| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 39
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
UVAJANJE SISTEMA 20 KLJUČEV V PODJETJU ARGO D.O.O.
Blaž Klinar, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uvajanje sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o. je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in na praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili konkurenčni položaj slovenskih podjetij v primerjavi s centralnoevropskimi proizvodnimi podjetji in različne pristope, ki podjetjem omogočajo izboljševanje poslovanja in zagotavljanje kakovosti ter integracijo teh pristopov v sistemu 20 ključev. Nadalje smo predstavili sistem 20 ključev, in sicer smo vseh 20 ključev posebej opisali, prikazali povezave med ključi, 5 nivojski sistem točkovanja teh ključev, tehnike uvajanja in spremljanja sistema 20 ključev, itn.. Nato pa smo predstavili še motivacijo, kot pogoj za uspešno uvedbo sistema 20 ključev in prikazali različne načine motiviranja. V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Argo d.o.o., njegove izdelke, poslovanje in cilje. Ker je glavno področje diplomskega dela uvedba sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o., smo največjo pozornost namenili tej tematiki. V zvezi s tem smo prikazali uvajanje izbranih 4 ključev, in sicer so se uvajali: - ključ 1: Čiščenje in organiziranje - ključ 5: Hitre nastavitve - ključ 9: Vzdrževanje strojev in opreme - ključ 13: Odpravljanje vseh izgub Pri vsakem ključu smo prikazali, kakšno je bilo začetno stanje v podjetju pred uvajanjem le tega, kakšni so bili ukrepi za izboljšave in kakšni so bili končni učinki uvajanja. V sklepu smo združili temeljne ugotovitve in potrdili trditve oziroma hipoteze, ki smo jih podali na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: Zahteve trga, konkurenca, pristopi za zagotavljanje kakovosti in izboljševanje poslovanja, sistem 20 ključev, motivacija.
Objavljeno: 04.03.2021; Ogledov: 142; Prenosov: 2
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vključevanje vidikov managementa kakovosti v mikro in mala podjetja
Jan Janko Močnik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziskujemo vzroke za neuspešnost preteklih pobud vključevanja vidikov managementa kakovost v mikro in mala podjetja. Namen diplomskega dela je predstaviti najučinkovitejši način implementacije managementa kakovosti in stalnega izboljševanja kakovosti v manjša podjetja. Ključni cilj diplomskega dela se navezuje na identifikacijo razsežnosti področja kakovosti v mikro podjetjih ter analizo dejavnikov uspešnosti vpeljave vidikov kakovosti v mikro podjetje. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu diplomska naloga zajema teoretična izhodišča pojma kakovosti, sistema managementa kakovosti in managementa celovite kakovosti − TQM. V povezavi z navedenim želimo jasno predstaviti in opredeliti najbolj pomembna načela in elemente sistema managementa kakovosti ter na splošno predstaviti temeljne značilnosti managementa celovite kakovosti − TQM. V aplikativnem delu smo z analizo samoocenitve, ki je osnovana na rezultatih, ki smo jih pridobili iz podjetja Jet Commerce, d. o. o., ugotovili, kje se nahajajo največje težave v delovanju podjetja in kako jih lahko odpravimo. Predstaviti želimo tudi metode oziroma tehnike, s katerimi lahko najbolj ustrezno implementiramo management kakovosti v mikro in mala podjetja ter posledično izboljšamo kakovost celotnega poslovanja podjetja.
Ključne besede: Kakovost, metode in tehnike vključevanja managementa kakovosti, stalno izboljševanje kakovosti, management kakovosti, TQM.
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 426; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

3.
Stalno izboljševanje v procesih vzdrževanja
Vesna Stojanović, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Negotove gospodarske razmere, zahteve po učinkovitejši porabi virov in pritiski konkurence so vzroki, da organizacije nenehno iščejo poti za izboljšanje učinkovitosti in uspešnosti poslovanja. Diplomsko delo obravnava področje vzdrževanja, natančneje vključevanje stalnega izboljševanja v procese vzdrževanja. Izvedena je bila tudi raziskava, ki je bila uporabljena skozi diplomsko delo. V raziskavo je bilo vključenih 89 slovenskih podjetij. Ugotovitve so pokazale, da imajo v organizacijah jasna delovna navodila, vpostavljen proces pridobivanja informacij za namene stalnega izboljševanja, ter da se zavedajo pomena stalnega izboljševanja. Vseeno pa smo ugotovili, da bi se z osredotočenjem na aktivnosti stalnega izboljševanja lahko dosegalo višje učinkovitosti in uspešnosti v organizacijah.
Ključne besede: vzdrževanje, stalno izboljševanje, učinkovitost, uspešnost
Objavljeno: 17.09.2018; Ogledov: 463; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (4,21 MB)

4.
Stalno izboljševanje modela kazalnikov kakovosti zdravstva s povratno informacijo sistema e-pritožb
Anka Mohorič Kenda, 2018, doktorsko delo/naloga

Opis: V raziskavi so obravnavani koncepti in izvedba stalnega izboljševanja modela kazalnikov kakovosti zdravstva s povratno informacijo sistema elektronskih pritožb. Podana sta pregled in primerjava pravnih ureditev obravnavanja pritožb pacientov v več evropskih državah. Podrobno je analizirana slovenska zakonodaja, ki je bila osnova za izdelavo modela procesa obravnavanja pritožb pacientov. Predstavljen je agregiran model kazalnikov kakovosti zdravstva. V raziskavi je zasnovan hierarhični model kazalnikov kakovosti zdravstva, ki ima štiri glavne agregatne kazalnike (kriterije): medicinski kazalniki, kazalniki zdravstvene nege, finančni kazalniki in kazalniki pritožb pacientov. Agregat, povezan s pritožbami pacientov, temelji na seznamu petnajstih pacientovih pravic, ki jih ureja Zakon o pacientovih pravicah (Uradni list RS, št. 15/08 in 55/17). Vsak kazalnik pritožb pacientov je sestavljen iz treh do dvanajstih elementarnih kazalnikov (kriterijev). Empirična raziskava z naključno izbranimi anketiranci (N = 1195) je pokazala pogostost skupin kršitev pacientovih pravic. Zajeli smo tudi mnenja anketirancev, ki se nanašajo na razloge, ki so jih kot paciente ali njihove svojce odvrnili od pritožbe. Obstaja pomembna statistična povezava med pogostostjo uporabe zdravstvenih storitev in uveljavljanjem pritožb. Pacienti, ki se pogosto pritožujejo, pogosteje zaznavajo kršitev. Ta skupina izraža nižjo stopnjo varnosti in večje nezadovoljstvo z odnosom in ravnanjem osebja v zdravstvenih ustanovah. Razvit je bil dogodkovno orientiran simulacijski model v jeziku GPSS, ki je strukturno zelo podoben dejanskemu obravnavanju pritožb pacientov. V simulacijskem modelu smo nastavili take vrednosti parametrov, da je število simuliranih obravnav zanemarljivo malo odstopalo od realnih, uradno objavljenih podatkov za leto 2016. Eksperimentiranje na simulacijskem modelu je bilo osredotočeno na spreminjanje trajanja časov izbranih aktivnosti, ki bi jih lahko zmanjšali z uvedbo informacijskega sistema. V okviru raziskave je bil razvit popolnoma nov informacijski sistem za elektronsko vlaganje zahtev za obravnavo kršitve pacientovih pravic. Vgrajene funkcije omogočajo podporo celotnega procesa obravnavanja pritožb, ki se zaključi z enim izmed zakonsko predpisanih stanj. Poročila, ki jih omogoča informacijski sistem, se lahko uporabijo za sprejemanje ukrepov za zmanjševanje odstopanj od želenega stanja. Povratna informacija o novem stanju (število pritožb po kategorijah, čas obravnavanja v različnih fazah pritožbenega postopka) predstavlja mehanizem za izboljšan nadzor in upravljanje kakovosti izvajanja zdravstvenih storitev. Informacijski sistem za elektronsko vlaganje zahtev za obravnavo kršitve pacientovih pravic smo testirali v izbrani zdravstveni organizaciji. Rezultati testiranja potrjujejo, da je razviti informacijski sistem usmerjen v izboljševanje kazalnikov kakovosti, povezanih s pritožbami pacientov. Model podatkov in programska rešitev omogočata spreminjanje strukture kazalnikov v primeru, da se pojavijo nove pravice pacientov ali se te ukinejo. Programska rešitev omogoča vzpostavitev novih kazalnikov oziroma opustitev pomanjkljivo definiranih obstoječih kazalnikov. Testni uporabniki so s svojimi predlogi vplivali na razvoj dodatnih funkcij. Informacijski sistem za elektronsko vlaganje zahtev za obravnavo kršitve pacientovih pravic je eden izmed najpomembnejših elementov za stalno izboljševanje modela kazalnikov kakovosti zdravstva s povratno informacijo. Njegova sprejetost v splošno uporabo je predpogoj, da v tem specifičnem delu modela kakovosti zdravstva vpeljemo merljive kriterije in racionalno strateško odločanje na nacionalnem nivoju.
Ključne besede: Elektronske pritožbe pacientov, pravice pacientov, povratne informacije, izboljševanje kazalnikov kakovosti, simulacija sistema.
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 933; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

5.
Revizija načrta preventivnega vzdrževanja
Sašo Goubar, 2017, diplomsko delo

Opis: Preventivno vzdrževanje je v vsakem proizvodnem podjetju nujno potrebna dejavnost za vzpostavitev primernega delovnega okolja brez prekinitev, zastojev dela, ogroženosti, poškodbe zaposlenih ter poškodbe strojne opreme in orodja. Veliko podjetij ima težave z veliko količino zastojev in prekinitev dela, s tem pa pride do večanja nepotrebnih stroškov. Zaradi zgoraj navedenih razlogov se je podjetje American and Efird (A&E Europe), sukanci d. o. o. odločilo za revizijo načrta preventivnega vzdrževanja. Opravil sem popis inventarja vseh postrojenj ter pregledal že obstoječo dokumentacijo načrta preventivnega vzdrževanja ter dokumentacijo in navodila proizvajalcev posameznih strojev. S pomočjo literature, izkušenj in znanja ostalih zaposlenih vzdrževalcev sem nadaljeval z revizijo in izdelavo novih dokumentov preventivnega vzdrževanja ter njihovih evidenc. Izdelal sem kartice vzdrževanja s katerim bo komunikacija med vodjo vzdrževanja in vzdrževalci boljša. Kartice bodo neposredno pritrjene neposredno na stroje in vsebujejo periodiko, način vzdrževanja, seznam potrebnih delov, varnostne napotke in navodila proizvajalca stroja.
Ključne besede: Preventivno vzdrževanje, vzdrževanje, načrt preventivnega vzdrževanja, konstantno izboljševanje stanja, evidenca vzdrževanja in okvar.
Objavljeno: 26.09.2017; Ogledov: 1001; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

6.
Izboljševanje kakovosti storitev v podjetju Almatim d. o. o.
Eva Mesarič, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo predstavili kakovost storitev v podjetju Almatim, d. o. o. Sprva smo v teoretičnem delu opredelili storitve, kakovost storitev, razlike med izdelki in storitvami, nato nadaljevali z dimenzijami kakovosti storitev, modeli za presojo kakovosti storitev in zaključili z izboljševanjem kakovosti storitev. S pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili porabniki storitev, smo dobili vpogled v zadovoljstvo z opravljeno storitvijo in podatke primerjali s strukturiranim intervjujem, ki smo ga izvedli z izvajalko storitev. Rezultati so pokazali, da so odjemalci zelo zadovoljni s storitvami, kar pomeni, da so dobro zastavljene in izvedene. Vsi zaposleni si prizadevajo opraviti kakovostno storitev in zadovoljiti pričakovanja porabnikov, saj se bodo ti vrnili oziroma podjetje priporočili svojim znancem. Kljub dobrim ocenam storitev pa mora podjetje pogosto spremljati kakovost, saj je ta ključna za učinkovito poslovanje podjetja.
Ključne besede: kakovost, kakovost storitev, izboljševanje kakovosti, merjenje zadovoljstva
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 804; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

7.
Pomen stalnega izboljševanja kakovosti v analitiki oskrbovalne verige
Miha Kovač, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Stalne izboljšave v analitiki oskrbovalne verige naj bojo del vsakdanjika. V današnjem svetu, kjer so spremembe prisotne vsak dan, je prava strategija za izboljšave in povečanje kakovosti pot k uspehu. Namen diplomske naloge je prikazati na primeru, kako z malimi izboljšavami procesov prispevamo k stalnemu izboljševanju organizacije. Preučevana problematika prikazuje kako se s pomočjo strategije »six-sigma« uspešno lotimo izboljševanja procesov in pripomoremo k trajnostnemu razvoju. Preučevano podjetje se vsakodnevno srečuje s tovrstno problematiko, zato je ključ do uspeha pravilna strategija in podpora vseh funkcij. Predstavljen začetni proces je otežil delo osebe, ki je zadolžena za oskrbo stranke. Do težave je prišlo ob nenadnem povečanju tovrstnega spremljanja podatkov. Rešitev mu predstavlja orodje za učinkovito spremljanje stanja podatkov, hkrati pa je proces popisan in standardiziran. Analitika v oskrbovalni verigi je pomembna vez med vodstvom in drugimi oddelki v oskrbovalni verigi, hkrati pa naj bo tudi podpora za izboljšave in povečanje kakovosti.
Ključne besede: - Strategija »six-sigma« - Izboljševanje kakovosti procesov - Kontroling oskrbovalne verige
Objavljeno: 02.06.2017; Ogledov: 658; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (931,46 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
IZBOLJŠEVANJE PROCESA ROČNE MONTAŽE KOMPLEKSNIH IZDELKOV Z METODO SIMULACIJE
Maruša Miklavčič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Raziskovalno delo zajema preučevanje uporabnosti in smiselnosti uporabe simulacijskih orodij. Cilj raziskave je usmerjen k preverjanju uporabnosti simulacij pri analiziranju procesov na praktičnem primeru proizvodnega oddelka, kar bi lahko privedlo do izboljšanja procesov. Podjetja se v sodobnem času soočajo z izredno hitrim razvojem programskih orodij, ki so jim na voljo. Simulacijska orodja so uporabna, vendar zahtevajo uporabo večje množice podatkov z različnimi vrstami primerov. Iskali smo primerno in ugodno rešitev ter na uporabnem orodju postopoma prikazali vse predhodne faze, ki morajo biti izvedene pred simulacijo. Prikaz uporabe smo skušali nadgraditi z analiziranjem trenutnega stanja procesov v proizvodnem oddelku, pri čemer smo iskali posamezne parametre s »kaj če« scenariji, ki bi vplivali na spremembo oziroma na potencialno izboljševanje poslovanja v prihodnosti.
Ključne besede: simulacijska orodja, analiziranje procesov, »kaj če« scenariji, izboljševanje poslovanja.
Objavljeno: 23.11.2016; Ogledov: 595; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

9.
ANALIZA STROŠKOV KAKOVOSTI V PODJETJU PRIGO, D.O.O., BREZOVICA
Ana Pristavec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali analizo stroškov kakovosti v podjetju Prigo, d. o. o., Brezovica, ki se ukvarja izključno s storitveno dejavnostjo. Vemo, da je storitev težje merljiva, ni otipljiva in je zato tudi stroške kakovosti težje izmeriti oz. denarno ovrednotiti. V prvem delu smo opredelili pojme kakovosti, razlike med izdelkom in storitvijo ter opisali ISO standarde. Opisali smo modele stroškov kakovosti, ki se uporabljajo pri blagu, in modele stroškov kakovosti za storitev. V drugem delu diplomskega dela smo identificirali stroške kakovosti po posameznih poslovnih enotah ter jih analizirali. Podjetje nima vpeljanega posebnega sistema za spremljanje stroškov kakovosti, zato smo morali podatke za analizo izluščiti iz evidenc celotnih stroškov, nekatere pa celo na novo opredeliti. Stroške smo spremljali v poslovni enoti Transport in logistika in poslovni enoti Servis in trgovina. Analizo in primerjave smo opravljali na podlagi zbranih podatkov petletnega obdobja. Na koncu smo podali ugotovitve in predloge za izboljšanje procesov ter zmanjšanje stroškov kakovosti.
Ključne besede: kakovost, stroški kakovosti, reklamacije, management kakovosti, nadzor kakovosti, stalno izboljševanje
Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 1089; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

10.
Študija primera uvajanja kakovosti v Zavodu za varstvo kulturne dediščine Slovenije
Katarina Udovč, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo na osnovi teoretičnih izhodišč, podprtih z raziskavami, preučili in analizirali dejavnike, ki vplivajo na poslovno kakovost oziroma odličnost in proces stalnih izboljšav. Zaradi pomena medčloveških odnosov pri delovanju organizacije, smo se osredotočili na gradnike kakovosti voditeljstvo in zaposlene ter iskanje vzročno - posledičnih povezav med njimi. Empirično raziskavo, pri kateri smo uporabili kombiniran metodološki pristop oziroma kvalitativno in kvantitativno raziskavo, smo osnovali na orodju kakovosti CAF. Pri oblikovanju hipotez magistrskega dela smo se oprli na aktualna teoretična izhodišča, ki poudarjajo vrednote, integriteto, etičnost, transparentnost, izboljševanje organizacije in vključevanje zaposlenih ter so usklajene s strategijo razvoja javnega sektorja 2015-2010 oziroma prihajajočimi reformami. Kvalitativna raziskava, samoocena organizacije, ki smo jo nadgradili s programom za kodiranje vsebine Code Analysis toolkit, je pokazala šibke točke voditeljstva pri motiviranju, upravljanju in izboljševanju organizacije, kazalnikih učinkovitosti in pridobivanju povratnih informacij deležnikov. Nadalje je analiza vseh gradnikov kakovosti, ki jih upošteva model CAF, kot kritične izpostavila izboljševanje organizacije, kazalnike učinkovitosti in uspešnosti, finančna sredstva, komunikacijo, upravljanje s človeškimi viri in etično delovanje. Kvantitativna raziskava izvedena s spletnim anketiranjem zaposlenih na ZVKDS je potrdila, izsledke kvalitativne raziskave. Najvišjo povprečno oceno je dosegla osebna zavzetost zaposlenih (M = 3, 68),zadovoljstvo zaposlenih (M =3,3) medtem ko drugi dejavniki kakovosti (poslanstvo, vizija in vrednote, obvladovanje odnosov s političnimi in drugimi udeleženimi stranmi, motiviranje in podpora zaposlenim, vodenje z lastnim zgledom, ugodje in zadovoljstvo zaposlenih ter komunikacija) niso presegli povprečne ocene 3,03. Na osnovi novejših raziskav smo kot ključne dejavnike kakovosti opredelili upravljanje in izboljševanje organizacije ter vključevanje zaposlenih, ki niso presegli povprečne vrednosti 2,71. Statistična analiza z metodo PLSM-PM (Partial Least Squares Path Modeling), je potrdila da ima upravljanje in izboljševanje organizacije močan neposreden učinek na zadovoljstvo (0,745) in na zavzetost (0,600) zaposlenih. Prav tako na upravljanje in izboljševanje organizacije močno vplivajo poslanstvo, vizija in vrednote (0,889). Rezultati raziskave tudi potrjujejo pozitiven vpliv zavzetosti zaposlenih na njihovo zadovoljstvo (0, 208). ZVKDS ima ob uvajanju načel celovitega obvladovanja kakovosti in spremembi organizacijske kulture velik razvojni potencial, kar je potrdilo tudi pričujoče magistrsko delo. Pred vodstvom in zaposlenimi je velik izziv, kako v spreminjajočem se organizacijskem okolju javnega sektorja izvajati poslanstvo, udejanjati začrtano strategijo, slediti viziji in zadovoljevati pričakovanja vseh deležnikov.
Ključne besede: javni sektor, management celovite kakovosti (TQM), voditeljstvo, zaposleni, izboljševanje organizacije skozi samooceno z orodjem managamenta kakovosti CAF
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 1047; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici