SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PROBLEMI NASLEDSTVA DRUŽINSKIH PODJETIJ
Jure Demšar, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo najprej spoznali lastnosti družinskih podjetij, njihove prednosti, slabosti in posebnosti. Spoznali bomo kakšen je razvoj družinskih podjetij in njihov življenjski cikel. Opisali bomo tudi življenjske cikle ljudi, ki so vključeni v družinsko podjetje. Predstavili bomo razvojne dejavnike in nekaj modelov razvoja družinskih podjetij. V diplomskem delu bomo prikazali pomen in vlogo načrtovanja prehoda iz generacije v generacijo, ter zahtevnost pri opredeljevanju prihodnosti tako za podjetje, kot za družino. Predstavili bomo najzahtevnejše in najpomembnejše odločitve, s katerimi se morajo soočati vsi ustanovitelji družinskih podjetij.
Ključne besede: Družinsko podjetje, življenjski cikel družinskega podjetja, problemi pri nasledstvu lastništva in upravljanja podjetja
Objavljeno: 28.06.2010; Ogledov: 2475; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (456,99 KB)

3.
RAZVOJ IN PLANIRANJE NASLEDSTVA NA PRIMERU DRUŽINSKEGA PODJETJA OČKO S.P.
Anja Očko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomski seminar z naslovom Lastnosti in planiranje nasledstva na primeru družinskega podjetja Očko s.p. ima opisane lastnosti družinskih podjetij, prednosti in slabosti družinskih podjetij, planiranje nasledstva, ter tudi prakstičen primer podjetja, kjer je najprej opisano samo preučevano podjetje, nato sledijo prednosti in slabosti tega podjetja, življenjski cikel podjetja, družine in posameznikov, ter primeri planiranja nasledstva v družinskem podjetju Očko s.p.
Ključne besede: Nasledstvo, planiranje nasledstva, lastnosti družinskih podjetij, družina, podjetje, življenjski cikel podjetja, življenjski cikel posameznika, prednosti družinskih podjetij, slabosti družinskih podjetij, model življensjskega cikla podjetja, plan nasledstva, rast in razvoj podjetja.
Objavljeno: 18.11.2010; Ogledov: 1732; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (396,26 KB)

4.
POSEBNOSTI RAZVOJNEGA PLANIRANJA OBČINE:PRIMER OBČINE ORMOŽ
Karmen Špilek Štumberger, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Trenutno vladajo v družbi nezavidljivi časi. Tako podjetja kot tudi javna uprava so podvrženi nenehnim spremembam, konkurenčnosti ter procesom globalizacije in globalne strateške krize. Spremembe vplivajo na izvajanje skoraj vseh procesov v podjetjih in tudi javni upravi ter postavljajo pred management nove naloge, izzive in probleme, saj se organizacije posledično znajdejo v različnih življenjskih in razvojnih ciklih. V procesih oblikovanja politik in strategij ter pri izvedbeni fazi planiranega je potrebno nenehno upoštevati vplive trenutnih sprememb. Tudi v javnem sektorju se je začela oblikovati nova ideologija o managementu (Novi javni management - New Public Management). Namen je bil, da bi v javni sektor - kljub njegovi specifični vlogi - vnesli več tekmovalnega duha in uporabili številna spoznanja in tehnike sodobnega managementa. Področje magistrskega dela z naslovom Posebnosti razvojnega planiranja občine: primer Občine Ormož sodi v področje strateškega managementa. Namen raziskave je bil preveriti možnost prenosa uporabe modelov managementa, ki so bili razviti za potrebe podjetij, na področje javnega sektorja (občine). Za ta namen smo prilagodili Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja ter MERov model integralnega managementa. V teoretičnem delu smo opredelili občino kot nepridobitno organizacijo ter predstavili tri modele integralnega in strateškega managementa. Razvojne možnosti občine smo proučili tudi z vidika analize okolja. V empiričnem delu smo diagnosticirali razvojno stanje z določitvijo razvojne faze v življenjskem ciklu občine po Pümpinu in Prangeju. Ugotovili smo, da je razvojni cilj institucije postati dinamična institucija, kjer gre za kombinacijo pionirske in rastoče institucije. S tem morajo biti usklajeni tudi vodstveni cilji, kjer gre za povezovanje pionirskih elementov s prednostmi rastoče institucije. Drugi model, ki smo ga prilagodili in uporabili za potrebe javnega sektorja, in sicer za analizo razvojne vizije, politike in strategij ter izvedbeno planiranje, je bil MERov model integralnega managementa. V okviru MERovega modela smo obravnavali procesne vidike planiranja razvoja na treh ravneh, in sicer na ravni politike občine, strateškega managementa in izvedbeno uresničitvenega managementa. Navedli pa smo tudi predloge dopolnitve obvladovanja projektnega poslovanja. Tudi občina mora biti sposobna premagati razvojne ovire, spremeniti priložnosti v razvojne možnosti in te nato izrabiti za svoj razvoj.
Ključne besede: razvojno planiranje, občina, MERov model integralnega managementa, Pümpin in Prangejev model razvoja in rasti podjetja, vizija, politika, strategija, uresničitveni plan, življenjski cikel občine
Objavljeno: 25.11.2010; Ogledov: 1518; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

5.
RAST IN RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA: PRIMER PODJETJA AVTOHIŠA PETROVČIČ
Sara Petrovčič, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen primer uspešnega družinskega podjetja in njegove razvojne možnosti. Motiv za izbrano temo je bil, da je podjetje v družinski lasti in da bo diplomska naloga podjetju v korist. Praktični del diplomske naloge je sestavljen na osnovi internih podatkov podjetja Avtohiša Petrovčič. Diplomska naloga je razdeljena na tri dele. V prvem teoretičnem delu, so razloženi pojmi družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja in vloga družinskih podjetij v gospodarstvu. Drugi teoretični del, vključuje pojme strateškega planiranja razvoja družinskega podjetja, vizijo in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, družino, kot pomemben dejavnik podjetja in razvojni management podjetja. V tretjem, praktičnem delu, je predstavljeno majhno družinsko podjetje Avtohiša Petrovčič, s.p., z naslednjimi pojmi: analiza okolja podjetja, cilji in strategije razvoja podjetja, projektni plan podjetja, ekonomičnost, eksploatacija in analiza tveganj projekta.
Ključne besede: Ključne besede: družina, podjetje, družinsko podjetje, strateško planiranje, vizija in poslanstvo podjetja, razvoj in rast družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, model razvoja družinskega podjetja, razvojni management.
Objavljeno: 03.02.2011; Ogledov: 2396; Prenosov: 616
.pdf Celotno besedilo (466,31 KB)

6.
Proučitev življenjskega cikla podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti: Primer podjetja Komunala Ormož d.o.o.
Nataša Cvoernjek, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Cilj dinamičnih podjetij ni preživeti, temveč uspeti. Dinamično podjetje se mora, da bi bilo uspešno, intenzivno razvijati, obvladovati razvojne krize in jih pravočasno predvideti, predvsem pa mora biti sposobno nenehno izkoriščati prave poslovne možnosti na čim bolj inovativen način. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu magistrske naloge ugotavljamo posebnosti razvoja in rasti podjetja. V sklopu tega predstavljamo nekatere izbrane modele rasti in razvoja ter obravnave življenjskih ciklov podjetja. Nadalje smo se dotaknili tudi obravnave podjetniških kriz ter opredelitve dinamičnosti podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge proučujemo življenjski cikel podjetja in vzpostavljanje njegove dinamičnosti. Raziskava je bila izvedena na primeru podjetja Komunala Ormož d.o.o. V tem aplikativnem delu je bila pozornost namenjena tudi proučevanju krize podjetja. Za izbrano podjetje smo proučevali tudi stanje dinamičnosti, ugotavljali odstopanja dejanskega stanja izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti ter podali predlog ukrepov za dinamizacijo podjetja. Diagnozo razvojne stopnje podjetja, s pomočjo katere smo ugotavljali v kateri fazi življenjskega cikla se proučevano podjetje nahaja, smo izvedli s pomočjo Pümpin in Prangejeve metode (Pümpin, Prange 1995). Raziskava o kriznem stanju izbranega podjetja je potekala na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpin in Prangeju (Pümpin, Prange 1995) ter Kropfbergerju (2003).
Ključne besede: rast in razvoj, življenjski cikel, rastoče podjetje, kriza podjetja, krizno stanje podjetja, dinamično podjetje, Komunala Ormož d.o.o.
Objavljeno: 13.05.2011; Ogledov: 3329; Prenosov: 728
.pdf Celotno besedilo (917,63 KB)

7.
POMEN KULTURE IN KLIME ZA USPEŠNOST PODJETJA
Nataša Pečečnik, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjem času se vse premalo podjetij zaveda, kako pomembno vlogo imata kultura in klima v podjetju, saj sta med najpomembnejšimi dejavniki in zato ključnega pomena za uspešnost podjetja. Kultura in klima podjetja pripomoreta k boljšemu vzdušju v podjetju in k večji motiviranosti ter pripadnosti podjetju, kar posledično pripomore tudi k večji konkurenčni prednosti podjetja. Pri njunem oblikovanju in razvoju pa ima veliko vlogo vodstvo podjetja oziroma top management, ki daje svojim zaposlenim zgled, jih spoštuje, jim zmeraj prisluhne in ki za svoje zaposlene primerno skrbi. V teoretičnem delu magistrskega dela smo na podlagi metode Pümpina in Prangeja (Pümpin in Prange, 1995) proučevali teoretična izhodišča življenjskega cikla, nadalje smo raziskovali teoretična izhodišča, ki opredeljujejo pomen kulture in klime podjetja za njegov uspeh, ter podrobneje predstavili tipologije kulture in dimenzije klime podjetja. V magistrskem delu smo podrobneje predstavili podjetje Urbano pleme, d. d., in proučevali življenjski cikel podjetja s pomočjo metode Pümpina in Prangeja (Pümpin in Prange, 1995) ter s tem določili, v katero življenjsko fazo se podjetje uvršča. Na primeru podjetja Urbano pleme, d. d., smo opredelili kulturo in moč kulture s pomočjo metode Camerona in Quinna (Cameron in Quinn, 1999), klimo podjetja pa s pomočjo metode Victorja in Cullena (Victor in Cullen, 1988).
Ključne besede: življenjski cikel podjetja, tip kulture podjetja, moč kulture, etična klima podjetja.
Objavljeno: 30.06.2011; Ogledov: 1793; Prenosov: 399
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

8.
USMERJANJE RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA NA OSNOVI UGOTOVLJENEGA RAZVOJNEGA STANJA
Petra Božič, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Družinska podjetja pogosto opredeljujemo kot posebno vrsto podjetij. Toda kaj je družinsko podjetje? To je vprašanje, na katerega še vedno ne moremo podati jasnega odgovora, predvsem zaradi odsotnosti univerzalne definicije družinskega podjetja. Večina raziskovalcev se strinja, da je vključitev družine v podjetje tista značilnost, po kateri se ta podjetja razlikujejo od drugih. Udeležba družine se ponavadi nanaša na udeležbo članov družine v lastništvu in managementu, s tem pa družina pomembno vpliva na številne razsežnosti razvoja ter delovanja podjetja (Duh 2008,108). Družinska podjetja tvorijo pomemben del gospodarske združbe v državah EU in nekaterih drugih državah. Tako so tudi pomemben dejavnik krepitve uspešnosti, konkurenčnosti in dinamičnosti nacionalnih gospodarstev pa tudi gospodarstva EU. Številne raziskave, izvedene predvsem v državah s tradicijo privatnega lastništva in družinskega podjetništva, kažejo, da imajo družinska podjetja številne razvojne posebnosti in da je temu ustrezno potrebno oblikovati tudi podporo njihovim razvojnim prizadevanjem, in sicer podporo v obliki svetovalnih storitev, izobraževanja, oblik financiranja, ukrepov ekonomske politike in drugih oblik podpornega okolja (Duh 2008,102). Edina stalnica današnjega časa so spremembe. Zato se mora podjetje zavedati, kakšne so njegove značilnosti oz. v kateri fazi življenjskega cikla se trenutno nahaja, ter na podlagi informacij in ugotovitev o obstoječem stanju tudi ustrezno ukrepati (Lester, Parnell 2008, Lester et al. 2008/2009 v Štrukelj 2010, 81). Ta problem je enako pereč v podjetjih vseh velikosti, ne glede na njihovo lastniško strukturo (Chawla et al. 2007 v Štrukelj 2010, 81). Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Najprej bomo opredelili teoretična spoznanja o modelih razvoja družinskega podjetja in življenjski cikel podjetja. Pri življenjskem ciklu podjetja bomo opisali ključne značilnosti življenjskega cikla podjetja in življenjski cikel družine in družinskega podjetja. Pri modelih razvoja družinskega podjetja bomo opisali nekatera pomembnejša spoznanja o modelih razvoja podjetja, tuje modele razvoja družinskega podjetja in model razvoja družinskega podjetja razvit v Sloveniji. Pri modelih razvoja podjetja po Pümpinu in Prangeju (1995) pa bomo opisali ključne značilnosti pionirskega podjetja, ključne značilnosti rastočega podjetja, ključne značilnosti zrelega podjetja in ključne značilnosti podjetja v preobratu. V nadaljevanju bomo na praktičnem primeru podjetja Kranjc d.o.o. opredelili razvojno stanje družinskega podjetja. Predstavili bomo temeljne podatke o podjetju in družini podjetja Kranjc d.o.o., kjer bomo zajeli nastanek podjetja, ključne spremembe v razvoju in rasti podjetja, podjetje danes ter temeljne podatke o družini. Analizirali bomo ustanovitelja, ustanoviteljevo hčerko in hčerkinega partnerja. Pridobljeno znanje in mišljenje bomo na koncu magistrskega dela strnili v sklepnih ugotovitvah.
Ključne besede: družinsko podjetje, življenjski cikel, razvoj podjetja, modeli razvoja.
Objavljeno: 27.10.2011; Ogledov: 1447; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (5,21 MB)

9.
PROCESNE IN INŠTRUMENTALNE POSEBNOSTI PLANIRANJA POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Martina Vrzel, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Družinska podjetja predstavljajo velik delež podjetij v gospodarstvu. Njihov uspeh pa je odvisen od vizije in politike podjetja. Izhajajoč iz razvojne vizije smo opredelili politiko podjetja (poslanstvo, smotre in temeljne cilje). Za podjetje so izrednega pomena vrednote (ključnih udeležencev) podjetja, poznavanje priložnosti in nevarnosti kot tudi prednosti in slabosti. Usklajeni interesi lastnikov in vseh zaposlenih so prav tako pomemben dejavnik uspešnega poslovanja, kajti za uspešno poslovanje je potrebno zadovoljstvo obojih. Naloga je strukturirana v šest poglavij. Uvodnemu poglavju sledi drugo poglavje, v katerem smo opredelili značilnosti družinskega podjetja ter prednosti in slabosti. Pojasnili smo tudi življenjski cikel podjetja in lastništvo. V tretjem poglavju smo predstavili MER-ov model integralnega managementa ter posebnosti procesa in metod planiranja politike družinskega podjetja. Poglavje se končuje z družinsko ustavo. V četrtem poglavju smo predstavili proučevano podjetje Stiv-Horvat d.o.o. V petem poglavju smo proučili vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti za podjetje iz okolja. V tem poglavju smo tudi na osnovi raziskovalno-prognostičnih izhodišč oblikovali in zapisali predlog vizije in politike podjetja. Zadnje šesto poglavje pa je sklepno poglavje v katerem navajamo ključne ugotovitve magistrske raziskave.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, vrednote ključnih udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, okolje podjetja
Objavljeno: 22.02.2012; Ogledov: 1201; Prenosov: 370
.pdf Celotno besedilo (737,17 KB)

10.
DINAMIČNOST PODJETJA S PROUČITVIJO NJEGOVEGA RAZVOJNEGA IN KRIZNEGA STANJA
Miran Jerenec, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo za obravnavano zavarovalnico s pomočjo izbrane metode določili življenjsko fazo in krizno stanje ter ugotovili doseženo stopnjo njegove dinamičnosti. Nesporno je, da bo proučevano podjetje le s potrebno dinamičnostjo in sprotnim prilagajanjem kos vse zahtevnejšim izzivom, ki se obetajo v prihodnje. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu smo pojasnili nastanek, rast in razvoj podjetja ter njegov življenjski cikel. Raziskavo smo nadaljevali s predstavitvijo izbranih razvojnih modelov podjetja, opredelitvijo kriz v življenjskem ciklu podjetja in z opisom idealnotipskega dinamičnega podjetja. Aplikativni del naloge smo zasnovali na študiji primera. Najprej smo opredelili zavarovalniško panogo s poudarkom na slovenskem zavarovalniškem sektorju, zlasti v kontekstu mednarodnega prostora in pogojih finančno-gospodarske krize. V nadaljevanju raziskave smo predstavili proučevano družbo, nato diagnosticirali fazo razvojnega cikla obravnavanega podjetja in analizirali dobljene rezultate. Kasneje smo se lotili ugotavljanja kriznega stanja zavarovalnice in ga sklenili s sintezo spoznanj. Zadnji del raziskave smo namenili ugotavljanju in analiziranju odstopanja dejanskega stanja dinamičnosti izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. Magistrsko nalogo smo sklenili s predlogi ukrepov za dinamizacijo obravnavane zavarovalnice.
Ključne besede: zavarovalnica, podjetje, življenjski cikel, rast podjetja, razvoj podjetja, pionirsko podjetje, rastoče podjetje, zrelo podjetje, podjetje v preobratu, podjetniška kriza, dinamično podjetje
Objavljeno: 22.05.2012; Ogledov: 1388; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (608,49 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici