| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Mnenja študentov predšolske vzgoje o kompetencah za komunikacijo s starši predšolskih otrok
Nina Mencigar, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Mnenja študentov predšolske vzgoje o kompetencah za komunikacijo s starši predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni študijski program Predšolske vzgoje, pomen prakse kot izkustveno učenje in vloga mentorja. V nadaljevanju so opredeljene in predstavljene teorije kompetenc in kompetence po ravneh: splošne, ključne in specifične kompetence, ter kompetence študentov. Sledi opredelitev širokega pojma komunikacije kot izmenjave informacij med dvema ali več sogovorniki in delitev le-tega na dva podsistema, verbalno in neverbalno komunikacijo. Na koncu je predstavljena komunikacija pri sodelovanju s starši. V empiričnem delu je bilo z anketnim vprašalnikom raziskano, ali se študenti vseh treh Pedagoških fakultet v Sloveniji čutijo dovolj kompetentne na področju komunikacije, kako ocenjujejo svoje komunikacijske spretnosti in ali se čutijo dovolj kompetentne za komunikacijo s starši predšolskih otrok. Na vzorcu 69 študentov je bila izvedena raziskava, podatki so bili obdelani in interpretirani s pomočjo statističnega programa SPSS.
Ključne besede: študijski program predšolska vzgoja, kompetence, komunikacija, komunikacija pri sodelovanju s starši, komunikacijske spretnosti.
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 233; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (723,40 KB)

2.
Primerjava študijskih programov pedagogike na javnih univerzah v Sloveniji in na Hrvaškem
Špela Flegar, 2020, magistrsko delo

Opis: Študijski programi pedagogike se pojavljajo na treh javnih univerzah v Sloveniji in petih javnih univerzah na Hrvaškem. Te univerze so v Ljubljani, Mariboru, Kopru, Osijeku, na Reki, v Splitu, Zadru in Zagrebu. Do zdaj ni bila narejena še nobena raziskava s področja primerjave študijskih programov omenjenih držav, zato nismo imeli priložnosti, da bi se nanjo oprli. Namen magistrskega dela je primerjati študijske programe pedagogike na javnih univerzah v Sloveniji in na Hrvaškem. Pedagoške programe smo primerjali s pomočjo predhodno zastavljenih kriterijev na vseh treh stopnjah študija, tako enopredmetnega kot dvopredmetnega študijskega programa. Poleg omenjenega smo med podiplomskimi študenti pedagogike Filozofske fakultete Univerze v Mariboru izvedli anketni vprašalnik. Z raziskavo smo ugotovili, da so si študijski programi pedagogike na javnih univerzah v Sloveniji in na Hrvaškem med seboj različni, prav tako pa si ti niso podobni, tudi če se izvajajo znotraj države. Podiplomski študentje pedagogike Univerze v Mariboru so mnenja, da je obseg praktičnega usposabljanja na prvi stopnji premajhen, obenem pa ti obiskovani študijski program pedagogike na prvi stopnji z enih vidikov ocenjujejo pozitivno, z drugih pa negativno.
Ključne besede: primerjava, študijski program, pedagogika, Slovenija, Hrvaška
Objavljeno: 23.07.2020; Ogledov: 160; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

3.
Studio III 2018-2019
Zeynep Asiltekin, 2019

Opis: Delo v Studiu III temelji na celovitem povezovanju najširših humanističnih pogledov, tehničnih znanj in veščin z umetnostjo arhitekturnega oblikovanja ter na spodbujanju zavedanja o družbeni odgovornosti arhitektov v najširšem socialnem in kulturnem kontekstu. Posebnost dela pri Studiu III je oblikovanje misli z maketo kot prenos idej v materialno. V letošnjem zimskem semestru je bilo treba izdelati idejno zasnovo arhitekture za Medicopark Maribor, ki smo ga umestili v prostor ob reki Dravi v podaljšku kompleksa UKC Maribor. Medicopark Maribor naj bi po prosti presoji posameznega študenta obsegal najrazličnejše zdravstvene servise, zobozdravstvene in druge ambulante, diagnostične centre, lepotne salone, wellness, fitnes, prostore alternativne medicine, ..., ki so danes raztreseni po vseh mogočih in nemogočih lokacijah v mestu in ne omogočajo njihove potencialne sinergije. Izdelane naloge kažejo na ambiciozen pristop pri oblikovanju izhodiščne stavbne volumetrije in so vsekakor pokazali na zanimive in raznolike možnosti razvoja ter izrabe obravnavanega območja, obenem pa opozorili na dileme, ki se ob tem odpirajo.
Ključne besede: studio III, arhitektura, študentski projekt, študijski program
Objavljeno: 17.02.2020; Ogledov: 305; Prenosov: 35
URL Povezava na datoteko

4.
Primerjalna analiza vsebine izobraževalnih programov za preiskovalce prevar
Emina Grašić, 2019, magistrsko delo

Opis: Forenzično računovodstvo je relativno novo področje računovodstva in je usmerjeno predvsem v smer preprečevanja in odkrivanja nezakonitih dejanj v finančnih dokumentacijah določenih inštitucij. V današnjem času je pomembno predvsem zaradi nadzora poslovnih dejanj in aktivnosti. Forenzično računovodstvo zahteva visoko stopnjo znanja in veščin, potrebnih za izvajanje aktivnosti, povezanih s finančnimi poročili. Področja, potrebna za izvajanje določenih aktivnosti, so: forenzika, ekonomija, pravo, poslovno in komunikacijsko računovodstvo, informatika, za kakovost le-tega pa je potrebno poskrbeti v fazi študija forenzičnega računovodstva. Namen magistrskega dela je bil izvesti analizo ameriškega, slovenskega in hrvaškega študija forenzičnega računovodstva. Rezultati dosedanjih analiz kažejo, da šolski sistem ZDA ponuja veliko več. Na področju Slovenije in Hrvaške je forenzično računovodstvo slabo zastopano, na trgu pa se čuti njegovo pomanjkanje.
Ključne besede: forenzično računovodstvo, forenzični računovodja, gospodarski kriminal, goljufija, študijski program za forenzično računovodstvo
Objavljeno: 20.08.2019; Ogledov: 481; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Teoretične in praktične vsebine pri izobraževanju poklicnih tolmačev – pomen simultanih tolmaških vaj
Katja Leopold, 2018, magistrsko delo

Opis: Teoretične in praktične prevodoslovne vsebine se v magistrskih študijskih programih tolmačenja dopolnjujejo in predstavljajo pomemben dejavnik pri izobraževanju poklicnih tolmačev. V magistrski nalogi smo raziskovali teoretične in praktične vsebine v študijskem programu tolmačenja na drugi stopnji Filozofske fakultete v Mariboru. Zanimalo nas je, ali je študij primerljiv z mednarodno uveljavljenimi študijskimi programi v Avstriji, Nemčiji in Švici, kjer imata prevodoslovje in tolmačeslovje dolgoletno tradicijo. Teoretično smo ugotovitve podprli s Pöchhackerjevo teorijo simultanega tolmačenja (2000, 2016), s pristopom Kaline (1998, 2000, 2002) do teoretičnih in praktičnih vsebin ter njenim modelom tolmačenja, ki je osredinjen na tolmaško komunikacijo s poudarkom na tehnikah tolmačenja, in s Kutzovim (2002) pristopom k simultanim tolmaškim vajam. Med študenti tolmačenja smo na Oddelku za prevodoslovje Filozofske fakultete v Mariboru izvedli anketo, s katero smo želeli raziskati, kakšno je njihovo mnenje o predmetniku in kompetencah, ki jih pridobijo v času študija. Analiza stanja kaže, da je delež praktičnih vsebin na vseh analiziranih univerzah večji kot delež teoretičnih, in da so študijski programi v nekaterih vidikih primerljivi. Na mednarodno priznanih univerzah, ki ponujajo tolmaški in prevodoslovni študij in ki smo jih izbrali za primerjavo in analizo, je razen v Zürichu za študij tolmačenja predvideno 2-letno izobraževanje, v okviru katerega študent pridobi 120 kreditnih točk ali ECTS. Ugotovili smo, da je študijski program z vidika praktičnih vsebin na Univerzi v Mariboru najbolj primerljiv z univerzama v Gradcu in Innsbrucku. Pomemben del študijskega programa predstavljajo tolmaške vaje, s katerimi študenti pridobijo ustrezne tolmaške kompetence in spoznajo tehnike ter strategije tolmačenja, ki jih potrebujejo za opravljanje tolmaškega poklica. Kljub teoretičnim in praktičnim vsebinam je 64 odstotkov študentov mnenja, da na podlagi znanja, ki ga pridobijo v času študija, niso pripravljeni na konkurenčen in zahteven globalni trg dela. To je pokazatelj kritičnega odnosa do obstoječega študijskega programa in kaže na to, da je program treba posodobiti z aktualnimi vsebinami, kot so spletna prevajalska orodja, računalniško podprto prevajanje in luščenje terminologije. Med študenti prvih in drugih letnikov magistrskega študijskega programa Prevajanje in tolmačenje smo opravili raziskavo simultanega tolmačenja. Domnevali smo, da so tolmaške vaje ključnega pomena za pridobivanje ustreznih tolmaških kompetenc. Analiza raziskave je pokazala, da se pri študentih drugega letnika magistrske stopnje izpust posameznih besed pri tolmačenju zmanjša za 52 odstotkov, izpust večjih segmentov, torej izpust dveh ali več povedi hkrati, za 94,5 odstotka. Prav tako se delež pomensko neustrezno tolmačenih besed pri študentih drugega letnika zniža za 51 odstotkov. Pomensko neustrezno tolmačenje povedi se v roku enega leta zmanjša za kar 72 odstotkov, zato lahko trdimo, da so tolmaške vaje pomemben del tolmaškega študijskega procesa, s katerimi študenti pridobijo ustrezne večjezične komunikacijske kompetence ne glede na dejstvo, da akademski nivo izobraževanja zahteva teoretično in znanstveno utemeljitev praktičnih tolmaških aktivnosti.
Ključne besede: izobraževanje tolmačev, tolmaške vaje, simultano tolmačenje, teoretične in praktične vsebine, študijski program Tolmačenje
Objavljeno: 21.09.2018; Ogledov: 394; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

6.
Dinamika medsebojnih odnosov in ustvarjalni proces študentov predšolske vzgoje na področju plesa
Petra Časar, Ula Vukan, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Dinamika medsebojnih odnosov in ustvarjalni proces študentov predšolske vzgoje na področju plesa temelji na opravljeni raziskavi, ki je predstavljena v empiričnem delu, v teoretičnem delu pa je poudarek na teoretičnih znanjih, ki so bila v pomoč pri obdelavi raziskave. Najprej je razčlenjen program študija predšolske vzgoje in podrobno sta predstavljena predmeta Didaktika plesne vzgoje in izbirni predmet Plesna dramatizacija v vrtcu. Teoretični del zajema tudi faze ustvarjalnega procesa po Ani Maletić, prvih osem Labanovih tem, skupinsko dinamiko in študijo primera. Temeljna raziskava je sestavljena iz treh delov, in sicer dveh anket in sprotnega pisanja dnevnika. Z metodo anketiranja so bili pridobljeni rezultati glede izpolnitve pričakovanj študentov, ki so predstavljeni v grafičnih prikazih. Raziskava se je izvajala enkrat tedensko in trajala tri mesece, ko so se sprotno beležile pomembne vsebine.
Ključne besede: Študijski program predšolska vzgoja, skupinska dinamika, študija primera, Labanove teme, ustvarjalni proces
Objavljeno: 08.05.2017; Ogledov: 691; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (862,78 KB)

7.
POMEN EVALVACIJE ZA RAZVOJ KAKOVOSTI ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA - PRIMER ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA PEDAGOGIKA
Lavra Rengeo, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Pomen evalvacije za razvoj kakovosti študijskega programa  primer študijskega programa Pedagogika se osredotoča na evalvacijo programa Pedagogika na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru. V prvem delu smo preučili temeljna teoretična izhodišča na področju evalvacije in kakovosti, zapisali osrednje namene evalvacije in pojasnili, zakaj je kakovost bistvenega pomena za izobraževanje. V nadaljevanju smo predstavili trenutno stanje na področju zagotavljanja kakovosti v izobraževanju v Sloveniji, predstavili način evalviranja in preverjanja kakovosti na UM in Filozofski fakulteti UM. Preverili smo akreditacijo Oddelka za pedagogiko in osnovali empirični del, v katerem smo z analizirali odgovore študentov in profesorjev o zadovoljstvu na Oddelku za pedagogiko. Na osnovi pridobljenih informacij smo vzpostavili predloge za izboljšave na Oddelku za pedagogiko.
Ključne besede: evalvacija, študijski program Pedagogika, primerjava, profesorji, študenti.
Objavljeno: 11.08.2016; Ogledov: 741; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

8.
KOMPETENTNOST RAZREDNEGA UČITELJA ZA POUČEVANJE GLASBENE VZGOJE
Aleksandra Kelemina, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Kompetentnost razrednega učitelja za poučevanje glasbene vzgoje sestavljata dva dela. V prvem, teoretičnem delu, je definiran pojem kompetence. Ugotovljeno je, da poznamo več vrst kompetenc, podrobneje pa so nas zanimale kompetence učiteljev razrednega pouka. V nadaljevanju so zapisane glasbene značilnosti otrok pred vstopom v šolo in glasbeni razvoj otrok na razredni stopnji, torej otrok med šestim in desetim letom starosti. Nekaj besed je namenjenih glasbeni vzgoji v osnovni šoli in glasbenim predmetom v študijskih programih razrednega pouka. Narejena je primerjava med tremi slovenskimi fakultetami: Pedagoško fakulteto v Mariboru, Pedagoško fakulteto v Ljubljani in Pedagoško fakulteto na Primorskem, smer Razredni pouk. Ob koncu prvega dela je narejena primerjava vzgojno-izobraževalnega procesa vseh treh, prej omenjenih, fakultet. V drugem, praktičnem, delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati ankete, ki je bile izvedena na območju Ormoža in med posameznimi učiteljicami v Podravski regiji. Vprašanja so se nanašala na njihovo kompetentnost za poučevanje glasbene vzgoje.
Ključne besede: Kompetentnost razrednih učiteljev Glasbena vzgoja Glasbeni razvoj Študijski program Fakulteta
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 2053; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

9.
LIK VZGOJITELJA V LUČI PLESNE VZGOJE
Tatjana Duh, Katja Simonič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lik vzgojitelja v luči plesne vzgoje so narejene analize samostojnih plesov rednih študentov II. letnika Predšolske vzgoje v okviru seminarskih nalog pri predmetu Didaktika plesne vzgoje. Naloga študentov je bila pripraviti samostojne koreografije na podano temo, pri čemer so morali upoštevati pridobljena teoretična znanja in prenos le-teh na kurikularne vsebine pri delu s predšolskimi otroki. Izhodišče za analizo je bilo t. i. gibalno gradivo, ki v svojo vsebino vključuje telesno aktivnost, oblikovanje gibanja, oblikovanje prostora, dinamične kvalitete, odnose v gibanju ter izraz. Merilo kvalitete je bila zastopanost vseh naštetih elementov gibalnega gradiva v izvedbi plesov. V teoretičnem delu je predstavljen lik vzgojitelja in njegova osebnost ter njegove splošna strokovna usposobljenost z namenom prikazati pomen vzgojitelja v vlogi plesalca in pedagoga. Zato je podrobno opisana teorija sodobnega plesa in gibalno gradivo. Uporabljena je bila literatura starejše izdaje, saj je v tej zajeta vsa teorija sodobnega plesa, ki se uporablja še danes v vzgojno-izobraževalne namene. Novejše literature, ki bi tako podrobno obravnavala to temo, ni na razpolago. Opisan je visokošolski študijski program Predšolska vzgoja. Za namene naloge je opisan učni program Didaktika plesne vzgoje. Ugotavljalo se je, ali program nudi dovolj možnosti za poglobljeno teoretično in praktično znanje študentov. Raziskava je pokazala, da so v povprečju študentje pri študiju pridobili dovolj teoretičnega in praktičnega znanja, ki so ga uspešno prenesli v samostojne praktične izvedbe, saj so pri tem v povprečju dobro uporabili vse komponente gibalnega gradiva v koreografijah.
Ključne besede: vzgojitelj, sodobni ples, Labanove teme, gibalno gradivo, študijski program Predšolska vzgoja.
Objavljeno: 16.07.2012; Ogledov: 1769; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

10.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA FAKULTETE ZA KMETIJSTVO IN BIOSISTEMSKE VEDE
Alenka Kolar, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Vodenje podjetja danes ne pomeni več samo ukvarjanja s trenutnimi poslovnimi problemi in reševanje le-teh. Uspeh sodobnega vodenja je predvsem v pravočasnem prepoznavanju morebitnih nevarnosti, ki lahko ogrozijo poslovanje podjetja oziroma organizacije. Veliko konkurenčno prednost lahko prispeva tudi prepoznavanje priložnosti, ki se podjetju ali organizaciji ponujajo, in seveda hiter odziv nanje. Pri tem so odločilne sposobnosti poslovodstva, da v pravem trenutku prepoznajo najustreznejšo priložnost in jo kar najbolje izkoristijo podjetju v prid. V pomoč pri ugotavljanju vseh vplivov okolja na podjetje in stanja v podjetju samem imamo na voljo različne analitične metode. Najpogosteje uporabljena je analiza prednosti in slabosti ter poslovnih priložnosti in nevarnosti podjetij in organizacij ali SWOT analiza. Na primeru fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede sem s pomočjo omenjene analize ugotovila, da ima fakulteta določene prednosti in priložnosti, ki jih lahko izkoristi na področju vpisovanja študentov na fakulteto. Tako ugoden in primeren geografski položaj nove in sodobno opremljene fakultete na lokaciji Pivole v Mariboru kot posestvo fakultete, ki se nahaja v neposredni bližini same fakultete, sta le začetek, da lahko študenti povežejo bogato pridobljeno teorijo s prakso na posestvu UKC. Za uspešnost FKBV v okviru storitvene dejavnosti je pomembno, da si tako pedagoški kot nepedagoški del osebja skupaj uspešno prizadevata ustvariti in razvijati študijske programe, ki bodo temeljili na področju varnosti hrane v prehrambni verigi, ekološkega kmetijstva, področja okrasnih rastlin ter krajinske arhitekture, kot tudi področje menedžmenta v agroživilstvu in razvoju podeželja, saj se je za te študijske programe v zadnjem času povečalo zanimanje. Konkurenčno prednost fakultete in njene priložnosti je torej potrebno dodobra izkoristiti, saj je od njih odvisno karierno odločanje mladih in bodočih študentov na FKBV.
Ključne besede: management, SWOT analiza, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede, priložnost, lokacija, novi študijski program
Objavljeno: 21.01.2011; Ogledov: 2506; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (671,45 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici