| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NASLEDSTVENE MOŽNOSTI V DRUŽINSKEM PODJETJU PRO-AVTO NOVAK, ERIKA NOVAK, S.P.
Maja Novak, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so še vedno slabo raziskano področje v gospodarski panogi, še posebej v Sloveniji, saj je na to temo zelo malo literature, je pa to področje, ki postaja vedno bolj zanimivo za podjetnike. Pri družinskem podjetju gre za združitev družine in podjetja v harmonizirano celoto, saj je po navadi družina ustanovitelja posredno ali neposredno vključena v razvoj in delovanje podjetja. Ta podjetja imajo pomembno prednost pred ostalimi, saj je pripadnost podjetju dosti višja, kot v drugih, ne družinskih podjetjih, kar lahko privede do boljšega uspeha podjetja. V diplomskem seminarju smo preučili izbrano družinsko podjetje Pro-avto Novak, Erika Novak, s.p. na podlagi praktične aplikacije različnih avtorjev, še posebej smo se osredotočili na vprašanje nasledstva družinskega podjetja, saj je ta točka v vseh družinskih podjetjih kritična za obstoj. Proces planiranja nasledstva je zelo pomemben za obstoj družinskega podjetja, ki ga žal veliko družinskih podjetij začne prepozno ali premalo natančno, kar lahko privede do komplikacij tako v domačem okolju, kot v podjetju in lahko v najhujšem primeru celo privede do zaprtja tega podjetja in predvsem pa velikih sporov v družini. Tistim podjetjem, ki se na planiranje nasledstva pravočasno osredotočijo, uspešen prenos iz ene v drugo generacijo prinese uspešno nadaljnje poslovanje podjetja in uspeh ter ugled v poslovnem in domačem okolju. V družinskem podjetju, ki smo ga preučili, so se planiranja nasledstva le dotaknili in do danes niso podrobno preučili. Lastnik/manager je vključil v podjetje svoje otroke že zgodaj, odločil se je, da želi, da podjetje prevzame eden od otrok, vendar se še ni odločil, komu in kako bo prepustil podjetje. Lastnik podjetja je začasno predal podjetje svoji ženi, ampak še vedno sam aktivno vodi podjetje. Oba otroka, ki sta bodoča in morebitna naslednika, še nista dokončala šolanja. Če se lastnik ne bo kmalu posvetoval s celotno družino, kako naprej in podrobno planiral nasledstva, zna priti do manjših komplikacij, ko bo prišlo do neizogibne odločitve. Po našem mnenju pa ni nujno, da bi bilo to uničujoče za podjetje. Po preučeni literaturi vidimo, da se vsi avtorji strinjajo in tudi praksa kaže na to, da je za obstoj in razvoj družinskega podjetja pri prenosu lastništva pomembno, da se nasledstvo natančno planira, saj bo le tako zadeva potekala nemoteno in brez večjih komplikacij in presenečenj tako v družini, kot v podjetju Pro-avto Novak, s.p.
Ključne besede: Družinsko podjetje, življenjski cikel, vpliv družine na razvoj družinskega podjetja, nasledstvo, planiranje nasledstva
Objavljeno: 24.10.2014; Ogledov: 1662; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (420,31 KB)

2.
PLANIRANJE NASLEDSTVA V DRUŽINSKIH PODJETJIH V GORIŠKI REGIJI
Sara Kokot, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu bomo predstavili opredelitve družinskih podjetij, zbrane po različnih tujih in domačih avtorjih. Prav tako bomo družinskim podjetjem pripisali značilnosti ter prednosti in slabosti. Ker je v družinskih podjetjih glavni problem planiranje nasledstva, se bomo poglobili predvsem v to temo. S pomočjo raziskave med družinskimi podjetji v goriški regiji bomo preverjali njihovo mnenje o planiranju nasledstva. Povprašali in spodbudili jih bomo k razmišljanju o nasledniku in planih za prihodnost podjetja. Raziskavo bomo analizirali in podrobno obrazložili, ter na podlagi ugotovitev podali lastno mnenje in predloge za prakso.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, življenjski cikel podjetja, življenjski cikel družine, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje nasledstva, nasledstvene možnosti
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 765; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (982,71 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici