavi o uporabi stripa kot učnega pripomočka pri obravnavi učne teme Podnebne spremembe. Na podlagi odgovorov smo sklenili, da je strip učinkovit didaktični pripomoček in bi ga bilo vredno uporabiti tudi pri drugih učnih vsebinah.
Ključne besede: geografija, nadarjeni dijaki, učni pripomoček, strip
Objavljeno v DKUM: 14.07.2023; Ogledov: 435; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (6,98 MB)

4.
Dvižni stol : magistrsko delo
Klemen Kokol, 2022, magistrsko delo

Opis: Prikazan je razvoj dvižnega stola, ki je v pomoč predvsem mehanikom, vzdrževalcem in vsem, ki so pri svojem delu izpostavljeni neugodnim telesnim položajem. Stol omogoča prehod iz sedečega v ležeči položaj brez večjega uporabnikovega napora. Stolu smo, v skladu z metodami konstruiranja, določili ustrezne pogone in mehanizme, ki bodo učinkovito opravljali prehod iz sedečega v ležeč položaj. S pomočjo numeričnih analiz smo obravnavali kritične dele konstrukcije in tako izvedli celoten potek konstruiranja dvižnega stola od idejnih variant do funkcionalnega 3D modela dvižnega stola in pripadajoče dokumentacije.
Ključne besede: Dvižni stol, pripomoček, konstruiranje, mehanizem, metoda končnih elementov, parametrična računalniška analiza
Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 834; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (4,27 MB)

5.
Analiza stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki pri predmetu zgodovina : magistrsko delo
Jure Čufer, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi bomo analizirali učinkovitost stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki jo bomo prek stripa obravnavali, je Hladna vojna. V teoretičnem delu bomo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki in kako jih identificiramo, predstavili bomo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za zgodovino. Opredelili bomo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot didaktični pripomoček in predstavili učno temo Hladna vojna. Empirični del magistrske naloge bomo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov pri zgodovini. V raziskovalnem delu bo na podlagi pedagoške neeksperimentalne metode in analize stripa načrtovano, izvedeno in evalvirano učno delo uporabe stripa kot didaktičnega pripomočka za usvajanje zgodovinske učne vsebine hladne vojne z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Strip kot didaktični pripomoček pri pouku zgodovine za nadarjene dijake v četrtem letniku gimnazije pri učni temi Hladna vojna« in analize odgovorov nadarjenih dijakov četrtih letnikov bo v nalogi pridobljeno mnenje sodelujočih v pedagoškem eksperimentu o uporabi stripa kot didaktičnega pripomočka pri obravnavi učne teme Hladna vojna. Sledila bo analiza mnenj nadarjenih dijakov in evalvacija opravljenega dela. Sklepne ugotovitve bomo osnovali na podlagi celotnega didaktičnega procesa.
Ključne besede: zgodovina, nadarjeni dijaki, didaktični pripomoček, strip
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 657; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

6.
Vpeljava kaotičnih sistemov s poudarkom na akustiki v pouk fizike na programu splošne gimnazije
Damjan Osrajnik, 2022, doktorska disertacija

Opis: Kaotični sistemi so kompleksni oscilirajoči sistemi z značilno nelinearno dinamiko. Slednje vodi do otežene obravnave, zaradi česar se kaotični sistemi ne vključujejo v pouk fizike na sekundarni ravni izobraževanja. Osnovni cilj doktorske disertacije je razvoj učnega pripomočka za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike na programu splošne gimnazije. Na podlagi pregleda literature sklenem, da nezadostno matematično znanje dijakov vodi v poenostavljanje opisa dinamike sistemov, včasih tudi do mere, ko rezultati modela več niso primerljivi z realnim stanjem. Posledično so obravnavani primeri pogosto neavtentični, učenje fizike pa osredotočeno na uporabo formul. V teoretičnem delu predstavim matematično modeliranje oscilirajočih sistemov, pri čemer se osredotočim na dvodimenzionalne linearne in nelinearne dinamične sisteme. S stabilnostno analizo pokažem, da so za nastanek oscilacij potrebni dvodimenzionalni sistemi in predstavim, da za prisotnost determinističnega kaosa, sistem mora biti večdimenzionalen, nelinearen in oscilirajoč. Na primerih kaotičnih sistemov v naravi in družbi predstavim nekatere značilnosti kaosa kot je občutljivost na začetne pogoje. Podrobneje predstavim dve metodi za prepoznavanje determinističnega kaosa in sicer metodo izračuna največjega Lyapunovega eksponenta ter vizualizacijsko metodo grafa ponovitev. Nato se osredotočim na akustične sisteme, natančneje na vibrirajoče strune. Na primeru posnetka zvoka tona in akorda A zaigranega na kitari, prikažem časovno vrsto tlačnih sprememb. Za časovno vrsta akorda A se nam na prvi pogled zdi, da ustreza kaotičnemu sistemu, zato to preverimo z metodami za prepoznavo kaotičnega obnašanja. Metoda največjega Lyapunovega eksponenta napačno nakazuje, da gre za kaotičen sistem. To potrdim z uporabo vizualizacijske metode grafa ponovitev za ton in za akord A, ki potrdi, da opazovana dinamika ni kaotična. Teoretični del doktorske disertacije se zaključi z razvojem učnega pripomočka za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike. V ta namen pregledam obravnavo oscilirajočih sistemov pri fiziki in se seznanim z matematičnimi omejitvami obravnave fizikalnih modelov. Študije so že pokazale prednost vpeljave blokovnih shem za razumevanje dinamike sistemov. Z blokovnimi shemami prikažem vzročno posledične relacije med količinami in vizualiziramo, kako količine vplivajo ena na drugo. Na blokovnih shemam temeljijo tudi grafično orientirani računalniški programi. Na podlagi zbranih informacij razvijem učni pripomoček za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike. Učni pripomoček obsega 20 strani dolg učni list s 6. poglavji in 4 videoposnetke z razlago. Učni pripomoček prilagodim v luči omejevanja fizičnih stikov in sicer tako, da je primeren za poučevanje na daljavo, saj omogoča samostojno delo dijaka. Za oceno učinkovitosti razvitega učnega pripomočka izvedem empirično raziskavo, v katero je vključenih 7 srednjih šol, 7 učiteljev fizike in 243 dijakov. Učiteljem fizike posredujem učno gradivo, ki obsega učni pripomoček, inicialni in finalni test znanja za dijake ter lestvico stališč, s katero zbiramo mnenja učiteljev o učnem pripomočku. Z inicialnim testom znanja pridobivam informacije o trenutnem razumevanju dinamike sistemov ter prepoznavanja oscilirajočih in kaotičnih sistemov z namenom dopolniti učni pripomoček. Finalni test znanja je namenjen oceni učinkovitosti učnega pripomočka z vidika pridobljenega znanja dijaka. Preverim, v kolikšni meri dijak po uporabi učnega pripomočka razume dinamiko sistemov in fazne prostore ter v kolikšni meri se izboljša prepoznava oscilirajočih in kaotičnih sistemov iz grafičnih prikazov. Z analizo rezultatov finalnega testa potrdim, da se je razumevanje dijakov izboljšalo. Dodatno lahko na podlagi pregleda lestvice stališč potrdim, da je v učnem pripomočku obravnavana tematika zanima, aktualna, a zahtevna. Ocenjujem, da je razvit učni pripomoček učinkovit in primeren za vpeljavo kaotičnih sistemov v pouk fizike na programu splošna gimnazija.
Ključne besede: kaotični sistemi, oscilirajoči sistemi, akustični sistemi, fizika, splošna gimnazija, srednja šola, poučevanje fizike, kaos, časovne vrste, učni pripomoček
Objavljeno v DKUM: 11.07.2022; Ogledov: 851; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (5,76 MB)

7.
Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Lara Tivold, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Dejavnosti s ploščicami za vzorčke v predšolskem obdobju sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo opredelili in povzeli strokovna spoznavanja različnih avtorjev o matematiki v predšolskem obdobju, vsebinskih področjih matematike in matematičnih pripomočkih. Posvetili smo se tudi geometriji in geometrijskim oblikam. Osrednja tema diplomskega dela pa je bil matematični pripomoček ploščice za vzorčke, katerega smo podrobneje predstavili. Opredelili smo pripomoček kot tak, njegovo uporabo in različne aktivnosti. V praktičnem delu diplomskega dela smo s predšolskimi otroci izvedli aktivnosti s ploščicami za vzorčke, katere smo razdelili v šest različnih sklopov, ki so se stopnjevali glede na zahtevnost. Namen praktičnega dela je bil otrokom in vzgojiteljem predstaviti matematični pripomoček ploščice za vzorčke, izvesti različne naloge v okviru posameznih sklopov ter evalvirati izvedene matematične aktivnosti.
Ključne besede: predšolsko obdobje, predšolski otroci, ploščice za vzorčke, matematika, matematični pripomoček
Objavljeno v DKUM: 10.06.2022; Ogledov: 925; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (4,56 MB)

8.
Slovenski naslov: pentomino kot didaktični pripomoček na razredni stopnji : magistrsko delo
Anja Sever, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se ukvarjamo z didaktičnim pripomočkom pentomino, njegovimi razsežnostmi uporabe in učinkovito vpeljavo v učni proces pri poučevanju matematike na razredni stopnji. V ta namen smo pregledali obstoječo domačo in tujo znanstveno in strokovno literaturo ter s pomočjo kritične mase literature potrdili uspešnost uporabe pentomina pri razvoju prostorskih sposobnosti, geometrijskega mišljenja in razumevanju odnosa med obsegom in ploščino. Tako uporaba fizičnega kot tudi pentomina v digitalni obliki potrjuje pozitivni vpliv na razvoj matematičnih kompetenc. Oblikovali smo gradiva za učitelje, ki vsebujejo osmišljeno uporabo pentominov skozi aktivnosti in igre za vse teme v učnem načrtu matematike na razredni stopnji (algebra – razvoj številskih predstav, aritmetika – razvoj računskih operacij, geometrija, merjenje, podatki).
Ključne besede: pentomino, didaktični pripomoček, prostorske sposobnosti, geometrija, merjenje, številske predstave, računske operacije
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 719; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

9.
Vodenje servo motorja z delovno postajo Mitsubishi Electric : diplomsko delo
Antonio Hulec, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izdelati sistem za vodenje servo motorja, ki se temelji na delovni postaji Mitsubishi Electric. Z uporabo CAD in ECAD, ter Mitsubishi inženirske programske opreme je bilo potrebno delovno postajo fizično oblikovati in izdelati. Nato je bilo potrebno zapisati ustrezen sekvenčni program preko Mitsubishi PLK-ja za vodenje in pozicioniranje osi servo motorja na točno določene pozicije z možnostjo nastavitve parametrov smeri, pospeška, hitrosti in pojemka, ki jih vpisujemo v posebne registre, kot tudi spremljanje simulacije preko Mitsubishi HMI-ja. Delovna postaja bo služila kot odličen učni pripomoček na katerem se bodo prikazali principi vodenja servo motorjev.
Ključne besede: Mitsubishi Electric, delovna postaja, vodenje servo motorja, pozicioniranje servo motorja, Mitsubishi PLK, Mitsubishi HMI, Mitsubishi inženirska programska oprema, učni pripomoček, sistem
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 976; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (6,21 MB)

10.
Poučevanje likovne umetnosti v tujem jeziku na razredni stopnji
Blaž Kavčič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali in preizkusili pristop CLIL s konkretnim instrumentarijem pri pouku likovne umetnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na pristop CLIL, njegov pomen za poučevanje ter pregledali dosedanje raziskave na tem področju. Pozornost smo namenili tudi pouku likovne umetnosti in poiskali stičišče, kjer se lahko pristop CLIL in pouk likovne umetnosti srečata. V praktičnem delu smo razvili instrumentarij za uporabo pristopa CLIL, ki bo v pomoč tako učiteljem razrednega pouka, ki bodo poučevali tuji jezik pri pouku likovne umetnosti, kot učiteljem tujega jezika, ki bodo vključevali tuji jezik pri pouku likovne umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. Instrumentarij smo oblikovali po treh glavnih kriterijih. Predstavili smo tipične cilje, konkretne dejavnosti pri pouku likovne umetnosti in pripomočke, ki bi jih učitelji razrednega pouka ali tujega jezika lahko uporabljali pri pristopu CLIL. V tretjem razredu osnovne šole smo izvedli 5 učnih enot pouka likovne umetnosti v tujem jeziku. Učenci so po izvedbi instrumentarija izrazili pozitivna stališča do pristopa CLIL. Iz refleksij izvajalca je razvidno, da so učenci čez izvedbo dosegli večino zastavljenih učnih ciljev tujega jezika. Po mnenju učiteljice razrednega pouka in analize likovnih del otrok so učenci v večini dosegli tudi cilje likovne umetnosti. Tako izvajalec kot učiteljica menita, da je pristop zanimiv, ker je podkrepljen z različnimi vizualnimi pripomočki in demonstracijami, tako da lahko učenci sledijo učni enoti pouka likovne umetnosti v tujem jeziku.
Ključne besede: CLIL, poučevanje tujega jezika, likovna umetnost, didaktični pripomoček
Objavljeno v DKUM: 09.06.2020; Ogledov: 1867; Prenosov: 412
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici