| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 72
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Femme fragile v slovenski književnosti na prelomu iz 19. v 20. stoletje
Jožica Čeh Steger, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Pričujoča razprava se osredinja na literarni tip femme fragile na prelomu iz 19. v 20. stoletje. V tem času je femme fragile tako v slikarstvu kot v književnosti doživela največji razcvet in nekatere spremembe. Oblikovana je v skladu z estetskimi smermi dekadence, secesije in simbolizma, v njej odmevajo medicinski in drugi diskurzi o ženskosti, moški pogled in strah pred naraščajočim osamosvajanjem ženske. Analiza femme fragile v izbranih delih slovenske moderne pokaže, da so jo avtorji prilagajali tudi družbenim razmeram. Slovenska femme fragile ni predstavnica propadajoče aristokracije, prihaja iz meščanskega ali celo podeželskega okolja, njeni zametki segajo morda celo k folklorni Lepi Vidi.
Ključne besede: ženskost, krhka ženska, femme fragile, slovenska moderna
Objavljeno v DKUM: 17.05.2024; Ogledov: 100; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Razlike med spoloma - kako vodijo moški in kako ženske
Adrijana Stele, 2024, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo raziskovali razlike pri vodenju med moškimi in ženskami. Skozi teorijo smo spoznavali dejstva, ki naj bi opisovala moške in ženske vodje ter predvsem, kako so si različni pri vodenju. Cilji naše raziskave so bili ugotoviti, ali prihaja do razlik pri zasedanju vodilnih položajev in zakaj. Rezultati naše raziskave so pokazali, da do razlik pri zasedanju vodilnih položajev prihaja. Največje razlike med moškimi in ženskami na vodilnih položajih smo zaznali na področju osebnostnih značilnosti. Vseeno pa to ni dovolj velik dejavnik, da bi se zaradi tega drastično spremenil način vodenja oz. pristop do vodenja. Predvsem, si moški, ki so sodelovali v raziskavi, prizadevajo, da se vzpostavi enakopravnost in da bi več žensk zasedalo vodilne položaje - vse dokler imajo za to ustrezne kompetence. Z opravljeno raziskavo smo ugotovili, da rezultati raziskave niso identični teoretičnim spoznanjem, je pa to lahko posledica premajhnega vzorca. Družba se razvija in določene raziskave so bile izvedene pred kar nekaj časa in stanje v družbi se je spremenilo. Je pa vzorec naše raziskave precej majhen in zato ne moremo trditi, da so rezultati najbolj pravilni.
Ključne besede: vodenje, moški vodja, ženska vodja, razlike pri vodenju
Objavljeno v DKUM: 16.04.2024; Ogledov: 221; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (10,97 MB)

3.
Instagram in Tiktok kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačili
Lea Kukovec, 2023, magistrsko delo

Opis: Družbeni omrežji Instagram in TIkTok sta v zadnjih nekaj letih, zaradi vse večje digitalizacije sveta, postali nadvse priljubljeni in vse pogosteje uporabljeni spletni platformi. Ker je število dnevnih aktivnih uporabnikov iz dneva v dan naraščalo so podjetja in blagovne znamke pričele opažati izjemen potencial v uporabnosti Instagram-a in TikTok-a tudi za poslovne namene – med drugimi dokaj enostaven in učinkovit način doseganja željene ciljne skupine z minimalnimi finančnimi vložki, možnost aktivnega spremljanja odzivov, potreb ter želja posameznikov in posameznic, prilagajanje vsebin glede na demografske dejavnike ciljnih skupin itd. V okviru našega magistrskega dela smo se skladno z izbrano tematiko poglobili v svet ženskih športnih oblačil in skozi teoretični in praktični del raziskali uporabnost Instagram-a in TikTok-a kot orodji marketinškega komuniciranja blagovnih znamk z ženskimi športnimi oblačili. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, nato pa smo se v osrednjem delu osredotočili na podrobno predstavitev, opredelitev in analizo posamičnega družbenega omrežja, kjer smo definirali prednosti in slabosti ter navedli in opisali različne načine, ki jih blagovne znamke z ženskimi športnimi oblačili lahko izkoristijo za namene učinkovitega marketinškega komuniciranja z izbrano ciljno skupino. Z namenom pridobitve resničnih in verodostojnih informacij iz prakse smo tekom zaključnega dela oblikovali tudi strukturiran anketi vprašalnik, s pomočjo katerega smo v prvi vrsti podkrepili teoretični del, in nadalje, na podlagi prejetih rezultatov potrdili oz. zavrnili zastavljene hipoteze.
Ključne besede: blagovne znamke, ženska športna oblačila, marketinško komuniciranje, Instagram, TikTok, Social Media Marketing.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

4.
Primerjava izbranih značilnosti ženskega podjetništva v Sloveniji in Italiji
Alja Kupčič, 2023, magistrsko delo

Opis: Žensko podjetništvo je postalo pomemben del podjetništva po svetu. Na odločitve za začetek podjetniške poti pa vplivajo številni dejavniki. V magistrski nalogi smo proučevali podjetništvo kot celoto, kakšne so značilnosti podjetništva in podjetnikov v Sloveniji, s kakšnimi ovirami se srečujejo na svoji podjetniški poti. Pomembno je, da je tako podjetnikom kot podjetnicam zagotovljena podjetniška podpora. Podrobneje smo spoznali podjetniško podporno okolje v Sloveniji in Italiji. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na podjetnika in njegove značilnosti. Podrobneje pa smo se dotaknili ženskega podjetništva v Sloveniji in Italiji. Prav tako pa smo se dotaknili problemov in izzivov, ki se lahko pojavijo na podjetniški poti. V praktičnem delu pa smo obravnavali študiji primera slovenskega E2RD, in italijanskega podjetja Versace.
Ključne besede: podjetništvo, podjetje, podjetnica, posel, ženska.
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 255; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (861,54 KB)

5.
Vloga vplivnežev pri spletni prodaji ženskih oblačil
Maša Pučnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo opredelili definicijo marketinga, kaj je njegov namen in temeljni cilj ter kakšno povezavo ima z ženskimi oblačili. Ugotovili bomo tudi, katera družbena omrežja so najbolj primerna za vplivnostni marketing. Dotaknili se bomo tudi spletne prodaje, in sicer njenega samega začetka, našteli in opisali pa bomo tudi njene prednosti in slabosti ter predstavili nekaj pomembnejših spletnih trgovin z ženskimi oblačili. V nadaljevanju bomo opisali tudi vplivnosti marketinga v modni industriji, ki je zelo razširjen. Kot pa nakazuje že naš naslov, bomo veliko pozornost namenili vplivnežem, ki sodelujejo s spletnimi trgovinami, ki prodajajo ženska oblačila. Dejstva bomo povzeli in nekatere ugotovitve preverili s pomočjo intervjujev, na katere bodo odgovorile vplivnice Teja Jugovic, Anja Širovnik in Gaja Hribernik ter lastnici spletnih trgovin, in sicer Lena Zgonec in Fiona Čuček. Skozi intervjuje bomo dobili realno sliko vplivnostnega marketinga pri spletni prodaji ženskih oblačil. Treba se je zavedati, da je vplivnostni marketing še posebej pomemben v modni industriji, kjer modni vplivneži igrajo ključno vlogo pri oglaševanju in promociji ženskih oblačil.
Ključne besede: vplivnostni marketing, vplivneži, spletna prodaja, družbena omrežja, ženska oblačila.
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 510; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

6.
Neustavljiv v svoji koži - ženska rekreativna športna oblačila za obilne postave : magistrsko delo
Monika Kuharič, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava ženska rekreativna športna oblačila za obilne postave. Prvi del obravnava ženske obilne postave, tabele mer ter rekreativna ženska oblačila večjih oblačilnih velikosti in pripomočke za stabiliziranje mehkih tkiv obilnih telesnih postav, ki jih nudi trg. Predstavljeni so nekateri tekstilni material za šport in tehnologije izdelave športnih oblačil. V drugem delu magistrskega dela so predstavljeni rezultati ankete in intervjuja s fokusno skupino petih oseb, njihove telesne mere in silhuete postav, ki so služile za pridobitev potrebnih informacij za razvoj funkcionalnega športnega oblačila za obilne ženske postave. Oblačilo nudi oporo in prilagajanje dimenzijam trebušnega predela. Izdelan je prvi poskusni prototip oblačila, na osnovi njegovega preskušanja na testni osebi je podan predlog drugega prototip funkcionalnega športne oblačila za obilne ženske postave, ki se mu v prihodnosti obeta, da prodre na trg.
Ključne besede: obilne postave, tabele mer, velike oblačilne velikosti, ženska športna oblačila
Objavljeno v DKUM: 30.09.2022; Ogledov: 630; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

7.
Feministična kriminologija in kriminaliteta : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Lina Muhvič, 2020, diplomsko delo

Opis: Kriminologijo so večinoma raziskovali moški, ki so se osredotočali na preučevanje moške kriminalitete, zato je ženska kriminaliteta dolgo ostala prezrta in spregledana. Sprva so kriminaliteto dojemali kot tipično moško vedenje, saj so ženske že od nekdaj veljale za bolj ubogljive, podrejene in posledično tudi manj nevarne. Težko si je predstavljati žensko kot storilko. Pri kaznivih dejanjih žensk gre bolj za ekonomske delikte. Razlogi za kriminaliteto se med spoloma razlikujejo. Ženske zagrešijo kaznivo dejanje predvsem iz razlogov preživetja. Rojene kriminalke so izjemno redke med ženskami prestopnicami. Možnosti kriminalnega vedenja lahko povečuje alkoholizem, travma iz otroštva, posledično tudi depresija, ki lahko vodi v uporabo drog. Ženske so bile skozi čas obravnavane kot manj pomemben subjekt pri raziskovanju kriminalitete. To se izraža tudi v pomanjkanju literature o problematiki kriminalitete žensk. Pomembni premiki na tem področju so se začeli z drugim valom feminizma. Začele so se pojavljati znanstvenice, ki so ostro kritizirale klasično kriminologijo in opozarjale na problem pomanjkanja raziskav glede ženske kriminalitete. Diplomsko delo bo predstavljalo sam pojem feminizma in njegovo vlogo na področju feministične kriminologije in kriminalitete. Predstavljen bo razvoj in prispevek feministične kriminologije na področju ženske kriminalitete. Pojasnjen bo tudi vidik tradicionalnega kriminološkega pogleda na žensko kriminaliteto, prav tako njegova kritika. Analiziran bo tudi profil ženske obsojenke ter aktualne statistične razmere na področju kriminalitete žensk v Sloveniji.
Ključne besede: diplomske naloge, feminizem, feministična kriminologija, ženska kriminaliteta
Objavljeno v DKUM: 06.07.2020; Ogledov: 1400; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (1012,06 KB)

8.
Delovanje ženskih odsekov telovadnega društva Orel med obema svetovnima vojnama
Monja Poštrak, 2018, magistrsko delo

Opis: Ženska telovadba na Slovenskem se je v primerjavi z moško začela razvijati precej pozno. Moška telovadna društva so v Sokolu nastajala od leta 1863 dalje, medtem ko so ženske na liberalni strani svoje prvo telovadno društvo dobile leta 1901. Pri konservativcih se je ženska telovadba pričela razvijati pozneje. Pred prvo svetovno vojno je Orel sploh ni podpiral, toda kljub temu so po nekaterih krajih nastajali ženski telovadni krožki, predvsem v večjih mestih, kjer je obstajala nevarnost, da zapadejo dekleta in ženske pod vpliv Sokola ter posledično liberalcev. Vendar ti krožki niso bili del Orla, temveč so delovali v okviru izobraževalnih društev Slovenske krščansko socialne zveze (SKSZ). V pričujoči nalogi bom prikazala delo Orliške zveze med letoma 1919 in 1922, njene naslednice Orliške podzveze do leta 1927 ter samostojne Slovenske orliške zveze med letoma 1927 in 1929. Naloga je razdeljena tematsko. Prva tri poglavja so namenjena splošnemu delovanju vseh treh zvez, tečajem, ki so jih prirejale, in njihovim občnim odborom. Naslednji del je posvečen delu orliške organizacije na izobraževalnem področju in tako so podrobneje opisani gospodinjski tečaji. Obenem so predstavljeni tudi kroji Orlic. V zadnjem delu naloge so predstavljeni posamezni orliški krožki v srenjah v Prekmurju in na Štajerskem.
Ključne besede: Orlice, ženska telovadna društva, ženska telovadba, gospodinjski tečaji
Objavljeno v DKUM: 25.09.2018; Ogledov: 1400; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

9.
Ples v objemu kroja oblačila : diplomsko delo
Monika Hudournik, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tekmovalno žensko obleko za standardne plese. Model obleke je zasnovan na osnovi magičnih barv polarnega sija. Kroj obleke je načrtovan na osnovi pravil oblačenja Plesne zveze Slovenije ter želja in izkušenj tekmovalk, pridobljenih z anketiranjem. Izdelan prototip ženske plesne obleke je narejen po merah testne osebe, ki je obleko tudi preskusila in podala mnenje o udobju pri nošenju in izvajanju plesnih korakov standardnih plesov. Plesalkino mnenje je, da smo oblikovali atraktivno plesno obleko za tekmovanje, katere kroj nudi tako udobje pri nošenju kot izvajanje plesnih korakov.
Ključne besede: standardni plesi, plesna tekmovanja, pravila oblačenja, ženska plesna obleka, kroj ženske obleke
Objavljeno v DKUM: 17.09.2018; Ogledov: 1123; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (5,01 MB)

10.
Podoba ženske v Trubarjevih besedilih
Milena Blažič, 2008, izvirni znanstveni članek

Opis: Leposlovja Trubar ni pisal, saj zanj še ni bil čas, ampak stvarno literaturo, čeprav ima njegov slog leposlovne prvine. V njegovih besedilih, predvsem v Katekizmu z dvema izlagama iz leta 1575, najdemo pogoste omembe otrok, ženske, družine, ljubezni, omembo besede igra in igrača, kar potrjuje domnevo, da je v njegovih besedilih najti novoveško pojmovanje omenjenih prvin. Njegovo literarno izročilo, postavljeno v 16. stoletje, je potekalo sočasno z evropskimi tokovi humanizma, renesanse in evropske reformacije.
Ključne besede: Trubar, ženska, podoba, devica, vdova, mati, ljubezen, lepota
Objavljeno v DKUM: 29.01.2018; Ogledov: 916; Prenosov: 348
.pdf Celotno besedilo (214,93 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 4.87 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici