1.
Podjetniški in finančni vidiki merjenja stopnje notranjega podjetništva na primeru podjetja x v kozmetični panogiDoroteja Tanšek, 2017, magistrsko delo
Opis: Tema magistrske naloge se nanaša na področje notranjega podjetništva. Notranje podjetništvo je pomembno za doseganje konkurenčne prednosti podjetja; številna velika podjetja poskušajo z njegovo uvedbo v organizacijo vpeljati način razmišljanja in sposobnost izkoriščanja novih potencialov, ki so značilna za start-up podjetja, ter s tem izboljšati poslovanje. Zaposleni v podjetju, ki razmišljajo kot podjetniki, so gonilo napredka podjetja, saj z obstoječimi resursi poskušajo izkoristiti nove priložnosti, ki se jim porajajo, in s tem razvijajo nove (ali pa samo izboljšujejo obstoječe) produkte, storitve in procese v podjetju.
V magistrskem delu smo se osredotočili na preučevanje podjetniških in finančnih vidikov merjenja stopnje notranjega podjetništva na ravni podjetja. Na osnovi študije primera smo najprej ugotovili, ali je v podjetju X v kozmetični panogi prisotno notranje podjetništvo in nadalje omenjeno stopnjo tudi izmerili. Kar se dotika področja finančnih vidikov notranjega podjetništva, smo analizirali računovodenje notranjepodjetniških projektov, saj to predstavlja pomembno povezavo med področjem notranjega podjetništva in računovodstvom. To analizo smo izvedli s pomočjo metode intervjuja.
Študija primera je pokazala, da je mogoče v podjetju X najti zametke notranjega podjetništva, čeprav to še ni razvito v polni meri. Podjetje X ima za njegov razvoj ustrezno vodstveno podporo, kulturo podjetja in delno oblikovano notranjepodjetniško strategijo. Okolje podjetja je naklonjeno inovativnosti, izboljšavam in ustvarjalnosti. Podjetje X mora za nadaljnji razvoj koncepta notranjega podjetništva preoblikovati strukturo in organizacijo poslovanja, da bo ta bolj v podporo notranjemu podjetništvu. Računovodenje projektov je v preučevanem podjetju prisotno; informacije, pridobljene skozi razne računovodske metode, podjetje prepoznava kot izjemno pomembne in ključne pri odločanju o poteku posameznega projekta.
Iz pridobljenih rezultatov študije primera podjetja X sklepamo, da je notranje podjetništvo že precej znan koncept, predvidevamo lahko, da ga bo čedalje več srednje velikih in velikih podjetij uporabilo za osvežitev poslovanja.
Ključne besede: notranje podjetništvo, notranji podjetnik, merjenje stopnje notranjega podjetništva, računovodenje projektov, študija primera v kozmetični panogi, diagram Podjetniške orientacije
Objavljeno v DKUM: 07.07.2017; Ogledov: 1433; Prenosov: 48
Celotno besedilo (1,09 MB)