1. Teoretično in praktično znanje pripadnikov vojaško zdravstvene enote in reševalcev v nujni medicinski pomoči iz temeljnih postopkov oživljanja in uporaba aedAleksandra Pristovnik, 2025, magistrsko delo Opis: Uvod: Vojaki in reševalci se pri delu na terenu precej pogosto srečujejo s pojavom srčnega zastoja v predbolnišničnem okolju. Zato je izjemnega pomena, da predstavniki VZE in reševalci NMP znajo prepoznati znake srčnega zastoja in poznajo temeljne postopke oživljanja, saj je hitrost odziva v teh trenutkih ključna. Dosledno izvajanje algoritma za oživljanje močno poveča možnosti preživetja pacienta.
Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologijo raziskovanja in deskriptivna metoda dela. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom, s katerim smo preverjali teoretično znanje udeležencev, ter ocenjevalnim listom, ki je preverjal praktično znanje. Pri analizi smo oboje podatke medsebojno primerjali in izvedli opisno statistiko.
Rezultati: Ugotavljamo, da večina pripadnikov VZE in reševalcev NMP dobro pozna TPO in uporabo AED, saj so dosegali več kot 70 % točk. Praktično znanje reševalcev NMP je višje od teoretičnega znanja in boljše od znanja pripadnikov VZE. Večina udeležencev se ravna po smernicah Evropskega animacijskega sveta.
Razprava in zaključek: Korelacije med teoretičnim in praktičnim znanjem udeležencev ni bilo zaznati. Ugotavljamo, da pripadniki VZE potrebujejo dodatna usposabljanja na področju TPO in uporabe AED, saj njihovo znanje odstopa od znanja reševalcev NMP. Ključne besede: vojaška zdravstvena enota, reševalci nujne medicinske pomoči, temeljni postopki oživljanja, avtomatski zunanji defibrilator Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (3,37 MB) |
2. Ureditev nujne medicinske pomoči v sodobnem vojskovanju in njena trenutna organizacija v slovenski vojskiŽan Uremovič, 2017, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je bil opisati ureditev nujne medicinske pomoči v Slovenski vojski, njeno kakovost in organiziranost nujne medicinske pomoči v modernem vojskovanju. Za odgovor na raziskovalni vprašanji smo uporabili deskriptivno metodo. Ugotovili smo, kako je nujna medicinska pomoč organizirana, njeno delovanje znotraj Slovenske vojske ter v Nemških oboroženih silah. Izpostavili smo ključne elemente standardov zdravstvene oskrbe Severnoatlantskega zavezništva. Če vojske dosegajo te standarde, lahko izvajajo kvalitetne zdravstvene storitve in s tem povečajo možnost preživetja poškodovanih ali obolelih. Treba je omeniti, da se nujna medicinska pomoč v vojni močno razlikuje od nujne medicinske pomoči v miru. Opisali smo tudi vrste medicinskih evakuacij, njihovo vlogo in pomen na bojišču. Izpostavili in opisali smo prevozna sredstva, ki se uporabljajo v te namene. Prav tako so izrednega pomena izvajalci zdravstvene oskrbe, ki morajo biti ustrezno izurjeni, imeti morajo primerno izobrazbo ter biti v stiku z sodobno prakso. Dolžni so se držati načel vojaške doktrine in standardov. Nemške oborožene sile smo v diplomski nalogi primerjali s Slovensko vojsko, da bi ugotovili njeno kakovost pri ureditvi nujne medicinske pomoči. Primerjali smo organiziranost, usposobljenost nosilcev zdravstvene oskrbe, prevozna sredstva in načine evakuacije. Prav tako smo primerjali skladnost s standardi Severnoatlantske zveze pri Nemških oboroženih silah in Slovenski vojski. Ključne besede: Zdravstvena oskrba, vojaško zdravstvena enota, vojaške zdravstvene ustanove, slovenska vojska, NATO. Objavljeno v DKUM: 10.10.2017; Ogledov: 1607; Prenosov: 153
Celotno besedilo (1,11 MB) |
3. |
4. ZDRAVSTVENA OSKRBA V SLOVENSKI VOJSKIGregor Polanec, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili organizacijo, sestavo, naloge in zmogljivosti Vojaške zdravstvene enote kot nosilke zdravstvenega varstva v Slovenski vojski. Podrobneje smo definirali in opisali osnovne poklicne aktivnosti in kompetence zdravstvene nege in oskrbe v Slovenski vojski vključujoč razširjene kompetence določenih zdravstvenih kadrov, ki so specifične prav za zagotovitev zdravstvene oskrbe in nege v vojnih in izrednih razmerah. Pri tem smo še dodatno izpostavili vlogo bojnega reševalca, ki ni predstavnik zdravstvenega kadra, a ima eno izmed ključnih vlog pri zdravstveni oskrbi na bojišču.
Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo opirajoči se na razpoložljive pisne dokumente, to so predvsem navodila, priročniki, elaborati in ostalo pisno gradivo, ki ga Vojaška zdravstvena enota uporablja pri svojem delu. Na podlagi tega smo predstavili njeno organizacijo in delovanje. Gradivo je rezultat teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj pripadnikov Vojaške zdravstvene enote.
Rezultati kažejo, da je Vojaška zdravstvena enota s svojim kadrom, organizacijo, standardi, izkušnjami in načinom delovanja sposobna uspešno zagotoviti zdravstveno oskrbo ne le v vojnih razmerah, ampak tudi v civilni sferi ob izrednih dogodkih. Izkušnje pridobljene pri sodelovanju njenih pripadnikov na mednarodnih misijah in vajah pa jo postavljajo ob bok ostalim zdravstvenim enotam držav zaveznic. Ključne besede: vojaška zdravstvena enota, zdravstvena oskrba in nega v Slovenski vojski, razširjene kompetence zdravstvenega osebja, bolničar, zdravstveni tehnik, diplomirani zdravstvenik Objavljeno v DKUM: 22.10.2013; Ogledov: 3081; Prenosov: 395
Celotno besedilo (466,93 KB) |
5. REDNI LETNI RAZGOVORI V VOJAŠKI ZDRAVSTVENI ENOTI MINISTRSTVA ZA OBRAMBO REPUBLIKE SLOVENIJEDarja Kadenšek, 2013, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo redne letne razgovore kot sodobno orodje upravljanja človeških virov v Vojaški zdravstveni enoti Ministrstva za obrambo Republike Slovenije. Vloga izvajalcev rednih letnih razgovorov je izredno pomembna, prav tako sprejemanje letnih razgovorov pri zaposlenih. Slovenska vojska si želi biti zaradi svojih ciljev, vloge in same podobe v Republiki Sloveniji uspešna, zato gradi celostno podobo na svojih zaposlenih kot človeških virih. Z raziskavo, ki smo jo opravili v Vojaški zdravstveni enoti Ministrstva za obrambo Republike Slovenije smo želeli razjasniti, kako so redni letni razgovori sprejeti, kdo jih izvaja ter ali se njihovi zaključki in dogovori udejanjajo v praksi. Ključne besede: Ministrstvo za obrambo Republike Slovenije, Vojaška zdravstvena enota, redni letni razgovori, delovna skupina. Objavljeno v DKUM: 24.09.2013; Ogledov: 1761; Prenosov: 165
Celotno besedilo (696,60 KB) |
6. UPORABA E-UČENJA PRI IZOBRAŽEVANJU PRVE IN NUJNE MEDICINSKE POMOČISonja Turnšek, 2011, magistrsko delo/naloga Opis: Razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije izjemno vpliva na naše življenje in tudi na proces izobraževanja. Vedno več je poudarka na e-izobraževanju. E-izobraževanje predstavlja učenje s pomočjo informacijske komunikacijske tehnologije.
Namen magistrske naloge je ugotoviti, ali lahko model kombiniranega učenja uporabimo na področju izobraževanja iz vsebin prve in nujne medicinske pomoči, ugotoviti, ali so predavatelji Vojaške zdravstvene enote dovolj seznanjeni z informacijsko komunikacijsko tehnologijo in/ali bi jo znali pri procesu izobraževanja tudi uporabljati ter primerjati model e-izobraževanja z ostalimi evropskimi Nato državami.
Raziskovalna metodologija. Raziskava temelji na kvantitativni in kvalitativni metodologiji z uporabo metode utemeljene teorije. Za kvantitativno raziskavo smo uporabili strukturiran in za kvalitativno raziskavo nestrukturiran vprašalnik. Pri kvantitativni raziskavi je sodelovalo 45 anketirancev. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo 9 sodelujočih iz 8 različnih držav. Pri kvantitativni raziskavi smo za analizo podatkov uporabili hi-kvadrat test, pri kvalitativni raziskavi pa tematsko analizo podatkov.
Rezultati. Sodelujoči menijo, da lahko model kombiniranega učenja uporabimo na področju izobraževanja prve in nujne medicinske pomoči v Slovenski vojski in da je model kombiniranega učenja primerljiv z ostalimi evropskimi Nato državami, kar so potrdili tudi rezultati vprašalnika. Statistično pomembnih razlik v odnosu na stopnjo dosežene izobrazbe in uporabo kombiniranega učenja v procesu izobraževanja prve in nujne medicinske pomoči nismo dokazali, prav tako nismo dokazali statistično pomembne razlike v odnosu med stopnjo izobrazbe in poznavanjem informacijsko komunikacijske tehnologije.
Sklep. E-izobraževanje je kompleksna oblika izobraževanja. Na uporabo modela kombiniranega učenja v procesu izobraževanja prve in nujne medicinske pomoči je potrebno predavatelje predhodno usposobiti tako iz vsebin, ki se navezujejo na informacijsko komunikacijsko tehnologijo, kot tudi iz strokovnih vsebin. Prav tako je potrebno na kombiniran model učenja predhodno pripraviti in usposobiti kandidate, ki vstopajo v proces izobraževanja. Ključne besede: E-izobraževanje, kombinirano učenje, učenje odraslih, učni proces, Vojaška zdravstvena enota. Objavljeno v DKUM: 01.02.2012; Ogledov: 2532; Prenosov: 356
Celotno besedilo (1,61 MB) |