| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 63
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Intermodalni transport v podjetju gorenje d.d.
Teja Janžovnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Količina pretovorjenega blaga s cestnim transportnim sredstvom se iz leta v leto povečuje. Posledično prihaja do večjega onesnaževanja zraka, slabšanja infrastrukture, prometnih nesreč in s tem tudi do zamud, poškodb tovora ter dodatnih stroškov. Da bi se države in podjetja temu izognile, so začele uporabljati nove sodobne tehnologije in kombinirani oziroma intermodalni transport. Nekatere evropske države že s pridom izkoriščajo bimodalno tehnologijo in uvedbo novih prevoznih sredstev. Za dolga potovanja (tovor blaga) se največkrat odločijo za uporabo železnic in ceste. Cesta prinaša to prednost, da tovor potuje »od vrat do vrat«, s čimer ni vmesnih manipulacij in ne prihaja do poškodb tovora. Železnica lahko nemoteno prevaža tovor kadarkoli, saj ni prepovedi voženj ob določenih urah in praznikih kot na cesti. Tovor je tudi bolje zavarovan, vendar pa je potrebna dvojna manipulacija.
Ključne besede: intermodalni transport, cestni transport, železniški transport, Gorenje, bimodalna tehnologija
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 478; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (681,05 KB)

2.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Ključne besede: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 426; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

3.
Analiza možnosti uvedbe horizontalnega prekladanja kontejnerjev v podjetju Slovenske železnice
Uroš Pliberšek, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Zaradi vse večje potrebe po hitrejši in obsežnejši svetovni logistiki v kontejnerskem transportu se pojavlja nuja po izboljšanju kakovosti transportnega sistema. Povečanje logističnih stroškov, ki povzročajo ozka grla, ki nastanejo na poti tovora od pristanišča do strank, ter odvračajo uporabo kombiniranega transporta. V podjetju Slovenske železnice d. o. o. za pretovor in prevoz kontejnerjev uporabljajo klasične sisteme za pretovor kontejnerjev, ki so primerni za velike kontejnerske terminale, kjer se opravi veliko pretovora kontejnerjev. Za učinkovito in uspešno konkuriranje prevozniških storitev bi bilo nujno potrebno posodobiti način pretovora kontejnerjev, omogočiti večjo fleksibilnost kombiniranega transporta ter s tem zmanjšati logistične stroške. V magistrskem delu smo analizirali nove načine pretovarjanja kontejnerjev, ki omogočajo zmanjšanje logističnih stroškov, nove načine sodelovanja s strankami ter vpeljujejo večjo fleksibilnost v kombinirani transport. Uvedba izbranega sistema horizontalnega prekladanja kontejnerjev bi podjetju Slovenske železnice d. o. o. prinesla ekonomsko kot tudi konkurenčno prednost pred železniškimi podjetji iz tujine.
Ključne besede: logistika, horizontalno prekladanje, kontejnerski terminali, kombinirani transport, železniški transport
Objavljeno: 24.01.2017; Ogledov: 1129; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

4.
Vpeljava oprtnega vlaka na relaciji Koper-Dunaj
Danijel Gorišek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na tri poglavja. V uvodnem delu sem določil cilje diplomskega dela, predpostavke in omejitve dela ter metode, po katerih je diplomsko delo sestavljeno. V prvem poglavju sem opredelil teoretične osnove oprtnega transporta, opisal tri načine, po katerih se oprtni transport opravlja, ter pojasnil železniški del oprtnega transporta. V drugem poglavju sem povzel trenutno stanje oprtnega transporta v Sloveniji ter njeni bližnji okolici, opisal sem oprtni terminal ter naredil kritično analizo uporabe oprtnega transporta v Sloveniji. V tretjem poglavju sem podal predlog izboljšave uporabe oprtnega transporta v Sloveniji, opisal postopke vpeljave, predstavljen pa je tudi finančni izračun predstavljene rešitve. V zaključku diplomskega dela sem ovrednotil rešitev problema, napisal sem pogoje, ki bi bili nujni pri izvedbi izboljšav, ter nakazal možno smer nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: Oprtni transport, železniški transport, kombinirani transport, SŽ-Tovorni promet, logistika
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 1087; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

5.
Reorganizacija razklada titanove žlindre v podjetju Cinkarna Celje, d. d.
Žiga Malec, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljen oddelek transporta, ki je odgovoren za organizacijo celotnega transporta v podjetju Cinkarna Celje, d. d.. Problematika, ki smo jo obravnavali, obsega številne izzive razklada titanove žlindre, ki so jih povzročili slabo vzdrževana mehanska oprema na tovornih vagonih vrste Tadds-z in nizke zimske temperature, zaradi katerih je ruda občasno zmrznila v vagonu. V prvem delu je predstavljeno obstoječe stanje, v katerem zelo podrobno in natančno opisujemo potek dela in organizacijo razklada rude, ki jo na koncu zaključimo s kritično analizo. V drugem delu smo predstavili možne predloge optimizacije razklada, kot so: najem tovornih vagonov s hidravlično opremo, nakup pnevmatskih nastavkov modela STKIT908, na katere lahko montiramo pnevmatske industrijske vibratorje podjetja VIBCO, in uporaba epoksi premaza, s katerim bi preprečili, da bi se ruda prilepila na steno vagona, in s tem omogočili hitrejše odtekanje iz razkladalnih loput. Ugotovili smo, da obstoječi način razklada, kot ga podjetje izvaja sedaj, ni optimalen, ker je predrag glede na možnosti, ki jih ponuja tržišče. V zaključku smo podali oceno in vrednotenje uspešnosti predlaganih rešitev, pogoje za uvedbo le-teh in možnosti nadaljnjega razvoja. Vodstvo podjetje se mora na podlagi zaključka odločiti o implementaciji predlaganih rešitev.
Ključne besede: železniški transport, industrijski tir, razsuti tovor, razklad, titanova žlindra.
Objavljeno: 25.09.2015; Ogledov: 778; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (3,57 MB)

6.
Odpiranje trgov železniškega transporta v Evropi
Anton Ogorelc, 2006, pregledni znanstveni članek

Opis: EU je začela z ambicioznim programom liberalizacije železnic; cilji so preoblikovanje nacionalnih železnic, odpiranje nacionalnih transportnih omrežij novim ponudnikom in ustvarjanje enotnega trga evropskih železnic. Za spremljanje odprtosti železniškega trga v državah EU so razvili indeks liberalizacije železnic, t. i. indeks LIB, ki vključuje storitve prevoza tovora in potnikov. Avtor najprej prikaže proces liberalizacije evropskega železniškega sektorja. Osrednji del članka je namenjen razčlenitvi koncepta indeksa LIB in njegovih podsistemov. Sledi kritična ocena indeksa LIB.
Ključne besede: železnice, železniški transport, EU, Evropska unija, liberalizacija, infrastruktura
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 674; Prenosov: 16
URL Povezava na celotno besedilo

7.
8.
9.
KONTEJNERSKI PREVOZI TOVORA LUKE KOPER IN SLOVENSKIH ŽELEZNIC
Damjan Koštric, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo se lotili kontejenerskih prevozov tovora. Pod to temo smo se lotili dva največja prevoznika kontejnerjev pri nas. To sta naše edino pristanišče Luka Koper in železniški terminal Ljubljana. Na začetku naloge je opisana zgodovina kontejnerskih prevozov, ter osnovne in najpomembnejše stvari o kontejnerjih in kontejnerizacije. Na temo kontejnerskih prevozov Luke Koper je opisan kontejnerski terminal in vsi poslovni rezultati v letu 2012, ter poslovni cilji v letu 2013. Opisane so tudi cestne, železniške in morske povezave z Luko Koper. V poglavju o železniškem terminalu Ljubljana je opisan pregled poslovnih prihodkov in odhodkov, ter osnovne naloge železniškega terminala. Na kratko sem v praktičnem delu simuliral prevoz kontejnerja iz Murske Sobote v Luko Koper in natovor kontejnerja na kontejnersko ladjo. Na koncu sem predstavil tudi kakšne dokumente potrebujemo za prevoz in po kateri klavzuli se bomo ravnali.
Ključne besede: Luka Koper, Železniški terminal Ljubljana, kontejner, kontejnerizacija, transport.
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 3092; Prenosov: 636
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

10.
Mednarodna pravila za logistično optimiranje tovornega prometa Slovenskih železnic
Rok Izlakar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na izboljšanje mednarodnih pravil za logistično optimiranje tovornega prometa v Holdingu Slovenske železnice d.o.o. V teoretičnem delu smo predstavili tovorni promet v Holdingu Slovenske železnice d.o.o., prikazali zgodovino razvoja podjetja in malce pojasnili sam prometni sistem, ki ga sestavlja železniški transport. Definirali smo tudi bistvene pojme kot so tarife, tarifni sistemi in pojasnili pomembnosti o prevozni pogodbi. Na osnovi obstoječega stanja smo prišli do ključnih vprašanj, ki se nanašajo na obstoječa mednarodna pravila. Dotaknili smo se splošne pogodbe za uporabo tovornih vozil (AVV) in že odpisanega sporazuma RIV. Za boljše razumevanje smo jasno prikazali konvencijo COTIF 1999 in mednarodno železniško transportno pravo. Rešitve smo predlagali po zgledu uspešnih držav, ki dobro poslujejo v železniškem tovornem prometu. Na podlagi tega, smo prikazali poenostavljeni LOWCOST-postopek, ter predstavili vse novosti in izboljšave, ki bi jih le ta prinesel. Menimo da je možnosti za nadaljnji razvoj ogromno, zlasti na področju infrastrukture.
Ključne besede: mednarodna pravila, tovorni promet, železniški transport, tarifa, prevozna pogodba
Objavljeno: 21.12.2012; Ogledov: 1470; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici