| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 140
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Transportna dokumentacija v železniškem prometu
Špela Aškerc, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Za nemoteno in uspešno opravljanje transporta v železniškem prometu je potrebnih vedno več dokumentov, posledično pa tudi vedno več vloženega dela ter časa. Vsak opravljen prevoz blaga je treba tudi dokumentirati. Z logističnega vidika se najprej vprašamo, koliko časa potrebujemo za določeno delo in koliko stroškov namenimo za stvari, ki so nujne za nemoteno opravljanje tega dela. V diplomskem delu zato strmimo k časovni in stroškovni analizi opravljanja dela. Posvetili se bomo predvsem pisanju tovornih listov v železniškem prometu in njegovi izboljšavi. V teoretičnem delu bomo najprej predstavili tovorni terminal, nato pa prikazali dokumente, potrebne za transport z vlakom z vidika odpreme, in dokumentacijo, ki spremlja vlak. V nadaljevanju se bomo posvetili podrobnejši predstavitvi tovornega lista in dejanskega stanja v podjetju. Podali bomo rešitev in analizirali trenutno stanje ter stanje z uvedbo rešitve in ju primerjali med seboj.
Ključne besede: železniški promet, dokumenti, tovorni list, čas, strošek
Objavljeno: 17.08.2020; Ogledov: 264; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

3.
Vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic
Vanessa Mitrović, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali temo vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Na začetku naloge smo opredelili namen, cilje, hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predstavili metode raziskovanja, katere smo uporabljali med pisanjem le te. Magistrsko delo je sestavljeno iz več poglavij. V teh smo obravnavali vlogo in pomen globalizacije, promet, tranzitni promet, železniški promet, TEN-T omrežje, Slovenske železnice in pa seveda vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Skozi vsa ta poglavja smo podrobneje predstavili železniški promet in razvoj le tega skozi zgodovino. Na začetku naloge smo opisali globalizacijo, njen vpliv, vrste in posledice, katere prinaša globalizacija. Nato smo se lotili prometa, katerega smo opisali bolj na široko in zajeli veliko podpoglavij, ki spadajo zraven. V tem delu smo opisali tudi tranzitni promet, na široko smo opisali železniški promet in pa omrežje TEN-T, katero poteka skozi Slovenijo. S pomočjo Slovenskih železnic smo lahko ugotovitve iz teoretičnega dela podkrepili s praktičnimi primeri. Slovenske železnice so edini ponudnik in izvajalec železniških storitev v Republiki Sloveniji. Tako skrbijo za vse železniške prevoze, ki potekajo po Sloveniji. Skrbijo pa tudi za takšne, ki jim je Slovenija samo vmesna država do končnega cilja. Na podlagi podatkov, katere smo pridobili iz Statističnega urada Republike Slovenije smo lahko potrdili naša predvidevanja, katera smo imeli na začetku naloge.
Ključne besede: globalizacija, promet, tovorni promet, železniški promet, tranzitni promet, Slovenske železnice
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 616; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

4.
PRIMERJAVA VPLIVA ŽELEZNIŠKEGA PROMETA NA TURIZEM MED SLOVENIJO IN AVSTRIJO
Mitja Tacer, 2016, diplomsko delo

Opis: O prevozih in potovanjih se lahko razpravlja, ne da bi pri tem upoštevali turizem, vendar turizem ne uspeva brez potovanja. Železnico kot način prevoza potnikov najdemo skoraj v vsaki državi, saj je bila železnica v preteklosti nujna za gospodarski razvoj. Železniški promet je pomemben sistem v razvoju gospodarstva vseh držav, saj je od njega odvisna dostopnost do določenih krajev, prav tako pa je turistični razvoj bolj dinamičen na področjih, kjer je ponudba prevozov boljša. V diplomskem delu smo se omejili na vpliv železniškega prometa na turizem in turistično ponudbo železniških podjetij v Sloveniji in Avstriji – torej na Slovenske železnice in ÖBB. Ugotovili smo, da imajo SŽ bolj pestro in zanimivo ponudbo organiziranih izletov po Sloveniji, kot ÖBB po Avstriji. Avstrija pa ima na drugi strani boljšo in ugodnejšo ponudbo v zunanjem prometu, saj imajo več neposrednih povezav z tujimi državami.
Ključne besede: turizem, železnica, železniški potniški promet, železniški turizem, Slovenija, Avstrija
Objavljeno: 02.12.2016; Ogledov: 699; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (855,98 KB)

5.
VLOGA CENTRA ZA VODENJE VLAKOV V TEHNOLOŠKEM PROCESU ŽELEZNIŠKEGA PROMETA
Miran Breznik, 2016, diplomsko delo

Opis: Zaradi potreb po povečanju prevoza potnikov in tovora na železniških progah so se Slovenske železnice priključile evropskim državam, ki podpirajo modernizacijo in enoten sistem vodenja prometa vlakov. Za potrebe sodobnega vodenja prometa je potrebno nadgraditi obstoječe sisteme signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav, ki so že vgrajeni na progi od Pragerskega do Hodoša in so v diplomskem delu tudi predstavljeni. Vgrajene sodobne naprave omogočajo sodobnejše vodenje prometa vlakov. Najpomembnejše pa je, da zagotavljajo večjo varnost in predvsem zmanjšujejo odgovornost delavcev pri neposrednem vodenju prometa. Elektrifikacija predstavljene proge pomeni povečanje potovalne hitrosti, zmanjšanje stroškov dela, porabe goriva in manjšo onesnaženost okolja.
Ključne besede: železniški promet, daljinsko vodenje vlakov, center daljinskega vodenja prometa
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 772; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

6.
ANALIZIRANJE ZAPORE NA ŽELEZNIŠKEM ODSEKU POLJČANE - SLOVENSKA BISTRICA
Matic Fišer, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem analiziral zaporo tira na železniškem odseku Poljčane–Slovenska Bistrica. Zanimalo me je na splošno, kaj sploh je zapora tira, kako se izvede, katera so pomembna pravila, ki jih je potrebno upoštevati pri zapori itd. Bolj podrobno sem se dotaknil prav te zapore, ki je planirana v idejni zasnovi Nadgradnja železniškega odseka Poljčane–Pragersko, odsek Poljčane–Slovenska Bistrica in jo predstavil v samem diplomskem delu. Prav tako sem izvedel simulacijo voženj vlakov v času zapore s pomočjo programa OpenTrack. Po opravljeni simulaciji sem prišel do nekaterih rezultatov, ki jih lahko primerjamo med sabo in vidimo razliko med vožnjo v normalnih pogojih in vožnjo v času zapore.
Ključne besede: železniški promet, zapora tira, analiza zapore, simulacija zapore
Objavljeno: 13.09.2016; Ogledov: 714; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (2,55 MB)

7.
Vpeljava oprtnega vlaka na relaciji Koper-Dunaj
Danijel Gorišek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na tri poglavja. V uvodnem delu sem določil cilje diplomskega dela, predpostavke in omejitve dela ter metode, po katerih je diplomsko delo sestavljeno. V prvem poglavju sem opredelil teoretične osnove oprtnega transporta, opisal tri načine, po katerih se oprtni transport opravlja, ter pojasnil železniški del oprtnega transporta. V drugem poglavju sem povzel trenutno stanje oprtnega transporta v Sloveniji ter njeni bližnji okolici, opisal sem oprtni terminal ter naredil kritično analizo uporabe oprtnega transporta v Sloveniji. V tretjem poglavju sem podal predlog izboljšave uporabe oprtnega transporta v Sloveniji, opisal postopke vpeljave, predstavljen pa je tudi finančni izračun predstavljene rešitve. V zaključku diplomskega dela sem ovrednotil rešitev problema, napisal sem pogoje, ki bi bili nujni pri izvedbi izboljšav, ter nakazal možno smer nadaljnjega razvoja.
Ključne besede: Oprtni transport, železniški transport, kombinirani transport, SŽ-Tovorni promet, logistika
Objavljeno: 04.07.2016; Ogledov: 1086; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

8.
VGRADNJA DETEKTORJEV VROČIH OSI IN VPLIV NA POVEČANJE VARNOSTI ŽELEZNIŠKEGA PROMETA NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH
Alen Delalić, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni varnostni sistemi, ki omogočajo varno delovanje železniškega prometa. V nadaljevanju poimenovani detektor vročih osi (HOA - hot axle box) in detektor vročih koles (HWD - hot wheel detection). V Sloveniji so detektorji postavljeni v Osluševcih (HOA), v smeri Pragersko - Hodoš in detektor vročih osi, vročih zavor na Planini in Košani, v smeri Ljubljana - Sežana. Podrobno je opisan kontrolni prag za podvozje (KPP). Predstavljene so prednosti opisanih detektorjev in vgradnja le teh na železniško progo. Predstavljeni so tudi obstoječi sistemi detektorjev (HBD50, FUES, PHOENIX MB, HOA400 IPD.) in nekateri najpomembnejši, skoraj 'revolucionarni' projekti za prihodnost, predvsem, kar zadeva področje varnosti v železniškem prometu. V analitičnem delu so opisane posamezne časovne karakteristike merilnih senzorjev, vrste alarmov in nadzorni javljalni sistemi, kot so RAD, SCADA, ILTIS, ki preprečujejo velikanske škode in izgube življenj v železniških nesrečah, nastalih s tehnično in človeško napako. V zaključku pa je predstavljen del sistema HOA, MULTIRAIL Wheelscan, in sicer na primeru železniške nesreče, v kateri je bil udeležen tovorni vlak z 22 vagoni železove rude.
Ključne besede: Železniški promet, detektor vročih osi, detektor vročih zavor, nadzorni javljalni sistem
Objavljeno: 30.06.2016; Ogledov: 1410; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

9.
TEHNOLOGIJA GRADNJE OBJEKTA, DIMENZIONIRANJE ARMIRANOBETONSKIH REZIL IN JEKLENEGA PROVIZORIJA NA OBJEKTU PODVOZA LC CIRKOVCE
Tomislav Grozaj, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava statično analizo in tehnični opis tehnologije grajenja podvoza pod železniško progo, s tehnologijo podrivanja objekta na svojo končno pozicijo, brez zaustavitve železniškega prometa. Računsko so analizirana armiranobetonska rezila v fazi podrivanja pod železniško progo ter začasno postavljen jeklen provizorij, kateri prevzema obremenitve železniškega prometa v različnih fazah gradnje. Dimenzioniranje armiranobetonskih rezil in jeklenega provizorija je bilo izvedeno v skladu z evropskimi standardi za dimenzioniranje gradbenih konstrukcij. Analiza jeklene konstrukcije je bila izvedena s pomočjo programa CSI Bridge, analiza armiranobetonskih rezil pa s pomočjo programa SAP2000. Ves grafični del, 2D in 3D, je bil opravljen s programom Allplan.
Ključne besede: gradbeništvo, premostitveni objekt, armiranobetonske konstrukcije, jeklene konstrukcije, AB rezila, podvoz, železniški promet, modeliranje, dimenzioniranje
Objavljeno: 22.06.2016; Ogledov: 811; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (12,32 MB)

10.
Analiza izrednih dogodkov in incidentov na slovenskih železnicah
Branka Lebarič, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V Zakonu o varnosti v železniškem prometu (ZVZelP) je določeno, kaj je izredni dogodek, zakon tudi podrobno ureja postopke in opredelitve teh dogodkov. Stopnjo varnosti in urejenosti odvijanja železniškega prometa v letnem obdobju ocenjujemo na osnovi obsega in posledic škodljivih vplivov, ki so učinkovali na delovanje sistema železniškega prometa ter so odraz zunanjih in notranjih motilnih dejavnikov na delovanje tehnološkega procesa. Za ocenitev varnosti oziroma tveganosti železniškega prometa v obravnavanem letu oziroma obdobju po obsegu in številu ter posledicah izrednih dogodkov slednje primerjamo s predhodnim letom oziroma s povprečjem daljšega časovnega obdobja v preteklosti (pet- in desetletnega obdobja). Neposredne posledice izrednih dogodkov so ogrožanje varnosti potnikov, blaga in sredstev, zato si moramo prizadevati za zmanjšanje tovrstnih dogodkov. Predmet diplomske naloge je predstaviti vzroke, ki pripeljejo do tega, da se izredni dogodek ter incident (motnja) dogodi ter analiza vzrokov ter kaj oziroma kdo je odgovoren, da do tega pride ter kakšne stroške to povzroča. Analiza je pokazala, da več incidentov v odvijanju železniškega prometa povzročajo tehnična sredstva in manj subjektivni dejavniki. Za zmanjšanje izrednih dogodkov, ki povzročajo prekinitve prometa ter nepredvidene finančne stroške pri prevozu ljudi in blaga, bi bilo potrebno več narediti na posodobitvi voznega parka – vlečnih in vlečenih vozil (lokomotiv in vagonov) ter na izboljšanju in posodobitvi infrastrukture železniškega prometa.
Ključne besede: železniški promet, izredni dogodek, incident, odgovornost, posledice.
Objavljeno: 10.11.2015; Ogledov: 822; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici