| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
STRATEŠKE MOŽNOSTI IN STRATEGIJE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Rok Erjavec, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Delo diplomskega seminarja sem zasnoval tako, da sem se v prvem delu naloge posvetil teoretičnim izhodiščem in opredelitvam družinskega podjetja. Obdelal sem prednosti in slabosti družinskih podjetij, predstavil pomen družine v družinskem podjetju, nato pa sem se posvetil vrstam strategij podjetja. Predstavil sem proces strateškega planiranja, navedel razloge zakaj v malih podjetjih ni dovolj strateškega planiranja in razdelal pomembnost strateškega načrta za uspešno delovanje podjetja. Nadaljnje sem se lotil področja iskanja strategij in strateški možnosti. Obdelal sem temeljne in poslovne strategije, nato pa sem se posvetil še področju prodajnih trgov in možnih dejavnosti podjetja, področju oskrbnih trgov s surovinami, materiali, energijo in delovnimi sredstvi ter potrebami podjetja po teh resursih, področju trga delovne sile in potrebnih sodelavcev podjetja ter področju trga kapitala in potrebnih vrst kapitala. V drugem delu diplomskega seminarja sem se lotil praktičnega primera družinskega podjetja Vrtnarstvo in gradnje Rogaška d.o.o. Najprej sem predstavil podjetje, opisal s čim se ukvarja, ter izdelal organizacijsko shemo. Sledilo je proučevanje strateških možnosti podjetja, kjer sem najprej preučil stanje celotnega podjetja, nato sem preučil posamezna področja delovanja, kasneje pa sem se lotil izdelave SWOT analize. SWOT analiza mi je dala odgovore o prednostih in slabostih podjetja, ter o priložnostih in nevarnostih v okolju. Na podlagi pridobljeni podatkov sem nato oblikoval temeljno strategijo podjetja. Odločil sem se za strategijo nadaljnjega razvoja in rasti, ki predvideva, da naj bi podjetje v svojem okolju delovanja veljalo za celovitega ponudnika vseh vrst okrasnih rastlin, sadnega drevja in vseh ostalih pripomočkov za urejen vrt in dom, prav tako pa naj bi podjetje Vrtnarstvo in gradnje Rogaška d.o.o. veljalo za celovitega in zanesljivega ponudnika in izvajalca gradbenih storitev ter storitev urejanja okolja. Razvoj podjetja bo usmerjen v vsa glavna področja njegovega delovanja. Na področju proizvodnje in prodaje bo podjetje napore usmerilo v razširitev ponudbenega asortimenta izdelkov, prizadevalo si bo za visoko kakovost izdelkov in storitev, vrtni center pa bodo naredili strankam čim bolj prijazen in domač. Nato sem opredelil še poslovno strategijo podjetja Vrtnarstvo in gradnje Rogaška d.o.o. Izbral sem strategijo diferenciacije proizvodov. Kot predmet obravnave sem si izbral vrtni center s svojim proizvodnim asortimentom. Prišel sem do ugotovitve, da v vrtnem centru trenutno nimajo dovolj proizvodov, ki izstopajo in privabljajo zahtevnejše kupce, zato morajo v prihodnje ta asortiment proizvodov razširiti. . Preučil sem tudi sektor prodajnih trgov in marketinga in prišel do zaključka, da je potrebno podjetju dosedanjo ponudbo izdelkov povečati z raznimi tehničnimi pripomočki, da se mora podjetje lotiti agresivnejšega oglaševanja svoje ponudbe tudi izven regije delovanja in da mora podjetje več časa posvetiti promoviranju, obnavljanju in osveževanju spletne strani. Pri preučevanju področja oskrbnih trgov, sem prišel do spoznanj, da je za podjetje dobro, da naveže neposredne stike z dobavitelji iz Zahodne Evrope in se tako izogniti dragim provizijam. Glavna ugotovitev, ki sem jo sprejel za področje trga delovne sile in potrebnih sodelavcev podjetja je, da je potrebno poiskati, ustrezno pripraviti in nato zaposliti novega vodjo proizvodnje, saj je trenutni vodja tik pred upokojitvijo, zato je treba izkoristiti priložnost, da lahko s svojim znanjem in izkušnjami bodočega vodjo še marsikaj nauči. Za področje trga kapitala in potrebnih vrst kapitala pa lahko rečem, da je v prihodnje priporočljivo zmanjšati delež bančnih posojil, na račun pridobivanja državnih subvencij in črpanja sredstev iz evropskih skladov.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, strategije, strateške aktivnosti, okolje, udeleženci, razvoj.
Objavljeno: 02.12.2010; Ogledov: 1770; Prenosov: 266
.pdf Celotno besedilo (621,33 KB)

2.
RAST IN RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA: PRIMER PODJETJA AVTOHIŠA PETROVČIČ
Sara Petrovčič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen primer uspešnega družinskega podjetja in njegove razvojne možnosti. Motiv za izbrano temo je bil, da je podjetje v družinski lasti in da bo diplomska naloga podjetju v korist. Praktični del diplomske naloge je sestavljen na osnovi internih podatkov podjetja Avtohiša Petrovčič. Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. V prvem teoretičnem delu, so razloženi pojmi družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja in vloga družinskih podjetij v gospodarstvu. Drugi teoretični del, vključuje pojme strateškega planiranja razvoja družinskega podjetja, vizijo in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, družino, kot pomemben dejavnik podjetja in razvojni management podjetja. V tretjem, praktičnem delu, je predstavljeno majhno družinsko podjetje Avtohiša Petrovčič, s.p., z naslednjimi pojmi: analiza okolja podjetja, cilji in strategije razvoja podjetja, projektni plan podjetja, ekonomičnost, eksploatacija in analiza tveganj projekta.
Ključne besede: Ključne besede: družina, podjetje, družinsko podjetje, strateško planiranje, vizija in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, razvojni management.
Objavljeno: 03.02.2011; Ogledov: 3038; Prenosov: 744
.pdf Celotno besedilo (466,31 KB)

3.
MODEL RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA ŽARN KRŠKO D.O.O.
Anja Zorič, 2011, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja, tako v Sloveniji kot po svetu, so pomemben sestavni del gospodarstva, saj vplivajo na razvoj celotne družbe. Tako kot družinska podjetja vplivajo na razvoj družbe, pa tudi sama sprejemajo določene vplive in dejavnike, brez katerih ne bi mogla rasti in se razvijati. Tu imajo pomembno vlogo člani družine, tako skupno kot individualno. V proučevanem podjetju je pomembno vlogo odigral oče, ustanovitelj, ob podpori soproge in kasneje celotne družine. Svoje norme, prepričanja, načela in vrednote, tako poslovne kot družinske, je uspešno prenesel na naslednjo generacijo, tako da so glavni cilji, prioritete in naloge družine ostali ves čas enaki. Da je podjetje doseglo današnjo stopnjo rasti in razvoja, je bil potreben tudi razvoj družine. Oče in mati sta svoja strokovna in pridobljena znanja prenašala na otroke in jih tako že v zgodnjih letih vključevala v poslovni proces. Tako je postalo jasno, da bodo potomci nekoč prevzeli podjetje in posel. S spremembo pravne oblike in s postavitvijo otrok na vodstvena delovna mesta so se v podjetju pojavile tudi nekatere spremembe. Prišlo je novo, sveže znanje in nekoliko drugačno, še uspešnejše opravljanje delovnih nalog. Posamezniki so tako s svojim znanjem zelo vplivali na razvoj in rast družinskega podjetja. Tudi kot družina so pripomogli k slovesu, ki ga žanjejo v ožji okolici. Uskladiti so uspeli interese družine in podjetja. Poznani so kot izjemno marljivi, delovni in zanesljivi podjetniki. Držijo se reka, da kri ni voda, kar lahko opazi vsakdo, ki je v njihovi družbi preživel vsaj malo časa. Menimo, da je ravno ta značilnost ena izmed njihovih glavnih značilnosti in prednosti. Spoznali smo, da imajo proučevani modeli razvoja skupne lastnosti in razlike. Vsi modeli so pokazali, da je podjetje še vedno v fazi razvoja in rasti, vendar pa je vsak model zasnovan tako, da obravnava samo določeno vejo razvoja podjetja, kot je na primer vodenje. Naš glavni cilj je bil torej spoznati, kako je podjetje poslovalo in delovalo skozi posamezne razvojne faze. Ugotovili smo, da je podjetje trenutno še vedno v fazi rasti, in podali predloge za njegovo nadaljnjo rast in kako naj preide v naslednjo fazo rasti in razvoja. Menimo, da je v njem potrebnejša notranja rast kot pa zunanja, saj svoje storitve v celoti obvladajo in jih še ne nameravajo širiti na nove trge. Ustanovitelj razmišlja predvsem o reorganizaciji podjetja, kar trenutno predstavlja njihov največji problem. Menimo, da smo uspešno dosegli zastavljene cilje in potrdili teze, ki smo si jih zastavili v prvem delu diplomskega seminarja.
Ključne besede: Ključne besede: • družinsko podjetje, • rast in razvoj družinskega podjetja, • vpliv posameznikov in družine na razvoj družinskega podjetja, • nasledstvo družinskega podjetja, • modeli razvoja družinskega podjetja, • Žarn Krško, d. o. o.
Objavljeno: 14.12.2011; Ogledov: 2171; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (384,57 KB)

4.
PLANIRANJE RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Danijel Perger, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Spremenjene gospodarske razmere, ki se odražajo v vedno večji konkurenci predvsem domačih, pa tudi tujih podjetij, zahtevajo od podjetij, da nenehno krepijo svoj konkurenčni položaj. To predstavlja poglavitni cilj vsakega podjetja, tako družinskega kot tudi nedružinskega. Kaj takšnega je moč doseči le, kadar posebno pozornost posvečamo tudi planiranju razvoja. To magistrsko delo je nastalo iz spoznanja, da mnoga družinska podjetja, ki so v razmerah tržnega gospodarstva obdržala optimalno velikost, nimajo izdelanih programov, s katerimi bi planirala svoj nadaljnji razvoj na ravni strateškega managementa. Za planiranje razvoja na ravni strateškega managementa so tako pomembna pravilno, ustrezno izbrana in določena programsko-tržna področja ter na podlagi tega oblikovane strategije. To pa pomeni, da se mora pri planiranju razvoja družinskega podjetja na ravni strateškega managementa upoštevati tudi družino, saj ta na različne načine močno vpliva na izoblikovanje in izbiro strategije. Proces iskanja strateških možnosti in strategij ter izbire strategij je usmerjen k uresničevanju zastavljene politike družinskega podjetja. Vendar pa se mora pri tem upoštevati tudi interese, vrednote in cilje družine, pa tudi strukturo in tradicijo družine. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo najprej opredelili družinsko podjetje in njegove posebnosti, nato pa bomo proučili programsko-tržna področja kot tudi značilnosti ter metode določanja in oblikovanja teh. Prav tako bomo proučili strategije ter metode za ekonomsko vrednotenje in izbiro strategij. V empiričnem delu bomo proučili družinsko podjetje Novak, d.o.o. in njegove razvojne možnosti. Prav tako pa bomo s pravilno, ustrezno izbranimi in določenimi programsko-tržnimi področji ter na podlagi tega oblikovanimi strategijami planirali razvoj podjetja Novak, d.o.o. Pridobljeno znanje in mišljenje bomo na koncu magistrskega dela strnili v sklepnih ugotovitvah.
Ključne besede: družinsko podjetje, strateški management, programsko-tržno področje, strategije, razvoj družinskega podjetja
Objavljeno: 22.02.2012; Ogledov: 1629; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (934,76 KB)

5.
Planiranje nasledstva kot dejavnost strateškega managementa človeških virov v družinskih podjetjih
Sebastian Petač, 2013, magistrsko delo

Opis: V prvem delu magistrske naloge smo predstavili lastnosti družinskih podjetij, njihovo delovanje in razlike v primerjavi s podjetji nedružinskega tipa. Opredelili smo prednosti in slabosti družinskih podjetij ter njihovo rast in razvoj. V nadaljevanju smo opredelili strateški management človeških virov in spoznali značilnosti, pomen in cilje strateškega managementa človeških virov. V našem delu smo se posvetili tudi obravnavi različnih pristopov (in modelov) k strateškemu managementu človeških virov. Predmet raziskave sta bila razvoj in vpeljava strateškega managementa človeških virov v podjetje (družinsko podjetje) ter proučevanje družinskih članov kot vodstvenega kadra v družinskih podjetjih. Spoznali smo tudi prednosti in ovire, s katerimi se srečujejo družinska podjetja v procesu strateškega managementa človeških virov ter ugotavljali pomen strateškega managementa človeških virov za poslovno uspešnost družinskih podjetij. V nadaljevanju magistrske naloge smo preučevali planiranje nasledstva in nasledstvene možnosti družinskih podjetij. Podrobneje smo raziskovali planiranje nasledstvene generacije in se seznanili s strateškim planom nasledstva. Za primer vseh nepričakovanih dogodkov v družinskih podjetjih smo na tem mestu predstavili krizni plan nasledstva. Spoznali smo težave, s katerimi se srečujejo družinska podjetja pri uresničevanju nasledstva in ki so posledica nenaklonjenosti planiranja v družinskih podjetjih. V drugem delu magistrske naloge smo izvedli empirično raziskavo (anketo) v okviru katere smo preučevali družinska podjetja v Sloveniji. Z anketo smo raziskali družinska podjetja, natančneje planiranje človeških virov (kadrov) in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih. Analiza rezultatov raziskave nam je omogočila opredelitev medsebojne soodvisnosti med planiranjem nasledstva in planiranjem kadrov v družinskih podjetjih.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, rast in razvoj družinskega podjetja, strateški management človeških virov, kadri, pristopi k strateškemu managementu človeških virov, družina, planiranje nasledstva, planiranje kadrov
Objavljeno: 20.03.2013; Ogledov: 1911; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

6.
RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOST
Nina Strnad, 2013, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine. Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo. V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije.
Objavljeno: 02.09.2013; Ogledov: 1305; Prenosov: 53
URL Povezava na celotno besedilo

7.
POSEBNOSTI FINANCIRANJA DRUŽINSKEGA PODJETJA PRI RAZVOJU IN RASTI
Dušanka Poročnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Ker uvrščamo družinska podjetja med mala in srednje velika podjetja, se srečujejo s problemom pridobivanja potrebnih sredstev. Kljub številnim težavam, s katerimi se srečujejo, v povprečju bolje uspevajo kot nedružinska podjetja. Kratkoročna stabilnost in dolgoročna krepitev uspešnosti in konkurenčnosti slovenskega gospodarstva je odvisna tudi od tega, kako se bodo družinska podjetja sposobna soočati z globalnim in konkurenčnim okoljem. Zato morajo podjetja nenehno slediti inovacijam in novim potrebam na trgu. Potrebno je vlagati v razvoj podjetja, saj je uspešnost podjetja pogoj za njegov obstoj. Obstoj podjetja, njegova uspešnost, razvoj in rast, pa služijo k večji blaginji vseh udeležencev v procesu.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, financiranje, zunanji viri financiranja, notranji viri financiranja, bančni kredit, državni viri, investicije, razvoj podjetja, rast podjetja.
Objavljeno: 27.11.2013; Ogledov: 644; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (770,89 KB)

8.
RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA SKOZI RAZVOJNE MODELE
Rok Krajnc, 2013, magistrsko delo

Opis: Podjetja, ki želijo uspešno in dolgotrajno obstati na trgu, so primorana k obravnavi njihovega dolgoročnega razvoja. Magistrsko delo se ukvarja s vprašanjem razvoja malih in srednje velikih družinskih podjetij. Razvoj tovrstnih podjetij usmerja družina sama, zato sta razvoj družine ter razvoj podjetja tesno povezana. Medtem, ko se omenjena sistema dopolnjujeta, pa lahko obenem postavljata tudi prevelike zahteve eden drugemu. Magistrsko delo sestoji iz teoretičnega in iz aplikativnega dela. V teoretičnem delu smo kot osnovo za nadaljnje proučevanje navedli znane definicije družinskega podjetja ter značilnosti, slabosti in prednosti tovrstnih podjetij. Obenem smo opredelili še pomen družinskega podjetja za gospodarstvo, tako na svetovni kot evropski ravni. Sledila je proučitev slovenskega modela (Duh, 2003) ter tujih modelov (Gimeno et al., 2010) razvoja družinskega podjetja. Na koncu teoretičnega dela smo izmed proučevanih modelov izbrali še najustreznejšega za apliciranje na izbrano družinsko podjetje iz prakse. V empiričnem delu smo predstavili izbrano družinsko podjetje Krim d.o.o. ter ga opredelili kot družinskega. Izpostavili smo ključne razvojne spremembe v podjetju ter njihov vpliv na samo podjetje. Sledila je proučitev razvojnega stanja družinskega podjetja po slovenskem modelu (Duh, 2003) znotraj česa smo podrobno pogledali razvoj družine, lastništva ter managementa. Na koncu smo podali predlog ukrepov za nadaljnji razvoj izbranega družinskega podjetja.
Ključne besede: razvoj družinskega podjetja, uspešnost družinskega podjetja, družinsko podjetje, slovenski model razvoja družinskega podjetja, razvojno stanje družinskega podjetja, gospodarski pomen družinskega podjetja.
Objavljeno: 15.01.2014; Ogledov: 826; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

9.
NASLEDSTVENE MOŽNOSTI V DRUŽINSKEM PODJETJU PRO-AVTO NOVAK, ERIKA NOVAK, S.P.
Maja Novak, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so še vedno slabo raziskano področje v gospodarski panogi, še posebej v Sloveniji, saj je na to temo zelo malo literature, je pa to področje, ki postaja vedno bolj zanimivo za podjetnike. Pri družinskem podjetju gre za združitev družine in podjetja v harmonizirano celoto, saj je po navadi družina ustanovitelja posredno ali neposredno vključena v razvoj in delovanje podjetja. Ta podjetja imajo pomembno prednost pred ostalimi, saj je pripadnost podjetju dosti višja, kot v drugih, ne družinskih podjetjih, kar lahko privede do boljšega uspeha podjetja. V diplomskem seminarju smo preučili izbrano družinsko podjetje Pro-avto Novak, Erika Novak, s.p. na podlagi praktične aplikacije različnih avtorjev, še posebej smo se osredotočili na vprašanje nasledstva družinskega podjetja, saj je ta točka v vseh družinskih podjetjih kritična za obstoj. Proces planiranja nasledstva je zelo pomemben za obstoj družinskega podjetja, ki ga žal veliko družinskih podjetij začne prepozno ali premalo natančno, kar lahko privede do komplikacij tako v domačem okolju, kot v podjetju in lahko v najhujšem primeru celo privede do zaprtja tega podjetja in predvsem pa velikih sporov v družini. Tistim podjetjem, ki se na planiranje nasledstva pravočasno osredotočijo, uspešen prenos iz ene v drugo generacijo prinese uspešno nadaljnje poslovanje podjetja in uspeh ter ugled v poslovnem in domačem okolju. V družinskem podjetju, ki smo ga preučili, so se planiranja nasledstva le dotaknili in do danes niso podrobno preučili. Lastnik/manager je vključil v podjetje svoje otroke že zgodaj, odločil se je, da želi, da podjetje prevzame eden od otrok, vendar se še ni odločil, komu in kako bo prepustil podjetje. Lastnik podjetja je začasno predal podjetje svoji ženi, ampak še vedno sam aktivno vodi podjetje. Oba otroka, ki sta bodoča in morebitna naslednika, še nista dokončala šolanja. Če se lastnik ne bo kmalu posvetoval s celotno družino, kako naprej in podrobno planiral nasledstva, zna priti do manjših komplikacij, ko bo prišlo do neizogibne odločitve. Po našem mnenju pa ni nujno, da bi bilo to uničujoče za podjetje. Po preučeni literaturi vidimo, da se vsi avtorji strinjajo in tudi praksa kaže na to, da je za obstoj in razvoj družinskega podjetja pri prenosu lastništva pomembno, da se nasledstvo natančno planira, saj bo le tako zadeva potekala nemoteno in brez večjih komplikacij in presenečenj tako v družini, kot v podjetju Pro-avto Novak, s.p.
Ključne besede: Družinsko podjetje, življenjski cikel, vpliv družine na razvoj družinskega podjetja, nasledstvo, planiranje nasledstva
Objavljeno: 24.10.2014; Ogledov: 1591; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (420,31 KB)

10.
Vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja Prevozništvo in gradbena mehanizacija Topler, Anton Topler s. p.
Laura Topler, 2018, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta z naslovom vpliv družinskih odnosov na razvoj družinskega podjetja Prevozništvo in gradbena mehanizacija Topler, Anton Topler, s. p, smo se podrobneje seznanili z besedno zvezo družinsko podjetje. V razvitih predelih tržnega gospodarstva je okoli dve tretjini vseh podjetij družinskih podjetij. Tako kot vsaka druga podjetja se tudi družinska podjetja med seboj razlikujejo. Lahko imajo drugačno obliko, velikost ali obseg dejavnosti. Eden od glavnih problemov v družinskem podjetju je problem nasledstva. Pojavi se vprašanje, kdo bo podjetje prevzel, ali je ta oseba sploh primerna oz. ali si sploh želi prevzeti podjetje. Prav tako se lahko zaplete pri dedovanju oz. razdelitvi dediščine, kajti v družini lahko zavlada zavist in ljubosumje. Eden od problemov v družinskem podjetju je tudi, da lahko lastniki podjetja svojim družinskim članom dajejo prednost v podjetju, in jih postavijo na položaje, za katerega nimajo ustreznega znanja in sposobnosti. Seznanili smo se tudi s prednostmi in slabosti družinskega podjetja, ki smo jih kasneje tudi v praktičnem delu opisali na dejanskem primeru podjetja. V diplomskem projektu smo tudi preučili, ali družinski odnosi vplivajo na razvoj in delovanje podjetja. Podrobneje smo opisali podjetje Topler, s. p., našteli njegove značilnosti in prednosti ter slabosti. Opisali smo tudi razvojne dejavnike in razvoj družinskega podjetja Topler, s. p., ter ugotovili, da družinski odnosi in konflikti vplivajo na razvoj obravnavanega družinskega podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, vpliv odnosov na podjetje, razvojni dejavniki družinskega podjetja, prednosti in slabosti.
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 115; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (694,41 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici