| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ETIČNO SPORNA PODROČJA OGLAŠEVANJA
Samira Čauševič, 2009, diplomsko delo

Opis: Osrednja tema diplomske naloge je prikrito oglaševanje. Multidisciplinaren pojav,ki ga zaznamuje neetičnost in neprofesionalnost vpletenih, želim pa preveriti zakaj se pojav, ki je zakonsko in samoregulativno prepovedan, pojavlja tako v vsakodnevnem, kot tudi v revijalnem tisku.
Ključne besede: Prikrito oglaševanje, mladostniki, oglaševanje, ženske revije, mediji
Objavljeno: 19.05.2010; Ogledov: 2235; Prenosov: 390
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

3.
PODOBA ŽENSK NA NASLOVNICAH ŽENSKIH REVIJ
Tina Šela, 2010, diplomsko delo

Opis: Ženske revije veljajo za lahkoten žanr, ki se je v zadnjem času zelo razširil. Zanje je značilno, da bralke obravnavajo kot potrošnice in s svojimi idealiziranimi podobami žensk na naslovnicah zbujajo pri bralkah negativen odnos do svojega telesa ter jih silijo, da ga vedno znova izpopolnjujejo. V diplomski nalogi smo preučili: kaj so ženske revije, katere so njihove značilnosti, razvoj ženskih revij na Slovenskem ter njihovo ciljno publiko. Posvetili smo se grafični podobi naslovnic ženskih revij ter podobi žensk na naslovnicah. Analizirali ter primerjali smo dve, na slovenskem zelo znani ženski reviji Našo ženo ter Cosmopolitan. Pozornost smo posvetili analizi žensk na naslovnicah v smislu načina, kako so prikazane ter analizirali razlike v podobi žensk na naslovnicah Naše žene in Cosmopolitana.
Ključne besede: množični mediji, ženske revije, semiologija, naslovnice, podoba ženske, grafično oblikovanje
Objavljeno: 31.03.2010; Ogledov: 11924; Prenosov: 578
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

4.
UPODABLJANJE ŽENSKE V OGLASNIH SPOROČILIH
Pija Vrezner, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Danes skoraj ni več oglasnega sporočila, v katerem ne bi nastopala ženska oziroma vsaj del njenega telesa. Ženska se že od nekdaj pojavlja v oglasih v različnih vlogah. Včasih je bila pogosteje predstavljena v vlogi matere ter gospodinje, danes jo največkrat opazimo v vlogi spolnega objekta ali pa kot »novo žensko«, ki je mešanica vseh treh že omenjenih vlog. Od posameznega medija je odvisno, kako predstavi žensko v oglasnih sporočilih. Na televiziji jo najpogosteje vidimo v vlogi matere, gospodinje oziroma »nove ženske«. V tiskanih medijih, kot so na primer ženske revije, pa je ženska najpogosteje predstavljena v vlogi spolnega objekta ter lepotnega ideala.
Ključne besede: Ženske v oglasih, ženski stereotipi v oglasih, televizijki oglasi, tiskani oglasi, ženske revije, prikrito oglaševanje, zgodovina žensk v oglasih
Objavljeno: 05.01.2011; Ogledov: 7393; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

5.
SEM JAZ ODRAZ ... ANALIZA ŽENSKE SAMOZAVESTI V REVIJALNEM TISKU
Monika Špes, 2010, diplomsko delo

Opis: Mediji igrajo pomembno vlogo v našem življenju, saj nas zabavajo, informirajo ter mnogokrat tudi vznemirjajo. Del medijske scene so tudi revije za ženske, ki imajo visoko mesečno naklado. Zanimalo me je, kaj je tisto, kar dela sedanje revije za ženske tako zanimive in brane, ter kako se razlikujejo od tistih izpred petdesetih let. Za potrebe diplomske naloge sem izbrala revijo Naša žena iz let 1960 in 1961 ter iz let 2007 in 2008 ter Cosmopolitan iz let 2007 in 2008. Diplomsko nalogo sem razdelila na štiri poglavja, v prvem poglavju sem opisala ženske revije. V drugem poglavju sem analizirala naslovnice revij ter jih primerjala med seboj. V tretjem poglavju sem primerjala modne trende in modne smernice ter opisala, kako se je moda spreminjala v zadnjih petdesetih letih. V četrtem poglavju sem opredelila položaj žensk danes ter pred petdesetimi leti ter analizirala težave, ki so se pojavile v svetovalnih rubrikah revij.
Ključne besede: ženske revije, naslovnica, fotografija, modni trendi, položaj žensk, svetovalne rubrike
Objavljeno: 04.04.2011; Ogledov: 2054; Prenosov: 119
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

6.
Prikrito oglaševanje kot oblika promocijskega novinarstva
Špela Sternad, 2019, diplomsko delo

Opis: Oglaševanje v tiskanih medijih se je skozi zgodovino zelo spremenilo. Sam tehnološki razvoj, posledično razvoj družbe v bolj potrošniško usmerjeno, je botroval k različnim načinom oglaševanja. Nove vrste oglaševanja iz dneva v dan izpodrivajo uredniško vsebino in jo spreminjajo v prikrito oglaševanje. Osredotočili smo se na tiskane medije, v sami analizi smo analizirali priljubljeno žensko revijo Cosmopolitan, s katero smo želeli odkriti količino prikritih oglasnih sporočil. Število oglasnih sporočil smo pridobili iz šestih naključnih številk revije Comsopolitan iz leta 2017 in šestih naključnih številk Cosmopolitan iz leta 2007. Poleg analize smo izvedli poglobljene intervjuje z ženskami v ciljni starostni skupini revije Cosmopolitan (16–36 let) in jih povprašali, ali vedo, kaj je to prikrito oglaševanje in če ga prepoznajo. Zanimalo nas je tudi, če berejo Cosmopolitan in če so se pri branju te revije že kdaj srečale s prikritim oglaševanjem.
Ključne besede: oglaševanje, prikrito oglaševanje, ženske revije, tiskani mediji
Objavljeno: 12.07.2019; Ogledov: 348; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

7.
KOZMETIČNO IZRAZJE V ŽENSKI PERIODIKI (1897-1930)
Vanesa Škornik, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo se posveča jezikovnim spremembam, ki jih je doživelo izrazje s področja kozmetike. Poleg tega se dotakne tudi podob žensk v oglasih – odkriva, kaj so bile zaželene telesne lastnosti in s katerimi kozmetičnimi sredstvi so ženske lahko povečale svojo privlačnost. Viri za preučevanje izrazja so bili oglasi ter objave v ženskih revijah s konca 19. in z začetka 20. stol. S pomočjo slovarskega gradiva, ki je najbliže času nastanka besedil, sem ugotavljala ustaljenost kozmetičnega izrazja v 19. stol. in njegovo ustaljevanje v 20. stol. Podatke sem primerjala z jezikovnim stanjem kozmetičnega izrazja v 21. stol. Za določanje sprememb v obliki, pomenu in pogostosti besedja sem izvedla etimološko-leksikološko analizo z uporabo etimoloških jezikovnih priročnikov, slovarskih gradiv 19. in 20. stol., korpusa starejših besedil ter sodobnih slovarskih gradiv in korpusov. Analiza je pokazala precejšno neustaljenost izrazja v času njegovega oblikovanja. Največ izrazja (polovico analizirane leksike) je normiral že jezikovni priročnik s konca 19. stol., Pleteršnikov Slovensko-nemški slovar. V slovarjih 20. stol. je bil normiran zanemarljiv del analiziranih kozmetičnih izrazov, vendar pa rezultati analize po korpusu starejše slovenščine IMP kažejo na obstoj tega izrazja v tiskih 19. in 20. stol. Večinski delež tega izrazja je do danes doživel spremembo na vsaj eni jezikovni ravni, nekaj izrazja se ne uporablja več, dobrih 43 % kozmetičnega besedja pa ostaja nespremenjenega.
Ključne besede: ženske revije 19. in 20. stol., zgodovina jezika, jezikovne spremembe, etimološko-leksikološka analiza, žensko telo, lepota, kozmetika
Objavljeno: 17.04.2015; Ogledov: 864; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

8.
ETIČNOST OGLAŠEVANJA V ŽENSKIH REVIJAH
Tadeja Horvat, 2015, magistrsko delo

Opis: Z razvojem slovenskega ženskega revijalnega tiska se je pojavila velika konkurenca, ki ima velik vpliv na samo prodajo in oglaševanje v reviji. Danes med revijami poteka »boj« za pridobitev oglaševalcev. Več oglaševalcev v reviji pomeni višji dobiček in obstoj na trgu. Menimo, da se je prav zaradi močne konkurence spremenila etičnost oglaševanja. Uredniška in tržna ekipa si prizadevata pridobiti čim več oglaševalcev in dvomimo, da se ob tem sprašujejo ali so vsi objavljeni oglasi etični. Prav tako pa sami nekatere oglase »skrijejo« v uredniške članke. Namen magistrske naloge je bil raziskati področje etičnosti oglaševanja v ženskih revijah, kar smo naredili na podlagi anketnega vprašalnika in z analizo na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili osnovne pojme, kot so etika, morala, oglaševanje, zakonske osnove za oglaševanje in podobno. V aplikativnem delu smo preučili etičnost oglaševanja v reviji Ženski svet in L&Z na dva načina. Kot prvo smo analizirali celotno vsebino obeh revij, glede na Slovenski oglaševalski kodeks. V drugem delu raziskave pa smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverili percepcijo ljudi o etičnosti oglasov. Raziskava na podlagi Slovenskega etičnega kodeksa je pokazala, da oglaševanje v obeh obravnavanih revijah ni v skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom. Ugotovili smo, da je tako pri reviji L&Z kot pri reviji Ženski svet, glavni problem etičnosti prav pojav hibridnih sporočil (oziroma kršitev 6. člena kodeksa, ki se navezuje na prepoznavanje oglasnih vsebin). Na podlagi anketnega vprašalnika smo ugotovili, da ljudje niso prepoznali veliko etično spornih prispevkov. Tisti anketiranci, ki pa so jih, so kot glavni razlog za etično spornost pri obeh revijah navedli prikrito oglaševanje. Ugotovili smo, da je dojemanje etičnosti oglaševanja v reviji L&Z in Ženski svet na podlagi slovenskega oglaševalskega kodeksa in anketnega vprašalnika različno. Anketiranci so oglaševanje v obeh revijah dojeli kot manj etično sporno kot je pokazala naša analiza na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Skupna ugotovitev obeh raziskav etičnosti oglaševanja pa je pojav prikritega oglaševanja.
Ključne besede: etika, oglaševanje, etičnost oglaševanja, ženske revije, etični kodeks, Slovenski oglaševalski kodeks
Objavljeno: 28.10.2015; Ogledov: 722; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

9.
ETIČNOST OGLAŠEVANJA V ŽENSKIH REVIJAH
Lea Milar, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju sem obravnavala temo etičnosti oglaševanja v ženskih revijah, ki je precej aktualna tema v današnjem času, ko smo zasičeni z ogromnimi količinami takšnih in drugačnih vrst etično (ne)spornih oglaševanj. Ravno zaradi zasičenosti z oglasi se vse bolj srečujemo s problematiko vprašanja etičnosti posameznih oglasov, saj so nekateri oglasi na skrajni meji med etično sprejemljivim in etično spornim. K takšnim skrajnostim, ki so na meji sprejemljivega oglaševalce žene predvsem številčna konkurenca, v poplavi katere želijo s svojimi oglasi izstopati, da bi bili opaženi. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in analitični del. Teoretični del vsebuje razlago pojmov kot so etika, oglaševanje, etičnost oglaševanja in ostale pojme povezane s temi osnovnimi pojmi. V analitičnem delu pa smo analizirali oglaševanje v slovenskih ženskih revijah Cosmopolitan, Elle ter Grazia. V vseh treh ženskih revijah je največ moč zaslediti oglaševanja drugih sorodnih medijev (istih založnikov, kot pri revijah samih), kozmetičnih izdelkov, oblačil, raznoraznih storitev, nekaj pa je tudi oglaševanja prehranskih izdelkov, avtomobilov, izdelkov za dom ter tehnike. Ob analizi oglaševanja smo ugotovili, da večinski delež neetičnega oglaševanja predstavlja prav prikrito oglaševanje, ki je hkrati tudi težko dokazljivo kar se tiče etične spornosti. Vse odkrite oglase v vseh treh revijah smo analizirali tudi na podlagi členov Slovenskega oglaševalskega kodeksa ter prišli do ugotovitve, da je v revijah kar nekaj primerov kršitve teh členov, kar bi bilo seveda potrebno izboljšati. Pri oglaševanju v slovenskih ženskih revijah smo ugotovili, da presenetljivo ni moč opaziti hujših primerov kršitve etičnosti oglaševanja. Je pa precejšen problem v prikritem oglaševanj, ki je zelo pogosto v slovenskih ženskih revijah oziroma je le-to kar stalnica v tem oglaševalskem prostoru, kar bi bilo vsekakor potrebno spremeniti. Prav tako je problem napihovanje v oglasih ter preverjanje resničnosti in dokazljivost trditev, česar je tudi veliko zaslediti. Glede na zapisano smo ugotovili tudi, da mora biti oglaševanje etično, ustrezati mora vsem etičnim standardom, saj ima zelo močen vpliv na družbo in posameznike ter mora ravno zaradi tega biti v skladu z etičnimi načeli ter tudi odgovorno v svojem poslanstvu.
Ključne besede: etika, oglaševanje, etika oglaševanja, etične dileme, zakonodaja s področja oglaševanja, ženske revije
Objavljeno: 23.11.2016; Ogledov: 455; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (859,67 KB)

10.
SEMIOTIKA OGLAŠEVANJA : ŽENSKO TELO V MODNEM OGLAŠEVANJU
Neja Hafner, 2016, magistrsko delo

Opis: Na vsakem koraku smo obdani z mediji, ki nam služijo kot vir informacij in zabave ter nas nezavedno oblikujejo ter vplivajo na naše vedenje in navade. Preko oglaševanja nam množični mediji predstavljajo idealizirano podobo telesa, predvsem ženskega telesa. Po taki podobi se potrošniki zgledujejo in jo želijo doseči, saj so oglasi oblikovani tako, da vzbudijo željo in potrebo po idealnem telesu in podobi ter po izdelkih, ki takšno popolno podobo uresničujejo in izpolnjujejo. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov; iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili tri sklope teorije. Prvi sklop je opredelitev oglaševanja in medijev, bolj podrobno tiskanih medijev, predvsem ženskih revij, saj je tema magistrskega dela podoba ženske v oglasih. V drugem sklopu magistrskega dela smo opredelili semiotiko in njeno uporabo v oglaševanju. Semiotika nam pomaga pri razumevanju oglasnih sporočil, saj se ukvarja z razumevanjem znakov in njihovim interpretiranjem, ki se lahko razlikuje pri vsakem posamezniku. V zadnjem, tretjem sklopu prvega dela, smo proučevali podobo ženske v oglasnih sporočilih. Opisali smo, kakšna je podoba ženske v družbi in oglaševanju, se soočili s še vedno prisotnimi problemi seksizma in obravnavanja ženske kot seksualnega objekta ter kako oglasi vplivajo na ženske. V empiričnem delu smo se osredotočili na razumevanje oglasov s pomočjo semiotične analize, saj se semiotika ukvarja s tem, kako je pomen posredovan. Ker se semiotika ukvarja z razumevanjem in interpretiranjem znakov, je eden glavnih ciljev magistrskega dela pokazati, da je tudi telo znak, ki ga je mogoče opredeliti kot nosilca pomenov. V raziskavi smo med drugim ugotovili, da naj bi bile lepe in vitke ženske opredeljene kot zadovoljne in uspešne ter tudi zaželene. S semiotičnega vidika to pomeni, da nas oglasi nagovarjajo k nakupu izdelka, ki to omogoča.
Ključne besede: oglaševanje, mediji, ženske revije, semiotika, podoba ženske
Objavljeno: 10.01.2017; Ogledov: 997; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici