1. Motivacija športnikov za študijNina Klemenčič, 2021, diplomsko delo Opis: Motivacija je glavni element pri postavljanju in doseganju ciljev. Predstavljajo jo posamezni motivi, ki nam dajo zagon, da dosežemo cilj, ki smo si ga zadali. Motive pa predstavljajo želje in potrebe, ki narekujejo in pojasnjujejo naša ravnanja. Vsi smo se že srečali s pomanjkanjem motivacije na določenem področju. V diplomskem delu smo se osredotočili na motivacijo športnikov za študij. Poleg ukvarjanja s športom ima športnik, ki se izobražuje, v sebi več vlog, npr. vlogo dijaka ali študenta. Čeprav ves svoj čas posveča treningom in tekmovanjem, mora poleg tega s športno kariero usklajevati še študijske obveznosti. Usklajevanje izobraževanja in treniranja pa športnikom predstavlja zelo velik izziv. Nekateri obveznosti obeh področij usklajujejo brez težav, nekateri žal ne. To je odvisno predvsem od motivacije posameznika in njegovih motivov za študij. Ključne besede: motivacija, šport, izobraževanje, dvojna kariera, študij Objavljeno v DKUM: 11.11.2021; Ogledov: 227; Prenosov: 31
Celotno besedilo (913,32 KB) |
2. |
3. 60 let študija tehnike v Mariboru2021 Opis: Publikacija 60 let študija tehnike v Mariboru opisuje razvoj Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko; Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo; Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo ter Fakultete za strojništvo. Vsebina publikacije nas vodi skozi pregled zgodovine in pomembenjših mejnikov od vpisa prvega študenta do ločitve fakultet oz. ustanovitve štirih novih fakultet. Sledi predstavitev vsake fakultete z nagovorom dekana oz. dekanice in pomembenjšimi dosežki v zadnjih letih. V zadnjem poglavju se publikacija posveča razvoju in opisu delovanja Knjižnice tehniških fakultet. Ključne besede: visoko šolstvo, univerza, zgodovinski pregled, razvoj, tehnika, študij, inženirstvo Objavljeno v DKUM: 15.01.2021; Ogledov: 231; Prenosov: 42
Povezava na datoteko |
4. Poškodba z ostrim predmetom med študenti zdravstvene negeDominika Lipnik, 2020, diplomsko delo Opis: Izhodišča in namen: Incident ali dogodek je vbod, vreznina, do katerega pride zaradi že uporabljenega, okuženega ostrega predmeta. Študenti zdravstvene nege imajo v času šolanja pogosto opravka z ostrimi predmeti. Poškodbam z ostrim predmetom so podvrženi predvsem zaradi nerazvitih ročnih spretnosti. Namen zaključnega dela je bil raziskati problematiko poškodb z ostrim predmetom med študenti zdravstvene nege v času študija.
Raziskovalna metodologija in metode: V zaključnem delu je bilo uporabljeno kvantitativno raziskovanje. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika v pisni in elektronski obliki. Pri tem smo zajeli priložnostni vzorec študentov zdravstvene nege (n = 179). Za analizo podatkov smo uporabili računalniška programa Microsoft Word in IBM SPSS, pri tem pa uporabili deskriptivne statistične metode.
Rezultati: Ugotovili smo, da se je v času klinične prakse z ostrim predmetom poškodovalo 46,4 % (n = 83) vseh anketirancev. Najpogosteje so se poškodbe dogajale med odpiranjem steklenih ampul. Največ poškodb se je zgodilo na internih oddelkih. 74,7 % (n = 62) študentov poškodbo z ostrim predmetom ni prijavilo. Najpogostejši razlog, za ne prijavo incidenta je bilo prepričanje študentov, da ni bilo nevarnosti za okužbo (40,3 %; n = 25).
Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da se poškodbe z ostrim predmetom kljub upoštevanju varnostnih ukrepov dogajajo. Veliko poškodb, ki jih študenti utrpijo se ne poročajo, kar potrjujejo tudi drugi avtorji podobnih raziskav. Ključne besede: incident, klinična praksa, študij, prijava, okužba, vbod, kri Objavljeno v DKUM: 10.07.2020; Ogledov: 493; Prenosov: 98
Celotno besedilo (520,89 KB) |
5. Poznavanje obsesivno kompulzivne motnje med študenti zdravstvene negeElvira Žižek, 2019, diplomsko delo Opis: Zavedati se moramo, da je poznavanje osnovnih značilnosti nekaterih duševnih motenj bistveno pri delu v kliničnem okolju. Pri svojem delu se medicinske sestre velikokrat srečujejo z določenimi oblikami duševnih motenj. Na podlagi aktualnosti teme smo želeli raziskati poznavanje obsesivno kompulzivne motnje med študenti zdravstvene nege, saj bolezen velja za eno izmed ključnih anksioznih motenj, katere število v današnjem svetu močno narašča. Ključne besede: anksioznost, osveščenost, študij, medicinska sestra, pacient. Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 1507; Prenosov: 382
Celotno besedilo (1,36 MB) |
6. Pomoč učencem s posebnimi potrebami pri pouku geografije: študija primera nudenja dodatne strokovne pomočiNadija Škrlec, 2019, magistrsko delo Opis: Učenci s posebnimi potrebami so v vzgojno-izobraževalnem procesu opredeljeni kot učenci s kakršnim koli primanjkljajem, ki bistveno vpliva na učenčevo učno uspešnost. Gre za otroke z motnjami v duševnem razvoju, slepe in slabovidne, gluhe in naglušne, dolgotrajno bolne, s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, z avtističnimi motnjami ter s čustvenimi in vedenjskimi motnjami. Vzgoja in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami se izvaja v skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. V zakonu je zapisano, da učencem s posebnimi potrebami pri pouku pripada dodatna strokovna pomoč.
V magistrskem delu smo izvedli raziskavo Individualna strokovna pomoč pri učenju geografije za izbrane učence z učnimi težavami od 6. do 9. razreda v Osnovni šoli Veržej, s pomočjo katere smo želeli preveriti vpliv individualne pomoči pri učenju geografije na učni uspeh pri izbranih učencih. V raziskavi so sodelovali: učenka s primanjkljaji na posameznih področjih učenja iz 6. razreda, učenec z motnjami avtističnega spektra iz 7. razreda, ter učenca s čustvenimi in vedenjskimi motnjami iz 8. in 9. razreda.
Rezultati raziskave, ki je potekala kot pedagoški študij primera v času med 15. 1. in 21. 3. 2019, so pokazali, da je imela individualna strokovna pomoč pri učenju geografije največji vpliv na učni uspeh pri učencu iz 8. razreda, delno pa pri učenki iz 6. in učencu iz 8. razreda. Pri učencu iz 9. razreda pa ni bilo zaznati vpliva individualne pomoči. Ključne besede: Učenci s posebnimi potrebami, individualna strokovna pomoč, učenje geografije, učni uspeh, študij primera. Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 765; Prenosov: 112
Celotno besedilo (6,20 MB) |
7. Izkušnje študentov zdravstvene nege z agresivnimi pacienti v kliničnem okoljuMelita Pernek, 2019, diplomsko delo Opis: Teoretično izhodišče: Agresija in nasilje sta velik družbeni problem v številnih državah in vedno večji problem tudi v zdravstvenih ustanovah. Nasilje ima negativen vpliv na člane negovalnega tima in tudi potencialno na študente zdravstvene nege, ki opravljajo prakso v kliničnem okolju, saj lahko povzroči velik stres, kot neposreden rezultat teh neželenih dogodkov. Namen raziskave, ki smo jo izvedli, je bil preveriti kakšne so izkušnje študentov zdravstvene nege z agresivnimi pacienti v kliničnem okolju, s kakšnimi oblikami nasilja se srečujejo in kako vplivajo na njihovo doživljanje. V zaključnem delu smo uporabili deskriptivno in kvantitativno metodo dela. Izvedli smo raziskavo na eni izmed fakultet v Sloveniji z anonimnim anketnim vprašalnikom, v katerem je sodelovalo 110 študentov zdravstvene nege.
Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da so vsi anketirani študentje bili že vsaj enkrat v stiku z agresivnim pacientom. Z njim so se srečali največkrat na psihiatričnem in geriatričnem področju. Ugotovili smo tudi, da je bila najpogostejša oblika nasilja verbalna oblika ter da študentje ob tem pogosto občutijo strah in lastno ogroženost.
Diskusija in zaključek: Prisotnost nasilja s strani pacienta je pomemben problem za študente zdravstvene nege v kliničnih okoljih. Predlagamo, da se sprejmejo ukrepi za preprečevanje zlorab na področju prakse in da se študentom zagotovijo potrebne informacije v zvezi s komunikacijo in metodami zdravstvenega varstva med izobraževanjem. Študente bi morali tudi spodbujati k učenju strategij za zmanjševanje nasilja in kako se odzvati v nasilnih situacijah. Ključne besede: študij zdravstvene nege, agresija, dejavniki tveganja, vrste agresivnega vedenja, nasilje na delovnem mestu Objavljeno v DKUM: 24.05.2019; Ogledov: 825; Prenosov: 152
Celotno besedilo (1,04 MB) |
8. Numerične veščine in sposobnost računanja odmerkov zdravil študentov zdravstvene negeGregor Romih, 2019, diplomsko delo Opis: Teoretično izhodišče: Aplikacija zdravil predstavlja najzahtevnejšo kompetenco medicinskih sester, zato je pomembno, da imajo ustrezne numerične veščine in sposobnosti za računanje odmerkov zdravil. Numerične veščine so temeljnega pomena za študente, saj lahko zaradi pomanjkanja znanja, napake v povezavi z zdravili nastanejo že med kliničnim usposabljanjem študenta. Zato je bil namen zaključnega dela raziskati numerične veščine in sposobnost računanja odmerkov zdravil med študenti zdravstvene nege.
Metodologija raziskovanja: Zaključno delo je temeljilo na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, pri tem pa zajeli priložnostni vzorec študentov zdravstvene nege (n = 242). Za analizo in prikaz rezultatov smo uporabili metodo deskriptivne statistike.
Rezultati: V povprečju so študenti računski del anketnega vprašalnika rešili s 74,1 % uspešnostjo, kar predstavlja so oceno zadostno (6). Stopnja uspešnosti pri nalogah iz numeričnih veščin je znašala 83,0 %, pri nalogah iz računanja odmerkov zdravil pa 38,8 %. Največ napak pri računanju odmerka zdravila se je pojavilo pri računanju urnega pretoka zdravila. Študenti pa so na podlagi anketnega vprašalnika poročali, da jih pri računanju odmerkov zdravil, najbolj ovira nečitljiva zdravnikova pisava.
Razprava: Rezultati raziskave so pokazali, da imajo študenti dobro znanje numeričnih veščin in pomanjkljivo znanje pri računanju odmerkov zdravil, kar je skladno z ugotovitvami drugih avtorjev. Numerične veščine so temeljnega pomena za računanje odmerkov zdravil, saj je zaradi nepravilno izračunanega odmerka zdravila, lahko ogrožena pacientova varnost. Pomanjkljivo znanje numeričnih veščin in računanja odmerkov zdravil predstavlja novo raziskovalno področje z namenom izboljšati in odpraviti težave v izobraževanju in izboljšati kakovost zdravstvene nege. Ključne besede: znanje, splošna matematika, aplikacija terapije, določanje doze, varnost pacienta, študij Objavljeno v DKUM: 24.05.2019; Ogledov: 1759; Prenosov: 525
Celotno besedilo (813,51 KB) |
9. |
10. Preobremenjenost študentov zdravstvene nege kot dejavnik tveganja za razvoj burnout sindromaAdrijana Rožič, 2018, diplomsko delo Opis: Teoretično izhodišče: Preobremenjenost in stalen stres sta pogosto spremljevalca študenta zdravstvene nege na dodiplomski stopnji zaradi težavnosti programa in veliko klinične prakse. Novejše raziskave kažejo, da posamezni študenti zdravstvene nege preobremenjenost in stres ne znajo ali ne morejo zmanjševati, zaradi česar se lahko pojavijo karakteristike podobne burnout sindromu, ki se kaže s psihično in fizično izčrpanostjo. Namen raziskave, ki smo jo izvedli je bil preveriti ali so študenti zdravstvene nege preobremenjeni, kako ta preobremenjenost vpliva na njih in ali je preobremenjenost dejavnik tveganja za razvoj burnout sindroma.
Raziskovalna metodologija in metode: V zaključnem delu smo uporabili deskriptivno in kvantitativno metodo dela. Izvedli smo raziskavo na eni izmed fakultet z polodprtim anonimnim anketnim vprašalnikom v katerem je sodelovalo 120 študentov zdravstvene nege dodiplomskega študija.
Rezultate: Rezultati raziskave so pokazali, da so anektirani študenti zdravstvene nege preobremenjeni in da jih velik delež občuti tudi psihično in fizično izčrpanost. Ugotovili smo tudi, da anektirane študente zdravstvene nege najbolj obremenjuje učenje za izpite in izpiti, klinična praksa in pomanjkanje prostega časa, kar ima po njihovem mnenju tudi pretežno negativne posledice. Ugotovili smo tudi, da se študenti strinjajo, da preobremenjenost je dejavnik tveganja za razvoj burnout sindroma in ga lahko študenti po njihovem mnenju razvijejo že tekom študija.
Diskusijo in zaključek: Preobremenjenost študentov zdravstvene nege in burnout sindrom je problem, ki se je šele začel raziskovati, vendar bi ga bilo potrebno večkrat obravnavati saj lahko negativno vpliva na zdravje študentov v zdravstveni negi. Ključne besede: študij zdravstvene nege, stres, izčrpanost, mentalno zdravje, sindrom izgorelosti Objavljeno v DKUM: 14.12.2018; Ogledov: 931; Prenosov: 143
Celotno besedilo (609,01 KB) |