| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšanje trdnosti in dobe trajanja optimiranih konstrukcijskih delov
Miha Škrinjar, 2019, magistrsko delo

Opis: V delu smo prikazali način priprave MKE modela za optimizacijo topologije, kamor spada določanje ustreznih robnih pogojev in izdelava mrež končnih elementov. Na štirih različnih velikostih mrež se izvedejo tri vrste optimizacije. Najprej smo modele optimirali topološko, nato oblikovno, na koncu pa še glede na spremenjen faktor nateg/tlak (TCR). Po izvedenih optimizacijah smo prikazali in primerjali rezultate glede izboljšanja trdnosti in posledično življenjske dobe optimiranega dela pri različnih tipih optimizacije. Na različnih lokalnih delih modela smo prikazali izboljšave, ki smo jih pridobili z oblikovno optimizacijo in optimizacijo s spremenjenim faktorjem TCR, s ciljem zmanjšanja koncentracij napetosti na kritičnih mestih in uniformne razporeditve napetosti po površinah.
Ključne besede: Konstrukcije, projektiranje, optimizacija, topologija, življenjska doba.
Objavljeno: 07.10.2019; Ogledov: 309; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (13,84 MB)

2.
Uporaba pristopa "Stage Gate" pri razvoju varovalke
Blaž Podkrajšek, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se osredotočimo na področje razvoja izdelka s pomočjo metode »Stage Gate«, ki podjetjem pomaga pri razvoju novega izdelka. Na neizprosnem trgu sta velika borba in konkurenca, zato je uspešen razvoj novih izdelkov velikega pomena. Svoj doprinos pri razvoju pa zagotovo doda metoda, ki pomaga pri uresničevanja začrtanega cilja z vmesnimi stopnjami, ki imajo določene pogoje, ki jim je treba zadostiti, da lahko razvoj preide na naslednjo stopnjo. To je velika prednost s finančnega vidika, saj se lahko podjetje vrne nazaj na prejšnjo stopnjo, če ne izpolnjuje pogojev, in popravi napake, namesto da bi šele na koncu ugotovili, da izdelek ni uspešen. V nalogi tudi predstavimo, kako model »Stage Gate« deluje na točno določenem primeru, in sicer v podjetju Eled, d. o. o., kjer so si z njim pomagali pri razvoju mini varovalke, in pokažemo, kako se jim na vmesni stopnji pojavi problem z napačno zamišljenim talilnim delom varovalke. Ravno zaradi uporabe te metode so lahko uspešno konstruirali in testirali novo obliko talilnega dela brez dodatnih finančnih stroškov, ki bi nastali, če ne bi morali na vmesni stopnji zadostiti kriterijem testiranj.
Ključne besede: »Stage Gate« model, razvoj novega izdelka, inovacija, življenjska doba izdelka, mini varovalka, poslovni proces
Objavljeno: 27.09.2019; Ogledov: 248; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (974,79 KB)

3.
Urbana flora Maribora na levem bregu Drave s poudarkom na tujerodnih vrstah
Tadeja Azola, 2018, magistrsko delo

Opis: Mestno središče in njegova periferija se razlikujeta po vrstni pestrosti rastlinstva. Vzrok za to, so velikokrat pogoste antropogene motenje (veliko migracij in posegov v okolje). V magistrski nalogi smo v ta namen popisali celotno floro mestnega središča Maribor in njegovo periferijo na levem bregu Drave. Popisno območje je vključevalo 27 popisnih polj, ki so predstavljeni kot heksagoni. Rezultati raziskanega dela vključujejo seznam rastlinskih vrst in statistično analizo določenih parametrov: skupno število vrst na celotno raziskano območje, abundanco posamezne vrste, življenjska doba, življenjska oblika, geoelement, habitat, ogroženost rastlinskih vrst in ruderalnost ter predstavitev invazivnih tujerodnih vrst v mestnem središču in na njegovi periferiji. Na raziskanem območju je bilo popisanih 512 rastlinskih vrst, od tega 42 tujerodnih vrst in 11 vrst, ki so uvrščene na Rdeči seznam praprotnic in semenk RS. Predstavljene analize kažejo, da po življenjski dobi prevladujejo zelnate trajnice (47,5 %), po življenjski obliki hemikriptofiti (42,2 %) in po horološkem spektru evrazijski geoelement (34 %). Več rastlinskih vrst smo popisali v urbanih površinah (28,9 %), nato sledi kombinacija različnih habitatov z 27,5 % deležem ter habitat zelene negozdne površine (26,4 %). Najmanj rastlinskih vrst smo popisali v gozdnih površinah (17,2 %). Mestno središče Maribora se v vrstni sestavi razlikuje od svoje okolice saj izkazuje nižjo vrstno pestrost samoniklih rastlinskih vrst (v povprečju 82 vrst na heksagon), medtem ko mestna periferija izkazuje v povprečju 129 rastlinskih vrst na heksagon. Prav tako je v mestnem središču povečan delež tujerodnih vrst (3,4 %) medtem ko na periferiji znaša 1,5 %, kar nam pove, da je ta delež tujerodnih vrst v samem središču mesta Maribor večji, kot v njeni okolici.
Ključne besede: Flora mestne periferije, horološki spekter, Maribor, spekter življenjskih oblik, invazivne tujerodne rastlinske vrste, urbana flora, življenjska doba.
Objavljeno: 21.11.2018; Ogledov: 488; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)

4.
Energetska sanacija stanovanjske hiše, zgrajene leta 1987
Marko Pešić, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena energetska sanacija starejšega objekta, zgrajenega leta 1987. V prvem delu naloge je opisana problematika energetske sanacije stavb in uporabljenih tehnologij ogrevanja. Notranji razpored in oprema prostorov, zunanji izgled hiše in ureditev okolice enostanovanjske hiše so predstavljeni v programu Archicad. Energetski preračun toplotnih tokov smo izvedli s standardnim programom Knauf insulation. Za energetsko sanirano hišo smo izdelali energetsko izkaznico.
Ključne besede: energetska sanacija, izolacija, življenjska doba, objekt.
Objavljeno: 17.09.2018; Ogledov: 499; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (7,03 MB)

5.
Vpliv smrtnosti in obrestnih mer na rentna izplačila
Katja Gajzler, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo vpliv smrtnosti in obrestnih mer na rentna izplačila. Obrestno tveganje in tveganje dolgoživosti namreč predstavljata veliko nevarnost za solventnost zavarovalnic. V času nizkih obrestnih mer in podaljševanja življenjske dobe je za zavarovalnice pomembno, da upoštevajo vse dejavnike pri oblikovanju zavarovalniških premij in rezerv. Prav tako je za zavarovanca pomembno, kdaj se odločiti za nakup rentnega zavarovanja. Naloga je zasnovana tako, da so v prvem poglavju opisani osnovni pojmi verjetnosti in statistike ter aktuarske definicije in oznake. To nam je v pomoč pri nadaljnjem razumevanju naloge. Drugo poglavje je namenjeno teoriji obrestnih mer in njihovem gibanju skozi čas. V tretjem poglavju obravnavamo tveganje dolgoživosti. Z uporabo Lee-Carterjevega modela napovemo prihodnje stopnje smrtnosti na podlagi preteklih podatkov za slovensko prebivalstvo. Na podlagi dobljenih parametrov grafično analiziramo trend smrtnosti in napovemo pričakovano življenjsko dobo za naslednjih 107 let. Dobljene rezultate uporabimo v zadnjem poglavju, kjer na različnih scenarijih pokažemo vpliv na rentna izplačila, glede na različne obrestne mere in zmanjševanja oziroma povečanja smrtnosti. Teoretično ozadje rent je opisano v četrtem poglavju.
Ključne besede: obrestne mere, smrtnost, rentno zavarovanje, Lee-Carterjev model, starostno specifične stopnje umrljivosti, dolgoživost, pričakovana življenjska doba
Objavljeno: 27.03.2018; Ogledov: 530; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (967,35 KB)

6.
Načrtovanje vzdržljivostnega testiranja pečice
Simona Pelc, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je narejena raziskava, dosedanjih preizkušanj aparatov. Predstavljeno je tudi konkurenčno podjetje, ter način njihovega preizkušanja aparatov. Po pregledu vseh dosedanjih preizkušanj smo pripravili izračune koliko časa je potrebno komponente preizkušati, za doseganje želenega časa delovanja aparata. Ob koncu naloge pa smo dodali še komentarje, kaj je potrebno spremeniti pri dosedanjem preizkušanju ter kako ga je mogoče tudi izboljšati.
Ključne besede: aparati Gorenje, preizkušanje, življenjska doba
Objavljeno: 18.10.2017; Ogledov: 548; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

7.
UPORABA GOSPODARSKEGA KAZALNIKA BDP IN PREDSTAVITEV IZBRANIH SINTEZNIH KAZALNIKOV
Irena Ratković, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se ukvarja s proučevanjem BDP in alternativnih kazalnikov BDP. BDP je najpogostejši kazalnik pri prikazovanju uspešnosti določene države, vendar pa se vedno več govori o njegovih pomanjkljivosti, saj ne upošteva nekaterih dejavnikov, ki ključno vplivajo na naše življenje in naše zadovoljstvo z življenjem. Že nekaj časa mednarodne institucije iščejo alternativo BDP in prav mednarodne pobude so spodbudile vedno več govora v javnosti o možnosti zamenjave ali dopolnitve BDP. Obstajajo številni sintezni kazalniki, ki skušajo na različne načine nadomestiti oziroma dopolniti BDP, vendar pa še ni jasnega konsenza, katero je pravo merilo napredka. Za trajnejšo gospodarsko rast in ohranjanje kakovosti življenja in okolja so nujne korenitejše prilagoditve. Sintezni kazalnik HPI (indeks srečnega planeta) predstavlja inovativno merilo, ki povezuje ekološko učinkovitost z blaginjo ljudi. Temelji na dveh objektivnih indikatorjih in enem subjektivnem. OECD je predstavil indeks boljšega življenja (Better life index - BLI), ki je oblikovan na osnovi 11 ključnih dimenzij blaginje. Dejstvo je, da je težko narediti merilo, ki opisuje naše družbeno in čustveno življenja. Oba sintezna kazalnika imata prednosti in slabosti, vendar pa je pomen obeh indeksov, da mednarodne institucije počasi priznajo, da BDP sicer kaže marsikaj, a je za natančnejše določanje življenja prešibak.
Ključne besede: BDP, alternativni kazalniki, Onkraj BDP, Stiglitz-Sen-Fitoussi poročilo, inflacija, trgovinska odprtost, tuje direktne investicije, zadovoljstvo z življenjem, okoljski odtis, pričakovana življenjska doba, analiza regresije and metoda enter.
Objavljeno: 24.08.2016; Ogledov: 613; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

8.
Regulirana prožilna stopnja za močnostne tranzistorje
Janko Horvat, 2016, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji je obravnavano področje proženja močnostnih tranzistorjev v strukturah stikalnih pretvornikov za trakcijske pogone osebnih vozil. Naloga prožilne stopnje je kontrolirano preklapljanje in zaščita močnostnih tranzistorjev pod vsemi pogoji uporabe ter kontrolirano doseganje varnega stanja pretvornika. Glede na študijo fizikalnih lastnosti močnostnih tranzistorjev in drugih za preklope relevantnih komponent stikalnega pretvornika so razviti napredni algoritmi in metode za prediktivno proženje, zaščito in opazovanje stanja močnostnega tranzistorja. Pri tem napredni algoritmi omogočajo brezsenzorsko ocenjevanje toka, temperature spoja in preostale življenjske dobe tranzistorja ter izbiro optimalnih strmin preklopov, kar omogoča zmanjšanje izgub, elektromagnetnih motenj in podaljša življenjsko dobo pretvornika. Na podlagi zahtev naprednih algoritmov in metod je razvita strojna oprema prožilne stopnje s PLD-vezjem, ki omogoča implementacijo in preizkušanje le-teh in nudi osnovo za razvoj regulirane prožilne stopnje za serijsko uporabo.
Ključne besede: močnostna elektronika, stikalni pretvornik, močnostni tranzistor, prožilna stopnja, opazovalnik, temperatura, toka, življenjska doba, elektromagnetne motnje, oblikovanje preklopa
Objavljeno: 07.07.2016; Ogledov: 827; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (11,39 MB)

9.
REŠEVANJE PROBLEMOV S POMOČJO METODOLOGIJE IN ORODIJ PRISTOPA ŠEST SIGMA: študija primera podjetja Domel d.o.o.
Denis Ovniček, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno reševanje problema s pomočjo metodologije in orodij šest sigma. V teoretičnem delu je predstavljen DC motor s trajnimi magneti ter izdelava rotorja in sestava motorja. Opisana je metodologija šest sigma ter najpogostejši in najbolj znani model v metodologiji šest sigma - DMAIC model. V praktičnem delu je predstavljen problem nedoseganja življenjske dobe motorjev in po fazah DMAIC metodologije opisan pristop k reševanju tega problema. Prva faza v praktičnem delu diplomskega dela zajema definiranje začetnega stanja pred uvedbo končne rešitve in določa cilje, ki se želijo doseči s projektom DMAIC. V drugi fazi je predstavitev in opis izvedbe meritev, katere so potrebne za uspešno rešitev problema. V tretji fazi so predstavljene vse analize, katere so se izvajale pri iskanju možnih vzrokov za nedoseganje minimalne življenjske dobe in odpovedi motorjev. V zadnjih dve fazah projekta DMAIC je predstavljena uvedba novega stanja v proces in kontrola izboljšanega procesa. V zaključku diplomskega dela je izdelana primerjava procesa pred uvedbo novih rešitev in po uvedbi ter vse skupaj tudi grafično prikazano.
Ključne besede: DC motor, šest sigma, DMAIC model, življenjska doba motorjev, ščetke
Objavljeno: 21.06.2016; Ogledov: 761; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (4,24 MB)

10.
Vrednotenje stroškov uporabe vozil v vojaški logistiki
Leon Grašič, 2016, doktorska disertacija

Opis: Redno in dosledno izvajanje postopkov vzdrževanja vozil v vojaški logistiki predstavlja ključni pogoj za doseganje ustrezne zanesljivosti delovanja vojaških bojnih in nebojnih vozil. Slednje ima ključni vpliv na doseganje visoke stopnje razpoložljivosti vozil ter s tem povezane operativne zmogljivosti in odzivnosti enot, kar se še posebej izraža pri izvajanju nalog in obveznosti enot na mednarodnih vojaških operacijah in mirovnih misijah. Ekstremni pogoji in način uporabe vojaških vozil narekujejo specifičen pristop pri obravnavanju, organiziranju in načrtovanju vzdrževanja, pri izvajanju tehnoloških postopkov vzdrževanja in ne nazadnje tudi pri vrednotenju stroškov vzdrževanja in uporabe. V okviru doktorskega dela je oblikovan analitični model, ki je prilagojen specifičnim konstrukcijskim zahtevam in karakteristikam vojaških vozil, profilu (pogojem in načinu) uporabe ter tehnološkim postopkom preventivnega in kurativnega vzdrževanja vozil v vojaški logistiki. Model vrednotenja omogoča vnaprejšnjo ekvivalentno primerjavo skupnih stroškov uporabe podobnih vozil različnih proizvajalcev skozi celotno dobo trajanja (življenjsko dobo). V okviru oblikovanja modela so jasno opredeljeni začetni (vstopni) in robni pogoji. Implementacija analitičnega modela zagotavlja vrednotenje in načrtovanje stroškov vzdrževanja in stroškov direktne uporabe vozil v vojaški logistiki že ob nabavi novih vozil, prav tako pa tudi vrednotenje optimalne dobe trajanja (življenjske dobe) vozil, kar vodi do povečanja zanesljivosti in razpoložljivosti, s tem pa tudi do večje učinkovitosti uporabe vozil v vojaški logistiki.
Ključne besede: vojaška vozila, življenjska doba, stroški uporabe, analitični model, vstopni in robni kriteriji, analiza učinkovitosti
Objavljeno: 05.02.2016; Ogledov: 1371; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici