| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 47
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj elektronike formule študent : magistrsko delo
Jakob Šek, 2025, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je opisati postopek razvoja tiskanih elektronskih vezij uporabljenih v formulah študent univerze v Mariboru. V sklopu zaključnega dela smo se spoznali z zahtevami pravilnika formule študent, razvojem elektronskih tiskanih vezij VCU, armaturna plošča, zavorna luč, BSPD, TSAL in razelektritveno vezje ter samo izdelavo in testiranje tiskanih vezij. Zaključno delo bo služilo prihodnjim generacijam ekipe UNI Maribor GPE pri razvoju in razumevanju elektronskih tiskanih vezij za nove dirkalnike. Prav tako bo služilo tudi vsem ostalim, ki bi želeli razviti svoja tiskana vezja za vozila.
Ključne besede: Formula Študent, PCB, VCU, BSPD, TSAL
Objavljeno v DKUM: 08.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (20,34 MB)

2.
Analiza dejavnikov vpliva na odločitev o zaposlitvi pri prehodu iz vloge študenta v vlogo zaposlenega na področju zdravstvene nege
Špela Vodnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev o zaposlitvi študentov 3. letnikov zdravstvene nege na fakultetah po Sloveniji, s ciljem pridobiti predstavo o tem, kako pospešiti pridobivanje novozaposlenih. Zanimalo nas je, kateri dejavniki so študentom 3. letnika zdravstvene nege najpomembnejši, ali obstajajo povezave med njimi in dejavniki, ki vplivajo na odhajanje z delovnih mest, kakšne so povezave med spolom, starostjo in pomembnostjo, ki jo osebe pripisujejo določenemu dejavniku, in ali se dojemanje posameznih dejavnikov med študenti različnih zdravstvenih fakultet po Sloveniji razlikuje. V raziskavo so bili vključeni študenti 3. letnikov zdravstvene nege na fakultetah po Sloveniji. Vzorčenje je bilo izvedeno z metodo snežne kepe. Za raziskavo je bil uporabljen anketni vprašalnik sestavljen iz dveh delov. Prvi del je bil usmerjen na vprašanja o demografskih značilnostih in osebnih podatkih, drugi na ocenjevanje pomembnosti, ki jo izpolnjevalec pripisuje posameznim dejavnikom z ocenami od 0 (mi sploh ni pomembno) do 7 (mi je zelo pomembno). Anketni vprašalnik so študentje izpolnjevali prek aplikacije 1ka. Zbrani rezultati so bili statistično obdelani v programu SPSS. Ugotovili smo, da med najpomembnejše dejavnike sodijo dobri odnosi med sodelavci, zadovoljstvo pri delu, urejenost dopusta in odsotnosti, dober odnos z vodjo in sposobnost vodje za reševanje konfliktov. Večina dejavnikov je pomembnih tako študentom kot že zaposlenim, le pri pomembnosti urnika, avtonomije, nadurnega dela in možnosti izobraževanja so bile zaznane razlike.
Ključne besede: zaposlitev, vodenje, odnosi, študent, prehod
Objavljeno v DKUM: 28.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

3.
Razvoj sistema za nadzor parametrov baterije v dirkalniku formule študent : diplomsko delo
Luka Rušnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj sistema za nadzor baterijskega sklopa v električnem dirkalniku Formule Študent. Cilj je ustvariti aplikacijo, ki bo preko CAN vodila spremljala parametre baterije, kot so napetost in temperatura, ter podatke prikazovala v grafičnem vmesniku. Ta sistem bo omogočil nadzor med polnjenjem baterije in zagotovil skladnost z varnostnimi standardi tekmovanja. Pri izdelavi je bilo pomembno upoštevati omejena sredstva ekipe, kar zahteva racionalno izbiro strojne in programske opreme.
Ključne besede: Formula Študent, CAN vodilo, Python, parameterm, baterija
Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

4.
Uporaba umetne inteligence pri organizaciji prireditve: analiza primera
Nataša Barberić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo preučuje uporabo umetne inteligence v procesu organizacije dogodka, natančneje v procesih zbiranja idej, generiranja besedil, ustvarjanja grafik in slik. V vseh navedenih procesih smo umetno inteligenco uporabili za ustvarjanje vsebine za promocijo ob 25. obletnici ustanovitve projekta Formula Študent na Univerzi v Mariboru. Da smo lahko podali oceno, ali je uporaba umetne inteligence v teh procesih smiselna, smo ustvarili lestvico za ocenjevanje kakovosti izdelkov umetne inteligence. Ta nam je omogočila podati kritično oceno pomoči, ki nam jo uporaba AI v procesu organizacije nudi.
Ključne besede: umetna inteligenca, organizacija prireditev, Formula Študent, generativna umetna inteligenca, kreativnost
Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

5.
Analiza stresa študentov dodiplomskega študija med izpitnim obdobjem
Nina Lesjak, 2022, diplomsko delo

Opis: Stres lahko opredelimo kot nekakšno kugo sodobnega časa, ki je vedno bolj razširjena tudi med študenti. Gre za težavo, s katero se študentje spopadajo na dnevni ravni, saj si velikokrat postavijo prevelike cilje ali pa čutijo prevelik pritisk s strani družbe. Študijske obveznosti, kot so kolokviji, seminarske naloge, izpiti, vzbudijo v človeku občutek tesnobe, panike in šibkosti. Pomembno je, da si ljudje ne zatiskajo oči pred resnico, ampak da se s težavo soočijo, kar pomeni, da je zgodnje odkrivanje simptomov bistvenega pomena za uspešno obvladovanje stresa. Če je stres prisoten dlje časa in je njegovo obvladovanje v veliki meri neuspešno, lahko to privede do resnih škodljivih posledic za človeško telo. Posledice se najpogosteje kažejo v obliki depresije, izgorelosti, izčrpanosti, lahko tudi kot duševna motnja ali psihosomatska bolezen. Diplomsko delo se v veliki meri osredotoča na stopnjo stresa, ki jo zaznajo študentje v času izpitnega obdobja, odkrivanje glavnih stresorjev ter načine in tehnike obvladovanja le-tega. Cilj diplomske naloge je ozavestiti študente o resnosti posledic stresa na njihovo duševno zdravje in o pomembnosti uporabe tehnik sproščanja, s pomočjo katerih lahko odkrijejo drugo oz. pozitivno stran stresa in ga obrnejo sebi v prid. Problematika stresa pri študentih v času izpitnega obdobja je predstavljena v teoretičnem delu, ki omogoča poglobljen pogled v to, kako sploh nastane stres, kaj ga povzroča ter kako vpliva na uspešnost študenta. V empiričnem delu so bili s pomočjo ankete pridobljeni podatki o stopnji stresa, glavnih stresorjih, posledicah stresa ter načinih obvladovanja med študenti dodiplomskega študija v času izpitnega obdobja. Iz analize ankete je razvidno, da več kot 73 % vprašanih študentov čuti v času izpitnega obdobja zelo močan stres. Glavni povzročitelj za nastanek stresa je dejavnik dva izpita na en dan; sledita mu prevelika količina snovi in pomanjkanje prostega časa. Stres na študente vpliva, tako da se počutijo dostikrat izčrpane, pri učenju so nezbrani in posledično manj učinkoviti; primanjkuje jim motivacije za opravljanje študijskih obveznostih; poleg navedenega slabše nadzirajo svoja čustva in imajo pogoste izbruhe jeze. Analiza ankete je pokazala, da študentje premagujejo stres z različnimi tehnikami sproščanja. Najpogosteje izbrane tehnike so bile naslednje: druženje s prijatelji/družino, poslušanje glasbe, druženje z živalmi, izvajanje raznih športnih aktivnosti in uporaba metode vizualizacije. Študentje redkeje uporabljajo tehnike, kot so prekomerno hranjenje, igranje iger na srečo, pitje alkoholih pijač in uživanje tobačnih izdelkov.
Ključne besede: študent, dodiplomski študij, stres, izpitno obdobje.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 1070; Prenosov: 365
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

6.
Sočasno opravljanje dela ob študiju zdravstvene nege in vplivi na študij
Urška Simonič, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Študentsko delo je oblika dela, ki dijakom in študentom omogoča način pridobivanja finančnih sredstev. Veliko študentov pogosto ni opravičenih do prejemanja štipendija in jim pogosto druga ne preostane, kot pa da si poiščejo delo, ki ga lahko opravljajo poleg svojega študija. Pogosto študenti zdravstvene nege, ki študentsko delo opravljajo v bolnišnicah ali drugih zdravstveno-socialnih zavodih, pridobijo veliko izkušenj za prihajajočo redno zaposlitev. Metode: V zaključnem delu smo izvedli sistematičen pregled strokovne ter znanstvene literature, ki se je navezovala na temo sočasnega opravljanja študentskega dela s študijem zdravstvene nege. Uporabili smo tudi deskriptivno metodo dela. Izvedli smo tudi kritično analizo izbranih člankov ter naredili analizo in sintezo člankov. Članke smo iskali po različnih bazah podatkov, kot so: PubMed, Medline, Science Direct in Web of Science. Izvedena je bila tudi tematska analiza. Rezultati: Rezultati so pokazali, da študentsko delo vpliva tako pozitivno kot negativno na posameznika. Tisti, ki so delali v zdravstvu, so poročali, da jim je delo olajšalo prehod v redno zaposlitev. Drugi pa so poročali, da so potrebovali dlje časa, da so zaključili študij, in da so imeli večje težave pri opravljanju obveznosti. Razprava in sklep: Študentom, ki imajo težave s financami, je študentsko delo odličen način pridobivanja lastnega denarja in pridobivanja ustreznih delovnih navad ter izkušenj. Opravljanje dela ima tako pozitivne kot negativne vplive. Kako bo delo vplivalo na posameznika, kako se bo oseba znašla pod pritiskom in kako bo uspešno znala upravljati čas, je odvisno od vsakega posameznika.
Ključne besede: študent, študentsko delo, uspeh študija
Objavljeno v DKUM: 29.08.2022; Ogledov: 696; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (661,54 KB)

7.
E-Učenje študentov zdravstvene nege v času pandemije covid-19
Maja Čretnik Dolinar, 2022, magistrsko delo

Opis: Uvod: E-učenje je sodobna oblika študija, ki ponuja številne prednosti. V času pandemije COVID-19 se je večina izobraževanja izvajala kot e-učenje. Za izobraževanje bodočih medicinskih sester to predstavlja poseben izziv, saj je klinično usposabljanje pomemben del izobraževanja. S pregledom literature želimo prikazati prednosti, omejitve in izzive pri e-učenju v času pandemije v zdravstveni negi. Metode: Izveden je bil sistematični pregled literature. Iskanje je potekalo v mednarodnih bazah podatkov PubMed, CINAHL/MEDLINE, Web of Science in Science Direct. Uporabljena so bila orodja za kritično oceno zbranih znanstvenih dokazov in tematska analiza s sintezo. Rezultati: Iskanje je dalo 83 zadetkov. V končno analizo je bilo vključenih 13 zadetkov. Oblikovane so bile tri glavne teme: (1) prednosti e-učenja, (2) izzivi/omejitve e-učenja in (3) priporočila za e-učenje. Razprava: Ugotavljamo, da je e-učenje v zdravstveni negi učinkovita alternativa tradicionalnemu izobraževanju v zdravstveni negi v času pandemije COVID-19. Študenti zaznavajo številne prednosti, kot tudi izzive, vezane na dostopnost do interneta, tehnično opremo, finančne vidike in obremenitve, povezane s službo in družino. Pomembno je izobraziti učitelje za pripravo dobrih učnih gradiv in uporabo sodobnih metod poučevanja v e-okolju.
Ključne besede: e-učenje, študent, zdravstvena nega
Objavljeno v DKUM: 19.08.2022; Ogledov: 883; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1010,22 KB)

8.
Konstruiranje kompozitnega kalupa za šasijo dirkalnika formule študent : diplomsko delo
Leonardo Golouh, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava konstruiranje kompozitnega kalupa za šasijo za dirkalnik formule študent. Začetek diplomske naloge obravnava izdelavo šasij in njihovo primerjavo. Na osnovi tega sledi zahtevnik. Opisan je postopek modeliranja šasije, postopek konstruiranja kompozitnega kalupa s pomožnimi deli, postopek konstruiranja kalupov pozitivov, izbire kompozitov, izbire materiala kalupov in ovrednotenje rezultatov.
Ključne besede: formula študent, kalup, monokok, kompoziti
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 1012; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

9.
Prepoznavanje okoljskega znaka eko marjetica med študenti
Tamara Šter, 2021, diplomsko delo

Opis: Posledice današnjega načina življenja se vse bolj odražajo v številnih okoljskih problemih, s katerimi se vsakodnevno soočamo. Hkrati smo potrošniki s strani proizvajalcev in trgovcev vsak dan izpostavljeni najrazličnejšim oglasom za izdelke in storitve, s katerimi nas želijo prepričati, da izdelek ali storitev nima negativnih vplivov na okolje. V teoretičnem delu zaključnega dela tako obravnavamo pojem zelenega potrošništva in proučujemo okoljske znake za izdelke in storitve. Izpostavljena so merila za pridobitev okoljskega znaka eko marjetica. V praktičnem delu pa se osredotočamo na raziskavo, v kateri smo študente spraševali, ali se zavedajo pomena, ki ga imajo njihove potrošniške navade oziroma odločitve na okolje. Ugotavljamo, da se študenti zavedajo, da imajo njihovi nakupi vpliv na okolje in da jih večina le redko nakupuje okolju prijazne izdelke. Kot največjo oviro pred nakupom okolju prijaznih izdelkov opredeljujejo višjo ceno, slabšo kakovost v primerjavi z ostalimi izdelki ter premajhno ozaveščenost o prednostih okolju prijaznih izdelkov in storitev. V zaključku dela podajamo nekaj predlogov, kako študente spodbuditi k pogostejšemu nakupu »zelenih« izdelkov, da bodo z uporabo tovrstnih izdelkov pripomogli k varovanju okolja.
Ključne besede: okoljski znak, okoljska marjetica, študent, nakupovalne navade, ozaveščenost
Objavljeno v DKUM: 22.09.2021; Ogledov: 1025; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

10.
Učenje in poučevanje v visokem šolstvu : spoznanja in izzivi
2021, znanstvena monografija

Opis: Na ravni visokošolskega izobraževanja se raziskovalci in razvijalci sodobnih praks vse bolj osredotočajo na učenje in poučevanje, ki je osredinjeno na študente. Študente se tako postavlja v vlogo aktivnih udeležencev izobraževalnega procesa, udeležencev, ki lahko sooblikujejo ta izobraževalni proces in prevzemajo polno odgovornost za svoje lastne dosežke in poti, ki jih izbirajo. Pri tem so ključni dejavnik visokošolski učitelji in njihove kompetence, saj morajo oblikovati inovativna učna okolja na način, ki spodbuja in omogoča študentom sprejemati odgovorne odločitve v zvezi z lastnim izobraževalnim procesom. Znanstvena monografija Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: spoznanja in izzivi vključuje različne sodobne poglede na to tematiko, tako iz pedagoškega in didaktičnega kakor tudi iz psihološkega zornega kota. Monografija je sestavljena iz uvodnika, ki predstavi vsebino le-te in prispevke medsebojno poveže, ter osmih poglavij z raznoliko, a med seboj pomembno povezano vsebino, ki se smiselno dopolnjuje in nadgrajuje.
Ključne besede: učenje, poučevanje, visokošolsko izobraževanje, učitelj, študent
Objavljeno v DKUM: 25.05.2021; Ogledov: 1597; Prenosov: 88
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici