1. Izobraževanje na daljavo z vidika učencev osnovnih šol, dijakov in študentovGloria Rakovec, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema področje izobraževanja na daljavo z vidika učencev osnovnih šol, dijakov in študentov. Osredinja se predvsem na vidike in mnenja učencev, dijakov in študentov o izobraževanju na daljavo v primerjavi z tradicionalnim šolanjem. Raziskali smo, katere so prednosti in slabosti izobraževanja na daljavo z vidika učencev, dijakov in študentov v primerjavi z izobraževanjem v živo, za katera področja izobraževanja učenci, dijaki in študentje menijo, da je izobraževanje na daljavo nekoliko primernejše in za katera ne, ter kateri način izobraževanja je za učence, dijake in za študente lažji, izobraževanje na daljavo ali neposredno v živo. V okviru diplomskega dela smo izvedli anonimno anketo na osnovni in srednji šoli ter na fakulteti na Gorenjskem. Ključne besede: izobraževanje na daljavo, učenci osnovnih šol, dijaki, študentje Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
Celotno besedilo (722,07 KB) |
2. Aktivna soudeležba študentov kot osnova za kakovosten študijJurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2015, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Študij je vedno odvisen od časa in prostora, v katerem poteka, ter tega, kako profesorji organizirajo delo. Postmoderna družba je družba nenehnih sprememb (kulturnih, političnih, družbenih), ki zahtevajo prilagajanje tako od posameznikov kot tudi organizacij. In zato je tudi študij, še posebno kakovost njegove izvedbe, močno odvisen od širših družbenih dogajanj in (ali pa še posebno) osebe (profesorja), ki je neposredno odgovorna za njegovo izvedbo. Kot protiutež profesorju je študent, torej oseba, željan novega znanja in dokazovanja svojih dosedanjih sposobnosti, spretnosti, znanja. Njune poti se srečujejo, da pa bi tudi sodelovala, si je treba prizadevati za aktivno udeležbo obeh. Avtorici v članku tako preučujeta problem kakovostnega študija z vidika aktivnosti študentov, predvsem se osredotočata na dejavnike in osebe, ki k temu pripomorejo, pa tudi načine za njegovo uresničitev. V prvem delu predstavljata teoretična izhodišča, pri čemer sta soočili razmišljanja različnih avtorjev (Apple 1992; Biutink 2009; Lepičnik Vodopivec 2002; Saracho in Spodek 2007 in drugi) ter podali odgovore na vprašanja o kakovostnem študiju preko aktivnosti samih študentov. Ob tem sta posegli tako na področje strokovnega izobraževanja in učenja kot tudi osebnostnega razvoja oseb, ki v procesu aktivnega študija sodelujejo (študentje in profesorji). V drugem delu predstavljata in utemeljujeta možnosti, načine in naloge za spodbujanje aktivnosti študentov. Osredotočili sta se na študij predšolske vzgoje in študente, ki se pripravljajo za poklic vzgojitelja predšolskih otrok. Konkretno sta prikazali primer naloge (priprava in izdelava ter predstavitev priročnika preko delnih nalog in zadolžitev) za spodbujanje aktivnosti študentov in hkrati utemeljili dosežke tako na strokovnem kot tudi osebnostnem področju študenta. Ob tem sta pojasnili, kakšen vpliv ima aktivna soudeležba med drugim na strokovni in osebnostni razvoj profesorja. V zaključku poudarjata pomembnost medsebojnega sodelovanja in nujnost samoaktivnosti študenta za kakovosten študij kot celoto in predvsem za kakovosten strokovni in osebnostni razvoj vseh udeleženih (študentov in profesorjev). Ključne besede: aktivnost, študentje, študij, kakovost, učenje, predšolska vzgoja, strokovno izobraževanje, osebnostni razvoj Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Povezava na celotno besedilo |
3. Davčna pismenost in odnos do davčne morale med študentiTjaša Recek Planinc, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga z naslovom "Davčna pismenost in odnos do davčne morale med študenti" se osredotoča na raziskovanje stopnje davčne pismenosti in davčne morale med študenti. Cilj raziskave je ugotoviti, ali obstajajo razlike v stopnji davčne pismenosti in davčne morale med študenti ekonomskih študijev in drugih študijev, in ali obstajajo razlike v stopnji davčne pismenosti in davčne morale pri spolu.
Tema davčne pismenosti in davčne morale je izjemno atraktivna in relevantna. Davčna pismenost je ključnega pomena pri učinkovitem delovanju vsakega davčnega sistema, saj prispeva k pravilnemu izpolnjevanju davčnih obveznosti, zmanjšuje napake in potencialne davčne goljufije. Prav tako visoka stopnja davčne morale spodbuja prostovoljno izpolnjevanje davčnih obveznosti, kar je bistveno za stabilnost in pravičnost davčnega sistema.
Raziskovanje davčne pismenosti in davčne morale med mladimi je še posebej pomembno, saj so študentje prihodnji davkoplačevalci in potencialni oblikovalci davčne politike. Razumevanje njihovega znanja in stališč glede davkov lahko pomaga pri oblikovanju izobraževalnih programov in politik, ki bodo izboljšali davčno pismenost in okrepili davčno moralo v prihodnosti.
Davčna pismenost se nanaša na razumevanje davčnega sistema, poznavanje davčnih zakonov in sposobnost izpolnjevanja davčnih obveznosti, medtem ko davčna morala opisuje etične in moralne vrednote posameznikov v odnosu do plačevanja davkov. Raziskava je bila izvedena z anketnim vprašalnikom, ki je vključeval vprašanja o poznavanju davčnega sistema in stališčih glede plačevanja davkov.
Rezultati raziskave so pokazali, da imajo študentje ekonomskih študijev višjo stopnjo davčne pismenosti in davčne morale v primerjavi s študenti drugih študijev. Poleg tega se je izkazalo, da imajo ženske v povprečju višjo stopnjo davčne morale kot moški, kar pomeni, da se bolj zavzemajo za etično in pravilno izpolnjevanje davčnih obveznosti, medtem ko imajo moški višjo stopnjo davčne pismenosti kot ženske, kar nakazuje na boljše poznavanje in razumevanje davčnih zakonov.
V zaključku lahko rečemo, da so ugotovitve diplomske naloge pomemben prispevek k razumevanju davčne pismenosti in davčne morale med študenti. Rezultati kažejo na potrebo po nadaljnjem izobraževanju in ozaveščanju študentov o pomenu davkov in etičnem vedenju v davčnih zadevah. S tem bomo lahko dosegli bolj pošten in učinkovit davčni sistem, ki bo temeljil na visoki stopnji zavedanja in odgovornosti med prihodnjimi generacijami davkoplačevalcev. Ključne besede: davčna pismenost, davčna morala, študentje Objavljeno v DKUM: 20.08.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 37
Celotno besedilo (2,48 MB) |
4. Analiza samoučinkovitosti izrednih študentov predšolske vzgoje za delo na gibalnem področju : diplomsko deloMaja Rosenstein, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu želimo raziskati samoučinkovitost izrednih študentov predšolske vzgoje na gibalnem področju, in sicer samoučinkovitost glede na letnik študija, delovno dobo in starost študenta. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov; teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo se dotaknili samoučinkovitosti in gibalnega področja v vrtcu. S pomočjo kvantitativne tehnike smo zbrali podatke. Uporabili smo ocenjevalno lestvico za ocenjevanje samoučinkovitosti učiteljev (Bandura, 2006) in jo priredili za vzgojitelje na gibalnem področju. V raziskavi je sodelovalo 90 študentov predšolske vzgoje,ki so vpisani v izredni program. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da je stopnja samoučinkovitosti študentov tretjega letnika višja, kot stopnja samoučinkovitosti študentov prvega letnika.
Za študente, ki imajo za sabo več delovne dobe, smo predvideli, da so bolj samoučinkoviti. Ugotovili pa smo, da to velja samo za vidik vključevanja zunanje družbe na gibalnem področju. Za vse ostale vidike samoučinkovitosti, ki smo jih analizirali pa se je izkazalo, da so študentje z daljša delovno dobo in študentje s krajšo delovno dobo podobno samoučinkoviti in ni opaziti večjih razlik.
Predvideli smo tudi, da imajo starejši študentje višjo stopnjo samoučinkovitosti, kot mlajši študentje. Pri nobenem izmed šestik vidikov samoučinkovitosti nismo ugotovili statistično pomembnih razlik. Ključne besede: samoučinkovitost, gibalno področje, izredni študentje Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 107; Prenosov: 13
Celotno besedilo (982,53 KB) |
5. Zadovoljstvo in motivacija študentov, vključenih v študentski servisKarmen Srpčič, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se navezuje na tematiko zadovoljstva in motivacije študentov, ki so vključeni v študentski servis. V teoretičnem delu naloge je predstavljeno zadovoljstvo študentov, kako ga merimo ter kateri dejavniki prispevajo k večjemu zadovoljstvu zaposlenih. Nadalje govorimo o motivaciji, njeni definiciji, teorijah motivacije, njenih dejavnikih ter nevarnih uničevalcih te. Dotaknemo se tudi odgovornih oseb za motivacijo ter predstavimo, kako jo spodbujati v podjetjih. V empiričnem delu naloge predstavimo rezultate svoje raziskave, ki temelji na uporabi podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki ga je študentski servis Posavc poslal svoji bazi študentov. V začetku predstavimo študentski servis, s katerim smo sodelovali, nato pa tudi rezultate, ki smo jih pridobili. Preučevali smo zadovoljstvo ter motivacijo študentov na njihovem delovnem mestu. Ugotovili smo, da so študentje na svojem delovnem mestu zadovoljni in motivirani, najbolj jih motivirajo denarne nagrade. Menijo, da je vodstvo podjetja v največji meri odgovorno, tako za motivacijo kot tudi zadovoljstvo zaposlenih. Najpogostejša dela, ki jih študentje opravljajo, so administrativna dela, dela s strankami, dela v gostinstvu in turizmu ter strežbi. Ključne besede: zadovoljstvo, motivacija, študentje, študentski servis Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 403; Prenosov: 70
Celotno besedilo (2,89 MB) |
6. Učinki izobraževanja na daljavo med mladimi v času pandemije : diplomsko deloNiki Kodrič, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je preučevalo učinke izobraževanja na daljavo na dijake in študente v starosti 15–25 let. Ugotovitve raziskav kažejo, da se je medsebojna komunikacija prilagodila s pomočjo družbenih omrežij in aplikacij za seje. Kljub težavam zaradi neenakih pogojev in različnih izkušenj težave niso bile pogoste ali hude. Rezultati anket in intervjujev kažejo, da je izobraževanje na daljavo v času pandemije covida-19 potekalo relativno dobro, pri čemer so se posamezniki prilagajali glede na svoje osebne okoliščine. Ključne besede: izobraževanje na daljavo, dijaki, študentje, komuniciranje, socialna izključenost Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 430; Prenosov: 37
Celotno besedilo (683,26 KB) |
7. Fenomen študija srbskih študentov v slovenijiTijana Zdravković, 2023, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela je odkriti razloge, ki spodbujajo študente iz Srbije, da se odločijo za študij v Sloveniji. S pomočjo sintetične metode smo združili informacije iz različnih virov, ki so obravnavali to tematiko. Med ključnimi razlogi, ki so jih študentje izpostavili, je bila želja po boljših kariernih priložnostih in širših možnostih za zaposlitev po končanem študiju.
Med anketiranjem 50 srbskih študentov, ki so študirali ali še vedno študirajo v Sloveniji, jih je 80 % odgovorilo, da je ključni razlog za izbiro študija v Sloveniji možnost, da njihova pridobljena diploma odpre številne poti v prihodnosti. To kaže na to, da je cilj izboljšanja kariernih možnosti eden od glavnih dejavnikov, ki vplivajo na študentske migracije iz Srbije v Slovenijo.
Poleg tega so študentje izpostavili tudi druge dejavnike, kot so kakovost izobraževanja, mednarodno okolje, dostop do raziskovalnih možnosti ter kulturna in jezikovna podobnost med Srbijo in Slovenijo. Vendar pa se je v večini odgovorov izkazalo, da je priložnost za boljšo karierno pot najpomembnejši motiv za njihovo odločitev.
Skupaj s sintetično analizo in statističnimi podatki iz ankete te ugotovitve jasno kažejo, da študentje iz Srbije v Slovenijo migrirajo predvsem zaradi cilja, da bi pridobili kakovostno izobrazbo, ki jim bo odprla vrata do boljših priložnosti za karierno rast in uspeh v prihodnosti. Ključne besede: študentje, Srbija, Slovenija, razlogi Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 420; Prenosov: 69
Celotno besedilo (2,67 MB) |
8. |
9. Akademska uspešnost študentov pedagoških smeri med epidemijo covid-19: primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živo : primerjava med izvajanjem študija na daljavo in študija v živoMartina Jazbec, 2023, magistrsko delo Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil primerjati akademsko uspešnost študentov med študijem na daljavo v času epidemije COVID-19 in v obdobju po epidemiji, ko se je študijski proces izvajal v živo. V ospredju naše raziskave je bila pogostost uporabe različnih učnih metod ter oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo v obdobju epidemije COVID-19. Zanimale so nas tudi prednosti in slabosti študija na daljavo po mnenju študentov ter za katere vplive so bili mnenja, da so v največji meri vplivali na njihov akademski uspeh med študijem na daljavo ter študijem v živo. Z empirično raziskavo na vzorcu 105 študentov treh največjih javnih univerz, Univerze v Ljubljani, Univerze v Mariboru ter Univerze na Primorskem smo ugotovili, da so imeli študentje statistično pomembno višji akademski uspeh v študijskem letu 2021/2022, kot v študijskem letu 2020/2021. Študentje so imeli višji akademski uspeh, kadar je večji del študijskega procesa potekal v živo. Preučili smo tudi pogostost uporabe učnih metod ter učnih oblik dela med izvajanjem študija na daljavo ter izvajanjem študija v živo. Statistično pomembnih razlik v uporabi različnih učnih metod ter učnih oblik dela nam ni uspelo ugotoviti. Na akademski uspeh posameznikov je po mnenju študentov v največji meri vplivala količina časa, ki so ga namenili študijskim obveznostim ter njihove kognitivne sposobnosti. Študentje so največje prednosti študija na daljavo videli v časovnih in finančnih prihrankih. Pri negativnih vidikih študija na daljavo pa je bila v ospredju omejitev stikov. Ključne besede: študentje, študij, COVID-19, učne oblike dela, učne metode dela Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 511; Prenosov: 100
Celotno besedilo (1,42 MB) |
10. |