| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 924
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko delo
Urška Kadilnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov. Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok. Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti.
Ključne besede: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo
Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
Komunikacijska kompetenca učiteljev razrednega pouka : magistrsko delo
Zala Broz, 2024, magistrsko delo

Opis: Komunikacijska kompetenca vključuje verbalno in neverbalno izražanje, aktivno poslušanje ter prilagajanje komunikacije glede na situacijo in sogovornika. Pri učiteljih razrednega pouka je to temeljna profesionalna veščina, ki vpliva na kakovost poučevanja in sodelovanja z različnimi deležniki. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako učitelji ocenjujejo pomen verbalne in neverbalne komunikacije, svojo kompetentnost pri delu z učenci, starši in strokovnimi sodelavci ter pomen stalnega strokovnega izpopolnjevanja na tem področju. V raziskavi je sodelovalo 221 učiteljev razrednega pouka iz Slovenije. Rezultati deskriptivne ravni kažejo, da učitelji visoko vrednotijo pomen verbalne in neverbalne komunikacije, pri čemer je nekoliko bolj poudarjena verbalna. Med verbalnimi komponentami izstopa govorna modulacija, med neverbalnimi pa drža telesa in govorica oči. Učitelji se pri delu z učenci večinoma ocenjujejo kot komunikacijsko kompetentni, in sicer tako pri ustni kot pisni komunikaciji, pri čemer najvišje ocenjujejo svojo komunikacijsko kompetentnost pri individualnih učnih oblikah dela. Pri delu s starši je komunikacijska kompetenca preko elektronskih sporočil in govorilnih ur ocenjena najvišje, nekoliko nižje pa pri roditeljskih sestankih in družabnih dogodkih. Pri delu s strokovnimi delavci učitelji najvišje ocenjujejo svojo komunikacijsko kompetentnost z učitelji in šolsko svetovalno službo, nekoliko nižje pa z ravnateljem. Raziskava potrjuje tudi, da učitelji pripisujejo velik pomen stalnemu razvijanju komunikacijske kompetence. Izsledki raziskave poudarjajo pomembnost kontinuiranega strokovnega izpopolnjevanja učiteljev na področju komunikacije, saj prispeva k izboljšanju njihove kompetentnosti in kakovosti dela z učenci, starši ter strokovnimi sodelavci.
Ključne besede: komunikacija, komunikacijska kompetenca, učitelji, izobraževanje, strokovni naziv
Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

3.
Terapevtski odnos med medicinsko sestro in pacientom z duševno motnjo
Simon Frešer, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Terapevtski odnos med medicinsko sestro in pacientom z duševno motnjo je ključnega pomena pri zdravljenju in nadaljnjih obravnavah. Namen terapevtskih odnosov v kliničnem okolju je grajenje zaupanja med pacientom in medicinsko sestro. Posledično mu to pomaga pri premagovanju ovir in lažjem poteku zdravljenja v bolnišničnem okolju. Namen zaključnega dela je raziskati pomen terapevtskih odnosov med medicinsko sestro in pacientom z duševno motnjo. Metode: Zaključno delo je pripravljeno na osnovi pregleda znanstvene literature. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Literaturo smo iskali po mednarodnih podatkovnih bazah Pubmed in CINAHL. Sintezo podatkov in analizo smo predstavili s tematsko analizo. Moč dokazov smo ocenili s pomočjo hierarhije dokazov. Rezultati: V končni pregled smo vključili 7 člankov, ki so ustrezali izbranim kriterijem. Iz člankov izhaja pomembnost terapevtskih odnosov med medicinsko sestro in pacientom z duševno motnjo. To lahko vpliva na počutje pacienta in potek njegovega zdravljenja. Diskusija in zaključek: Terapevtski odnosi so pomembni pri vzpostavljanju zaupanja, saj pacient lažje preživi hospitalizacijo. Pomanjkanje časa zaradi dolžnosti, delovnih obveznosti in nalog medicinskih sester ter pomanjkanje znanja na področju komunikacije lahko povzročita težave pri vzpostavljanju terapevtskega odnosa.
Ključne besede: medicinska sestra, terapevtski odnosi, komunikacija
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (769,90 KB)

4.
Komunikacija in izražanje pomislekov o varnosti pacienta
Julija Vigali, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Varnost pacientov je ključna za sodobno zdravstveno varstvo, saj se osredotoča na preprečevanje napak pri zdravstveni oskrbi ter nenehno izboljševanje skozi učenje iz napak. Ključna komponenta varnosti je učinkovita komunikacija, saj lahko slaba vodi do resnih posledic, medtem ko dobra izboljšuje razreševanje težav in kakovost oskrbe. Izražanje pomislekov zdravstvenih delavcev o tveganjih je pomembno za izboljšanje varnosti pacientov. Metode: V magistrskem delu smo izvedli kvantitativno raziskavo z uporabo anketiranja. Prilagodili smo in v slovenski jezik prevedli obstoječi vprašalnik Speaking Up about Patient Safety Questionnaire (SUPS-Q). Raziskava je zajemala medicinske sestre v splošni bolnišnici v severovzhodnem delu Slovenije. Rezultati: Raziskava je pokazala, da velika večina zaposlenih v zdravstvu pogosto izraža pomisleke o varnosti pacientov. Povečanje komunikacije in odpravljanje ovir, kot je neučinkovitost izražanja mnenj, je ključno za izboljšanje varnosti. Razprava in zaključek: Visoka stopnja zavedanja in pripravljenosti zdravstvenih delavcev za ukrepanje v korist pacientov ter odprta komunikacija sta razvidni iz pogostega izražanja pomislekov, stalne pripravljenosti na opozarjanje ter rednega odkrivanja in izpostavljanja napak, vendar kljub dobrim praksam še vedno obstajajo neizkoriščene priložnosti za nadaljnje izboljšanje.
Ključne besede: komunikacija, izražanje pomislekov, varnost pacientov, zaposleni v zdravstvu
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (995,66 KB)

5.
PRIMERJALNA ANALIZA POSLOVNIH KULTUR NEMČIJE IN JAPONSKE
Petra Pajek, 2015, diplomsko delo

Opis: Poslovna kultura predstavlja pomemben dejavnik po celem svetu. Poznavanje poslovne kulture je zelo pomembno, posebej za tista podjetja, ki vstopajo na tuji trg. V našem primeru sta to Nemčija in Japonska. Na poslovno kulturo vplivajo družbena struktura, jezik, religija, vrednote in prepričanja, materialna kultura in estetika. Nemci so znani po tem, da so delovni in natančni. Zelo cenijo točnost. Komunicirajo odprto in odkrito. Najraje imajo, da z njimi vzpostavimo čim več pisne komunikacije. Radi načrtujejo in se strogo držijo sestankov. Pozdravljajo se s stiskom roke, vendar velja, da ženska prva ponudi roko. Imenovanje po imensko uporabljajo samo med dolgoletnimi prijatelji. Moški in ženske so v službi oblečeni v formalna in konservativna oblačila. Japonci govorijo počasi in komunicirajo neverbalno. Velik poudarek dajejo na točnost. Pozdravljajo se s tradicionalnim poklonom ali s stiskom roke. Na Japonskem se običajno ne uporabljajo imena, ampak jih naslavljajo s priimki. Moški in ženske so običajno oblečeni v konservativna oblačila. Imajo pa tudi tradicionalno obleko, ki se imenuje kimono. Pogosteje jo oblečejo ženske za svečane priložnosti.
Ključne besede: poslovna kultura, komunikacija, modeli medkulturnih razlik, Nemčija, Japonska
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (812,07 KB)

6.
Uporabniški vmesnik spletne aplikacije za zaznavanje poplav
Teja Kovačič, 2024, magistrsko delo

Opis: Cilj magistrskega dela je bil razviti prototip uporabniškega vmesnika spletne aplikacije za zaznavanje poplav v okviru mednarodnega študentskega projekta. Z deskriptivno metodo je bila pregledana literatura in opisani ključni pojmi uporabniških vmesnikov, grafičnega oblikovanja, spletnih aplikacij in medkulturne komunikacije. Primerjalna analiza različnih strokovnih virov je razkrila najučinkovitejše pristope k estetskemu oblikovanju. Na podlagi teoretičnih izhodišč je bil razvit prototip, ki je bil testiran z vprašalnikom UEQ za pridobitev ocene o uporabniški izkušnji. Rezultati so pokazali, da dobro zasnovan vmesnik, ki upošteva oblikovalska načela, bistveno izboljša učinkovitost in uporabniško izkušnjo spletnih aplikacij.
Ključne besede: uporabniški vmesnik, spletne aplikacije, UI oblikovanje, grafično oblikovanje, medkulturna komunikacija
Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

7.
Vpliv komunikacije na zadovoljstvo zaposlenih
Ana Mari Zobić, 2024, diplomsko delo

Opis: Ena od značilnosti vsake organizacije je dobro komuniciranje med zaposlenimi. Dobro komuniciranje v podjetju predstavlja organizaciji uspeh, saj zaposleni tako bolje delajo in si medsebojno pomagajo, zaradi česar pride tako do uspešnosti podjetja kakor tudi medsebojnega dobrega odnosa. Tisti ljudje, ki opravljajo svoje delo z veseljem, so bolj uspešni in dosegajo boljše rezultate. Komunikacija je nujno potrebna tako v vsakdanjem življenju kot tudi pri delu
Ključne besede: komunikacija, zadovoljstvo, zaposleni, motivacija
Objavljeno v DKUM: 18.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

8.
Analiza neverbalne komunikacije televizijskih voditeljev in dojemanje pri gledalcih : diplomsko delo
Tamara Kurnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Neverbalna komunikacija nas spremlja na vsaki točki življenja, tudi pri nastopanju na televiziji. V diplomskem delu smo izvedli analizo neverbalne komunikacije televizijske voditeljice Oprah Winfrey, da bi razumeli, kako ob svojem nastopanju uporablja neverbalne elemente. Sledila je izvedba intervjujev z naključno izbranimi predstavniki štirih starostnih generacij, ki so po ogledu oddaj odgovorili na vprašanja vezana na neverbalno komunikacijo voditeljice. Intervjuje smo izvedli z namenom, da smo izvedeli, kakšen vpliv ima neverbalna komunikacija voditeljice na gledalce. Odkrili smo, da večina gledalcev pozitivno sprejema rabo neverbalne komunikacije pri voditeljici. Iz rezultatov smo zaključili, da je neverbalna komunikacija pri televizijskem nastopanju pomembna za lažje sprejemanje in dojemanje vsebine. Rezultati analize in intervjujev bodo služili vsem, ki želijo razumeti rabo neverbalne komunikacije pri televizijskem nastopanju in njenem vplivu na gledalce.
Ključne besede: Neverbalna komunikacija, televizijsko nastopanje, gestikulacija, televizijska oddaja, Oprah Winfrey
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

9.
Pobiranje kosov z robotom, opremljenim s kamero za strojni vid : diplomsko delo
Simon Ratajc, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje izdelavo robotskega programa, katerega funkcija je pobiranje in nameščanje kosov z visoko natančnostjo, kar pa omogoča kamera za strojni vid. Robotov krmilnik komunicira s kamero za strojni vid preko programirljivega logičnega krmilnika, ki mu poleg informacij o kameri pošilja tudi ukaze in informacije, ki jih potrebuje za nemoteno delovanje. Delo podrobno opisuje varnost robotske celice in vse komponente.
Ključne besede: robot, kamera za strojni vid, komunikacija, varnost robotske celice
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (3,55 MB)

10.
Razvoj uporabniškega vmesnika aplikacije za nadzor temperatur in napetosti v bateriji dirkalnika Formule študent : diplomsko delo
Oskar Šonc, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen razvoj aplikacije za nadzor in spremljanje baterijskega sistema pri vozilu Formula Študent. Aplikacija, razvita v Pythonu z uporabo knjižnic Tkinter in Matplotlib, omogoča realno časovno spremljanje temperaturnih in napetostnih podatkov ter generiranje termičnih map . Implementirane so funkcionalnosti za preverjanje povezave, javljanje napak in prikaz osnovnih informacij o najvišjih in najnižjih vrednostih. Optimizacija na osnovi prikaza vrednosti več grafov na enega je zmanjšala število prikazanih grafov s 96 na 6 , kar je izboljšalo delovanje aplikacije. Sistem prinaša prednosti, kot so izboljšana varnost, zanesljivost in prilagodljivost.
Ključne besede: nadzor baterijskega sistema, optimizacija grafov, vizualizacija podatkov, CAN komunikacija
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici