1. Prevoz tirnic v mednarodnem železniškem tovornem prometu : magistrsko deloGregor Racman, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava in raziskuje problematiko prevoza tirnic v mednarodnem železniškem prometu in predstavlja način prevoza tirnic v železniškem tovornem prometu. Nalaganje tirnic na vagone in železniški prevoz zahtevata skrbno načrtovanje, usklajevanje in strokovno znanje, da se zagotovi varno in učinkovito nalaganje tirnic, ob tem pa je pomembno, da se upošteva postopke nakladanja in vse varnostne protokole. Na ta način se zagotovi, da se tirnice v železniškem tovornem prometu prevažajo varno in prispejo na cilj v brezhibnem stanju. V magistrskem delu tako na podlagi primera prikažemo problematiko, ki se pojavi ob načrtovanju naklada tirnic na vagone, in s predlaganimi rešitvami tovrstne problematike dajemo osnovo za pridobitev novih izkušenj z nakladanjem tirnic v Sloveniji, ki so šele v nastajanju. Na ta način si lahko železniški prevozniki oziroma organizatorji prevozov povečajo potencial prevozov tirnic v mednarodnem železniškem prometu predvsem v tej smeri, da tirnice prispejo v Slovenijo prek morskih povezav iz drugih držav sveta in se odpremljajo naprej v našo širšo regijo Ključne besede: mednarodni železniški tovorni promet, prevoz tirnic, nakladanje tirnic Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 187; Prenosov: 23
Celotno besedilo (2,60 MB) |
2. Prevoz armiranobetonskih elementov : magistrsko deloJuraj Bilić, 2023, magistrsko delo Opis: Skoraj vsa podjetja v gospodarstvu se srečujejo s prevozom in manipulacijo tovora, tako je tudi v gradbeništvu, kjer je v veliki meri zajeta organizacija ter tehnologija izvajanja prevoza materialov, opažev, strojev in lastnih izdelkov iz proizvodnje na gradbišče ali iz enega gradbišča na drugo. Magistrsko delo temelji na prevozu armiranobetonskih elementov podjetja Pomgrad d.d. iz proizvodnje do gradbišča, kjer v celoti sestavljajo prefabricirano armiranobetonsko halo. Opisana je tehnologija za cestnega in kombiniranega železniško-cestnega prevoza. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo tehnološkega, časovnega in ekonomskega vidika analizirali in primerjali obe vrsti prevoza. Največji poudarek smo namenili ekonomskemu vidiku, kjer smo ugotovili, da je z uporabo vlačilcev omenjenega podjetja kombinirani prevoz stroškovno nekoliko višji, vendar bi z manjšimi izboljšavami kombinirani prevoz lahko postal stroškovno sprejemljivejši. V zaključku magistrskega dela smo s pomočjo nastavljenih enačb v računalniškem programu Microsoft Excel izdelali model izračuna, ki ob vnosu osnovnih parametrov prikaže rentabilnejšo vrsto prevoza. Ključne besede: tehnologija prometa, organizacija prometa, cestni prevoz, železniški prevoz, armiranobetonski elementi. Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 668; Prenosov: 47
Celotno besedilo (6,25 MB) |
3. Pravice potnika v železniškem prometu za primer zamude in odpovedi prevozaMatic Jan Gradišnik, 2018, diplomsko delo Opis: Dinamični način življenja sili ljudi, da tekom svojega življenja posegajo po različnih prevoznih sredstvih. Najbolj razširjen je verjetno cestni promet, vendar je želja Evropske unije bila, da bi ljudje začeli posegati več po železniških storitvah. Zato je bil železniški prevoz deležen številnih zakonodajnih aktov Evropske unije, s katerimi so želeli posodobiti storitve in zagotoviti večjo varstvo potnikov v železniškem prometu, kadar pride do nevšečnosti kot so zamuda ali odpoved prevoza.
Temeljni pravni akt, ki ureja pravice potnikov v železniškem prometu, je Uredba (ES) št. 1371/2007 o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu (v nadaljevanju: Uredba). Uredba za razliko od Zakona o prevoznih pogodbah v železniškem prometu (v nadaljevanju: ZPPŽP) potniku nudi večjo varstvo v primeru zamude ali odpovedi. ZPPŽP predvideva v primeru zamude ali odpovedi samo nadomestni prevoz do namembne ali odhodne postaje ali sorazmerno vrnitev prevoznine. Uredba pa je zadevo uredila bolj kompleksno in potniku zagotavlja pravico do povračila in preusmeritve, pravico do nadomestila cene vozovnice in pravico do pomoči in odškodnino. Potrebno je upoštevati, da te pravice, ki mu jih zagotavlja Uredba, lahko potnik uveljavlja samo, če je zamuda daljša kot 60 minut.
Uredba vzpostavlja strožjo obliko odgovornosti za škodo, saj ugotovimo, da gre za objektivno odgovornost. Za vse ostale oblike škode, ki se pojavijo zaradi zamude ali odpovedi, Uredba napotuje na nacionalno pravo, ki vzpostavlja subjektivno odgovornost z obrnjenim dokaznim bremenom. ZPPŽP določa, da se povrne vsa škoda, ki jo je potnik dokazal, da jo je imel zaradi zamude ali odpovedi prevoza. Ključne besede: prevoz potnikov, železniški prevoz, zamuda prevoza, odpoved prevoza, pravice potnikov, odškodninska odgovornost prevoznika, razbremenitev odškodninske odgovornosti, Uredba (ES) št. 1371/2007. Objavljeno v DKUM: 21.09.2018; Ogledov: 1017; Prenosov: 102
Celotno besedilo (362,49 KB) |
4. POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETUTine Šrot, 2016, diplomsko delo Opis: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt.
V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi.
Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu.
Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati.
Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost.
Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok. Ključne besede: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe. Objavljeno v DKUM: 18.11.2016; Ogledov: 2324; Prenosov: 409
Celotno besedilo (1013,77 KB) |
5. Prevoz izredne pošiljke (transformatorja) iz Črnuč do DoboveAljoša Renčof, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi z naslovom Prevoz izredne pošiljke (transformatorja) iz Črnuč do Dobove se osredotočimo na proces priprave in izvedbe prevoza 260-tonskega električnega transformatorja z železniškim prometom. V teoretičnem delu predstavimo tovorni promet po slovenskih tirih in opišemo pojme, kot so izredni prevoz, svetli profil in nakladalni profil. V poglavju o izrednem prevozu navedemo varnostne pogoje in vrste izrednih pošiljk. V drugem poglavju obravnavamo izredni prevoz s pravnega vidika. Predstavimo mednarodne in državne zakone ter podzakonske akte, ki veljajo pri izrednih prevozih, opišemo pa tudi prevozno pogodbo za prevoz tovora. V poglavju o organizaciji prevoza transformatorja iz Črnuč do Dobove predstavimo potek celotne organizacije izrednega prevoza. Začnemo z opisom transformatorja in predstavimo kritične točke naše pošiljke. Raziščemo, kaj je potrebno pri načrtovanju in pripravi na izredni prevoz. Nato opišemo še potek prevoza in ga na koncu analiziramo. V zaključku podamo ugotovitve in sklepe, do katerih smo prišli v diplomski nalogi. Ključne besede: izredna pošiljka, železniški prevoz, nakladalni profil, transformator Objavljeno v DKUM: 05.10.2015; Ogledov: 2469; Prenosov: 289
Celotno besedilo (1,94 MB) |
6. Značilnosti železniškega prometa v NemčijiJure Filipčič, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se posvetili železniškem prometu v Nemčiji. Glede na to, da ima Nemčija zelo pomembno vlogo v Evropski uniji in njenem gospodarstvu, ocenjujemo, da je temu primerno razvit in pomemben njihov železniški promet in s tem železnica. Že podatki kažejo, da ima Nemčija najdaljšo železniško omrežje, kljub temu da nima največjega ozemlja v Evropi. Prav tako ima zelo razvito infrastrukturo, ki dopušča velike pretočne zmogljivosti ter se še izboljšuje. Kljub krizi, ki je v letu 2009 prizadela predvsem tovorni promet, se podjetje Deutsche Bahn postavlja nazaj na »stare tire«. To se vidi predvsem pri prihodkih, ki se povečujejo, in zaposlovanju ljudi, kar je dober pokazatelj, da je železniški promet lahko uspešen tudi v kriznih časih. Prav tako pa jim je poleg lastne uspešnosti pomembno tudi okolje, predvsem podnebje, za katerega na svoj način iščejo rešitve. Ključne besede: železniški promet, infrastruktura, Deutsche Bahn, potniški promet, prevoz blaga. Objavljeno v DKUM: 25.06.2013; Ogledov: 2113; Prenosov: 238
Celotno besedilo (823,17 KB) |
7. Analiza oprtnega transporta na Slovenskih železnicah : diplomsko deloSimona Petrovič, 2007, diplomsko delo Ključne besede: transport, transportni sistemi, transportna sredstva, integralni transport, prometna politika, promet, prevoz, tovorni promet, prevozništvo, rešitve, programi, špedicija, cestni promet, infrastruktura, pretok blaga, mednarodni transport, modeli, železniški transport, mreže, storitve, Evropa Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2132; Prenosov: 137
Celotno besedilo (1,64 MB) |
8. |
9. |
10. |