| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RADIOAKTIVNO SEVANJE V VRTCIH
Andreja Strniša, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu zasledimo zgodovino radioaktivnosti, življenjepis Marie Curie in njeno raziskovanje z možem Pierrom Curiejem ter s tem povezanim odkritjem radia. Sledi obširno razložen pojem radioaktivno sevanje ter definicije. V nadaljevanju je predstavljen problem z radonom v Idrijskem vrtcu. Empirični del predstavlja primerjavo rezultatov med mojimi meritvami in tistimi iz vrtca Idrija ter predpise varstva pred sevanji. Diplomska naloga prav tako vsebuje povzetek Zakona o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti. Namen diplomskega dela je raziskovanje literature in podajanje informacij v povezavi s pojmom radioaktivnost, kakor tudi problem Idrijskega vrtca, kjer je prišlo do primera povišanega sevanja zaradi radona. Zasledimo tudi primerjavo sevanja z drugim vrtcem.
Ključne besede: radioaktivno sevanje, radioaktivnost, radij, radon, predpis varstva pred sevanji
Objavljeno: 27.05.2009; Ogledov: 1894; Prenosov: 251
.pdf Celotno besedilo (721,89 KB)

2.
SISTEMI AKTIVNE POŽARNE ZAŠČITE ZGRADB Z DETEKCIJO NEVARNIH PLINOV
Ivo Jarc, 2010, diplomsko delo

Opis: Sistemi aktivne požarne zaščite zgradb z detekcijo nevarnih plinov so bistveni sestavni del vsakega večjega objekta. Namenjeni so zgodnji detekciji požara in nevarnih plinov, ki ogrožajo človeška življenja in materialne dobrine. V diplomskem delu smo zbrali najbolj pomembne podatke za celovito izvedbo sistema aktivne požarne zaščite objektov od predstavitve, projektiranja, izvedbe do uporabe in vzdrževanja sistemov. Upoštevali smo veljavne zakone, pravilnike, standarde in tehnične smernice za področje požarnega varovanja v Sloveniji. Naš namen je tudi, da omenjeno delo služi kot gradivo pri izobraževanju zaposlenih v podjetju na področju izvedbe sistemov aktivne požarne zaščite.
Ključne besede: aktivna požarna zaščita, avtomatsko javljanje požara, požar, dim, plin, javljalnik, varnostno-nadzorni center, predpis, standard
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1779; Prenosov: 668
.pdf Celotno besedilo (8,00 MB)

3.
4.
Prenova procesa lansiranja naročil v podjetju Svilanit d.d.
Irena Baliž, 2013, diplomsko delo

Opis: Svilanit d.d. deluje na področju tekstilne in oblačilne industrije, ki je delovno intenzivna panoga, kar pomeni velik vložek dela za proizvodnjo končnega proizvoda. Podjetje se tako kot druga podjetja v današnji gospodarski situaciji sooča s težavami, ki vse bolj obremenjujejo njegovo delovanje. Razmere in globalizacija na trgu zahtevajo razvijanje podjetij, ki se morajo za obstanek neprestano prilagajati spremembam. Zahteve trga se še vedno večajo. Lastnosti okolja, v katerem živimo, zaznamujejo trije glavni dejavniki: kupci, ki imajo pobudo, konkurenca, ki je izredno močna in spremembe, ki »narekujejo« prilagajanja, ki postajajo stalnica v poslovanju. Kupci pričakujejo pestro izbiro, visoko kakovost, primerne cene in hitre odzivne čase oz. dobavo. V diplomski nalogi je predstavljeno lansiranje v podjetju Svilanit, kjer so se že leta 1997 zavedali, da je lansiranje ključnega pomena za organizacijo proizvodnje in nadzor stroškov. Z dosedanjo organizacijo lansiranja so dosegli pomembne rezultate, ki omogočajo zadovoljevanje informacijskih potreb uporabnikov. Prav tako se v podjetju zavedajo, da je po letih dela ustaljene prakse potrebno pregledati postopke na področju lansiranja proizvodnje, jih dopolniti in prenoviti skladno z možnostmi programske opreme.
Ključne besede: logistika, lansiranje, delovni nalogi, interne naročilnice, proizvodni proces, tehnični predpis (TP)
Objavljeno: 15.11.2013; Ogledov: 825; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (7,84 MB)

5.
IZBOLJŠAVA ORGANIZACIJSKEGA PREDPISA ZA POSLOVANJE VHODNE KONTROLE
Romano Mulec, 2014, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Leta 2005 je Kovinoplastika Lož uvedla nov operacijski sistema SAP (Systems Applications and Products). Po uvedbi novega operacijskega sistema se je vodstvo Kovinoplastike Lož odločilo zmanjšati števila zaposlenih v vhodni kontroli. V vhodni kontroli je tako ostal samo en kontrolor. Število vhodnih materialov (surovin, polizdelkov,…) se ni bistveno zmanjšalo. Metoda ugotavljanja neskladji je ostala še vedno ista, zaradi neučinkovitega ugotavljanja neskladji prejetih materialov je bilo veliko reklamacij. V letu 2009 je bilo samo na enem materialu zabeleženih 76 reklamacij, od tega jih je ostalo nerešenih 31. Ker je novi operacijski sistem izkazoval visoke stroške ne rešenih reklamacij se je vodstvo podjetja odločilo izboljšati oz. dopolniti organizacijske predpise. Takrat se je bilo potrebno odločiti po kateri metodi bo vhodna kontrola izvajala oz. ugotavljala neskladja vhodnih materialov. Namen diplomskega dela je bil izboljšati oz. dopolniti organizacijski predpis poslovanja vhodne kontrole na tak način, da bo kljub zmanjšanju števila zaposlenih in spremenjenemu načinu dela vhodna kontrola po uvedbi novega informacijskega sistema SAP lahko kvalitetno opravljala svoje delo. Rezultat diplomske naloge je izboljšan oz. dopolnjen organizacijski predpis za poslovanje vhodne kontrole. Po uvedbi novega predpisa so se hitro pokazali pozitivni rezultati, saj se je število reklamacij precej zmanjšalo. V letu 2011 je bilo zabeleženo vsega 31 reklamacij od tega 7 nerešenih.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE  Kakovost,  Vhodna kontrola,  Dokumentacija,  Predpis,  Poslovanje
Objavljeno: 08.04.2014; Ogledov: 749; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

6.
Preverjanje kakovosti vhodnih materialov v programu PSA podjetja Gorenje, d. d.
Matjaž Kolenc, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Stalno izboljševanje kakovosti procesov in proizvodov, povečevanje produktivnosti in zmanjševanje stroškov so najpomembnejša zagotovila za dolgoročen obstoj in rast organizacije na konkurenčnem svetovnem trgu. Za vsako podjetje, ki se želi vključiti ali obdržati na konkurenčnem trgu, sta odločilnega pomena kakovost izdelkov, ki jih proizvaja, in storitev, ki jih nudi. Nivo kakovosti izdelkov in storitev, predvsem pa njena stalnost, niso nikoli rezultat naključja, temveč odraz kakovostnega dela in prizadevanj vseh, ki sodelujejo pri načrtovanju in proizvodnji izdelka ali storitve. Podjetje Gorenje, d. d., je eno izmed vodilnih evropskih proizvajalcev aparatov za dom z več kot šestdesetletno tradicijo na področju izdelovanja in prodaje gospodinjskih aparatov in bele tehnike. Spada med osem največjih proizvajalcev gospodinjskih aparatov v Evropi. Letna proizvodnja in prodaja znašata 3,7 milijona velikih gospodinjskih aparatov, podjetje pa prodaja v več kot 90 državah sveta. Kakovost je v zadnjem desetletju močno pridobila na pomenu. Postala je najpomembnejše sredstvo za pridobivanje in ohranjanje prednosti pred hudo konkurenco na trgu. V diplomskem delu smo predstavili splošen pomen kakovosti, opozorili na pomen kontrole vhodnih materialov in podrobno opredelili naloge vhodne kontrole v programu PSA (pralno sušilni aparati). Opozorili smo tudi na pomembnost, da so morebitne napake dobavljenih materialov odkrite čim prej, saj imajo napake, ki so odkrite šele v proizvodnem procesu, za posledico nepotrebne zastoje in dodatne stroške. Podali smo predloge za izboljšave obstoječega operativnega procesa za posamezne že utečene postopke oz. operacije z namenom, nadgraditi že obstoječi proces in razvijati priložnosti za nadaljnje izboljševanje kakovosti dela vhodne kontrole. Rezultat diplomskega dela je izboljšan oz. optimiran postopek kontrole dobavljenih materialov, ki ima za posledico boljše, hitrejše in zanesljivejše kontroliranje vhodnih materialov ter zniževanje stroškov neustrezne kakovosti. Glede na to, da se kakovost vhodnih materialov oblikuje že pri dobavitelju, smo opozorili tudi na pomen korektnega in poštenega poslovnega sodelovanja med dobaviteljem in kupcem, saj je dejansko dobavitelj strokovnjak za sisteme merjenja oz. kontrole materialov, medtem ko naj bi bila kontrola materialov, ki se izvaja v podjetjih, namenjena le potrditvi podatkov dobavitelja.
Ključne besede: Kakovost, Vhodna kontrola, Kontrolni pregled materialov, Dokumentacija, Predpis.
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 1239; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

7.
Navidezni in zaobideni posel v nemškem in slovenskem davčnem pravu
Marko Ravljen, 2018, doktorska disertacija

Opis: Čeprav se na prvi pogled definiranje in razmejitev zavezančevega ravnanja v razponu od povsem dopustnega do davčno evazivnega zdi lahka naloga, pa kot izhaja iz predložene naloge temu še zdaleč ni tako. V predstavljenem delu uporabljam izraz »davčna izognitev« (oziroma subsidiarno: »davčno načrtovanje/planiranje«) za opredelitev legalnega ravnanja, izraz »davčno zaobidenje« (oziroma subsidiarno: »davčno izogibanje«, ki ga za opredelitev četrtega odstavka 74. člena ZDavP-2 uporablja pretežni del slovenske davčnopravne literature) za opredelitev davčno spornega ravnanja, ki pa ne predstavlja kaznivo dejanje, ter izraz »davčna utajitev« (oziroma »davčna utaja«) za opredelitev dejanja, ki pa kaznivo dejanje je. Temeljno vprašanje, na katerega je bilo potrebno odgovoriti že v izhodišču, je vprašanje obstoja podrejenosti davčnega od civilnega pravo. V predloženem delu ugotavljam, da razlaga davčnih zakonov temelji na svojih vrednotah in pravilih, ki dajejo v postopku oblikovanja davčne osnove prednost ekonomskim učinkom sklenjenih pravnih poslov pred njihovo civilnopravno obličnostjo. Govorimo lahko o t. i. ekonomskem pristopu, ki se v nemškem davčnem pravu kaže v določbah § 39 do § 42 AO (Abgabenordnung), v slovenskem davčnem pravu pa v vseh štirih odstavkih 74. člena ZDavP-2 (Zakon o davčnem postopku). Davčno pravo tako ugotavlja in obdavčuje dejanski ekonomski uspeh ter se bori proti prirejenemu (zmanjšanemu) »uspehu«, ki ga določeni davkoplačevalci izkazujejo z uporabo navideznih in zaobidenih poslov. Navidezni posel je posel, v katerem je izjava nasprotni poslovni stranki podana sporazumno (tj. z naslovnikovim pristankom), da naj izjavljeno ne bi veljalo. Pri navideznem poslu dejansko obstaja nasprotje med tem, kar je možno prepoznati iz posla (oziroma dogodka), ter med tem, kaj se je v resnici zgodilo. Protislovje med listinsko izkazanim poslom na eni strani in dejansko prepoznanim stanjem (realnostjo) na drugi strani je tako temeljni gradnik navideznega posla. Izjavljeno se ne sklada z dejanskimi dogodki. Nasprotno pa obid zakona (fraus legis) opredeljujemo kot ravnanje, ki sicer ni usmerjeno proti izrecnemu pomenu zakona, vendar krši njegov smisel. Številčna množica oblik obida zakona, ki so še posebej zaznane v davčnem, dednem, konkurenčnem in delovnem pravu ter pravu gospodarskih družb, daje različne variante oblikovanja strategij zaobidenih poslov. V primeru obida zakona tako ni kršen zakon v svojem besedilu, je pa zagotovo zaobidena njegova vsebina (sententia) in zakonodajalčeva volja (voluntas). In v tem se obid zakona razmejuje od navideznega posla, ki pa je oblika kršitve zakona. Obid zakona je posledično potrebno strogo ločevati od kršitve zakona, čeprav obe ravnanji sprostita enake učinke. Pri tem pa se seveda pojavlja vprašanje po razmejitvi zaobidenega in navideznega posla. Ugotovi se, da zaobideni posel ni nikakršen navidezni posel, temveč je – podobno kot fiduciarni in slamnati posel – resnično želen, saj so le na ta način nameravane posledice dosegljive. Tako je potrebno ostro ločevati med obema oblikama, vendar je potrebno poudariti, da se kljub navedeni teoretični razmejitvi v praksi pojavljajo težave pri samemu prepoznanju teh poslov in njihovem ločevanju. V predstavljeni nalogi tako predstavljam strategije in pojavne oblike navideznega in zaobidenega posla. V davčnem pravu je težje kot ekstreme (kar sta davčna izognitev (oz. planiranje) na eni ter davčna utaja na drugi strani) presojati davčno zaobidenje. Vsem trem izrazom je skupno zgolj to, da opisujejo situacijo, v kateri davkoplačevalec skuša zmanjšati davek. Davčno zaobidenje je nesprejemljiva manipulacija zakona, ki ni enaka legitimnemu davčnemu planiranju, hkrati pa ni kaznivo dejanje. Nasprotno pa je navidezni posel ravnanje, ki nesporno podlega klasifikaciji davčne utaje (tj. kaznivo dejanje), saj davčni zavezanec v poslovnih knjigah in davčnih obračunih prikaže lažno stanje.
Ključne besede: fraus legis, agere in fraudem legis, obid zakona, zaobideni posel, simulacija, navidezni posel, davčno zaobidenje, protizaobidni predpis, Direktiva proti davčnemu zaobidenju
Objavljeno: 23.11.2017; Ogledov: 720; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (3,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici