| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 202
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv spanja na akademsko uspešnost študentov
Anne Maria Barber, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvod: Spanje ima pomembno vlogo pri učenju in utrjevanju spomina. Splošno je znano, da spalne in življenjske navade vplivajo na kakovost življenja, zdravje in akademski uspeh. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kako spanje vpliva na akademsko uspešnost študentov med študijem. Metode: Za pregled literature smo uporabili deskriptivno oz. opisno metodo. Literaturo smo iskalni na podlagi iskalnega niza v angleškem jeziku ter vključitvenih kriterijev v mednarodnih podatkovnih bazah CINAHL Ultimate, PubMed, ScienceDirect in Web of Science. Potek iskanja raziskav smo predstavili s pomočjo diagrama PRISMA, moč dokazov smo razvrstili s pomočjo hierarhije dokazov. Raziskave, ki smo jih vključili v končno analizo, smo podrobneje analizirani in sintetizirali v obliki tabele. Rezultati: V končno analizo smo glede na primernost vključili dvanajst člankov. Rezultati analize so pokazali, da imajo študenti slabe spalne navade, saj spijo manj ur, kot je priporočeno. Ure spanja zaradi pomanjkanja spanja in neurejenega spalnega ritma nadoknadijo podnevi z dnevnim počitkom. Študenti s slabimi spalnimi navadami dosegajo slabše akademske rezultate in poročajo o čezmerni dnevni zaspanosti. Veliko študentov ure spanja pred izpitom nameni učenju in s tem posledično zanemari ure, namenjene spanju. Razprava in zaključek: Akademska uspešnost študentov je povezana z dobro kakovostjo spanja. Težave, povezane s pomanjkanjem spanja, so v literaturi premalo obravnavane, zato želimo vzpodbuditi pozornost študentov, njihovih fakultet in zaposlenih, da bi vzpodbujali zdrave spalne navade študentov in s tem pripomogli k izboljšanju akademskimi uspehov na fakulteti.
Ključne besede: spanje, akademska uspešnost, študenti
Objavljeno v DKUM: 06.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (920,26 KB)

2.
Poznavanje psihiatričnih urgentnih stanj med zaposlenimi in študenti v zdravstveni negi
Antonijo Bijelič, 2025, magistrsko delo

Opis: Uvod: Psihiatrična urgentna stanja zahtevajo specialna znanja za zagotavljanje varnosti in kakovostne oskrbe pacientov. Namen zaključnega dela je bil oceniti znanje študentov in zaposlenih v zdravstveni negi glede urgentnih psihiatričnih stanj ter primerjati zaposlene na področju duševnega zdravja z drugimi oddelki. Metode: V empiričnem delu smo uporabili presečno raziskavo z metodo anketiranja, podatke pa analizirali z IBM SPSS 29.0 in Excelom. Raziskava je bila izvedena od aprila do avgusta 2024. Za analizo smo uporabili opisne neparmaterične statistične teste: test Mann-Whitney U, test Kruskal-Wallis in Spearmanov koeficient korelacije pri stopnji tveganja α = 0,05. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 218 (26,2 %) posameznikov. Znanje je bilo pri zaposlenih na področju psihiatrije in duševnega zdravja (PV = 3,82; SO = 0,31) statistično boljše kot pri zaposlenih v zdravstveni negi zunaj področja duševnega zdravja in psihiatrije (PV = 3,48; SO = 0,63) (U = 561,000; p = 0,025). Zaposleni s srednješolsko izobrazbo (PV = 3,42; SO = 0,57) niso imeli statistično slabšega znanja v primerjavi z zaposlenimi, ki imajo višjo stopnjo izobrazbe (PV = 3,50; SO = 0,57) (U = 1016,000; p = 0,087). Delovna doba ni statistično povezana z boljšim znanjem zaposlenih v zdravstveni negi (r = –0,008; p = 0,931). Razprava in zaključek: Zaposleni na področju duševnega zdravja so imeli boljše znanje. Visoka izobrazba ali daljša delovna doba nista nujno zagotavljali boljših rezultatov. Ključno je stalno izobraževanje, praktično usposabljanje in boljša vključitev psihiatrične vsebine v študijske programe.
Ključne besede: psihiatrična nujna stanja, psihiatrija in duševno zdravje, medicinska sestra v psihiatriji, medicinska sestra, študenti
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

3.
Sprejemanje mitov o posilstvu med študenti v Sloveniji : magistrsko delo
Nikita Pongračič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga preučuje povezanost sprejemanja mitov o posilstvu med slovenskimi študenti s sociodemografskimi dejavniki in ambivalentnim seksizmom. Miti o posilstvu utrjujejo škodljive stereotipe, spodbujajo obtoževanje žrtev in banalizirajo spolno nasilje. Raziskava zapolnjuje vrzel v slovenski literaturi na tem področju. Podatki so bili zbrani na vzorcu slovenskih študentov z uporabo metode anketiranja ter analizirani s pomočjo statističnih testov. Sprejemanje mitov o posilstvu in ambivalentni seksizem sta bila merjena s standardiziranima lestvicama, vključene pa so bile tudi sociodemografske spremenljivke. Rezultati kažejo na relativno nizko splošno raven sprejemanja mitov o posilstvu. Najmočnejša napovednika sta spol in ambivalentni seksizem, saj so moški ter posamezniki z višjimi ocenami seksizma izražali višje stopnje sprejemanja mitov. Dodatne analize so razkrile, da sta višja stopnja izobrazbe in odsotnost verske pripadnosti povezani z nižjim sprejemanjem mitov, medtem ko starost ni imela pomembne vloge. Ti izsledki so skladni z mednarodnimi raziskavami, ki poudarjajo vpliv spolnih norm in ambivalentnega seksizma na odnos do spolnega nasilja. Raziskava s tem izpostavi pomen razumevanja vloge spola in naslavljanja seksizma za zmanjšanje sprejemanja mitov o posilstvu in izboljšanje družbenega odziva na spolno nasilje.
Ključne besede: spolno nasilje, miti o posilstvu, sprejemanje mitov o posilstvu, študenti, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

4.
Primerjava fizične aktivnosti študentov na dveh fakultetah v Sloveniji in Srbiji
Jovan Mladenović, 2024, diplomsko delo

Opis: V tej raziskavi je preučevana fizična aktivnost študentov na dveh fakultetah, eni v Sloveniji in drugi v Srbiji. Namen raziskave je bil primerjati raven fizične aktivnosti med študenti Fakultete za organizacijske vede v Sloveniji in Fakultete organizacionih nauka v Beogradu v Srbiji ter ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na te razlike. Raziskava je vključevala anketiranje študentov obeh fakultet, pri čemer so zbrani podatki o njihovih navadah glede telesne dejavnosti, vključno s pogostostjo, trajanjem in vrstami aktivnosti, ki jih izvajajo. Rezultati so pokazali pomembne razlike v fizični aktivnosti med študenti obeh fakultet. Študenti v Sloveniji so pokazali višjo raven telesne aktivnosti v primerjavi s študenti v Srbiji, kar je moč pripisati različnim dejavnikom, kot so dostop do športnih objektov, akademske obremenitve in kulturne razlike. Zaključki te raziskave poudarjajo pomen spodbujanja fizične aktivnosti med študenti za izboljšanje njihovega zdravja in splošnega počutja. Na podlagi ugotovitev so podana priporočila za razvoj programov, ki bi študente spodbujali k bolj aktivnemu življenjskemu slogu, pri čemer je treba upoštevati specifične potrebe in okoliščine vsakega okolja.
Ključne besede: študenti, Slovenija, Srbija, študentsko življenje
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

5.
Pametno izobraževanje: pametne naprave in aplikacije
Žan Štefe, 2024, diplomsko delo

Opis: V 21. stoletju je izobraževanje zaradi integracije pametnih naprav, aplikacij in umetne inteligence doživelo izjemno preobrazbo. Postalo je prilagodljivo, dostopno, učinkovito in omogočilo študentom lažje priprave na zahtevane študijske obveznosti, s koriščenjem prednosti, ki jih prinaša tehnološki napredek na izobraževalno področje. Namen diplomskega dela je ugotoviti, v kolikšnem obsegu študenti koristijo oziroma ne koristijo pametnih naprav in aplikacij pri svojem izobraževanju v času študija. Namen je tudi izvedeti, ali pri svojem izobraževanju uporabljajo orodja umetne inteligence, in če jih, v kolikšni meri. Raziskavo smo izvedli med študenti z različnih fakultet z namenom zagotovitve čim širšega vzorca anketiranih študentov oziroma širokega nabora študentov različnih fakultet z namenom zagotovitve verodostojnega končnega rezultata. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika. V raziskavi smo zajeli študente naravoslovnih, družboslovnih, humanističnih, zdravstvenih in drugih fakultet različnih stopenj študija oziroma različnih starostnih skupin. Za namen praktične raziskave smo uporabili metodo anketnega vprašalnika.
Ključne besede: Pametno izobraževanje, naprave, aplikacije, študenti, učenje
Objavljeno v DKUM: 09.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (428,29 KB)

6.
Privlačnost Združenih držav Amerike kot študijske destinacije za mednarodne študente
Hana Sodin, 2024, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je ZDA postala ena izmed najbolj iskanih destinacij za študij, kar se odraža v naraščajočem številu mednarodnih študentov, ki se odločajo za izobraževanje v tej državi. Mednarodni študenti pogosto iščejo priložnosti za pridobitev znanja in veščin, ki jih lahko uporabijo v svoji karieri, kar ZDA zagotavljajo s široko paleto programov ter specializacij. Poleg tega so kulturne izkušnje, ki jih študenti pridobijo med študijem v ZDA, prav tako pomemben dejavnik, saj omogočajo spoznavanje različnih kultur in načinov življenja, kar obogati njihovo osebno ter profesionalno rast. Študij v ZDA lahko ponuja priložnost za pridobitev kakovostnega izobraževanja na svetovno priznanih univerzah, možnosti za štipendije, dostop do pripravništev in boljše možnosti za zaslužek. Te prednosti ZDA uvrščajo med najbolj privlačne študijske destinacije na svetu. Kljub temu pa se mednarodni študentje soočajo z nekaterimi izzivi, kot so visoki stroški študija, zapletene priseljenske politike in pomanjkanje ustrezne podpore s strani izobraževalnih institucij. Visoki stroški študija in življenjski stroški lahko predstavljajo oviro za mnoge, kar vodi do finančnega stresa ter skrbi. Poleg tega so lahko zapletene priseljenske politike in postopki pridobivanja vizumov zmedeni ter dolgotrajni, kar dodatno otežuje proces selitve in prilagajanja na novo okolje. Ugotovili smo tudi, da je jezikovna ovira pomemben dejavnik, ki vpliva na akademsko uspešnost in socialno integracijo mednarodnih študentov. Na podlagi analize smo oblikovali priporočila oblikovalcem politike za izboljšanje podpore mednarodnim študentom v ZDA. Izobraževalne institucije bi morale povečati dostopnost informacij o študijskih programih, štipendijah in drugih priložnostih, kar bi olajšalo odločanje o študiju v ZDA. Poleg tega bi bilo koristno razviti programe za izboljšanje jezikovnih veščin, ki bi študentom pomagali premagati jezikovne ovire in izboljšati njihovo akademsko uspešnost. Okrepitev socialne in čustvene podpore bi prav tako pripomogla k lažjemu prilagajanju na novo okolje. Z nadaljnjim izboljševanjem teh podpornih mehanizmov lahko ZDA še naprej ohranjajo svojo privlačnost kot študijska destinacija in omogočijo mednarodnim študentom, da kar najbolje izkoristijo svoje izobraževalne priložnosti.
Ključne besede: mednarodni študenti, študijske destinacije, Združene države Amerike, mobilnost študentov, visokošolsko izobraževanje, privlačnost študija.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 59; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (603,66 KB)

7.
Vsiljeni napovedni model poučevanja na daljavo med izbruhom COVID-19 na Univerzi v Mariboru
Kosta Dolenc, Mateja Ploj Virtič, Andrej Šorgo, 2021, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: COVID-19, visokošolsko izobraževanje, študenti, izobraževanje na daljavo, stranski učinki
Objavljeno v DKUM: 23.08.2024; Ogledov: 108; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,23 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
9.
Uporaba socialnih omrežij za poučevanje matematike v vrtcu : diplomsko delo
Teja Špilek, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Uporaba socialnih omrežij za poučevanje matematike v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so obravnavana teoretična izhodišča o poučevanju matematike v vrtcu − novi mediji s poudarkom na socialnih omrežjih. Posebej je definirana raba socialnih omrežij v namene poučevanja, kjer je izpostavljen namen rabe s strani vzgojiteljev, vpliv socialnih omrežij na profesionalni razvoj vzgojiteljev, varna uporaba socialnih omrežij s strani vzgojitelja, raba s strani študentov in začetnikov, hkrati so našteta socialna omrežja, ki jih vzgojitelji uporabljajo, prav tako je ovrednotena raba socialnih omrežij za poučevanje matematike, na koncu pa so navedeni tudi primeri dejavnosti, ki jih najdemo na socialnih omrežjih. V empiričnem delu je podrobneje obravnavana raziskava rabe socialnih omrežij med študenti predšolske vzgoje in razrednega pouka, pri čemer smo se osredotočili predvsem na uporabo, ki je povezana s področjem matematike. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, obdelani s pomočjo programa SPSS ter predstavljeni tabelarično. Rezultati raziskave so pokazali, da je matematika peto najpogostejše področje, za katerega anketiranci iščejo ideje na socialnih omrežjih. Prav tako smo ugotovili, da zelo majhen delež anketirancev na socialnih omrežjih spremlja vplivneže s področja matematike.
Ključne besede: socialna omrežja, poučevanje matematike, vrtec, vzgojitelji, študenti
Objavljeno v DKUM: 22.08.2024; Ogledov: 63; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

10.
Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev
2024

Opis: Monografija z naslovom »Sistematična analiza decentraliziranih družbenih medijev« naslavlja prepoznano raziskovalno vrzel preučevanja decentraliziranih družbenih medijev. Pri tem je posebni poudarek na konceptualnem vidiku, ki omogoča prepoznavanje logične zasnove, arhitekturnih značilnosti, potencialov in specifik družbenega medija ter primerjavo s centraliziranimi sorodnimi rešitvami. Predstavlja zbirko medsebojno primerljivih poglavij, ki opisno in analitično preučujejo najvidnejše predstavnike pokrajine decentraliziranih družbenih medijev v letu 2024. Poglavja so rezultat projektne naloge študentov Univerze v Mariboru, Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, ki so v okviru predmeta »Arhitektura družbenih medijev« sistematično in mentorirano preučevali izbrane decentralizirane družbene medije.
Ključne besede: Analiza decentraliziranih družbenih medijev, družbeni mediji, Fediverse, zasnova decentraliziranih družbenih medijev​, študenti
Objavljeno v DKUM: 13.05.2024; Ogledov: 291; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (12,11 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici