1.
PRILAGODITEV ABECEDE SPECIFIČNIM POTREBAM SLOVENSKE MANJŠINE V ITALIJIAngelica Podoš, 2011, diplomsko delo
Opis: Cilj diplomskega dela je prodreti v razmerje med besedo in podobo ter izvirajoč iz osnovnega namena prikazati, kako pomembno vzgojno sredstvo so kakovostno oblikovani učbeniki in z njimi povezani didaktični pripomočki. Teoretični del diplomskega dela primerjalno obravnava učbenike za šoloobvezne otroke, ki so izšli v Sloveniji in tiste, ki so izšli v Italiji, od povojnih let naprej (1946—1985), s posebnim poudarkom na kvaliteti njihovih ilustracij. Diplomsko delo v drugem delu predstavlja raziskovanje in ugotavljane likovne kvalitete ilustracij, učbenikov, ki jih je ilustriral Klavdij Palčič in Abecedo, kot didaktični pripomoček vezano na berilo Čebelica. Praktični del zajema lastno produkcijo ilustracij — Novo abecedo za otroke prvih razredov, abecedo kot didaktični pripomoček, ki temelji na raziskovalnem delu, upoštevajoč nov način opismenjevanja. Čeprav tako v slovenskem kot v širšem mednarodnem prostoru v zadnjih letih namenjamo veliko pozornosti ilustraciji, jo največkrat vrednotimo kot samostojno ustvarjalno delo in jo ocenjujemo z estetskega vidika, le poredkoma se je lotevamo celovito z ozirom na povezavo med podobo in besedo.
Ključne besede: knjižna ilustracija, učbeniki, didaktični pripomoček, Nova abeceda, opismenjevanje, Klavdij Palčič.
Objavljeno v DKUM: 17.02.2011; Ogledov: 2385; Prenosov: 133
Celotno besedilo (2,91 MB)