1. Interaktivno upodabljanje digitalnega modela reliefa s štiriškim drevesom : diplomsko deloAnej Krajnc, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje implementacijo upodabljanja digitalnega modela reliefa s štiriškim drevesom, trikotniško mrežo, z Blinn-Phongovo osvetlitvijo in sivinsko barvo. Cilj je pohitriti prikaz digitalnega modela reliefa s štiriškim drevesom. Ugotovili smo, da je prikaz s štiriškim drevesom hitrejši od prikaza celotnega modela reliefa, vendar ima večjo pomnilniško zahtevnost. Hitrost izrisa je odvisna tudi od števila oglišč, kar smo ugotovili z uporabo treh digitalnih modelov reliefa z različnim številom oglišč. Ključne besede: štiriško drevo, digitalni model reliefa, trikotniška mreža, Blinn-Phongov osvetlitveni model, OpenGL Objavljeno v DKUM: 08.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
Celotno besedilo (1,61 MB) |
2. SPREMEMBA DELAUNAYEVE TRIANGULACIJE V REALNEM ČASUDomen Mori, 2015, diplomsko delo Opis: Delaunayeva triangulacija je eden izmed najbolj uporabnih elementarnih algoritmov v računalniški geometriji. V tem diplomskem delu se ukvarjamo s spremembo Delaunayeve triangulacije pri premikanju že vstavljenih točk v realnem oziroma v doslednem času. V diplomskem delu predstavimo inkrementalni algoritem Delaunayeve triangulacije ter predlagano rešitev za pospešitev dinamičnega spreminjanja triangulacije s pomočjo štiriškega drevesa. Predlagano rešitev smo testirali na različnih množicah točk, štiriško drevo primerjali z naivno metodo in prikazali rezultate. Iz njih je razvidno, pri koliko točkah je še možno posodabljanje v realnem času ter učinkovitost štiriškega drevesa v primerjavi z naivno metodo. Ključne besede: računalniška geometrija, realni čas, Delaunayeva triangulacija, štiriško drevo, sprememba Delaunayeve triangulacije Objavljeno v DKUM: 27.08.2015; Ogledov: 1669; Prenosov: 214
Celotno besedilo (2,92 MB) |
3. BREZIZGUBNO STISKANJE SLIK S ŠTIRIŠKIMI DREVESISamo Bračić, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo algoritem brezizgubnega stiskanja slik s uporabo podatkovne strukture štiriških dreves, ter njegove prednosti in slabosti. Prav tako preučimo uporabnost Grayevih kod pri tovrstnem stiskanju in jih uporabimo kot del algoritma. Algoritem izboljšamo s Huffmanovim algoritmom stiskanja s prilagajanjem. Ključne besede: Stiskanje, slike, štiriško drevo Objavljeno v DKUM: 11.10.2013; Ogledov: 1868; Prenosov: 213
Celotno besedilo (1,56 MB) |
4. BREZIZGUBNO STISKANJE VOKSELSKIH MODELOV S ŠTIRIŠKIMI IN OSMIŠKIMI DREVESIMatej Skrbiš, 2011, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo raziskali zgradbo vokselskih modelov. To znanje smo nato uporabili za izdelavo aplikacije, ki uporablja štiriška in osmiška drevesa za stiskanje teh modelov. Preverili smo tudi vpliv Grayeve transformacije in spremembe barvnega prostora v YUV na nivo stiskanja. Obe transformaciji smo nato podrobno opisali, prav tako pa tudi postopka stiskanja s štiriškimi in osmiškimi drevesi. Ključni element diplomske naloge je bil preverjanje delovanja in učinkovitosti opisanih algoritmov. Ključne besede: voksel, štiriško drevo, osmiško drevo, stiskanje podatkov, Grayeva koda, Huffmanovo kodiranje Objavljeno v DKUM: 22.09.2011; Ogledov: 2364; Prenosov: 196
Celotno besedilo (1,33 MB) |