| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 37
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Organizacijska kultura zaposlenih v Splošni bolnišnici Brežice
Meta Kranjc, 2020, magistrsko delo

Opis: V organizacijah vsi procesi potekajo pod močnim vplivom organizacijske kulture, zato je smiselno, da le-to tudi v zdravstvenih organizacijah obvladujemo in tako dosegamo čimvišjo kakovost. Ker je organizacijska kultura produkt vseh zaposlenih, se je v prvi vrsti najbolj smiselno osredotočati ravno nanje. Pri tem imajo zelo pomembno vlogo managerji z ustrezno usposobljenostjo in ustreznimi znanji. V teoretičnem delu smo preučili organizacijsko kulturo, predstavili njene ravni, značilnosti, oblikovanje ter različne tipologije. Poleg tega smo predstavili še pomembno vlogo timskega dela, vodenja in subkultur v zdravstvenih organizacijah v povezavi z organizacijsko kulturo, uvajanje sprememb v organizacijah ter poskušali ugotoviti ali organizacijska kultura prispeva k učinkovitosti in uspešnosti bolnišnice. V empiričnem delu smo z raziskavo, ki smo jo izvedli v Splošni bolnišnici Brežice, želeli ugotoviti obstoječo in želeno organizacijsko kulturo in ali obstoječa organizacijska kultura podpira uvajanje sprememb. Zanimalo nas je tudi, ali imajo posamezne subkulture in dolžina delovne dobe vpliv na organizacijsko kulturo. Raziskava je pokazala, da je obstoječa organizacijska kultura v splošni bolnišnici Brežice kultura tipa hierarhija, ki ne podpira uvajanja sprememb. Ugotovili smo tudi, da si zaposleni želijo, da bi v bodoče prevladovala organizacijska kultura tipa skupina. Statistična analiza je pokazala, da ni posebnih statistično značilnih povezav med organizacijsko kulturo in posamezno subkulturo ter med organizacijsko kulturo in dolžino delovne dobe. Vodstvu Splošne bolnišnice Brežice svetujemo merjenje in spreminjanje organizacijske kulture, izobraževanje managementa in čim bolj razširjeno uporabo informacijske tehnologije. Ker je organizacijska kultura proizvod vseh zaposlenih, pri spreminjanju le-te svetujemo sodelovanje vseh oziroma vsaj čim večjega števila zaposlenih. Nujna je skrb za urejenost zdravstvene organizacije, saj ta vpliva na varnost pacientov in na kakovost zdravstvenih storitev. Pogoj zanjo sta ustrezna organizacijska kultura in nenehno izboljševanje delovanja bolnišnice.
Ključne besede: Organizacijska kultura, zdravstvena organizacija, subkulture, timsko delo, uvajanje sprememb
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 181; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

2.
Primer uvajanja spememb z vidika zaposlenih v mednarodnem podjetju
Irina Bolle, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Zaradi vse hitrejšega razvoja tehnologije ter vse večje in močnejše konkurence je nujno, da podjetja sledijo spremembam. Le s hitrim prilagajanjem spremembam lahko podjetja ostajajo konkurenčna. Pomemben člen pri uvajanju sprememb so zaposleni in njihova zmožnost prilagajanja spremembam. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu povzeli, kako se spremembam prilagaja management in na kakšen način spremembe prenese na zaposlene. Za človeka so spremembe vedno predstavljale stres. Zaradi tega se podjetja spoprijemajo z odpori, ki jih uvajanje sprememb povzroča. Navedli smo nekaj primerov spoprijemanja s takšnimi odpori in pojasnili, kateri načini uvajanja sprememb prinašajo najboljše rezultate. Na praktičnem primeru raziskovanega podjetja smo ugotovili, kako so v podružnici mednarodnega podjetja uvajali uporabo pametnih telefonov in kako so to doživeli zaposleni. Z zaposlenimi smo izvedli strukturiran intervju. Rezultate smo analizirali in ugotovili, kako stresno je uvajanje sprememb za zaposlene. V zaključku smo razpravljali, zakaj je bilo uvajanje pametnih telefonov za zaposlene stresno in kako bi lahko v raziskovanem podjetju ta stres ublažili.
Ključne besede: spremembe, management sprememb, odpori pri uvajanju sprememb, tehnologija, stres.
Objavljeno: 17.08.2020; Ogledov: 180; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (721,16 KB)

3.
Z empatijo do pro-okoljskega vedenja: vpliv empatične skrbi in vrste subjekta, za katerega se doživlja empatična skrb, na pro-okoljsko vedenje
Andreja Tišić, 2020, magistrsko delo

Opis: Ekosistem Zemlje je ogrožen, zato je potrebnega več trajnostnostnega vedenja, to pa je izziv. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali lahko z empatijo spodbujamo prookoljsko vedenje in ali je empatična skrb tisti mediator, ki to omogoča. Cilj je bil tudi ugotoviti, ali ima na ta učinek vpliv tip subjekta (tj. žrtev okoljskih sprememb), pri čemer smo preverjali razlike med dvema subjektoma, dečkom in odraslim moškim. V ta namen smo izvedli eksperiment, v katerem je sodelovalo 80 mladih odraslih, ki so bili dodeljeni v eno izmed štirih eksperimentalnih skupin: vzbujana empatija pri subjektu otroku, vzbujana empatija pri odraslem subjektu, nevzbujana empatija pri subjektu otroku, nevzbujana empatija pri odraslem subjektu. Z branjem članka o posledicah in vplivu okoljskih sprememb na specifični subjekt smo vzbujali empatijo, merili pa različne vrste prookoljskega vedenja. Ugotovili smo, da vzbujanje empatije zviša donirani znesek prookoljski organizaciji in da empatična skrb ublaži negativni vpliv empatije na prookoljsko vedenjsko namero. Nakazuje se odvisnost opazovanega vpliva empatije od vrste prookoljskega vedenja. Naloga recikliranja se ni izkazala za dovolj občutljivo, tip subjekta pa ni imel pomembne vloge pri vplivu na prookoljsko vedenje. Opažamo kompleksnost proučevanih odnosov, pri čemer lahko izpostavimo, da vpliv empatije na prookoljsko vedenje še vedno predstavlja potencialno področje raziskovanja, nanj pa vpliva več dejavnikov, ki jih je smiselno raziskati.
Ključne besede: prookoljsko vedenje, empatija, empatična skrb, žrtev okoljskih sprememb, tip subjekta
Objavljeno: 23.07.2020; Ogledov: 210; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (816,20 KB)

4.
Finančni vidik delovanja javnega zdravstvenega sistema v Sloveniji in na Hrvaškem
Amela Džafić, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektuV delu diplomskega projekta sem predstavila osnovne vidike financiranja na področju javnega zdravstvenega sistema Slovenije in Hrvaške, njune izdatke in prejemke ter nekatere težave, s katerimi se sooča njuno javno zdravstvo. Financiranje zdravstvenega sistema pomeni zbiranje sredstev in njihovo razporejanje le teh na različne ravni zdravstvene dejavnosti. Ugotovitve, ki izhajajo iz raziskave dela diplomskega projekta, so, da na javno zdravstvo v veliki meri vplivajo izdatki, ki se nenehno povečujejo v obeh državah, hkrati pa na javno zdravstvo vplivajo tudi različne reforme, ki se izvajajo neuspešno. Obe državi se soočata s težavami v sistemu javnega zdravstva, kot so: dolge čakalne vrste, pomanjkanje denarja in posledično pomanjkanje izvajalcev zdravstvenih storitev. TežavaTežavo v zdravstvenem sistemu predstavljapredstavljata tudi zastarela oprema in premalo investicijskih vlaganj. V zadnjih nekaj letih se tako v Sloveniji kot Hrvaškina Hrvaškem pojavlja tudi trend, ki se imenuje staranje prebivalstva. Ta trend kaže na večanje deleža starejšega prebivalstva in manjšanje deleža mlajše populacije, kar negativno vpliva na javnofinančne izdatke, ki so najvišji na področju pokojnin, ki hkrati predstavljajo največji delež izdatkov in so povezani s staranjem.
Ključne besede: financiranje javnega zdravstva, izdatki v javnem zdravstvu, problemi na področju javnega zdravstva, vpliv demografskih sprememb na izdatke v zdravstvu.
Objavljeno: 04.06.2019; Ogledov: 546; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

5.
Učinkovitost Uredbe o postopkih v sporih majhne vrednosti in analiza predvidenih novosti po predlogu o spremembi uredbe
Tjaša Ivanc, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Ta prispevek obravnava evropski postopek v sporu majhne vrednosti, ki je prvi uvedel kontradiktorni postopek, s ciljem poenostavitve in pospešitve reševanja sporov s čezmejnim elementom in znižanjem stroškov. Evropski postopek majhne vrednosti je alternativni postopek, kar omogoča strankam, da se odločijo bodisi za postopek na podlagi zakonov držav članic ali za nadnacionalni postopek. Gre za evropski instrument, ki omogoča medsebojno priznanje sodnih odločb v civilnih zadevah in izvršitev sodnih odločb v državah članicah z izključitvijo eksekvature. Uredba št. 861/2007 o postopkih v sporih majhne vrednosti predvideva pisen postopek na podlagi standardnih obrazcev, pospešuje uporabo modernih komunikacijskih tehnologij in določa minimalne procesne standarde za varstvo pravic. Kljub prednostim pa so sodišča s tem postopkom v državah članicah slabo seznanjena. Avtorica predstavi normativni in empirični vidik Uredbe št. 861/2007 ter izpostavi trenutne slabosti, zaradi katerih uporaba tega nadnacionalnega postopka v praksi ni zaživela, kot je bilo pričakovano ob njenem sprejetju.
Ključne besede: civilno procesno pravo, evropski postopek majhne vrednosti, civilne zadeve, Uredba (ES) št. 861/2007, predlog sprememb uredbe Sveta (ES) št. 861/2007, primerjalno pravo
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 455; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (405,31 KB)

6.
ANALIZA USPEŠNOSTI POSLOVANJA IZBRANIH PODJETIJ V DRUGEM IN TRETJEM TRGOVALNEM OBDOBJU EU ETS V POVEZAVI Z EMISIJSKIMI KUPONI
Nejc Grubelnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Glavni namen naloge je bila preučitev stopnje korelacije med uspešnostjo izbranih podjetij v drugem in tretjem trgovalnem obdobju EU ETS in stroški ter prihodki iz naslova emisijskih kuponov. Cilje magistrske naloge smo poskušali izpolniti v teoretičnem in empiričnem delu naloge. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej preučili vzroke in posledice podnebnih sprememb in opredelili ekonomski vpliv podnebnih sprememb na gospodarski razvoj. V nadaljevanju smo predstavili najpomembnejše mednarodne sporazume na področju podnebnih sprememb in njihovo uspešnost pri zmanjševanju toplogrednih plinov ter naredili analizo uspešnosti prvega, drugega in tretjega trgovalnega obdobja EU ETS. V empiričnem delu naloge smo v raziskavo zajeli tri izbrane družbe, ki so v letu 2013 skupaj predstavljale 68 % vseh preverjenih emisij toplogrednih plinov, vključenih v trgovalno shemo EU ETS v Sloveniji. Preučili smo stroške in prihodke iz naslova emisijskih kuponov ter uspešnost teh podjetij na podlagi revidiranih letnih poročil v obdobju od 2008 do 2016, torej za celotno drugo trgovalno obdobje EU ETS in za prva štiri leta tretjega trgovalnega obdobja EU ETS. Naredili smo analizo stroškov in prihodkov v zvezi z emisijskimi kuponi ter ločeno prikazali stroške brezplačnih emisijskih kuponov in stroške kupljenih emisijskih kuponov, prav tako smo prikazali prihodke slednjih. Za preučitev uspešnosti izbranih podjetij smo si izbrali kazalnika ROA in EBITDA marža. V drugem delu empiričnega dela smo tudi preučili povezanost stroškov in prihodkov iz naslova emisijskih kuponov ter povprečne prodajne cene električne in toplotne energije v izbranih podjetjih po letih. Glavne ugotovitve pri tej raziskavi so, da so se stroški emisijskih kuponov v tretjem trgovalnem obdobju povišali, prav tako stroški emisijskih kuponov predstavljajo v strukturi obratovalnih stroškov v tretjem trgovalnem obdobju višji delež kot v drugem trgovalnem obdobju EU ETS. Prihodki iz naslova emisijskih kuponov pa so se v tretjem trgovalnem obdobju znižali glede na drugo trgovalno obdobje EU ETS. Statistično sicer nismo uspeli dokazati korelacije med stroški emisijskih kuponov in uspešnostjo izbranih podjetij. Naslednja ugotovitev pri preučitvi povprečnih prodajnih cen električne in toplotne energije je, da se stroški emisijskih kuponov v tretjem trgovalnem obdobju niso odražali v prodajni ceni predvsem zaradi razmer na trgu z električno energijo. Pri prodajni ceni toplotne energije pa se strošek emisijskih kuponov odraža v prodajni ceni toplotne energije, ta dejavnost je namreč regulirana in je strošek kupljenih emisijskih kuponov priznan kot upravičen strošek.
Ključne besede: emisijski kuponi, uspešnost podjetja, mednarodni sporazumi na področju podnebnih sprememb, trgovalna shema EU ETS.
Objavljeno: 04.07.2018; Ogledov: 485; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

7.
Kategorizacija in detekcija sprememb v radarskih slikah sar z uporabo algoritma globokega učenja
Aleš Obal, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisan postopek kategorizacije in detekcije sprememb v radarskih slikah SAR z uporabo konvolucijske nevronske mreže, tako imenovane »Deep Learning«. V ta namen je bil izdelan program v Matlab programskem okolju, ki je sposoben izrezati SAR radarsko sliko na poljubne manjše dele, ustvariti konvolucijsko nevronsko mrežo, jo naučiti ter uporabiti pri klasifikaciji in detekciji predelov površja na Zemlji. Programu je dodana tudi opcija uporabe grafično procesne enote »GPU« za pohitritev učenja konvolucijskih nevronskih mrež.
Ključne besede: SAR, kategorizacija slik, detekcija sprememb v sliki, globoke nevronske mreže, paralelno procesiranje
Objavljeno: 09.02.2018; Ogledov: 787; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

8.
Načrtovanje in uvajanje elektronskih kartic in vozovnic v potniškem prometu na slovenskih železnicah
Marinka Avgustinović, 2017, diplomsko delo

Opis: Podjetja dan danes, da preživijo na trgu so prisiljene k uvajanju novih proizvodov oz. storitev ter se prilagajati dinamičnemu toku sprememb. S tem si povečajo konkurenčnost podjetja z drugimi podjetji, večji dobiček, več zanimanja je s strani povpraševanja, itd. Če pa se podjetje ne odloči za uvajanje inovacij, pa je posledično čez čas obsojeno na propad. V diplomskem seminarju smo opisali družbo Slovenske Železnice, d. o. o., in smo želeli z raziskavo predstaviti, kako so se spoprijeli z uvajanjem inovacije. Z uvedbo elektronskega odčitavanja vozovnic in uporabo drugih elektronskih kartic, v odvisni družbi od Slovenskih Železnic d.o.o. Potniški promet d.o.o. Kakšne spremembe so morali uvesti tudi znotraj družbe glede na inovacijo. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo izvedli empirično raziskavo (anketo) s katero smo o samih spremembah in uporabi inovacij povprašali zaposlene in analizirali rezultate. Opravili pa smo tudi en kratek intervju z enim od zaposlenih. Pridobljene rezultate z anketo smo primerjali z rezultati v letnem poročilu in primerjali in analizirali razlike in odstopanja.
Ključne besede: uvedba inovacij, dinamičen tok sprememb, opis družbe Slovenske Železnice d.o.o., elektronske kartice, vozovnice, Potniški promet d.o.o.
Objavljeno: 18.05.2017; Ogledov: 564; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (991,81 KB)

9.
Izboljšanje procesa prodaje vozovnic v podjetju
Natalija Pauman, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu so obravnavani poslovni procesi v podjetju in njihova prenova. Poslovni procesi so zbirka dejavnosti, ki zahtevajo eno ali več vrst vložkov in ustvarjajo rezultate, ki imajo za odjemalce neko vrednost v obliki izdelka ali storitve. Kadar želi podjetje izboljšati svoje poslovanje ali povečati konkurenčno prednost, mora prenoviti ali izboljšati poslovne procese. Prenova je temeljni ponovni premislek o poslovnem procesu in njegovo korenito preoblikovanje, z namenom doseči izboljšanje kritičnih kazalcev učinkovitosti, kot so kakovost, stroški, storitve in hitrost. Osrednji namen diplomskega projekta je predstaviti in preučiti proces prodaje vozovnic izbranega podjetja ter podati predlog izboljšanja in nadgradnje tega procesa. Danes večina podjetij prodaja svoje izdelke ne le na fizičnem trgu, ampak tudi preko spleta. Problem je, da še vedno obstaja velik del podjetij, ki tega ne omogočajo. Če bodo ta podjetja želela preživeti in ohraniti konkurenčno prednost, bodo morala to spremeniti in v svoje poslovanje vpeljati elektronsko prodajo. Podjetje, na katerega smo se osredotočili, so Slovenske železnice – Potniški promet, d. o. o., ki, za razliko od konkurenčnih podjetij, ne ponuja možnosti nakupa vozovnic preko spleta. Trenutno je možno kupiti vozovnice samo na potniški blagajni na železniški postaji ali pa na samem vlaku. Izboljšan proces bi omogočal, da se klasična prodaja vozovnic razširi tudi na spletno prodajo. Takšen način prodaje omogoča kupcem, da prihranijo veliko časa, je bolj priročno, pregledno, relativno varno in okolju prijazno. Z implementacijo spletne prodaje vozovnic bi se podjetju odprl nov prodajni kanal, ki odpira možnosti dosega novih trgov in strank ter izboljša kakovost ponudbe. Dolgoročno gledano bi to vplivalo na zadovoljstvo strank in posledično na uspešnost podjetja ter izboljšanje poslovnega rezultata.
Ključne besede: poslovni procesi, prenova procesov, izboljšanje, management sprememb, Slovenske železnice, prodaja vozovnic
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 725; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
PRIMERJAVA IM MERJENJE UČINKOVITOSTI KADROVSKE FUNKCIJE V SLOVENSKEM IN TUJEM PODJETJU
Katja Gorjup, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Merjenje učinkovitega opravljanja kadrovske funkcije je v podjetjih tako pomembno kot preverjanje vsakoletnih finančnih rezultatov. Tudi kadrovska funkcija je tista, ki pomembno vpliva na finančne rezultate podjetja, saj je tudi od nje odvisno, kakšni zaposleni vstopijo v podjetje in na katerem delovnem mestu bodo najbolj uspešni in učinkoviti za uspešno poslovanje podjetja. Vendar pa je samo merjenje kompleksno, saj je v rezultat združeno veliko podatkov, od kadrovskih do finančnih ter je zanj porabljeno veliko časa, denarja ter zunanjih resursov. V diplomski nalogi smo, v prvem delu, predstavili kadrovsko funkcijo in opisali nekaj metod merjenja kadrovskega dela. V raziskovalnem delu smo po Ulrichovih vlogah kadrovske funkcije in uravnoteženem sistemu kazalnikov opravili merjenje učinkovitosti kadrovske funkcije v slovenskem in tujem podjetju, glede na zadovoljstvo zaposlenih s kadrovskim delom. Na podlagi anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevali direktorji oddelkov in hčerinskih podjetij, uprava oziroma izvršni odbor podjetij in ostali zaposleni ter na podlagi intervjuja s kadrovskima direktorjema smo preverili, na katerem področju morata kadrovski funkciji izboljšati svoje delo, primerjali delo v obeh kadrovskih oddelkih med seboj ter pri obeh predlagali izboljšave.
Ključne besede: Kadrovska funkcija, Uravnoteženi sistem kazalnikov, Upravljalec sprememb, Strateški partner
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 1202; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

Iskanje izvedeno v 0.34 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici