| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 43
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza stresa študentov dodiplomskega študija med izpitnim obdobjem
Nina Lesjak, 2022, diplomsko delo

Opis: Stres lahko opredelimo kot nekakšno kugo sodobnega časa, ki je vedno bolj razširjena tudi med študenti. Gre za težavo, s katero se študentje spopadajo na dnevni ravni, saj si velikokrat postavijo prevelike cilje ali pa čutijo prevelik pritisk s strani družbe. Študijske obveznosti, kot so kolokviji, seminarske naloge, izpiti, vzbudijo v človeku občutek tesnobe, panike in šibkosti. Pomembno je, da si ljudje ne zatiskajo oči pred resnico, ampak da se s težavo soočijo, kar pomeni, da je zgodnje odkrivanje simptomov bistvenega pomena za uspešno obvladovanje stresa. Če je stres prisoten dlje časa in je njegovo obvladovanje v veliki meri neuspešno, lahko to privede do resnih škodljivih posledic za človeško telo. Posledice se najpogosteje kažejo v obliki depresije, izgorelosti, izčrpanosti, lahko tudi kot duševna motnja ali psihosomatska bolezen. Diplomsko delo se v veliki meri osredotoča na stopnjo stresa, ki jo zaznajo študentje v času izpitnega obdobja, odkrivanje glavnih stresorjev ter načine in tehnike obvladovanja le-tega. Cilj diplomske naloge je ozavestiti študente o resnosti posledic stresa na njihovo duševno zdravje in o pomembnosti uporabe tehnik sproščanja, s pomočjo katerih lahko odkrijejo drugo oz. pozitivno stran stresa in ga obrnejo sebi v prid. Problematika stresa pri študentih v času izpitnega obdobja je predstavljena v teoretičnem delu, ki omogoča poglobljen pogled v to, kako sploh nastane stres, kaj ga povzroča ter kako vpliva na uspešnost študenta. V empiričnem delu so bili s pomočjo ankete pridobljeni podatki o stopnji stresa, glavnih stresorjih, posledicah stresa ter načinih obvladovanja med študenti dodiplomskega študija v času izpitnega obdobja. Iz analize ankete je razvidno, da več kot 73 % vprašanih študentov čuti v času izpitnega obdobja zelo močan stres. Glavni povzročitelj za nastanek stresa je dejavnik dva izpita na en dan; sledita mu prevelika količina snovi in pomanjkanje prostega časa. Stres na študente vpliva, tako da se počutijo dostikrat izčrpane, pri učenju so nezbrani in posledično manj učinkoviti; primanjkuje jim motivacije za opravljanje študijskih obveznostih; poleg navedenega slabše nadzirajo svoja čustva in imajo pogoste izbruhe jeze. Analiza ankete je pokazala, da študentje premagujejo stres z različnimi tehnikami sproščanja. Najpogosteje izbrane tehnike so bile naslednje: druženje s prijatelji/družino, poslušanje glasbe, druženje z živalmi, izvajanje raznih športnih aktivnosti in uporaba metode vizualizacije. Študentje redkeje uporabljajo tehnike, kot so prekomerno hranjenje, igranje iger na srečo, pitje alkoholih pijač in uživanje tobačnih izdelkov.
Ključne besede: študent, dodiplomski študij, stres, izpitno obdobje.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 890; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

2.
Sočasno opravljanje dela ob študiju zdravstvene nege in vplivi na študij
Urška Simonič, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Študentsko delo je oblika dela, ki dijakom in študentom omogoča način pridobivanja finančnih sredstev. Veliko študentov pogosto ni opravičenih do prejemanja štipendija in jim pogosto druga ne preostane, kot pa da si poiščejo delo, ki ga lahko opravljajo poleg svojega študija. Pogosto študenti zdravstvene nege, ki študentsko delo opravljajo v bolnišnicah ali drugih zdravstveno-socialnih zavodih, pridobijo veliko izkušenj za prihajajočo redno zaposlitev. Metode: V zaključnem delu smo izvedli sistematičen pregled strokovne ter znanstvene literature, ki se je navezovala na temo sočasnega opravljanja študentskega dela s študijem zdravstvene nege. Uporabili smo tudi deskriptivno metodo dela. Izvedli smo tudi kritično analizo izbranih člankov ter naredili analizo in sintezo člankov. Članke smo iskali po različnih bazah podatkov, kot so: PubMed, Medline, Science Direct in Web of Science. Izvedena je bila tudi tematska analiza. Rezultati: Rezultati so pokazali, da študentsko delo vpliva tako pozitivno kot negativno na posameznika. Tisti, ki so delali v zdravstvu, so poročali, da jim je delo olajšalo prehod v redno zaposlitev. Drugi pa so poročali, da so potrebovali dlje časa, da so zaključili študij, in da so imeli večje težave pri opravljanju obveznosti. Razprava in sklep: Študentom, ki imajo težave s financami, je študentsko delo odličen način pridobivanja lastnega denarja in pridobivanja ustreznih delovnih navad ter izkušenj. Opravljanje dela ima tako pozitivne kot negativne vplive. Kako bo delo vplivalo na posameznika, kako se bo oseba znašla pod pritiskom in kako bo uspešno znala upravljati čas, je odvisno od vsakega posameznika.
Ključne besede: študent, študentsko delo, uspeh študija
Objavljeno v DKUM: 29.08.2022; Ogledov: 616; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (661,54 KB)

3.
E-Učenje študentov zdravstvene nege v času pandemije covid-19
Maja Čretnik Dolinar, 2022, magistrsko delo

Opis: Uvod: E-učenje je sodobna oblika študija, ki ponuja številne prednosti. V času pandemije COVID-19 se je večina izobraževanja izvajala kot e-učenje. Za izobraževanje bodočih medicinskih sester to predstavlja poseben izziv, saj je klinično usposabljanje pomemben del izobraževanja. S pregledom literature želimo prikazati prednosti, omejitve in izzive pri e-učenju v času pandemije v zdravstveni negi. Metode: Izveden je bil sistematični pregled literature. Iskanje je potekalo v mednarodnih bazah podatkov PubMed, CINAHL/MEDLINE, Web of Science in Science Direct. Uporabljena so bila orodja za kritično oceno zbranih znanstvenih dokazov in tematska analiza s sintezo. Rezultati: Iskanje je dalo 83 zadetkov. V končno analizo je bilo vključenih 13 zadetkov. Oblikovane so bile tri glavne teme: (1) prednosti e-učenja, (2) izzivi/omejitve e-učenja in (3) priporočila za e-učenje. Razprava: Ugotavljamo, da je e-učenje v zdravstveni negi učinkovita alternativa tradicionalnemu izobraževanju v zdravstveni negi v času pandemije COVID-19. Študenti zaznavajo številne prednosti, kot tudi izzive, vezane na dostopnost do interneta, tehnično opremo, finančne vidike in obremenitve, povezane s službo in družino. Pomembno je izobraziti učitelje za pripravo dobrih učnih gradiv in uporabo sodobnih metod poučevanja v e-okolju.
Ključne besede: e-učenje, študent, zdravstvena nega
Objavljeno v DKUM: 19.08.2022; Ogledov: 793; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1010,22 KB)

4.
Konstruiranje kompozitnega kalupa za šasijo dirkalnika formule študent : diplomsko delo
Leonardo Golouh, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava konstruiranje kompozitnega kalupa za šasijo za dirkalnik formule študent. Začetek diplomske naloge obravnava izdelavo šasij in njihovo primerjavo. Na osnovi tega sledi zahtevnik. Opisan je postopek modeliranja šasije, postopek konstruiranja kompozitnega kalupa s pomožnimi deli, postopek konstruiranja kalupov pozitivov, izbire kompozitov, izbire materiala kalupov in ovrednotenje rezultatov.
Ključne besede: formula študent, kalup, monokok, kompoziti
Objavljeno v DKUM: 05.10.2021; Ogledov: 915; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

5.
Prepoznavanje okoljskega znaka eko marjetica med študenti
Tamara Šter, 2021, diplomsko delo

Opis: Posledice današnjega načina življenja se vse bolj odražajo v številnih okoljskih problemih, s katerimi se vsakodnevno soočamo. Hkrati smo potrošniki s strani proizvajalcev in trgovcev vsak dan izpostavljeni najrazličnejšim oglasom za izdelke in storitve, s katerimi nas želijo prepričati, da izdelek ali storitev nima negativnih vplivov na okolje. V teoretičnem delu zaključnega dela tako obravnavamo pojem zelenega potrošništva in proučujemo okoljske znake za izdelke in storitve. Izpostavljena so merila za pridobitev okoljskega znaka eko marjetica. V praktičnem delu pa se osredotočamo na raziskavo, v kateri smo študente spraševali, ali se zavedajo pomena, ki ga imajo njihove potrošniške navade oziroma odločitve na okolje. Ugotavljamo, da se študenti zavedajo, da imajo njihovi nakupi vpliv na okolje in da jih večina le redko nakupuje okolju prijazne izdelke. Kot največjo oviro pred nakupom okolju prijaznih izdelkov opredeljujejo višjo ceno, slabšo kakovost v primerjavi z ostalimi izdelki ter premajhno ozaveščenost o prednostih okolju prijaznih izdelkov in storitev. V zaključku dela podajamo nekaj predlogov, kako študente spodbuditi k pogostejšemu nakupu »zelenih« izdelkov, da bodo z uporabo tovrstnih izdelkov pripomogli k varovanju okolja.
Ključne besede: okoljski znak, okoljska marjetica, študent, nakupovalne navade, ozaveščenost
Objavljeno v DKUM: 22.09.2021; Ogledov: 954; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

6.
Učenje in poučevanje v visokem šolstvu : spoznanja in izzivi
2021, znanstvena monografija

Opis: Na ravni visokošolskega izobraževanja se raziskovalci in razvijalci sodobnih praks vse bolj osredotočajo na učenje in poučevanje, ki je osredinjeno na študente. Študente se tako postavlja v vlogo aktivnih udeležencev izobraževalnega procesa, udeležencev, ki lahko sooblikujejo ta izobraževalni proces in prevzemajo polno odgovornost za svoje lastne dosežke in poti, ki jih izbirajo. Pri tem so ključni dejavnik visokošolski učitelji in njihove kompetence, saj morajo oblikovati inovativna učna okolja na način, ki spodbuja in omogoča študentom sprejemati odgovorne odločitve v zvezi z lastnim izobraževalnim procesom. Znanstvena monografija Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: spoznanja in izzivi vključuje različne sodobne poglede na to tematiko, tako iz pedagoškega in didaktičnega kakor tudi iz psihološkega zornega kota. Monografija je sestavljena iz uvodnika, ki predstavi vsebino le-te in prispevke medsebojno poveže, ter osmih poglavij z raznoliko, a med seboj pomembno povezano vsebino, ki se smiselno dopolnjuje in nadgrajuje.
Ključne besede: učenje, poučevanje, visokošolsko izobraževanje, učitelj, študent
Objavljeno v DKUM: 25.05.2021; Ogledov: 1442; Prenosov: 66
URL Povezava na datoteko

7.
Razvoj večnamenskega prikazovalnika za vozilo e-Formula študent : diplomsko delo
Jernej Frangež, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen merilno prikazovalni sistem za vozilo e-Formula študent. Pred načrtovanjem smo pregledali že obstoječe rešitve na tem področju. Nato smo se lotili načrtovanja in izdelave sistema. Prikazali smo preračune in obdelavo merilnih rezultatov. Sledila so testiranja na vozilu in dopolnitve ugotovljenih pomanjkljivosti. Na koncu smo prikazali mesta in vgradnjo dodatnih komponent v vozilo.
Ključne besede: električno vozilo, večnamenski prikazovalnik, formula študent, senzor gest
Objavljeno v DKUM: 14.11.2019; Ogledov: 1042; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

8.
Konstruiranje sesalnega kolektorja in pozicioniranje vbrizgalne šobe na motorju dirkalnika formula s : diplomsko delo
Jernej Jazbec, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava konstrukcijo sesalnega kolektorja in pozicijo vbrizgalne šobe na motorju dirkalnika Formula S. Začetek naloge obravnava informacije o projektu in pravilniku. Sledijo faze razvoja: koncept, skeniranje in optimizacija vseh sklopov, konstruiranje ter določitev napetosti v materialu. Na podlagi opravljenega skeniranja vseh potrebnih komponent motorja je bilo mogoče pravilno pozicionirati vbrizgalno šobo ter skonstruirati sesalni kolektor. Prikazani so rezultati simulacije sesalnega kolektorja.
Ključne besede: Formula študent, motor z notranjim izgorevanjem, sesalni kolektor, vbrizgalna šoba, optimizacija, simulacija.
Objavljeno v DKUM: 13.03.2019; Ogledov: 1296; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

9.
Regulacija krmilnega sistema avtonomnega vozila GPE18
Tadej Vidovič, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V zaključnem projektu smo predstavili rešitev za krmilni sistem avtonomnega dirkalnega vozila, bolid formule študent GPE18. Vozilo smo izdelali v ekipi UNI Maribor GPE za namene tekmovanj formule študent. V bolidu je že bil vgrajen krmilni sistem za človeško upravljanje vozila, mi pa smo izdelali regulacijski sistem, ki v načinu avtonomne vožnje obrača kolesa glede na zahtevo avtonomnega računalnika. V sklopu naloge smo modelirali oz. identificirali sistem, poiskali smiselno opcijo za aktuacijo sistema, izbrali ali izdelali potrebne komponente ter na koncu opravili praktični preizkus sestavljenega sistema.
Ključne besede: modeliranje, regulacija, električno vozilo, avtonomna vožnja, krmilni sistem, e-formula študent
Objavljeno v DKUM: 07.02.2019; Ogledov: 2526; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

10.
Kulturno-Umetnostna vzgoja v procesu izobraževanja
Anamarija Elizabeta Kukuruzovič, 2018, diplomsko delo

Opis: Kulturno-umetnostna vzgoja je pomemben dejavnik v življenju posameznika, saj vpliva na razvoj čuta za estetiko in je že pri otrocih temelj za uravnotežen in skladen razvoj. V empiričnem delu diplomskega dela bomo raziskali kulturno-umetnostni status študentov, njihovo mnenje o potrebi po povečanju pozornosti kulturno-umetnostnim področjem v osnovni in srednji šoli, mnenje študentov o uresničevanju ciljev kulturno-umetnostne vzgoje pri njihovem dosedanjem visokošolskem izobraževanju in stališča študentov do izobraževanja in umetnosti. Rezultati kažejo, da študentje duhovnim, kulturnim in estetskim vrednotam ne pripisujejo velikega pomena. V prostem času največ pozornosti namenijo popularni in zabavni glasbi ter filmu in avdiovizualni kulturi. Študentje menijo, da bi v osnovni šoli morali posvečati največ pozornosti bralnemu področju, v srednji šoli pa uprizoritveno-umetnostnemu področju. Večina študentov meni, da sta bila pri njihovem dosedanjem visokošolskem izobraževanju najpogosteje vključena cilja razvijanja svobodnega in kritičnega mišljenja ter razvijanja domišljije, najredkeje pa cilji oblikovanja umetnostnih vrednot, izražanja lastne kulture, izražanja kultur drugih narodov in razvijanja zavesti o kulturni identiteti. Študentje so mnenja, da je kulturno-umetnostna vzgoja najpomembnejša zaradi razvoja ustvarjalnih potencialov posameznika in da je za dvig kakovosti kulturno-umetnostne vzgoje pomembno spodbujanje partnerstva med šolami ter dodatno strokovno izpopolnjevanje učiteljev.
Ključne besede: kulturno-umetnostna vzgoja, študent, osnovnošolsko izobraževanje, srednješolsko izobraževanje, visokošolsko izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 07.05.2018; Ogledov: 1990; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 3.6 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici