| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza prodajnih cen
Nastja Sivka, 2018, diplomsko delo

Opis: Konkurenca na trgu je velika. Trg je zasičen z različnimi blagovnimi znamkami in izdelki. Vsi bi želeli vedeti, kaj so najpomembnejši faktorji, ki vplivajo na nakupno odločitev. Dejstvo je, da preprostega odgovora ni. Lahko pa z gotovostjo trdimo, da sta cena in preplet komunikacijskih aktivnosti dva izmed ključnih elementov. Čokolada Milka zavzema več kot 44 % trga s čokoladami, Gorenjka več kot 12 %, Dorina predstavlja okoli 11 %, trgovske blagovne znamke okoli 10 % in Lindt dobra 2 %. Če povzamemo analizo cen, ima Mercator najnižje cene pri čokoladah trgovske blagovne znamke. Vsekakor pa je glavni favorit na trgu čokolad Spar, saj ima široko paleto izdelkov in je cenovno konkurenčen glede na trg. Pri trgovski blagovni znamki je cenovna primerjava malce težja, saj je velik dejavnik, ki vpliva na ceno, sama sestava izdelka. Produkti blagovnih znamk naj bi zagotavljali isto kakovost pri različnih trgovcih, pri trgovskih blagovnih znamkah pa so lahko odstopanja precejšnja, v odvisnosti ali trgovec zasleduje kvaliteto ali zgolj ceno.
Ključne besede: analiza prodajnih cen, konkurenca, blagovna znamka, kakovost, trgovci, politika cen, slovenski trg, prodajna cena, popusti, ugodnosti, promocija, življenjski cikel izdelka, promocijske cene, diferencirane cene, analiza raziskave, cenovna primerjava
Objavljeno v DKUM: 19.09.2019; Ogledov: 793; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (9,19 MB)

2.
Obvladovanje kompleksnosti produktov s pomočjo PLM konfiguratorja znotraj koncerna proizvodnih podjetij in prodaje : magistrsko delo
Aleš Ješovnik, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen konfigurator kot aplikacija v sistemu PLM/PDM, ki pomaga k organiziranemu razvoju in poslovanju podjetij, v današnjem svetu kompleksnih izdelkov. Opisan je pomen kompleksnosti, s katero imajo današnja podjetja težave, kako jo primerno obvladovati. Opisana sta sistem PLM in njegova vloga v podjetju. Opisano je tudi, kako je sestavljen ter kako se prekriva in povezuje z drugimi sistemi. Predstavljene so tudi nekatere aplikacije v sistemih PDM, podrobneje pa je opisana aplikacija Product Configurator iz Teamcentra, ki je bila testirana v namen obvladovanja kompleksnosti izdelka v koncernu Containex. Končni rezultat magistrskega dela je konfigurator za produkt terase in bivalne enote. Predstavljene ugotovitve in rezultati testov bodo služili pri nadaljnjem odločanju o nakupu aplikacije Product Configurator v Teamcentru.
Ključne besede: življenjski cikel izdelka, upravljanje življenjskega cikla izdelka, kompleksni izdelki, kompleksnost, konfiguracija izdelka, informacijska podpora, podatki, upravljanje podatkov, programsko orodje, modeliranje
Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 869; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (4,60 MB)

3.
Vplivi in tveganja nanotehnologij in nanomaterialov na okolje in zdravje ljudi
Aljoša Košak, Marijana Lakić, Aleksandra Lobnik, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Razvoj nanomaterialov in njihova uporaba v tekstilstvu sta velika priložnost za izdelavo novih izdelkov z različnimi funkcionalnimi in tehnološkimi lastnostmi, vendar razvoj poleg priložnosti pomeni tveganja za okolje in zdravje ljudi v obliki nanoonesnaževanja ter toksičnih vplivov na žive organizme. V prispevku so obravnavani okoljski vplivi in zdravstvena tveganja nanomaterialov, ki se najpogosteje uporabljajo v tekstilstvu, kot npr. nanodelci srebra ($Ag$), silicijevega dioksida ($SiO_2$), titanovega dioksida ($TiO_2$), cinkovega oksida ($ZnO$), aluminijevega oksida ($Al_2O_3$), aktivnega oglja, nanoglina in ogljikove nanocevke (CNT).
Ključne besede: nanotehnologija, nanomateriali, življenjski cikel izdelka, nanodelci srebra, nanodelci silicijevega dioksida, nanodelci titanovega dioksida, nanodelci cinkovega oksida, nanodelci aluminijevega oksida, nanoglina, ogljikove nanocevke, toksičnost
Objavljeno v DKUM: 01.09.2017; Ogledov: 959; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (513,85 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Model napovedovanja življenjskega cikla izdelka s sistemskimi kazalniki, izbranimi na osnovi kritične verige
Tomaž Rehar, 2017, doktorska disertacija

Opis: Danes vlada v svetu dinamično poslovno okolje, kjer se ekonomsko-socialne spremembe odvijajo na zelo kratek rok. Da bi podjetja lahko sledila trendom sprememb, morajo prilagajati tako poslovne modele poslovanja kot izdelke trendom sprememb. Zato je zelo pomembno, da imajo podjetja razvit strateški menedžment, ki določa, v katere smeri se bo podjetje razvijalo, in kreira metodologijo za dosego zastavljenih ciljev. Koncept življenjskega cikla izdelka je eno od orodij strateškega menedžmenta in podjetju v vsakem obdobju daje smernice, ki naj bi jih uporabilo pri trženju izdelka. Zelo pomembno je, da podjetja vedo, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja njihov izdelek, ki ga tržijo. Pri koncipiranju platforme izdelka se podjetja opirajo na raziskave ekonomsko-socialnih parametrov. Te parametre imenujemo v doktorski disertaciji vplivni parametri, ker s svojo spremembo v času vplivajo na prodajo izdelka in od podjetja terjajo spremembo poslovnega modela, spremembo poslovne strategije ali spremembo izdelka. Izdelki, ki so koncipirani na osnovi vplivnih parametrov, zadostijo veliki večini potreb, ki so v danem trenutku aktualne. S spremembo vplivnega parametra se spremenijo tudi potrebe potrošnikov in izdelek v veliki večini primerov potrebuje prilagoditev novim parametrom. Da bi podjetja natančno vedela, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja izdelek, pogosto uporabljajo metode napovedovanja. Obstaja mnogo različnih metod napovedovanja krivulje življenjskega cikla. Proučevan model preslika prodajo večgeneracijskega izdelka na njegovega naslednika. Pri tem se preslikajo tudi vsi ekonomsko-socialni parametri, ki so veljali v tistem obdobju. Cilj disertacije je bil razviti model, ki bo upošteval spremembo vplivnih parametrov in podal zanesljive srednjeročne napovedi prodaje izbranega izdelka (vgradnih pečic). Bassov difuzijski model smo nadgradili, s čimer smo uspeli zajeti spremembo vplivnih parametrov. Z modelom simuliramo prodajne količine, ki za leto 2016 za 8 odstotkov odstopajo od realnih prodajnih količin. Glede na trende prodajnih količin prejšnje generacije lahko z gotovostjo trdimo, da bo odstopanje med rezultati modela in realno prodajo v prihodnosti še manjše.
Ključne besede: Življenjski cikel izdelka, simulacija, napovedovanje, matematično modeliranje, sistemski kazalniki, kritična veriga, TOC.
Objavljeno v DKUM: 30.05.2017; Ogledov: 1489; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

5.
Analiza življenjskega cikla LED ulične svetilke
Barbara Koprivnik, 2016, diplomsko delo

Opis: V današnjem svetu se vsakodnevno srečujemo s problematiko prekomernega onesnaževanja naravnega okolja in poseganja vanj. Posledice tega se kažejo v spreminjanju podnebja, vplivu na zdravje ljudi, zmanjševanju količine neobnovljivih virov, slabši kakovosti zraka … Za reševanje takšnih problemov je razvita metoda analize življenjskega cikla izdelka, s katero se oceni vpliv proizvoda ali procesa na okolje. Glede na rezultate analize je možno izbrati okoljsko najsprejemljivejši izdelek. Tema diplomskega dela se nanaša na analizo življenjskega cikla izdelka; analiziran izdelek je LED ulična svetilka. Za analizo je uporabljen program Sima Pro Demo, s pomočjo katerega se pridobi natančen vpogled v okoljski vpliv izdelka na okolje. V obravnavanem primeru je to proizvodnja aluminija.
Ključne besede: življenjski cikel izdelka, onesnaževanje okolja, vpliv na okolje, LED ulična svetilka, analiza življenjskega cikla izdelka, LCA
Objavljeno v DKUM: 23.09.2016; Ogledov: 1403; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
ŽIVLJENJSKI CIKEL IZDELKA ORGANIZACIJE X
Denis Baša, 2016, diplomsko delo

Opis: Vse na svetu ima svoj življenjski cikel. Čeprav na to pogosto pozabljamo, je ključnega pomena, ko govorimo o prihodnosti. Gledano z oči podjetnika ima vsak produkt oziroma storitev določen življenjski cikel, nenazadnje tudi sama organizacija. Nekoliko širše gledano pa ima v našem življenju enak cikel tudi partnerstvo, prijateljstvo, dobrine, ki jih posedujemo itn. Življenjski cikel lahko traja različno dolgo, v glavnini primerkov pa ima podobne faze. Prva faza je začetek, rojstvo, razodevanje, manifestacija neke nove energije. Za začetkom sledi vzpon, razvoj, rast oziroma širjenje energije. Na neki točki pa se tudi rast konča in takrat življenjski cikel doseže svoj vrhunec, plato. Sledi faza upadanja, krčenja in nato konec, razkroj oziroma smrt. V diplomskem delu smo obravnavali življenjski cikel izdelka organizacije X. Cilji teoretičnega dela naloge so bili predstaviti izdelek in življenjski cikel izdelka. V praktičnem delu seminarja smo predstavili življenjski cikel izdelkov organizacije X. Ugotovljeno je bilo, da organizacija X v celoti upošteva življenjski cikel izdelka.
Ključne besede: izdelek, življenjski cikel izdelka, blagovna znamka, organizacija X
Objavljeno v DKUM: 27.06.2016; Ogledov: 1883; Prenosov: 273
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

7.
Strategije opuščanja izdelkov v podjetjih KLI-MAX in STUDIO 3.14
Jure Auguštiner, 2016, diplomsko delo

Opis: Nadzor nad asortimentom podjetja je ključnega pomena za optimizacijo poslovanja. Da bi podjetje delovalo karseda optimalno, se mora zavedati, kje na grafu življenjskega cikla se nahaja vsak izdelek iz asortimenta, ter s pomočjo različnih analiz ugotoviti, kateri izdelki so problematični. Te izdelke mora ponovno oceniti in se odločiti za spremembe, revitalizacijo ali opustitev. V okviru svojega delovanja pa se lahko podjetje odloči za različne strategije opustitve izdelka. Na primeru dveh podjetij samostojnih podjetnikov sem preučil aktivnosti na področju opuščanja izdelkov in storitev, ugotovil, katere storitve sta podjetji opustili in katere strategije sta pri tem uporabili. Za zaznavanje problematičnih storitev sta podjetnika uporabljala različne sprožilce sprememb in različne kriterije. Najpogostejši stategiji, ki sta ju podjetnika uporabila, sta bili takojšnja opustitev in strategija okleščenja z dodajanjem posebne vrednosti storitve. Podjetnikoma sem približal pomembnost opuščanja izdelkov in storitev ter jima predstavil možnosti izbire, ko se bosta v prihodnosti spet srečala s problematičnimi izdelki.
Ključne besede: asortiment podjetja, življenjski cikel izdelka, sprožilci sprememb, analiza problematičnih izdelkov, strategije opuščanja izdelkov
Objavljeno v DKUM: 17.06.2016; Ogledov: 649; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

8.
UVEDBA IZDELKA POKER - PAD.COM
Rebeka Fergola, 2016, diplomsko delo

Opis: Zaradi hitrega spreminjanja trga in vedno večje konkurence, je dandanes za podjetje nujno in neizogibno uvajanje in razvijanje novih izdelkov. Novi izdelki so pogoj za napredek podjetja, vendar pa samo to ne zadošča za uspešno prodajo in dolgo življenjsko dobo izdelka. Podjetje mora imeti že pred uvedbo dober dolgoročni poslovni načrt in marketinško podporo. V fazi uvajanja izdelka mora sprejeti pravilne odločitve o strategiji in taktiki. Proces uvedbe izdelka na tržišče je zelo tvegan, negotov ter tehnično in organizacijsko izredno zahteven za podjetje. Podjetje se mora neprestano prilagajati razmeram v okolju, spremljati spremembe na trgu in ves čas zadovoljevati potrebe kupcev. Glavni namen diplomske naloge je preučiti in oblikovati celoten proces uvedbe izbranega izdelka od uvedbe, proizvodnje do prodaje končnemu kupcu. V tem okviru se bomo usmerili na uspešnosti uvedb novega izdelka ter možnih načinov vstopanja na trg.
Ključne besede: Izdelek, uvedba, življenjski cikel izdelka, trg, inovacija
Objavljeno v DKUM: 03.06.2016; Ogledov: 517; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

9.
EMBALAŽA BLAGOVNE ZNAMKE COCKTA SKOZI ŽIVLJENJSKI CIKEL
Matic Deželak, 2014, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen embalaže je predvsem nositi in varovati, ohraniti vrednost in izdelek zaščititi ter olajšati njegovo uporabo. Diplomsko delo obravnava embalažo blagovne znamke Cockta skozi življenjski cikel. Cilji diplomskega dela so bili proučiti embalažo blagovne znamke Cockta skozi njen življenjski cikel. Diplomsko delo zajema pet poglavij. V uvodnem poglavju je opredeljeno področje problema, opis problema, predstavljeni so cilji, predpostavke in omejitve ter metoda dela. V drugem poglavju se seznanimo s teoretičnimi spoznanji o embalaži, njenim pojmom, kako je sestavljena, katere vrste poznamo in kakšna je njena funkcija. Tretje poglavje smo namenili življenjskemu ciklu izdelka in predstavitvi posameznih stopenj. V četrtem poglavju smo predstavili pojem blagovne znamke, njene kratkoročne in dolgoročne cilje, njeno označevanje, varstvo znamk in vpliv embalaže na uporabnika. V petem, zaključnem poglavju, je bilo predstavljeno podjetje Droga Kolinska d.d. v sklopu katerega smo podrobneje predstavili blagovno znamko Cockta, spreminjanje njene embalaže skozi čas in prodajne rezultate Cockte v opazovanem obdobju.
Ključne besede: embalaža, blagovna znamka, Cockta, Droga Kolinska d.d., življenjski cikel izdelka, diplomsko delo
Objavljeno v DKUM: 07.07.2015; Ogledov: 1400; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (808,50 KB)

10.
DIFUZIJA INOVACIJE CAR2GO V SLOVENIJI
Špela Kremzer, 2013, magistrsko delo

Opis: Vse več individualnih, družbenih in okoljskih problemov je v današnjem času prispevalo k odkrivanju novih možnosti transporta posameznikov. Pojavile so se tako imenovane nove oblike individualne mobilnosti, kot sta na primer deljenje prevoza in skupna raba avtomobila oziroma car sharing. Obe obliki individualne mobilnosti sta za razliko od na primer tradicionalnega najemna avtomobila relativni novosti na trgu. Nove oblike individualne mobilnosti so se pojavile predvsem zaradi reševanja okoljevarstvenih problemov, kot sta onesnaževanje zraka in pomanjkanje goriv. Veliko podjetij je izkoristilo pojav novih problemov in potreb ter sledilo novim trendom. Z uvedbo novosti, kot je nudenje storitve skupne rabe avtomobila, podjetja niso izkazala zgolj želje po dobičku, ampak tudi inovativnost in usmerjenost k reševanju globalnih problemov. Primer takšnega podjetja je Daimler, proizvajalec avtomobilov in gospodarskih vozil, ki je z uvedbo storitve skupne rabe avtomobila, imenovane car2go, hkrati pripomoglo k trajnostnemu razvoju družbe in povečanju lastnega dobička. V magistrskem delu se ukvarjamo z raziskavo difuzije inovacije car2go v Sloveniji. V prvem, teoretičnem delu magistrskega dela opisujemo teorijo, povezano z raziskovalno tematiko, ki je potrebna za nadaljnjo izvedbo empiričnega dela. V teoretičnem delu opisujemo proces razvoja novih izdelkov, življenjski cikel izdelka, pojem inovacije in inoviranja, življenjski cikel inovacije, difuzijo inovacije, proces uvajanja inovacije, tipe odjemalcev glede na sprejem inovacije in dejavnike, ki vplivajo na nakupno vedenje. V drugem, empiričnem delu naloge izvedemo raziskavo o difuziji inovacije car2go v Sloveniji. Najprej opišemo storitve, povezane z mobilnostjo, ki se danes pojavljajo na trgu kot novosti. Nato opišemo dve obliki novosti, in sicer skupno rabo avtomobila in deljenje prevoza. V nadaljevanju se osredotočimo le na skupno rabo avtomobila in na praktičen primer – inovacijo car2go. V empiričnem delu na kratko predstavimo podjetje Daimler, katerega proizvod je omenjena inovacija. V poglavju o raziskavi difuzije inovacije car2go v Sloveniji najprej uporabimo kvalitativni postopek, kjer izvedemo strukturiran intervju z dejanskim uporabnikom inovacije z namenom boljšega razumevanja uporabnikov inovacije, dobiti informacije o dejanski uporabi inovacije in boljše splošne informiranosti o inovaciji. Uporabimo tudi kvantitativni postopek, in sicer metodo strukturiranega spraševanja s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi ugotavljamo, ali bi prebivalci Slovenije, natančneje mest Maribor in Ljubljana, inovacijo car2go sprejeli ali zavračali; ali so Slovenci že seznanjeni z inovacijo skupne rabe avtomobilov; kateri tipi odjemalcev, glede na sprejem novega izdelka, so anketirane osebe; razloge in namen uporabe; pogostost potencialne uporabe inovacije car2go, prebivalci katerega mesta (Maribor ali Ljubljana) bi inovacijo car2go bolje oziroma prej sprejeli ter odvisnost sprejema inovacije car2go od dohodka, izobrazbe in starosti anketiranih. V empiričnem delu prikazujemo in interpretiramo dobljene rezultate anketnega vprašalnika ter preverjamo in prikazujemo rezultate preverjanja zastavljenih hipotez. Ugotovitve so strnjene v zaključnem poglavju.
Ključne besede: Difuzija inovacije, inovacija, inoviranje, ideja, skupna raba avtomobila, delitev prevoza, individualna mobilnost, car2go, nov izdelek, življenjski cikel izdelka, sprejem, avtomobil, Slovenija, razširjanje, marketing, raziskava.
Objavljeno v DKUM: 13.01.2014; Ogledov: 1945; Prenosov: 131
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici