| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
FIBONACCIJEVA ŠTEVILA
Stanislava Toplak, 2009, diplomsko delo

Opis: Zaporedje Fibonaccijevih števil je definirano z F0 = 0, F1 = 1 in za n≥2, Fn=F(n-1)+ F(n-2). Fibonaccijeva števila imajo dolgo in bogato zgodovino. Poznamo jih odkar je v začetku 13. stol. Leonardo Fibonacci postavil svoje znamenito vprašanje o razmnoževanju zajčkov. V tem diplomskem delu predstavljamo kombinatorični pristop k dokazovanju izrekov vezanih na Fibonaccijeva, Lucasova in Gibonaccijeva števila. Predstavljenih pa je tudi nekaj povezav med filotakso in zlatim rezom s Fibonaccijevimi števili.
Ključne besede: matematika, Fibonaccijeva števila, Lucasova števila, Gibonaccijeva števila, kombinatorika, filotaksa, zlati rez.
Objavljeno: 22.05.2009; Ogledov: 2938; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (743,06 KB)

3.
PRIMITIVNE PITAGOREJSKE TROJKE GAUSSOVIH CELIH ŠTEVIL
Patricija Redenšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Pitagorejska trojka (x, y, z) je urejena trojka takih celih števil x, y in z, da velja x^2 + y^2 = z^2. Namen diplomskega dela je predstaviti metodo, s katero lahko generiramo vse rešitve enačbe alfa^2 + beta^2 = gama^2 v množici Gaussovih celih števil. Prvo poglavje je namenjeno predstavitvi značilnosti grške matematike in Pitagorovemu izreku. V drugem poglavju so podrobno predstavljena Gaussova cela števila in njihove lastnosti. Tretje poglavje je namenjeno obravnavi pitagorejskih trojk. Prvi del tega poglavja obravnava pitagorejske trojke celih števil. Temu sledi glavni del diplomskega dela, v katerem vpeljemo pojem primitivne pitagorejske trojke Gaussovih celih števil in proučimo lastnosti takih trojk.
Ključne besede: pitagorejska trojka, primitivna pitagorejska trojka, diofantska enačba, cela števila, Gaussova cela števila
Objavljeno: 05.01.2010; Ogledov: 2659; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (673,25 KB)

4.
RAZPRŠENO RAČUNALNIŠTVO IN NJEGOVA UPORABA NA KOMBINACIJSKIH PROBLEMIH
Aleš Zemljak, 2009, diplomsko delo

Opis: V tem diplomske delu smo preverili uporabo razpršenih omrežij za namen vzporedne obdelave kombinacijskih problemov, ki so definirani s Catalanovimi števili. Osredotočili smo se na razpršena omrežja na javanski platformi z uporabo principa razmreži/privedi z ogrodjem GridGain. Razvili smo več vzporednih algoritmov za preiskovanje iskalnih prostorov, katerih velikost je določena s Catalanovim številom (Catalanov prostor). Pri tem smo uspeli doseči vidno pohitritev izvrševalnega časa preiskovalnega algoritma. Pri naših meritvah je največja pohitritev znašala , pri na vozliščih. Dodatno smo predlagali drugačen pristop k delitvi opravil na vzporedno izvajajoče se posle in izenačevanju obremenitve.
Ključne besede: razpršeno računalništvo, vzporedno izvajanje, razmreži/privedi, javanska platforma, kombinatorika, Catalanova števila
Objavljeno: 19.01.2010; Ogledov: 1608; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

5.
IZREK O SEDMIH KROŽNICAH
Brigita Oglajner, 2010, diplomsko delo

Opis: V prvem delu diplomskega dela smo formulirali osnovno verzijo izreka o sedmih krožnicah in na kratko opisali sorodne različice le-tega. Nato smo se v drugem in tretjem delu poglobili v dva bistveno zelo različna dokaza. Rabinowitzev dokaz ima za osnovo Cevov izrek , Cundyjev dokaz pa temelji na uporabi kompleksnih števil.
Ključne besede: Cevov izrek, konkurentnost daljic, inverzija, kompleksna števila v geometriji.
Objavljeno: 13.05.2010; Ogledov: 1953; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

6.
ODSTOTKI V 5. RAZREDU
Inga Rajtman, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Odstotki v 5. razredu predstavlja v teoretičnem delu vertikalno pot poučevanja izražanja deležev in razmerij od delov celote do odstotkov, kakršno zahteva učni načrt za matematiko. V nadaljevanju so prikazani izsledki raziskav, na katerih temelji pouk v tujih državah. Opisan je model poučevanja, po katerem se učenci seznanijo z odstotki že v 5. razredu devetletne osnovne šole. Model temelji na intuitivnem znanju, izhajajočem iz življenjskih izkušenj učencev. Namen in cilj diplomske naloge je ugotoviti, kakšno je tovrstno znanje odstotkov med slovenskimi petošolci. Zanimalo nas je, ali so le-ti res sposobni smiselno usvojiti koncept odstotkov, ne da bi se jih že prej formalno naučili pri uri matematike. V ta namen je bila izvedena raziskava, v katero je bilo vključenih 107 petošolcev iz treh različnih osnovnih šol. Rezultati te raziskave so prikazani v empiričnem delu, kjer so obdelani glede na stratum osnovne šole, subjektivno oceno znanja matematike, oceno zadnje kontrolne naloge pri matematiki in glede na izkušnje učiteljev 4. razredov. Iz pridobljenih podatkov lahko strnemo glavne ugotovitve, ki pa so: učenci dokaj dobro razumejo kvalitativni pomen odstotkov, znajo zapisati grafično predstavljene dele celote z odstotki, odstotke razložijo s polovicami, odstotke predstavijo z različnimi modeli, pri čemer je uporaba merljivega modela tista, ki najverjetneje vodi v pravilno predstavitev, uporaba diskretnega pa v napačno.
Ključne besede: deli celote, ulomki, decimalna števila, odstotki, peti razred.
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 1977; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

7.
MODELIRANJE INDEKSA AKTIVNOSTI S STATISTIKAMI VIŠJIH REDOV ZA VREDNOTENJE REDKIH IMPULZNIH IZVOROV V KONVOLUTIVNIH MEŠANICAH
Rok Istenič, 2010, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji se ukvarjamo z vrednotenjem redkih impulznih izvorov v linearnih konvolutivnih mešanicah, tj. z ocenjevanjem njihovega števila, dolžin njihovih impulznih odzivov in njihovih medsebojnih prekrivanj. V ta namen razvijemo statistične modele indeksa aktivnosti, in sicer modele povprečja, variance in avtokovariančnega zaporedja, s pomočjo katerih lahko ocenimo dolžino sistemskih odzivov in število aktivnih impulznih izvorov v opazovanih signalnih mešanicah. Začnemo s pregledom obstoječega stanja na področju ocenjevanja števila izvorov in dolžine sistemskih odzivov. Nato predstavimo model konvolutivnih mešanic odzivov redkih impulznih izvorov. Na kratko predstavimo še dekompozicijo površinskih EMG, metodo kompenzacije konvolutivnih jeder in indeks aktivnosti. Pri modeliranju indeksa aktivnosti se osredotočimo ločeno na prispevke izvorov in šuma, dodanega signalom. Lastnosti razvitih modelov uporabimo pri ocenjevanju dolžine sistemskih odzivov in števila izvorov, za kar razvijemo dva postopka. Prvi temelji na modelu variance indeksa aktivnosti in s pomočjo redukcije iskalnega prostora ocenjuje tako dolžino odzivov kot tudi število izvorov. Drugi postopek je kombiniran in temelji na modelu avtokovariančnega zaporedja indeksa aktivnosti, s katerim ocenimo dolžine sistemskih odzivov. Ko so dolžine odzivov ocenjene, lahko ocenimo število izvorov s pomočjo metod za ocenjevanje števila izvorov v multiplikativnih mešanicah. Drugi pristop se je izkazal za boljšega. V nadaljevanju predstavimo še možnosti nadgradnje indeksa aktivnosti s statistikami 3. in 4. reda ter probleme, ki pri tem nastanejo. Razvite modele nato preverimo na umetnih signalih z naključnimi sistemskimi odzivi in na umetnih površinskih elektromiogramih.
Ključne besede: obdelava signalov, sestavljeni signali, konvolutivne mešanice, sistem MIMO, impulzni izvori, ocenjevanje števila izvorov, indeks aktivnosti, korelacijska matrika, naddoločene mešanice signalov, večkanalni signali, statistike višjih redov, momenti višjih redov, Tihonova regularizacija, površinski elektromiogram, matematično upanje, varianca, avtokovariančno zaporedje
Objavljeno: 21.05.2010; Ogledov: 1988; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
ISKANJE PRIBLIŽKOV - OCENJEVANJE PRI POUKU MATEMATIKE
Mojca Vrtin, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Iskanje približkov — ocenjevanje pri pouku matematike predstavlja ocenjevanje in s tem različne vrste ocenjevalnih strategij, ki omogočajo pestro in predvsem uporabno možnost razvijanja ocenjevalnih spretnosti otrok pri pouku matematike na razredni stopnji. V teoretičnem delu diplomskega dela tako predstavljamo tri različne vrste ocenjevanja: (1) ocenjevanje pri merjenju, (2) ocenjevanje pri razvijanju številskih predstav in (3) ocenjevanje pri računskih operacijah. Vsaka izmed treh vrst ocenjevanja opredeljuje strategije, s katerimi se srečujejo oziroma bi se naj srečevali učenci pri pouku matematike. Navajamo tudi izsledke nekaterih raziskav za posamezno področje. Teoretični del je podkrepljen s t. i. praktično zasnovo modela, v katerem najdemo praktične primere aktivnosti za vsako izmed treh vrst ocenjevanja. Aktivnosti so dela avtorjev iz tujine, kjer je ocenjevanje kot spretnost že veliko časa del obveznega kurikula za osnovno šolo in predmet številnih raziskav. Prav tako smo izvedli natančno analizo učbenikov za osnovno šolo, ki je pokazala, da se v njih ocenjevanje pojavlja le v zametkih in še zmeraj v premajhnem obsegu, čeprav je kot operativni učni cilj že nekaj časa prisoten v učnem načrtu (Učni načrt za matematiko, 1998) za osnovno šolo. Trditev potrjujeta tudi raziskavi PISA in TIMSS, kjer se je izkazalo, da so učenci v Sloveniji na področju ocenjevanja še zmeraj slabi. Diplomsko delo lahko učiteljem razrednega pouka služi kot dodatna literatura in pripomoček pri izvajanju pouka pri matematiki. V njem lahko najdejo številne ideje za popestritev pouka in za razvijanje posameznih strategij ocenjevanja.
Ključne besede: ocenjevanje, spretnosti, merjenje, računske operacije, števila, strategije, učni načrt, učbeniki
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2018; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (5,19 MB)

9.
Uporaba koncepta mehke logike pri presoji kakovosti storitev : magistrska naloga
Toni Avžner, 2009, magistrsko delo/naloga

Opis: V zadnjih desetletjih so postale storitvene dejavnosti najpomembnejši del sodobnih razvitih ekonomskih sistemov. Kakovost storitev pomembno vpliva na zadovoljstvo uporabnikov in njihovo zvestobo. Če želimo izboljševati kakovost storitev, jo moramo meriti. Za ta namen se uporabljajo različne metode, med katerimi je najbolj razširjena SERVQUAL. Rezultati, ki so pridobljeni z anketiranjem porabnikov, so lahko zavajajoči, če ne upoštevamo ohlapne in subjektivne narave človeškega presojanja. Likertovo lestvico, ki se uporablja za zajem ocene porabnikov, nadomestimo z lingvističnimi spremenljivkami. V magistrskem delu je predstavljen postopek meritve kakovosti storitev v trgovini na drobno, ki nadomesti tradicionalne statistične metode. Dejavniki SERVQUAL lestvice so prilagojeni specifičnim zahtevam dejavnosti. Predlagan postopek temelji na modificirani obliki P-I analize. Meritve razkoraka med pomembnostjo in zaznavo so izvedene z uporabo predlaganega koncepta trikotnih mehkih števil, ki upošteva ohlapnost presoje porabnika. Primerjava opazovanih maloprodajnih objektov je izvedena s pomočjo TOPSIS metode, ki razvrsti maloprodajne objekte po rangu. Raziskava dejavnikov, ki vplivajo na kakovost storitev ter periodično spremljanje trendov zagotovo pripomore managementu pri sprejemanju učinkovitih strategij za izboljšanje kakovosti.
Ključne besede: kakovost storitev, mehka logika, trikotna mehka števila, SERVQUAL, management kakovosti
Objavljeno: 27.05.2010; Ogledov: 2803; Prenosov: 425
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

10.
Preštevanje racionalnih števil
Nuška Konec, 2010, diplomsko delo

Opis: V uvodu bomo spoznali pojme, ki so bistveni za razumevanje diplomske naloge. Tako se bomo seznanili z definicijo števne množice, izvedeli nekaj o grafih in drevesih, spoznali metodi iskanja v neskončnih drevesih, predstavljena pa je tudi rekurzija oz. rekurzivna zveza. V poglavju Preštevanje racionalnih števil bomo spoznali načine, s katerimi lahko dokažemo števnost racionalnih števil. To so: osnovni zgled, Calkin - Wilfovo drevo, preštevanje racionalnih števil s pomočjo največjega skupnega delitelja ter s pomočjo razcepa na prafaktorje.
Ključne besede: Racionalna števila, graf, Calkin-Wilfovo drevo, največji skupni delitelj.
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 1623; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (538,27 KB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici