1. Pomen ocene prizadevnosti pri določanju normativnih časov : diplomsko deloRok Kremer, 2024, diplomsko delo Opis: Zaključno delo obravnava pomen ocene prizadevnosti pri normativnih časih. Iz posnetkov vaje narejenih v Laboratoriju za načrtovanje proizvodnih sistemov, FS, sem izdelal oceno prizadevnosti različnih oseb, pri različnih hitrostih dela robota. Ocenjeval sem osebe, ki so vajo izvajale 30 krat pri hitrosti robota 60, 75 in 100 %. Za vsako hitrost sem izračunal korelacijski koeficient in občutljivost. Cilj naloge je izvesti meritve ocene prizadevnosti v laboratoriju, analizirati rezultate in podati zaključke. Na koncu sem izvedel meritev še v programskem paketu Normar 3.0 in podal primerjavo. Ključne besede: ocena prizadevnosti, normativni čas, študij dela Objavljeno v DKUM: 09.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6 Celotno besedilo (3,14 MB) |
2. Akademska uspešnost študentov pedagoških smeri med epidemijo covid-19: primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo : primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živoMartina Jazbec, 2023, magistrsko delo Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil primerjati akademsko uspešnost študentov med študijem na daljavo v času epidemije COVID-19 in v obdobju po epidemiji, ko se je študijski proces izvajal v živo. V ospredju naše raziskave je bila pogostost uporabe različnih učnih metod ter oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo v obdobju epidemije COVID-19. Zanimale so nas tudi prednosti in slabosti študija na daljavo po mnenju študentov ter za katere vplive so bili mnenja, da so v največji meri vplivali na njihov akademski uspeh med študijem na daljavo ter študijem v živo. Z empirično raziskavo na vzorcu 105 študentov treh največjih javnih univerz, Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru ter Univerze na Primorskem smo ugotovili, da so imeli študentje statistično pomembno višji akademski uspeh v študijskem letu 2021/2022, kot v študijskem letu 2020/2021. Študentje so imeli višji akademski uspeh, kadar je večji del študijskega procesa potekal v živo. Preučili smo tudi pogostost uporabe učnih metod ter učnih oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo. Statistično pomembnih razlik v uporabi različnih učnih metod ter učnih oblik dela nam ni uspelo ugotoviti. Na akademski uspeh posameznikov je po mnenju študentov v največji meri vplivala količina časa, ki so ga namenili študijskim obveznostim ter njihove kognitivne sposobnosti. Študentje so največje prednosti študija na daljavo videli v časovnih in finančnih prihrankih. Pri negativnih vidikih študija na daljavo pa je bila v ospredju omejitev stikov. Ključne besede: študentje, študij, COVID-19, učne oblike dela, učne metode dela Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 511; Prenosov: 92 Celotno besedilo (1,42 MB) |
3. Računalniško podprta analiza delovnega mestaDarja Žunič-Lojen, Andrej Polajnar, 2003, izvirni znanstveni članek Opis: Analiza delovnega mesta je tako kot medicinska preiskava diagnostični postopek. Tako kakor pacient pri preiskavi pričakuje terapijo, tako tudi delavec pričakuje na delovnem mestu ukrepe. Vsi izidi analize tvorijo izhodišče za ergonomske ukrepe, ki jih sestavljajo tehnološke in organizacijske (re)konstrukcije. Pri tem je osrednji strokovnjak inženir oblikovalec, vzporedno z njim sodelujejo še vsaj medicinec dela, biomehanik ter psiholog. V članku je predstavljena primerjalna analiza delovnega mesta med klasično in računalniško podprto izvedbo, ki temelji na presoji podatkov o držah delavca pri delu (opazovalna metoda telesnih drž in položajev OWAS). Dobljeni rezultati kažejo na ustreznost in prednosti računalniško podprte analize. Ključne besede: ergonomija, študij dela, delovna mesta, oblikovanje delovnega mesta, OWAS analiza, dinamična analiza, šivanje Objavljeno v DKUM: 31.08.2017; Ogledov: 1441; Prenosov: 157 Celotno besedilo (839,90 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Značilnosti in razvoj profesionalnosti pri učiteljih geografijeKatja Leva, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Značilnosti in razvoj profesionalnosti pri učiteljih geografije smo v teoretičnem delu predstavili delo učitelja, značilnosti njegovega profesionalnega razvoja, njegov pomen, faze, modele in dejavnike, ki vplivajo na profesionalni razvoj učitelja. Z anketnimi vprašalniki smo v raziskovalnem delu želeli preveriti dejanski položaj učiteljev geografije na področju profesionalnega razvoja, motive, ki vplivajo na odločitev za ta poklic, njihovo delovanje v različnih obdobjih službovanja ter njihovo neposredno profesionalno usposabljanje. Cilj raziskave je bil tako ugotoviti, kako se z delovno dobo razvija njihova profesionalnost. Uporabljeni sta bili deskriptivna in kavzalna neeksperimentalna metoda empiričnega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki so jih izpolnili učitelji geografije osnovnih in srednjih šol. Ugotovili smo, da so se anketiranci v večini odločili za poklic učitelja zaradi ljubezni in veselja do dela z otroki in da si želijo močnejši poudarek na izkustvenem učenju v času študija. Anketirani učitelji se udeležujejo seminarjev stalnega strokovnega izpopolnjevanja predvsem zaradi lastnega profesionalnega razvoja. Podatki, ki so bili zbrani z anketnimi vprašalniki, kažejo, da imajo anketirani učitelji geografije jasno izoblikovana mnenja o profesionalnem razvoju in se zavedajo njegovega pomena, kljub temu pa so nas opozorili na številne dileme v zvezi z njim. Ključne besede: Profesionalni razvoj, učitelji geografije, študij geografije, oblike nadaljnjega izpopolnjevanja in usposabljanja, učni načrt, metode in oblike dela. Objavljeno v DKUM: 23.06.2016; Ogledov: 1116; Prenosov: 127 Celotno besedilo (1,69 MB) |
5. Vpliv tehnike zapisa tehnoloških postopkov na natančnost predkalkulacij in pokalkulacijViktor Ervin Troha, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Pri ugotavljanju uspešnosti podjetja nimamo težav, če jo ocenjujemo z vidika finančnih oziroma ekonomskih kazalnikov, npr. z vidika dobička, donosnosti, rentabilnosti, dodane vrednosti, ekonomičnosti itn. Ob analizi, kako te kazalnike lahko izboljšamo, je ključno ugotoviti, kaj se nam izplača, tj. izdelava katerih izdelkov, proizvodnih programov, storitev; posledično je pomembno tudi ugotavljanje, zakaj je to tako, in v nadaljevanju, katere ukrepe sprejeti, da bo proizvodni proces še učinkovitejši. V posamični in maloserijski proizvodnji ne razpolagamo z natančnimi delovnimi normativi; pri pripravi predkalkulacij si pomagamo s številnimi izkustvenimi ocenami. Odstopanja, ki jih ugotovimo s pokalkulacijami, so lahko posledica nenatančne (predkalkulacijske) ocene, nenatančnih podatkov o realizaciji (ki jih pridobimo iz proizvodnega procesa) ali pa nepredvidenih težav med izdelavo. Ključne besede: predkalkulacije in pokalkulacije, obvladovanje stroškov, varjenje, študij dela Objavljeno v DKUM: 03.06.2016; Ogledov: 1225; Prenosov: 178 Celotno besedilo (1,01 MB) |
6. ANALIZA INTEGRIRANE PRAKSE S PODROČJA PLESNE VZGOJE NA PREDŠOLSKI STOPNJISanja Kladnik, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava področje plesne vzgoje na predšolski stopnji in je sestavljeno z dveh delov. Prvi del predstavlja teorija, ki opredeljuje vzgojno področje plesne vzgoje, značilnosti tega in vpliv, ki ga plesna vzgoja povzroča na gibalni in plesni razvoj predšolskega otroka. V sklop razvoja teh dveh področij so vključene zakonitosti psihofizičnega razvoja pri gibalnih dejavnostih in dejavniki, ki vplivajo na gibalni in plesni razvoj. V delu je predstavljen tudi razvoj plesne sposobnosti ali plesnosti. Prav tako delo obravnava pomen spodbud in metod, ki vplivajo na razvoj plesnosti. Navedene in opisane so vrste gibalno-plesnih dejavnosti, vzgojna načela, oblike in metode dela, ki se jih poslužujemo pri plesni vzgoji. Pomemben del zajema načrtovanje vzgojnega dela na področju plesne vzgoje, v sklopu katerega se delo dotika kurikuluma za vrtce, kateri služi kot temelji dokument pri delu s predšolskimi otroki. Obravnavane so tudi teme, kot so načrtovalna obdobja na področju plesne vzgoje, dnevno načrtovanje priprav dejavnosti in metodični postopki. Podrobneje je v delo vključena tudi analiza vzgojnega dela s področja plesne vzgoje, ki je teoretično izhodišče za empirični del diplomskega dela. Teorijo diplomskega dela sklepa predstavitev študija predšolske vzgoje, ciljev, ki jih študentje morajo doseči tekom študija, praktičnega usposabljanja študentov in kompetenc, ki si jih študentje pridobijo ob zaključku študija predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Drugi, empirični, del diplomskega dela skozi posamezne dnevne priprave in analize dela, pridobljene na integrirani praksi, predstavlja vzgojno delo s področja plesa. V tem delu je moč opaziti dosego cilja, osvojitev plesne dramatizacije Janko in Metka, s pomočjo postopnih in sistematičnih priprav. Eksperimentalno skupino, vključeno v delo, predstavlja 21 otrok vrtca Borisa Pečeta, enote Bresternica, starih od tri do šest let. Ključne besede: Ples, plesna vzgoja, plesnost, vrste gibalno-plesnih dejavnosti, metode in oblike dela, načrtovanje plesnih dejavnosti, analize plesnih dejavnosti, študij predšolske vzgoje. Objavljeno v DKUM: 16.02.2015; Ogledov: 1780; Prenosov: 263 Celotno besedilo (945,92 KB) |
7. MESTO ŠTUDENTA MEDIJSKIH KOMUNIKACIJ V MEDIJSKI INDUSTRIJIDejan Vodnik, 2013, diplomsko delo Opis: Medijske komunikacije so razmeroma nov študijski program, ki študentom nudi interdisciplinarno znanje s področja družboslovja, medijske produkcije, informatike, spletnih sistemov ter vizualne komunikacije.
V diplomskem delu predstavim medijske komunikacije, tako teoretično kot v obliki študija, predstavim industrije, vezane na medije, ter zavode, ki ponujajo izobraževanje na področju medijev v Slovenjii. Z empirično raziskavo ugotavljam vlogo študentov medijskih komunikacij v medijski industriji, njihove pridobljene kompetence, zaposlitvene možnosti ter pričakovanja bodočih delodajalcev. Ključne besede: medijske komunikacije, mediji, komunikacija, kompetence, medijska industrija, trg dela, študij Objavljeno v DKUM: 13.08.2013; Ogledov: 5516; Prenosov: 245 Celotno besedilo (655,95 KB) |
8. |
9. |
10. |